بازدید 4608
۵

چند روز فرصت تا ثبت جهانی چوگان

کد خبر: ۳۸۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶ 05 March 2014
رئیس فدراسیون چوگان اعلام کرد: برای ثبت جهانی این ورزش به نام ایران فقط تا دهم فروردین سال ۹۳ فرصت داریم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس فدراسیون چوگان درمجمع عمومی هیات چوگان استان اصفهان با بیان این که چوگان فقط یک ورزش نیست بلکه بخشی از فرهنگ و آیین سرزمین ما است افزود: چوگان رشته ای است که دو هزار و پانصد سال قدمت دارد و باید به آن توجه ویژه شود.

ایلخانی زاده با اشاره به این که رشته چوگان از اصفهان پا گرفته است و مسوولان این استان باید برای ثبت جهانی مشترک این رشته بیشتر کمک کنند گفت: در دوران صفویه در میدان امام و در دوران سلجوقی در میدان امام علی که به تازگی احیا شده این رشته رونق داشته است و این دو میدان استانداردترین میدانهای کشور هستند.

رئیس فدراسیون چوگان در مورد ثبت چوگان از سوی جمهوری آذربایجان گفت: آنها حدود200میلیون یورو خرج کردند تا این رشته را به نام خود ثبت کنند این در حالی است که خودشان می دانند ریشه این رشته به ایران برمی گردد و سند آن میدان تاریخی نقش جهان است.

ایلخانی زاده با بیان این که برای ثبت چوگان به اندازه کافی فرصت از دست رفته است افزود: برای ثبت جهانی این ورزش تاریخی فقط تا دهم فروردین سال 93 فرصت داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵
وا اسفا.پس چیکار می کنید ؟
آقا شما بگو من اگه شده برم وسط دنیا داد بزنم بخدا چوگان ایرانیه تا گلوم...
پس این همه سازمان و تشکیلات چیکار دارن می کنن.حتماً باید پای کشورهای دیگه بیا وسط تا یک کاری رو برین دنبالش.
نقوش برجسته شهر تاریخی بیشابور شهرستان کازرون ثابت می کند که در زمان ساسانیان این ورزش در کازرون پایتخت آن زمان رواج داشته
فردا دیر است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل