بازدید 8760

سکوت متولیان در برابر گرانی سیب‌زمینی

کشوری که مازاد تولید سیب‌زمینی دارد، اما در طول یکسال با افزایش 196 درصدی قیمت مواجه می‌شود، بی‌تردید این موضوع چیزی جز سوء مدیریت نیست.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۸ 03 March 2014
افزایش بی‌سابقه قیمت سیب زمینی طی روزهای اخیر به 3 هزار تومان، گلایه های فراوانی را از سوی مردم در پی داشته است.

به گزارش قدس، این در حالی است که مسؤولان و متولیان تنظیم بازار نسبت به این موضوع سکوت کرده و واکنش مناسبی در این خصوص از خود نشان نداده اند.

در همین حال بسیاری از شهروندان از افزایش بی‌رویه قیمت سیب زمینی گلایه دارند و معتقدند، این موضوع تهیه غذای روزانه آنها را پرهزینه کرده و برخی از افراد جامعه که سیب زمینی را به عنوان یک وعده غذایی استفاده می کردند، دیگر توان خرید این محصول را ندارند.

در همین حال عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشوری که مازاد تولید سیب‌زمینی دارد، اما در طول یکسال با افزایش 196 درصدی قیمت مواجه می‌شود، بی‌تردید این موضوع چیزی جز سوء مدیریت نیست.

حبیب داشقاپو گفت: کشور در تولید و کشت انواعی از صیفی جات از جمله سیب‌زمینی با مشکلی مواجه نیست، اما به علت عملکرد ضعیف دولت شاهد افزایش دو برابری قیمت سیب زمینی در طول یک سال هستیم.

از سوی دیگر مشاور اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت پیاز نو در میدان بزرگ 650 تا 550 تومان است، گفت: 100 خودرو حامل بار پیاز در میدان بزرگ حضور دارد و هیچ کمبودی در این زمینه نیست و اینکه در مغازه‌ها با قیمت 1500 تومان عرضه می‌شود، به وزارت صنعت و نظارت این حوزه برمی‌گردد.

وی در مورد سیب زمینی و بالا بودن قیمت آن ادامه داد: به دلیل کم بودن سیب زمینی قیمت آن در حال حاضر در میدان بزرگ 2 هزار تومان است، ولی تا 10 روز آینده سیب زمینی نو از شهر جیرفت وارد بازار می شود و قیمتها کاهش پیدا خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل