بازدید 4694
استاد تئاتر ایران:

سانسور روح هنرمندان را سوهان می‌کشد

کد خبر: ۳۸۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶ 28 February 2014
کارگردان، نمایش نویس واستاد تئاتر کشور، هنرمندان ایرانی را دلسوز این مملکت دانست وگفت: سختگیری ها در بازبینی و سانسور درآثار هنری، روح هنرمندان تئاتر را سوهان می کشد.

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا کوشک جلالیˈ شامگاه جمعه هنگام کارگردانی نمایش ˈپستچی پابلو نروداˈ در جمع خبرنگاران در کاشان افزود: اختلاف در موارد ناچیز هنرمندان را به حاشیه می راند و آنها دیگر نمی توانند با آرمش خاطر به رسالت اصلی خود یعنی خلق آثار زیبای هنری برای جامعه مشغول باشند.

وی درادامه اظهارداشت: بسیار خوشحالم که وزیر فرهنگ وارشاد دولت تدبیر وامید به موضوع سانسور وارد شده است وامیدوارم با عملی شدن این سیاست ها، دو کتابی که با موضوع تئاتر پس از چندین سال تالیف وترجمه شده است، مجوز انتشار گیرد.

کوشک جلالی درمورد مشکلات پیش روی تئاتر ایران گفت: نبود یک برنامه ریزی دراز مدت وهدف دار، کمبود سالن نمایش، بودجه اندک وکمبود اساتیدی که قادر به آموزش عملی تئاتر باشند در روند رشد و رونق هنر نمایش ایران خلل ایجاد کرده است.

عضو اتحادیه کارگردانان تئاتر آلمان با اشاره به اینکه دانشگاه های ایران تنها به مباحث تئوری تئاتر می پردازند، تصریح کرد: در هیچ جایی از دنیا دانشگاه هنرپیشه و کارگردان تئاتر را بوجود نمی آورد، بلکه کلاس وکارگاه های آموزش عملی این وظیفه مهم را برعهده دارند.

کارگردان تئاترˈخدای کشتارˈ خاطرنشان کرد: یکی از راه های رشد تئاتر در ایران تمرکز زدایی این هنر است تا به دیگر شهرستان های کشور نیز توجه شود.

کوشک جلالی ادامه داد: فعالیت و آموزش در شهرستان ها را شروع کرده ام و پس از اجرای یک نمایش در تبریز برای بار دوم به کاشان آمده ام .

وی تصریح کرد: در تبریز نمایش ˈرابینسون و کروزوئهˈ را روی صحنه بردم که توانست علاوه بر حضور در جشنواره فجر برای اجرا به کشورهای ترکیه وآلمان هم دعوت شود.

وی در مورد اجرای نمایش پستچی پابلو نرودا درکاشان گفت: من فکر می کردم در هنگام اجرای این نمایش همکاری همه جانبه ای از سوی هنرمندان تئاتر و مسوولان این شهرستان صورت گیرد که متاسفانه مشارکتی از سوی آنها انجام نگرفت.

کارگردان این نمایش اظهار داشت: این اثر به زندگی نرودا شاعر بزرگ جهان و برنده جایزه نوبل و سیاستمدار شیلیایی پرداخته که پستچی بنام ˈماریوˈ با ارتباط گرفتن با وی به رمز و رازعشق پی می برد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر