بازدید 21091
۵
حمله به فیلم سینمایی پیش از ضبط

کمدی فرمان آرا با نقش آفرینی کیانیان و گلزار!

این فیلم که آخرین جلسات ضبطش این هفته به پایان می‌رسد، احتمالاً آغاز یک سلسله آثار با مضامینی شاد است که البته بعید است طنز تلخی در پی اش نداشته باشد و فرمان آرا به خنداندن بی‌هدف مخاطب بسنده کند.
کد خبر: ۳۸۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷ 03 March 2014
«دلم می‌خواد» آخرین ساخته بهمن فرمان آرا، در حالی آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد که برخلاف انتقادات وارده از زمان صدور مجوز ساخت این اثر، اساساً با یک ملودرام مواجه نیستیم و آنچه از این پس تماشا خواهید کرد، یک کمدی جذاب از آقای کارگردان است که فروش قابل توجهی در گیشه خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»، بهمن فرمان آرا که در دو دهه اخیر با ساخت «بوی کافور عطر یاس»، «خانه‌ای روی آب» و «یک بوس کوچولو» که به سه گانه مرگ معروف شدند و سپس ساخت فیلم «خاک آشنا» را که پس از دو سال توقیف، اکران شد، مدت طولانی بود که از فیلمسازی فاصله گرفته بود و اوج این فاصله گیری با تعطیلی خانه سینما و اعتراض عملی فرمان آرا نظاره شد و چنین تصور شد که این کارگردان پرسابقه دیگر روی صندلی کارگردانی نخواهد نشست.

فرمان آرا در پی تعطیلی موقت خانهٔ سینما توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت پیشین، سه سیمرغ بلورین خود را به نشانه اعتراض به دفتر جشنواره فجر پس داد و پس از آن به صورت علنی تاکید کرد تا این مدیران در سینما (شمقدری و همکارانش) در مصدر امور باشند، فیلمی نخواهد ساخت و به این گفته اش نیز تا پایان عمر دولت پیشین وفادار ماند و هیچ اثری نساخت و ترجیح داد سناریوهایش را از کشوی میزش خارج نکند.

پس از تغییرات مدیریتی در سازمان سینمایی و بازگشایی خانه سینما بود که فرمان آرا در گفت و گو با «تابناک» از ساخت اثر جدیدی خبر داد که محتوایش را متفاوت با آثار پیشین خواند اما درباره وجه تمایز این اثر با فیلم هایش پیشینش سخنی به میان نیاورد و پس از درخواست ایوبی از او برای بازگشت به جمع فیلمسازان فعال در عرصه تولید، او رسماً پروژه تازه اش را کلید زد و این درخواست را اتفاقی نادر در سینمای ایران خواند.

کمدی فرمان آرا میلیاردی می‌فروشد!

با این حال بلافاصله پس از صدور مجوز پروانه ساخت برای فیلم تازه فرمان آرا تحت عنوان «دلم می‌خواد»، حملات برخی رسانه‌های نزدیک به مدیران سابق شدت گرفت و تاکید کردند با توجه به قهر فرمان آرا در آن مقطع خاص و آنچه انجام داده، نباید فیلم بسازد. گروهی دیگر برای آنکه نقدشان جدی تر باشد، این فیلم را اثری در راستای آثار پیشینش ارزیابی کردند و عنوان نمودند برخلاف سیاست‌های دولتی مبنی بر ترویج امید، فیلمی در مسیر ترویج ناامیدی و با عطر کافور در حال تولید است.

با این حال فرمان آرا تاکنون در قبال این حملات سکوت پیشه کرد تا تماشاچیان را پس از تولید فیلمش شگفت زده کند و احتمالاً آنهایی که او را فیلمسازی با دغدغه شخصی معرفی می‌کردند و آثارش را فاقد مخاطب گسترده عام می‌دانستند، با نمایش این اثر آقای کارگردان بالا خواهد رفت. شاید باورپذیر نباشد اما اثر تازه فرمان آرا یک کمدی است و مطابق با ارزیابی برخی کارشناسان، مضمونش توان جذب طیف وسیعی از مخاطب را دارد و احتمالاً میلیاردی شده و بخشی از بار اقتصادی سینمای کشورمان را به دوش می‌کشد.

این فیلم که آخرین جلسات ضبطش این هفته به پایان می‌رسد، احتمالاً آغاز یک سلسله آثار با مضامینی شاد است که البته بعید است طنز تلخی در پی اش نداشته باشد و فرمان آرا به خنداندن بی‌هدف مخاطب بسنده کند. ظاهراً اثر تازه فرمان آرا برخلاف آثار پیشینش پربازیگر است و رضا گلزار، رضا کیانیان، مهناز افشار، آرمینه زیتون‌چیان، رضا بهبودی، ندا مقصودی و پیام دهکردی، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحر دولتشاهی، احمد ساعتچیان، مریم بوبانی و... نقش‌آفرینی کرده اند.

باید دید پس از سه گانه «مرگ»، سه گانه «زندگی» فرمان آرا می‌تواند منتقدان سال‌های اخیرش که حتی صدور پروانه نمایش برای فیلم تازه این دانش آموخته مدرسه هنرهای دراماتیک لندن و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را نیز به چالش کشیده‌اند با سینمای او همراه سازد و نگاه تازه‌ای نسبت به سینمای فرمان آرا برای مخاطب شکل گیرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
گلزار. همون آقا که الآن خارج از کشوره و عکسهای افتضاحش روی نت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
نه خیر ، همون آقایی که میلیون ها جوان ایرانی عاشقشن
موفقیت شما را آرزو داریم
آقای کارگردان سینمای ایران به خونه خوش آمدی
تبریک بخاطر مجوز ،
دوست ناشناس عکس افتضاح یعنی 4 تا عکس با ... ؟؟؟
آره .... ؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی