بازدید 3067

صادق: دولت از انتقاد استقبال می کند

مشاور رسانه ای رییس جمهوری، گفت:گفتمان اعتدال ویژه عرصه سیاست نیست، بلکه حوزه رسانه نیز در عملکرد خود باید اجرایی شدن گفتمان اعتدال را مورد توجه جدی قرار داده و آغازگر این رویکرد در جامعه باشد.
کد خبر: ۳۸۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷ 26 February 2014
مشاور رسانه ای رییس جمهوری، گفت:گفتمان اعتدال ویژه عرصه سیاست نیست، بلکه حوزه رسانه نیز در عملکرد خود باید اجرایی شدن گفتمان اعتدال را مورد توجه جدی قرار داده و آغازگر این رویکرد در جامعه باشد.

به گزارش ایرنا،ˈ محمدرضا صادقˈ روز چهارشنبه در نشست با مدیران و فعالان رسانه ای و هیات مدیره خانه مطبوعات هرمزگان، افزود: در شرایط کنونی پرهیز از تبدیل شدن مسائل حاشیه ای حوزه های مختلف به مسائل اصلی، ضرورتی است که رسانه ها باید نسبت به آن دقت کافی داشته و با توجه به تاثیرگذاری در افکار عمومی ،روش هوشمندانه ای را در این زمینه در پیش بگیرند.

وی تصریح کرد :هرچند امنیت شغلی برای فعالان رسانه ای یک عنصر حیاتی بوده و دولت نیز نسبت به آن حساسیت و اهتمام ویژه دارد اما رعایت چهارچوب های قانونی نیز یک اصل است که پیامدهای غفلت از آن می تواند در قالب به خطر افتادن امنیت شغلی نمود پیدا کند.

صادق اظهار امیدواری کرد: کمک به بلوغ و بالندگی رسانه ها به عنوان یک اقدام ماندگار در کارنامه دولت یازدهم ثبت شده و برای همیشه به یادگار بماند.

مشاور رییس جمهوری یادآور شد:بخشی از حیثیت دولت به چگونگی نگاهش به رسانه و افکار عمومی پیوند خورده است و انتظار می رود توسعه فرهنگی به گونه ای رقم بخورد که حب و بغض های احتمالی شخصی ملاک ارزیابی عملکرد دولت نباشد.

وی تلاش برای کاهش کمبودهای عرصه روزنامه نگاری و فعالیت رسانه ای را یکی از دغده های جدی معرفی کرد و گفت:تقویت تشکل های صنفی مبتنی برقانون در حوزه رسانه مورد توجه جدی دولت است.

صادق تصریح کرد: دولت قصد جهت دهی و کنترل رسانه ها را نداشته و در استان هرمزگان نیز انتخاب مدیر روابط عمومی استانداری از بین جامعه رسانه ای و یا ایجاد و انتصاب فردی از این حوزه به عنوان مشاور رسانه ای استاندار نشان دهنده تلاش برای ارتباط نزدیک تر و ارتقای جایگاه این بخش و تسهیل ارتباط دوسویه و دوری از افراط است.

مشاور رییس جمهوری تاکید کرد:دولت نه تنها از انتقاد استقبال می کند بلکه آن را یک عنصر حیاتی و لازم در عرصه رسانه می داند و البته انتظار می رود هر گونه نقد ،در بستری عالمانه و از سر دلسوزی شکل گرفته و معیارهای متعارف و شناخته شده نقادی در آن ها رعایت شود.

وی همچنین نسبت پیگیری مشکلات خبرنگاران در حوزه هایی مانند مسکن و بیمه قول مساعد داد و یادآور شد:برگزاری نشست های دوره ای فعالان رسانه های محلی با وزرا و دیگر بخش های دولت بررسی شده و برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی