بازدید 3232

اعتراض به قانون سانسور اینترنت در آنکارا

کد خبر: ۳۸۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱ 01 March 2014
شماری از معترضان روز شنبه در اعتراض به قانون سانسور در اینترنت و فساد مالی در دستگاههای دولتی، در آنکارا پایتخت ترکیه دست به تظاهرات زده و علیه اردوغان شعار دادند.

به گزارش ایرنا، معترضان که در خیابان محل خرید و پرازدحام ˈساکاریاˈ که به میدان ˈکیزی لای ˈ آنکارا منتهی می شود، تجمع کرده بودند با شعارهای ˈ دزدان را دستگیر کنید ، دست از اینترنت بکش و همه جا تقسیم همه جا مقاومت است ˈ به سیاست های دولت آنکارا اعتراض کردند.

شماری از نزدیکان نظامیانی که به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه بازداشت شده اند همچنین با شرکت دراین تظاهرات در اعتراض به بازداشت نزدیکان خود شعار ˈقهرمانان را از بند آزاد کنیدˈ سر دادند. این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون دخالت ماموران پلیس برگزار شد.

همچنین شنبه گذشته در چندین شهر ترکیه از جمله آنکارا و معترضان از طریق شبکه های اجتماعی مردم را به تظاهرات دعوت کردند و بار دیگر در استانبول هزاران نفر به خیابان ها ریختند و هزاران نفر در ترکیه علیه قانون سانسور در اینترنت دست به تظاهرات زدند. پلیس با ماشین های آب پاش کوشید تظاهرکنندگان را متفرق کند. در پی آن پلیس های لباس شخصی ده ها نفر را دستگیر کردند.

این قانون در اوایل فوریه به تصویب پارلمان ترکیه رسید و هفته گذشته عبدالله گل، رئیس جمهوری، با امضای خود آن را اجرایی کرد. قانون پرمناقشه تشدید نظارت بر شبکه اینترنت به مقامات ترکیه اجازه مسدود کردن و بستن شماری سایت های مختلف را می دهد. حدود دو هفته پیش نیز تجمعی در استانبول در اعتراض به قانون سانسور اینترنت به درگیری شدید میان تظاهرکنندگان و پلیس منجر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی