بازدید 27660
خوانده می‌شوید:

اصلی‌ترین دلایل تاخیر در ازدواج و کاهش نرخ فرزندآوری کدام است؟

بالا رفتن سن ازدواج، کاهش فرزندآوری و احتمال تشدید شکاف بین نسلی و پیر شدن جمعیت کشور همگی از موضوعاتی است که این روزها به عنوان بخشی از مشکلات اجتماعی کشور به آن اشاره می‌شود. در میان نسخه‌های متنوعی که این روزها برای حل این مشکلات پیچیده می‌شود و برای فهم علت واقعی این مشکلات، نظر شما در مورد اصلی‌ترین دلایل تاخیر در ازدواج و کاهش نرخ فرزندآوری چیست. این گزارش با نظرات شما کامل خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹ 26 February 2014
متوسط سن ازدواج در ایران در سالهای اخیر چندین سال بالا رفته، آمار موالید رو به کاهش است و از تهدید پیر شدن جمعیت سخن گفته می‌شود. در نتیجه این مشکلات، دولت و مجلس از سال گذشته به دنبال قطع حمایت از برنامه‌های کنترل جمعیت و ارائه مشوق‌هایی برای ازدواج و افزایش جمعیت رفته‌اند.

مشکلات در این حوزه برای بخشی از مجلس حتی جرقه طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق را نیز زد ولی انتقادات فراوان از این طرح، احتمالا آن را به بایگانی خواهد فرستاد. فارغ از این که دولت و مجلس در این مورد چه تصمیمی بگیرند و چه دخالتی بکنند، وجود مشکل را نمی‌توان انکار کرد و برای پرداختن به حل این مشکل، پیش از هر چیز شناخت دلایل ان از اهمیت برخوردار است. خوانده می‌شوید امروز به همین موضوع اختصاص یافته است. به نظر شما:


اصلی‌ترین عاملی که احیانا ازدواج شما و یا جوانان ایرانی را به تاخیر انداخته کدام است؟

نقش اقتصاد در بروز مشکلات فوق چقدر است؟

آیا تک‌ فرزندی تنها به دلیل ذهنیت و تصمیم مردم است؟

تشکیل وزارت «ازدواج و طلاق» می‌تواند کمکی به رفع این مشکل کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹۸۹
انتشار یافته: ۳۰۰
سربازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
دور شدن از معنويات ، مساجد و امامزاده ها و بقاع متبركه ، مسجد جمكران ، دعاي توسل ، نماز جمعه ، نماز جماعت باعث شده كه ميل به بچه نداشته باشن نسل جديد
سردفتر ازدواج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
وانکحوا الایاما منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم. ان یکونوا فقراء ، یغنهم الله من فضله والله واسع علیم.
آیه 32 سوره مبارکه نور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
شاغل بودن خانمها را يادت رفت
محمد اس اس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
حالا اونا که سربازی رفتن ، همه ازدواج کردن و 10 تا بچه دارن ؟؟؟ پایان سربازی تازه اوله بیکاری و شروع مشکلاته اقتصادیه عزیز من
مجيد62
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
تمام اين بدبختي ها مال ما متولدين دهه ي شصته.
ما كه خودمون رنج و عذاب زيادي در همه زمينه ها از قبيل درس و دانشگاه و پيدا كردن كار كشيديم نميخوايم ازدواج كنيم و بچه ايي بدنيا بياد كه اين بدبختيها رو مجددا اون هم تحمل كنه.
زندگي به چه اميدي؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
جوابگوي اين سياستهاي غلط بايد مسئولين باشند نه ما!دلايل رو از اونا بپرسيد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
فقر/بی پولی/بیکاری/تورم/نداشتن سرپناه یامسکن/نداشتن هزینه های بهداشت وسلامت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
حقوق=750
مسکن 60 متری=240 میلیون
مطلوب است مدت زمان خرید مسکن توسط مملو بدون آب و غذا؟
چند سال از ساخت واحد محترم هنگام تحوویل به مملو گذشته؟
1- پول

2- اعصاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
عدم اجماع اصلاح طلبان و اصولگرایان!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
عین حقیقته،مختصر ومفید
نداشتن پول
مشکل شغل تنهاترین علته...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
تو با یه شغل معمولی حتی نمیتونی از خرج خودت بر بیای چه برسه به خرج دو نفر دیگه
فقر!!!!
سربازی، بیکاری، و البته در درجه خفیف تر: تحصیلات بانوان و توقعات آرمانگرایانه آنان از همسر ایده آلشان. همینطور توقعات غیرواقعی کل جامعه از ازدواج و رفاه و تلاش برای یافتن یک داماد یا عروس پولدار که همه مشکلات را حل کند
پاسخ ها
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
عروس پولداررررررررررررررررررررررررررررر؟!!!!!
کی دنبال یه همچین گزینه ای واسه حل مشکلاتش هست؟
دلایل خوبی آوردی ولی با همین دو کلمه خرابش کردی!
دانشجوی سال دوم پزشکی هستم به یکی از همکلاسیام هم علاقه دارم ولی اهی در بساط ندارم اصن بهشم نگفتم.میترسم برم جلو بگن تو شلوار خودتم نمی تونی بکشی بالا اومدی دختر ما رو هم بدبخت کنی....
پاسخ ها
پزشک با تجربه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
دکتر جان اگر حرف یک همکار که سال 83 مدرک گرفته رو قبول میکنی،هرگز در طول دوره پزشکی ازدواج نکن،چون این دوره طولانی و سخت هست و از طرفی درسای بسیار سنگین باعث میشه مجبور بشی بین درس و پزشک حاذق شدن و قبول شدن در امتحان بسیار سنگین تخصص،و خانواده یکی را انتخاب کنی که خوب مجبوری خانواده را انتخاب کنی و همین میشه که دست آخر میشی یه پزشکی که فقط میتونه سرماخوردگی درمان کنه،وقتی رشته پزشکی را انتخاب کردی باید همه سختیهاش رو قبول کنی،از من به تو نصیحت فکر ازدواج را تا دوره رزیدنتی از سر بیرون کن،وگرنه به هیچکدوم از آرزوهات که به خاطرشون پزشکی رو انتخاب کردی،نخواهی رسید
محمد اس اس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
راست میگن خوب ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
سال دومی یعنی 5 سال مونده فارغ التحصیل شی، 2 سال خدمتم روش میشه 7 سال. پس فعلا دست نگه دار تا خودتو یکی دیگه رو بدبخت نکردی!
اسفندی
| Netherlands |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
کار خوبی کردی!!
آمار نشون میده درصد بالایی از ازدواج های دانشجویی منجر به طلاق (از جمله طلاق عاطفی) میشه
بی پولی و عدم اطمینان به آینده اقتصادی کشور و قیمت ها
سربازی، بیکاری. این دو خیلی مهم هستند. رفقای ما برای فرار از سربازی رفتن خارج، با وجوداینکه عاشق خارج هم نبودن.
و البته در درجه خفیف تر: تحصیلات بانوان و توقعات آرمانگرایانه آنان از همسر ایده آلشان. همینطور توقعات غیرواقعی کل جامعه از ازدواج و رفاه و تلاش برای یافتن یک داماد یا عروس پولدار که همه مشکلات را حل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
چه ربطی به خانوما داره؟ شما خودت نمیتونی حداقل ها رو تهیه کنی میگی دخترا توقعشون رفته بالا؟ شما توقع داری دختره باهات بیاد تو پارک چادر بزنه همونجا زندگی کنه شبم نون خشک بخوره؟
نداشتن مسکن و سر پناه....
عدم امنيت اقتصادي و نبود شغل مناسب در جامعه بي در وپيكر ايران
نداشتن مسکن و سر پناه....
اصلی ترین مشکل عدم اطمینان از تامین حداقل های حال و آینده اقتصادی خود و خانواده می باشد.
بی کاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بیکاری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بیکاری؟
ناشناس
| Australia |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بيكاري
مشکلات فوق همه همه برمیگرده به اقتصاد و درصد خیلی خیلی ناچیزی رو میشه اختصاص داد به موارد دیگه ، هر کسی با رجوع به عقل خودش خوب میدونه که با حقوق 500 تومان اداره کار از پس خرج و مخارج روزمره و عادی خودمون بر نمیاییم چه برسه به ازدواج هم فکر کنیم ، کم، کم با یه زندگی خیلی معمولی حداقل 1.5 میلیون حقوق ماهیانه نیاز هست ، مشکلات اقتصادی مردم رو نمیشه با دادن 4 کیلو مرغ و یه شونه تخم مرغ درست کرد باید یه فکر اساسی بکنن
سربازی و شغل
مسائل اقتصادي.
پول پول پول...اگر وضعیت مالیم خوب بود همین الان ازدواج میکردم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
اره منم 27 سالمه دوست دارم داماد شوم ولي پول ندارم حتي براي خريد شب عيد خودم. مثل توم رفيق طاقت بيار
مشکل بی عدالتی (مثل خبر قبلیتون) نبود شغل، بی پولی و تا حد خیلی کمی هم افزایش بی بند و باری که اینم ناشی از همون دلایل اوله
چو دانی و پرسی، سوالت خطاست...درآمد به تومان و هزینه زندگی به دلار و قیمت های جهانی.........راه حل: منطقی شدن نسبت درآمد و مخارج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
gheiymat ejareh hazineh roz afzon zendegani nabod amniyatshoghl vaharroz yedokanbaraye afzayesh ghiymat
من به شما میگم
۱- هر دو جنس (چه پسر چه دختر) برای طرف دیگه تکراری شده به خاطر وضع جامعه
۲- کار
۳- سربازی (مشکل خودم ای خدااااااااااا)
۴- هزینه های بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
آقا مصطفی شاید آقایون تکراری باشن ولی هیچ زنی تکراری نمیشه چون اصلا زنها تکرار نشدنی هستن !!!!!!!!
یا باید رومی بود یا زنگی.
وقتی خدا میگه شما ازدواج کن اگه فقیر بودی خدا غنی ات می کنه.
وقتی خدا میگه بچه هاتونو از ترس فقر نکشید، این خداست که روزی اون ها رو میده...
پس عامل اصلی مشکل خداناباوری است. مشکلات اقتصادی و مانند آن نمود مشکل هستند نه خود مشکل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
پس خودت رو بنداز جلوي قطار و بگو اگر باور واقعي به خدا داشته باشي، خدا نجاتت ميده!
محمد اس اس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
وقتی پول تو جیب آدم نیست ، این حرف ها کدومه ...
معلومه شما جزو نظر کرده ها هستی ، و گرنه اگر مثل من تا ساعت 9 شب کار میکردی و بعد خسته میومدی خونه پیش زن و بچت از این حرف های بی اساس نمی گفتی
دلیل اصلیش مهیا نبودن شرایط اولیه زندگی ،توجه کنید نگفتم شرایط ایده آل بلکه گفتم شرایط اولیه.یعنی بی خیال هیچ چی درست بشو نیست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
نا امید نشو بیا من خودم باهات ازدواج میکنم
1. تب تحصیلات عالی بدون نیاز واقعی کشور
2. تقدیس شدن تحصیلات عالیه دختران و بالا رفتن توقعات
3. تورم و کمبود درآمد خانواده ها
3. بالا رفتن سن ازدواج به واسطه طی درجات عالیه تحصیلی و خدمت سربازی بی برنامه
5. ازدواج در سن بالا بخاطر مسائل ذکر شده و فرصت کم برای فرزندار شدن
6. تورم بسیار بالا و کار کردن زن و مرد و وقت نداشتن برای فرزنددار شدن و تربیت صحیح
7. فرهنگسازی مناسب صورت نپذیرفته و هزار یک علت دیگر که ناشی از بی تدبیر در دولتهای گذشته تا به امروز است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
اینا که منفی زدن خیلی دیگه ...
وضعیت خراب اقتصادی در جامعه.
هزینه های بالای ازدواج
هزینه بالای مسکن
سنت های دست و پا گیر
قوانین نامناسب مثلا در مورد مهریه و طلاق
و....
تمامی شرایط فوق به نظر من باعث میشه کسی که یکم عاقل و دوراندیش باشه عطای ازدواج رو با لقای او ببخشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
و......سربازی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
عزیز من همه اینها برای پدر شما هم بوده البته به مراتب بد تر
اقتصاد نابسامان ‘بیکاری‘‘عدم وجود چشم انداز روشن
- برآورده نشدن آرزوهای جوانی جوانان و بی انگیزگی آنها
- بی اعتمادی
- بیکاری و فقر
- توقعات بالا و خواسته های نامعقول دختران
- عدم مسولیت پذیری و بلوغ فکری پسران
- ناسازگار شدن جوانان
و خیلی چیزهای دیگه
وقتی برای آموزش و پرورش کشور هیچ ارزشی قائل نیستیم نباید بهتر از این انتظار داشته باشیم.
اگه انتقاد پذیر هستید نظرم رو منتشر کنید.
1- اقتصاد
2- فلسفه فردگرایی و مسئولیت گریزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
زنده باد حرف حساب بي مسئوليتي
به نظر من اگه اشتغال و درآمد مناسب برای همه وجود داشته باشه بخش اعظم این مشکلات حل میشه
همه این چیزایی که این به اصطلاح کارشناسان میگن چرت و پرته تها مشکل واسه ازدواج مشکلات اقتصادی و بالا رفتن سطح توقع خانم هاست
به نظر من باید مردم از ازدواج کلاسیک عبور کنند و ازدواج غیر کلاسیک بدون مهریه و با شرایط ساده را مبنا قرار دهند و همچنین دخترانی که یکبار با فرد دیگری شریک شده اند ولی بنا به دلایلی جداشده اند را به سادگی و با تبلیغات شرایط ازدواج مجدد را فراهم آورند. باید فرهنگ سازی شود. بخشی از فرهنگ غربی ها گرفته شده و بخشی از این فرهنگ با مقاومت شدید خانواده های ایرانی روبرو شده است. در این شرایط ازدواج و مسایل جمعیتی قربانی این بحران فرهنگی شده اند. مسایل اقتصادی در درجه دوم اهمیت قرار دارند. نگاه خانواده ها به ازدواج و خصوصا نگاه دختران به مقوله ازدواج باعث مشکلات امروزی شده است.
یعنی شما نمی دانید چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
آفرین
محمد اس اس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
علتشو ننجونه مهدی فهمید ،،، این تابناکه نفهمید
ناشناس
| Australia |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
از کجا میخواهند بدانند!
با همین جمعیت هم کمر مردم شکسته
ما دونفریم هردومون شاغلیم اجاره هم نمیدیم اهل بریز و بپاش و اسراف هم نیستیم خرج و دلمون یر به یر میشه چه برسه به اینکه یکی بهمون اضافه بشه
اصلی ترین مشکل عدم اطمینان از تامین حداقل های حال و آینده اقتصادی خود و خانواده می باشد.
گروني
عدم ثبات اقتصادی
(عدم کار- عدم درامد -و....)
عمده ترین دلیل ومنحصرترین دلیل مشکلات اقتصادی نظیر بیکاری و درامد کم جهت امرارمعاش است.والا تمامی خانواده ها ازمعایب تک فرزندی و مشکلات روحی که تک فرزند در اینده با ان روبروست اگاهی دارن ولی کاری از دستشان ساخته نیست.امروزه باکوچکترین نقصانی در امر معاش زوجین دچار رفتارهای عصبی شده و درنهایت از یکدیگر جدامیشوند واین یعنی افزایش طلاق وایجاد مشکل بچه های طلاق که همه اینها هزینه های خاص اجتماعی و به عبارتی خسارت اجتماعی محسوب میشود.طبیعی است که دراین صورت مردان جرات ازدواج ندارن واز طرفی زنان ومردان به همدم نیاز عاظفی دارند ولی نمیتوانند این مشکلات را به تنهایی رفع کنند وجای آنرا روابط ناسالم اجتماعی میگیرد که این هم از مشکلات اجتماعی بعدی است. خسارت پشت خسارت و زنجیره وار این مسائل ومشکلات و خسارات به هم مرتبطندوادامه دارد.
دلایل مختلف داره
1 مشکلات مالی
2. محدودیت های فرهنگی که از طرف خانواده و حکومت اعمال میشه
3 نداشتن امید به داشتن یک زندگی شاد و مرفه
4 تاریک بودن آینده جوانان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
در مورد چهارم بهتره بگي تاريك بودن آينده مملكت
علاوه بر بیکاری و مسائل اقتصادی که اصلی ترین دلیل کم شدن ازدواج بین جوانان ما می باشد، یکی دیگر از دلایل مهم آن، جداسازی هرچه بیشتر دختران و پسران در سطح اجتماع می باشد...انجام طرح هایی مثل تفکیک جنسیتی در بسیاری از دانشگاه های سطح کشور مطمئنا در این اتفاق ناگوار تاثیر به سزایی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
راست ميگي انگيزه رو از ما دخترا گرفتن ديگه نميرم دانشگاه!!!!!!!!!!
البته مهمترین علت مشکل اقتصادی است و پایین آمدن ارزش پول ملی و به تبع آن پایین آمدن قدرت خرید است وعلت دیگر آن بیکاری است و کسی هم که کاری دارد امنیت شغلی ندارد
فقط و فقط مشکلات اقتصادی...
اولین و مهمترین علت مشکلات مالی ( نداشتن کار ، مسکن .. ) می باشد.
با این منابع آب و محیط زیستی جمعیت بیشتر از 30 میلیون نباید باشد وگرنه همین وضع الان میشود.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
دقیقا .
1. تأمین مسکن
2. ثبات شغلی
3. عدم تناسب درآمدها و هزینه‌ها
مشکلات اقتصادی-بیکاری-روابط ارزانترقبل ازدواج-نبودن امید به اینده-دروغگویی
با سلام
من خودم مهندسم 10 سال هم سابقه کاردارم. شوهرم هم استاد دانشگاه.یه دختر 2/5 ساله دارم.خیلی دوست دارم بچه دوم هم داشته باشم .ولی مشکلات زیاده حتی با وجود سابقه کار زیادم بازم آدم میترسه که تو محیط کارش بگه میخواد بچه دار شه چون علیرغم پتانسیل و کارایی که داری و حتی خیلی از لحاظ کاری هم روت حساب می کنن باز اسم مرخصی زایمان که میاد تب می کنن.بعضی موقع هم میگی بشینم تو خونه بیخیال کار برم ادامه تحصیل بدم دکترام بگیرم ،تدریس کنم.ولی با چه ضمانتی؟هیچ تضمینی نداری که بعد از اینکه درست تموم شد کار درست حسابی گیرت بیاد.تمام دوستام که دانشجوهای ممتاز بودن الان خارج از ایرانن ،درسشون خوندن همون جا هم بچه دار شدن ولی ما که موندیم برای خدمت به وطن و هموطنی این اوضاعمون.
1نبودن شغل برای جوانان 2 هزینه زیاد 3تحریم ها4 کمبود مسکن ویا گرانی مسکن 5 استرس در ازدواج
فقر مالی
اصلیترین مشکل عوض شدن فرهنگ اسلامی و سنتی ازدواج در کشور هست وقتی مهریه های بالای چند صد میلیونی در کشور باب شده است و بیشتر دختران هم با تهدید شوهران عملا مردانگی و استقلال مرد را از آنها میگیرند و وآنها را دربند و اسیر خود میسازند تا به همه خواسته های خود برسند این در صورتی است که زنان کمی به اخلاق پایبند باشند در غیر اینصورت که با اجرا گذاشتن مهریه دارو ندار مرد را گرفته وخود ثروتمند میشود.مردان وقتی این را میبینند تجرد را به تاهلی ترجیح میدهند تاهلی در مردان یعنی شروع هزارتا مشکل و محدودیت و به زیر سلطه زن رفتن که با ذات یک مرد در تضاد کامل است.وقتی فرهنگ غرب را به نام قانون به جامعه تحمیل میکنند در حالی که شرایط زندگی در غرب خیلی با ایران متفاوت است از اسلام تنها آنهایی که به ضرر مرد است اجرا میکنند و باقی همان فرهنگ غرب است ولی با دربند کردن مرد در قانون مهریه
پاسخ ها
محمد اس اس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
شما مشکلات اساسی ترو ول کردی گیر دادی به مهریه ... ملت ندارن ، مهریه اصلا عامل بازدارنده نیست ... بیکاری، بی ثباتی اقتصادی و نبود امنیت شغلی
بهاره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
از اسلام تنها آنهایی که به ضرر مرد است اجرا میکنند؟! قوانین مربوط به طلاق- حضانت فرزند- دیه- تقسیم ارثیه - خیانت مرد یا زن به همسر و... به ضرر مرده ؟! تنها پشتوانه قانونی زن مهریه هستش که از قضا من باهاش مخالفم. ترجیح میدم حق و حقوق برابر داشته باشم تا مهریه و در صورت (زبونم لال!) طلاق هر دو طرف همه دارائیشون رو نصف کنن. اگر مهریه که سنت اسلام هست رو قبول ندارین (به شیوه غربی) پس باید حق و حقوق برابر رو هم که شیوه غربی هست قبول کنین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
آقای مهرویان!!!! خیلی تند رفتی! وایسا با هم بریم!!! برو به تحقیق بکن ببین چرا دخترا مهریه اجرا میذارن!!!! جز اینکه هیچ حقی جز مهریه ندارن و فقط از همون میتونن استفاده کنن؟ یه خانوم متاهل تو جامعه من (بدون اذن شوهر) حق تحصیل و اشتغال نداره! حق ظلاق نداره حق نداره بعد از طلاق بچشو نگه داره! خب طبیعیه بخاطر به دست آوردن آزادی و برای نفس کشیدن از مهریه به عنوان سلاح استفاده میکنه! من خودم حاضرم مهریه نداشته باشم اما موقع عقد این حقوق رو از همسرم بگیرم
نداشتن مسکن و سر پناه....
فقط سربازی
سربازی
مشکلات و عدم ثبات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و .......
سربازي اجباري، مشكلات اقتصادي، سنت‌هاي غلط و ...
اولین عامل به نظر بنده تحلیل زفتن فرهنگ جامعه ایرانی است و دومین عامل مسئله اقتصادی است.
در درجه اول وضع نابسامان اقتصادي و در درجه دوم تجربه تلخ ناشي از ازدياد جمعيت دهه 50 و 60 و صدمات جبران ناپذير آن منجمله بيكاري جوانان و متعاقبا وضعيت نامناسب معيشتي مردم و غيره از عوامل اصلي تاخير در ازدواج و كاهش نرخ فرزند آوري مي باشد.
من متولد 1354 هستم با مدرک مهندسی ده سال هست که در یک سازمان دولتی مشغول به کار هستم با دریافتی یک میلیون تومان تا حالا نتوانسته ام مسکن تهیه کنم! کل درآمدم را هم برای اجاره بدهم چگونه زنده بمونم؟ ازدواج پیشکش
اصلي ترين عامل دخالت خانواده ها در امر ازدواج جوان هاست كه به دلايل واهي جلوي ازدواج جوان ها را مي گيرند.
پول.دلیل اصلی پول هست
نرخ تورم بالا وبالا بودن خرج وهزینه ها
ماچهار ساله ازدواج کردیم به دلیل بالابودن اجاره خانه و نداشتن امنیت شغلی و گرانی همه چیز اصلا به داشتن فرزند فکر نکردیم
عدم ثبات اقتصادي
مشكلات اقتصادي
تجملگرايي و افزايش سطح توقع فرزندان
سوالی که جوابش رو همه می دونند و بدیهیه که مشکلات مالی (مسکن، نداشتن رفاه و ترس از آینده)
بچه ی زیاد بیاریم که بفرستیمشون توی صف سبد کالا؟
اقتصاد ضعیف جوانان و عدم اطمینان به رشد اقتصادی در سالهای آینده و توقع زیاد خانواده ها
تک فرزندی به دلیل ترس از عدم پرداخت هزینه هاست.
وزرات مکلی رو حل نمیکنه. مشکل در نوع تفکر مردم هست.
اگر بخواهيم پاسخ تك بعدي ندهيم و نگاه سيستمي و جامع داشته باشيم، از نظر من به عنوان يه مجرد 30 ساله! چند تا عامل زير از عمده دلايل ازدواج نكردنمه:
1- عامل اقتصادي
و 2- مهمتر از اون بي ثباتي اقتصادي (هر روز كه از خواب بلند ميشم انتظار يه جهش قيمت ها را دارم چه برسه به چند سال ديگه)
3- عامل اجتماعي و شايدم فرهنگي كه فرصت شناخت جنس مخالف براي من وجود نداره! كجا بايد همسرم رو انتخاب كنم؟؟؟؟ فقط يه دانشگاه هست كه من زمان دانشجويي به هزار تا دليل فرصت و جرئت و شرايط ازدواج رو نداشتم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
میشه بگین پیشنهادتون درباره مورد سوم چیه؟کجا دوست دارین همسرتون رو پیدا کنین؟(خیابون یا فیس بوک ....)
يوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
رضا جان!
شما بگيد؟ خيابون و فيس بوك هم دو تا از هزاران راهه. البته اگه نگاه امنيتي و اين نگاه بسته و تنگ نظرانه برداشته بشه خوب دخترا و پسراهاي باحيا و محترم و مسلمون هم مي تونه از اين فضا براي پيدا كردن يكي مثل خودشون استفاده كنن.
پول ... فقط پول .
وقتی از آینده میترسیم بخاطر مشکلات مالی، چرا یک نفر دیگه هم به مشکلاتمون اضافه کنیم.
مشکلات و عدم ثبات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و .......
من 5 ساله ازدواج کردم و 10 ساله کار می کنم دخل و خرجم نمی خونه چه جوری بچه دار شم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
من 10 ساله کار میکنم ماشین و خونه هم دارم اما هنوز نتونستم ازدواج کنم
اقتصاد - اقتصاد - اقتصاد
1-بی کاری پسرها
2_سرکار رفتن دخترها. وقتی دختره سرکار میره دیگه تمایلی به ازدواج نداره و میگه آقابالاسر نمیخوام.(خداوکیلی این مورد رو خودم دیدم.)
مورد داشتیم دختره 32ساله کارمند بانک بهش گفتم چرا ازدواج نمیکنی؟بم گف دارم میرم کلاس خلبانی،شوهرکیلو چند!!!
3_بی ارزش شدن مدرک دانشگاهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
اصلا اينطور نيست. زن و مرد مكمل يكديگرند و تمام نيازها مادي نيست. اين نگاه بسيار سطحي است. همين نوع نگاه است كه زندگي ها را بي دوام و نابود ميكند. ازدواج براي برآورده ساختن نياز عاطفي و حسي است و ارجح بر نيازهاي مادي است. اگه درك درستي از ازدواج داشته باشيم، درست انتخاب مي كنيم و دچار مشكل نخواهيم شد. با آرزوي موفقيت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
قبول دارم. این آقا یا خانمی که گفته مکمل هم هستند حتما زیادی کتاب خوندین از واقعیت ها دور شدین
مشکلات اقتصادی
در جامعه ما جوان به عنوان یک عنصر پرهیجان شناخته میشه که باید کنترل و سرکوب شه چه عزت و احترامی برای ما جوونها قایل شدند مگه؟ هم دولت و هم ملت هم خانواده دیدشان به جوان این هست که باید کنترلش کنی تا کار دستت نده
دیگه افسرده شدیم رفت
به قول ما ترکها : ات وئرمه میش کوفته ایسته مزلر (مثل ترکی)
یعنی گوشت نداده باشی نمیتونی کوفته بخوای
حامعه ای که چیزی به جوانان نداده نمیتونه ازشون چیزی بخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
بهترين پاسخ همينه . من يك فرزند دارم ولي انقدر براي آينده اش نگرانم و اينكه سرنوشتي مشابه نسل ما داشته باشه كه حتي به داشتن فزرند ديگه فكر نمي كنم .
مشکلات اقتصادی
گرانی
يه خانه معموليه ١خوابه الان زير ٢٠٠ ميليون نيست،
در غير اين صورت اجاره نشيني كه اونم ٥٠ درصد حقوقتو بايد اجاره خونه بدي، قبلا سخت بود الان خيلي خيلي سخت تر شده
هزينه هاي زندگي تو سال آخر رياست جمهوري سابق حدودا ٤ برابر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
ما که ۱۰۰درصد حقوقمونو واسه اجاره خونه۵۰ متری میدیم!
مطمئنم راه چاره شو آقای کریمی قدوسی نماینده مجلس بهتر میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
احسنت. منفی ها احتمالا از ماجرا خبر ندارن.
مشکل در پیدا کردن مورد متناسب هر فرد برای ازدواج
بچه بیاریم که تو بیمارستان مرده جا بزنند و بدهند به یکی دیگه
زرنگی!!
چند سال کار کردم و پس انداز . حالا که دارم جهیزیه تهیه میکنم می بینم با پولی که من دارم و سالها برای جمع کردنش مکافات کشیدم جز چند تکه لوازم اولیه چیزی نمی تونم بخرم و انتظارات خانواده شوهرم هم تموم شدنی نیست .در کل دو ماه نشده از بله گفتن پشیمون شدم .
سربازی
عامل اصلی نقش اقتصاد ی است
1- بیکاری و مسائل اقتصادی وقتی دانشجوی دکتری این مملکت نمی تواند برای آینده خود برنامه ریزی کند هیچ آینده ای ندارد مشکل ازدواج حل نمی شود.
2- صدر صد موثرترین بخش است.
3- فکر می کنم وقتی امنیت و آسایش روحی و مادی باشد تعداد فرزندان هم بیشتر می شود.
4- این وزارت خانه هیچ تاثیری ندارد. یک سازمان عریض و طویل دیگر با شرح خدمات و کارمندانی که مثل همه کارمندان دیگر بیکار بیایند و بروند اما مشکل اقتصادی و مسکن و ... همچنان پابرجاست این وزارتخانه بی فایده است.
اگه شغل باشه بقیه مسائل خودبه خود حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
اينطور نيست. شغل فقط يك فاكتوره. خيلي چيزهاي ديگه لازمه. ازدواج، بلوغ فكري و احساسي مي خواد. عميق باشيد دوست عزيز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
البته نه شغلی که الان هست! که حقوقش با ۱۲ساعت کار در روز، اندازه اجاره خونه هم نمیشه!
1- اصلي ترين عامل شغله و تضمينش در آينده‌ست، عدم تضمين شعلي يعني اينكه در آينده معلوم نيست همين شغل رو داشته باشيم يا نه، كه اين عدم تضمين شغلي خود معلول عوامل زيادي هست.

2- سربازي يكي ديگه از مهمترين عوامله، مخصوصا براي افراد تحصيل كرده. شايد سربازي 18 ماه باشه، ولي حداقل 30 ماه آدم رو تو بلاتكليفي ميذاره،

3- بعديش به نظرم نياز به ادامه تحصيله، اينكه در حال حاضر ادامه تحصيل يك نياز واسه افراد شده، به گونه اي شده كه حتما افراد بايد ادامه تحصيل بدن، اگه كسي تحصيلات دانشگاهي نداشته باشه انگار از قافله عقب افتاده، اين باعث ميشه افراد هر طوري شده دانشگاه برن كه خود اين امر موجب ميشه ازدواج حداقل 4 سال تأخير بيفته.

4- علت چهارم پيدا نكردن فرد مقابله، در حال حاضر فرهنگ ما در حال گذر از حالت سنتي به مدرنه، از طرفي افراد شابد خوششون نياد بصورت سنتي ازدواج كنن، ولي به خاطر شرايط فرهنگي و عرف موجود هم نمي تونن با طرف مقابل ارتباط برقرار كنن، تا بتونن فرد مورد علاقه خودشون رو پيدا كنن.

با تشكر،
يك فرد 33 ساله فردي كه در سن 33 سالگي ازداواج كرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
علت هاي اصلي را نگفتي اخوي...!!!!!!!!!
اقتصادی!!!!!!!!!!!!!!!
نه خیرهمه اشتباه می کنید
مهم ترین عامل عدم ازدواج دخترا و پسرا و بخصوص پسرا محدودیت ها یی است ک با ازدواج دچارش می شوندوهمچننی تغییر رفتارهای اجتماعی دختران است
من الان واقعا پشیمونم چرا ازدواج کردم
اصلا زن امروزی نمی فهمد معنی زندگی مشترک چیست
عوامل مهمی که در ازدواج و فرزند آوری مهم است:1- داشتن کار آبرومند با درآمد مناسب 2- داشتن مسکن و محیطی آرام و بدور از استرس3- امید به فردایی بهتر تا برای فرزندان برنامه ریزی شود. 4- وجود آب و هوای پاک و بدون سمومی که باعث هزاران پیامد می شود 5- عدم وجود پارازیت تا هم خود زوجین سالم باشند و هم فرزندان سالم بدنیا بیاورند. 6- تامین امکانات رفاهی و ورزشی و دلخوشیهای اجتماعی 7- اصلاح قوانین اجتماعی و دست و پا گیر و بدون تبعیض و رعایت حقوق شهروندی 8- اصلاح زیرساختها و مدیریت در تمام سطوح با استفاده از نخبگان واقعی که هر سال بدلیل نداشتن برنامه و شرایط مناسب در حال مهاجرت به کشورهای دیگر می شوند و گزینش بر اساس لیاقتهای فردی و نه چیز دیگر و 9- وجود قوه قضاییه مستقل بر پایه اجرای حقوق بشر و شهروندی . تمام این موارد مستقیم و غیر مستقیم در این باره دخالت دارند.
بیکاری،پول و پارازیتهای ماهواره
با توجه به وضعیت غیرقابل پیش‌بینی کشور کسی جرئت ریسک کردن نداره!
به خاطر اینکه ما همه تو پایین ترین سطح هرم مازلو گیر کردیم و فقط باید صبح تا شب بدویم تا نیاز های فیزیکی ( خوراک و پوشاک) رو تامین کنیم و امیدی به بهتر شدن اوضاع نداریم
سربازی سربازی سربازی که واقعا مشکل ساز ست وجوانان راازریل زندگی می اندازد بخصوص جوانان تحصیل کرده.
1-انتظارات بالای بعضی از خانم ها
2-طلب کار بودن خانم ها از شوهر عزیزشون
3-گرانی
4-گرانی
5-بازم گرانی و نداشتن امنیت مالی برا ی خانواده
سربازی
نه خیرهمه اشتباه می کنید
مهم ترین عامل عدم ازدواج دخترا و پسرا و بخصوص پسرا محدودیت ها یی است ک با ازدواج دچارش می شوندوهمچننی تغییر رفتارهای اجتماعی دختران است
من الان واقعا پشیمونم چرا ازدواج کردم
اصلا زن امروزی نمی فهمد معنی زندگی مشترک چیست
مشکلات اقتصادی و عدم سیاستگذاری مناسب نهادهای مسئول در حوزه اشتغال زنان.
در واقع ببسیاری از خانم های جوان که مشکل مالی هم ندارند به دلیل عدم تطبیق شغل با فعالیت های داخل منزل و مراقبت از فرزند، این مساله را به تاخیر می اندازند. نمی توان مانع اشتغال زنان در دنیای امروز شد اما می توان با ارائه سیاست های درست و علمی و البته عملی کردن آن، کاهش موالید را تا حدی کاهش داد. جمع کردن روش های پیشگیری از بارداری، تنها باعث افزایش بیماری ها و تولد فرزندان در خانواده های فقیری می شود که توان مالی تهیه این وسایل را ندارند.
به نظرم باید از متخصصین و دانشمندان این حوزه برای سیاستگذاری استفاده کرد و از طرفی به تجربه کشورهای اروپایی مانند سوئد، بلژیک، فرانسه و و و هم رجوع کرد.
نه خیرهمه اشتباه می کنید
مهم ترین عامل عدم ازدواج دخترا و پسرا و بخصوص پسرا محدودیت ها یی است ک با ازدواج دچارش می شوندوهمچننی تغییر رفتارهای اجتماعی دختران است
من الان واقعا پشیمونم چرا ازدواج کردم
اصلا زن امروزی نمی فهمد معنی زندگی مشترک چیست
از نظر من مشکل اصلی کار و مسائل اقتصادی کمی هم بالا رفتن انتظار خانواده دختر خانوم ها هستش
با این حقوق های حداقلی خیلی که زرنگ باشیم خرج خودمونو ( یک نفر ) بدیم حالا خرج ازدواج و همسر و مسکن و .... پیشکش
به دلیل 1- بی برنامه بودن برای آینده فرزندان که نمونه آن نسل دهه 60 می باشد -2- افزایش بیش از حد هزینه های زندگی وعدم حمایت دولت از خانواده ها که نمونه آن همان هر فرزند یک میلیون تومان بود که الان خبری از آن نیست به نقل از سایت خودتان که حسابهای یک میلیون تومانی خالی شد -3- مشکلات اقتصادی و سربازی و اعصاب و ..... همه و همه زیر مجموعه موارد فوق است تا برنامه برای آینده فرزندان عزیز این مرز و بوم نباشد چگونه خانواده ها امیدوار باشند برای آینده فرزندان عزیزشان راه حل این موضوع چند تا شعار یا چند تا وعده نیست
بيكاري - عدم امنيت شغلي - فرهنگ مهريه نادرست ( اصلاح مهريه كاذب ) - هزينه سنگين ( اصلاح فرهنگ ازدواج ) - توقع بيش از حد دختران ( الگوي غربي . وضع ظاهر و...) - و مسايل ومشكلات ديگر
الان من واقعا طالب ازدواجم ولی وقتی میبینم 24 ماه سربازی دارم که رسما 2 سال زندگیمو باید عقب بندازم، و تازه بعدش باید این درو اون در دنبال کار بگردمخود این یه برنامه 3-4 سالست، حالا فرض بر اینکه این دوران تموم شد با کدوم پول؟هیچ شرایطی مهیا نیس
سربازی. من 26 سالمه، ازدواج کردم، فوق لیسانس دارم، 5 ساله شرکت خودمو تاسیس کردم با 10 نفر کارمند، ماهیانه بالای 6 میلیون هزینه قسط، کرایه دفتر، خانه و .. دارم. اگر بخواهم 2 سال بروم سربازی هم کارم از دستم می ره، درآمدم کم می شه، 10 نفر دیگه بیکار می شن و زندگیم به بدختی می خوره. چطور می تونم بچه دار بشم وقتی نمی توانم بالای سر همسر و فرزندم باشم و هزینشونو بدم؟
در زمان حال و دوره فعلی اگر پدر یا خانواده پولداری که پشتیبانیت کنند نداشته باشی ازدواج که هیچی باید بری بمیری ! 36 سالمه خونه پدرم هنوز زندگی می کنم مثلا خیر سرم مدرک دانشگاهی هم دارم . حقوقم ماهی 880000 تومان است . از مال دنیا فقط یک پراید مدل 82 دارم! شما بگو چی کار کنم؟؟؟ چه کسی دلش میخواد با من ازدوان کند و در بد بختی من شریک بشه؟؟؟؟!!!!!
1- کار 2- مسکن
هر دو نیز بر دوش مردان سنگینی می کند.
اه از چی بگم من انتظار داری چه چیزی از جیب من در ٱد پر کاغذ سفید پاره ولی پر حرف توشه ولی با خودکار سفید تو هم مثل منی تو هم کم درد نداری درد اصلیت اینه که هم درد نداری...
ملت اعصاب ندارن... همون حوصله میشه گفت...
و علت بی اعصاب بودن:
گرونی
کمبود تفریح
دغدغه ها و چشم و همچشمی ها
و....
من 30 سالمه و با لیسانس الکترونیک از دانشگاه دولتی بیکارم! اگه بیکار نبودم تا حالا ازدواج کرده بودم
اقتصاد اصلی ترین دلیله که زیر مجموعه اون مسکن،و...
آیا این هم جای سئوال دارد؟
تحریمیم، جوان کار و درآمد ندارد تشکیل خانواده دهد.
چرا وقت خودتان و دیگران را با این سئوالات می گیرید ؟ فکری به حال مردم کنید.
آقا كي اعصاب داره ....
دلتون خوشه ها
من 27 سالمه... شغل دارم .... پول دارم .... ماشينم دارم... خونه هم ميشه گرفت...
اما خدايي اسلن (اصلاً) اعصابشو ندارم
هي هم بهم اصرار ميكنن ك ازدواج كن اما من دوس ندارررررررررم
والا بخدا
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
می ترسی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
شما مشكل اعصاب داري جدا...ولي مردم مشكل دگه دارند....
شغل مسکن تغییر سطح زندگی
بی پولی و بی کاری
مسائل اقتصادی
مسکن
بیکاری
1- اصلي ترين عامل شغله و تضمينش در آينده‌ست، عدم تضمين شعلي يعني اينكه در آينده معلوم نيست همين شغل رو داشته باشيم يا نه، كه اين عدم تضمين شغلي خود معلول عوامل زيادي هست.

2- سربازي يكي ديگه از مهمترين عوامله، مخصوصا براي افراد تحصيل كرده. شايد سربازي 18 ماه باشه، ولي حداقل 30 ماه آدم رو تو بلاتكليفي ميذاره،

3- بعديش به نظرم نياز به ادامه تحصيله، اينكه در حال حاضر ادامه تحصيل يك نياز واسه افراد شده، به گونه اي شده كه حتما افراد بايد ادامه تحصيل بدن، اگه كسي تحصيلات دانشگاهي نداشته باشه انگار از قافله عقب افتاده، اين باعث ميشه افراد هر طوري شده دانشگاه برن كه خود اين امر موجب ميشه ازدواج حداقل 4 سال تأخير بيفته.

4- علت چهارم پيدا نكردن فرد مقابله، در حال حاضر فرهنگ ما در حال گذر از حالت سنتي به مدرنه، از طرفي افراد شابد خوششون نياد بصورت سنتي ازدواج كنن، ولي به خاطر شرايط فرهنگي و عرف موجود هم نمي تونن با طرف مقابل ارتباط برقرار كنن، تا بتونن فرد مورد علاقه خودشون رو پيدا كنن.

با تشكر،
يك فرد 33 ساله فردي كه در سن 33 سالگي ازداواج كرده.
گرانی
همه مشكلات بايد با هم حل شود : ايمان و اعتقاد به خدا ، اقتصاد ، حيا ، ارزش يافتن خانه داري و شوهرداري زنان ، ازدواج راحت ، دادن حداقل سهم زمين 200 متري رايگان در كشور وطن ، ترويج فرهنگ ويلايي نشيني بجاي آپارتمان نشيني ، منكر ندانستن ازدواج دوم مناسب و ايجاد شغل و ....
1- مسائل اقتصادی که شامل شغل مسکن هزینه های ابتدایی جهت شروع زندگی 2- توقعات بی مورد دختران وپسران ودور بودن از واقعیات زندگی وگم کردن اهداف تشکیل خانواده
تحصیلات عالی بدون نیاز واقعی کشور
2. تقدیس شدن تحصیلات عالیه دختران و بالا رفتن توقعات
3. تورم و کمبود درآمد خانواده ها
3. بالا رفتن سن ازدواج به واسطه طی درجات عالیه تحصیلی و خدمت سربازی بی برنامه
5. ازدواج در سن بالا بخاطر مسائل ذکر شده و فرصت کم برای فرزندار شدن
6. تورم بسیار بالا و کار کردن زن و مرد و وقت نداشتن برای فرزنددار شدن و تربیت صحیح
7. فرهنگسازی مناسب صورت نپذیرفته و هزار یک علت دیگر که ناشی از بی تدبیر در دولتهای گذشته تا به امروز است!
1. برنامه دولت برای قطع یارانه های نقدی
2. افزایش قیمت حامل های انرژی (البته با شیب ملایم)
3. خط فقر شیطون که که هی داره میاد بالا (شاید هم ما داریم میریم زیر اون!)
4. قیمت مسکن که از بهای جون آدیزاد گرونتره
5. اشتغال مناسب که برای جوون‌ها مون شده روئیا
6. الی ما شااله دلایل منطقی و غیر منطق دیگه
-بالا رفتن خرج نیازهای اساسی (تورم)
- بالا رفتن انتظارات
- حقوق و دستمزد پایین که متناسب با گرانی ها افزایش نیافته است
من 5 ساله ازدواج کردم و 10 ساله کار می کنم دخل و خرجم نمی خونه چه جوری بچه دار شم
مشکل مملکت ما فیلترینگه .......
مشکل در پیدا کردن مورد متناسب هر فرد برای ازدواج
با حلوا حلوا كردن دهان شيرين نميشه. ازدواج و زاد و ولد نيازمند حداقل هايي از پتانسيل اقتصادي است. به قول قديميها گفت قيمه رو با ق مي نويسند يا غ؟! فرمود با گوشت و روغن. هيچ آدم عاقلي هم با اين حرفها و توصيه ها بچه دار نميشه و اگر بشه حداكثر يك دونه. حالا هي توجيه كنيد و هي بنويسيد. الحمدالله اختيار اين يه دونه دست مجلس و دولت نيست وگرنه مثل هدفمندي و .... بدبختمون ميكردن. خدايا شكرت كهاختيار اين يه مورد دست خود مردمه. خدايا شكرت.
به نظر من عواملی که خیلی از دوستان در کامنت های قبلی بدان اشاره نمودند که غالبا هم اقتصادی بود، کاملا درسته و نکته ای که شاید از آن غفلت شده است تغییر فرهنگ ها از گذشته به امروز بوده که بدون تعارف در گذشته پسران و یا دختران تنها با ازدواج می توانستند با جنس نامحرم ارتباط برقرار کنند که این امر امروزه در جوامع دانشگاهی، سازمانی و ... به امری عادی تبدیل شده (که صد البته در شرایط سالم و مطابق با آیین مخالف آن نیستم) و با توجه به اینکه اینگونه ارتباطات هزینه ی بسیار کمتری نسبت به ازدواج و فرزند آوری دارد، متاسفانه در کشور بسیار در حال شیوع است که زنگ خطری برای نسل ما خواهد بود.
پول و تمایل به استقلال بیشتر
با سلام و احترام

وقتی که گفتن این حرفا فایده نداره، همون بهتر که حرفها رو آدم تو دلش حبس کنه!!!!!!!
اصلی ترین مشکل را می توان رواج سنتهای غربی و دور شدن از مفاهیم اسلامی و مد گرائی و چشم هم چشمی دانست ولی مشکل دیگه ای که هم مشکلات در زیر سایه آن مخفی میشوند مشکلات اقتصادی و وضع میشتی خانوده ها و جوانان هست من با مدرک کارشناسی ارشد در یکی از ادارات دولتی هستم درآمد نسبتا خوبی هم دارم و صاحب سه فرزند هستم ولی برای تامین مایحتاج فرزندانم همیشه با مشکل مالی مواجه هستم
سستي ايمان ونبوديقين قلبي به قدرت خداوند که روزي بندگان را تضمين کرده .مگه حتما همه بايد اول زندگي همه چي مثل ماشين. خونه و... داشته باشند تازندگي شروع بشه کي گفته اينجوريه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
خونه نمیتونم اجاره کنم دست دختر مردم رو بگیرم ببرم تو چادر زندگی کنیم؟
سربازی سربازی سربازی که واقعا مشکل ساز ست وجوانان راازریل زندگی می اندازد بخصوص جوانان تحصیل کرده.
با كدام اميد به اينده!!؟ ايا براي من كارمند 3 ماه بعد قابل پيش بيني است كه قرار است كجا باشم و چه سطح درامدي داشته باشم و تامين و امنيت و ارامش لازم را دارم كه بخواهم صاحب فرزند هم شوم و يك نفر را به جمع بيچارگان كشور اضافه كنم!!؟ ايا نرخ بيكاري هر سال نسبت به سال قبل كاهش مي يابد كه من اميدوار باشم فرزندم در اينده بيكار نخواهد بود تا من كمك خرج او را دهم!!؟ ايا من به عنوان كسي كه از تحصيلات عاليه بر خوردارم اما شغل نسبتا خوبي به عنوان مثال ندارم مي توانم در اينده به عنوان الگويي براي فرزندم باشم از فردي مولد و با هدف كه مرا با ديگري كه حتي عرضه درس خواندن هم نداشته مقايسه كند و ديگر ننويسد كه ثروت قطعا بي هيچ شكي بهتر از علم است! ايا من بازنشسته فردا مي توانم در دوران بازنشستگي با تامين اجتماعي نامناسب كشور جور وظيفه دولت را بكشم كه به من گفته فرزند بياور و چشمت كور كه بايد حمايتش كني!!!!
ايا منابع كشور همين الان براي اين جمعيت از كفايت لازم برخوردار است!؟ اگر هست چرا وضع مردم اين است و اگر نيست به چه دليلي مردم خودشان را بايد به دردسر بيندازند و بزايند! ايا الان وضعيت مسكن بعنوان يكي از حقوق اساسي كه در قانون اساسي بدان تصريح گرديده است براي همه مناسب است؟ سوالات بي پاسخ بسيار است و مهم اينست كه در اين 4 دهه ايا مديريت كشور به نحوي مطلاوب بوده است كه مردم دغدغه حكومت در رابطه با معضل فرسايش سني جمعيت را دغدغه خود بدانند!!!؟
سربازی و بی کاری و تورم
بنده یک جوان 32 ساله دارای یک فروند پراید و خانه 55 متری در مرکز شهر با درآمد 1 میلیون تومان چشم براه کیس مناسب برای ازدواج هستم و میدونم پیدا نخواهم کرد برای همین هیچ اقدامی نمیکنم
مشکل در پیدا کردن مورد متناسب هر فرد برای ازدواج
نه ماهواره نه لباسهای رنگارنگ نه....
فقط دو چیز

يک شغل و درآمد مناسب برای یک زندگی
2- شغل و در آمد مناسب برای یک زندگی
بی اعتمادی به شرایط و قوانین. تغییر ثانیه ای همه چیز !.
همه مشكلات بايد با هم حل شود : ايمان و اعتقاد به خدا ، اقتصاد ، حيا ، ارزش يافتن خانه داري و شوهرداري زنان ، ازدواج راحت ، دادن حداقل سهم زمين 200 متري رايگان در كشور وطن ، ترويج فرهنگ ويلايي نشيني بجاي آپارتمان نشيني ، منكر ندانستن ازدواج دوم مناسب و ايجاد شغل و ....
نداشتن پول لازم و نداشتن شغل حسابی و نداشتن مسکن که مهمترین نیاز به شمار می رود.
بیکاری.عدم درامد.عدم مسکن. بلا بودن هزینه ها.عدم ثبات اقتصادی.و............
خب یه نگاهی کلی به نظرات بندازین کامل مشکل مشخص میشه احتیاج به وزارت خانه نداره که.. بیش از 95 درصد به موضوع اقتصادی اشاره کردن مخصوصا بی پولی. شغل و سربازی اجباری..
دليل اصلي مشكلات معيشتي ست كه در نهايت منجر به بالا رفتن سن ازدواج شده و بعد از ازدواج هم تمام زوجها باهاش درگير هستند، بنابراين تصميم مي گيرند فرد ديگري رو درگير اين مشكلات نكنن
آیییییی ملت تورو خدا بچه دار نشید تا رشد جمعی منفی بشه اونوقت مثل آلمان برای بچ دار شده چه امکاناتی میدن خونه بیمه و ....
-بالا رفتن خرج نیازهای اساسی (تورم)
- بالا رفتن انتظارات
- حقوق و دستمزد پایین که متناسب با گرانی ها افزایش نیافته است
اصلی ترین دلایل:
سربازی، مشکلات اقتصادی، نبودن ثبات و در نتیجه نداشتن امید به آینده.
یعنی واقعا مسئولین نمیدونن دلیلشو؟ من الان 29 سالمه فوق لیسانس دارم بیکارم بعد 20 سال درس خوندن تازه رسیدم به نقطه صفر. اخه چطور باید ازدواج کنم چرا باید ازدواج کنم و دختری رو بیچاره کنم چرا باید بچه ای رو به اجبار وارد جریان زندگی کنم و بدبختش کنم تو ایران تنها چیزی که ارزش نداره عمر و جوونی ادماست. اگه کار داشته باشم حتما ازدواج میکنم
به جای وسایل جلوگیری رایگان که قبلا بود شیر خشک به این گرونی وپوشاک بچه رایگان کنید خیلی فرق میکنه فقط به شرطی که مثل 1 میلیون تومان نباشه اگر بازیتون نمیاد.
بیکاری و درآمدکم، ضعف تربیت ، عدم رشد عقلانی، و ضعف شدید آموزشی ،
مشکل در پیدا کردن مورد متناسب هر فرد برای ازدواج
به ترتیب برای من:
1-شغل مناسب
2-مشکل اقتصادی
3-رویا پردازی خانما
4-خانواده خودم
5-و.....بدبختی های دیگه
سربازی سربازی سربازی که واقعا مشکل ساز ست وجوانان راازریل زندگی می اندازد بخصوص جوانان تحصیل کرده.
شخصا برای من جوان 27 ساله که سربازی رفتم و در حال تحصیل کارشناسی ارشد هستم شغل مهمترین عامله، به هر دری هم می زنیم برای پیدا کردن کار ولی همون پدر و مادرایی که زندگی مشترکشونو از صفر شروع کردن مطمئنا حاظر نیستن دخترشونو به جوانی که دنبال کار هست و سرمایه ای نداره بدن، نمونه اش خانواده خودم که وقتی حرف از ازدواج می زنم به شوخی می گیرن، اگه وضعیت اقتصادیم خوب بود مورد سراغ دارم و پا پیش می گذاشتم ولی با توجه به توقعات امروزی می ترسم
در درجه اول نقش اقتصاد و در درجه دوم قوانین ناقص خلاف شرع مهریه سنگین و مهریه برای زنان فاسد و عدم تمکین کننده که موجب گردیده ازدواج هایی را که اتفاق بیفتد در عرض یک یا نعایتا 5 سال اول به طلاق کشیده شود و جوانان راغب به ازدواج نگردد طولی نخواهد کشید که همانند کشور های غربی ازدواج همجسگرایی نیز به این اوصاف زندگی در این نیز شکل گیرد
بی شک مشکلات اقتصادی رتبه اول را در کاهش ازدواج دارد و این باعث می شود افرادی هم که ازدواج می نمایند بچه نیاورند یا یک عدد داشته باشند. ضمنا با ایجاد وزارت خانه و غیره هم درست نمی شود. مگر مانند سربازی اجباری شود
عدم اطمینان به آینده و تامین شغلی
علت تك فرزندي. وقتي فرزندمان بايستي با خرج خودمان بره كودكستان بعد دبستان ، راهنمايي ، دبيرستان ، دانشگاه وتحصيلات عاليه اونم غير انتفاعيش و بعداز گرفتن ليسانس و فوق ليسانس و ... بايد سرمايه داشته باشي تا يه كاري نيز براش دست و پا كني تا بتونه ازدواج كنه دولت هم بحمدا... هيچكاري نداره كه چطور يه جوان با هزينه چندين ميليوني خانواده اش و خون و دلخوردن آنها به اينجا رسيده حالا فكر ميكنه با يه سبدكالا و ماهي 45500 اموراتش ميگذره انشاءا... حالا شما بگوييد ازدواج جايز است و يا داشتن فرزند بيشتر ممكنه ؟در زمانهاي قديم يادش بخير من يادم نمياد بچه اي تا اتمام دانشگاهش و بعداز ازدواجش هزينه اي بر خانواده اش داشته باشه بلكه همشو دولت متقبل ميكرد . حالا چي ؟
سربازی سربازی سربازی که واقعا مشکل ساز ست وجوانان راازریل زندگی می اندازد بخصوص جوانان تحصیل کرده.
نا امیدی از اینده
عامل اصلی بیکاریه که واقعا داره جوونارو اذیت می کنه عاما دوم سربازیه که یه مشکل اساسیه اخه یه سرباز متعهل 150 حقوق میگیره با این پول میشه چکار کرد مگه من خودم کارشناسی ارشد دارم الان باید برم سربازی و دوسال خدمت کنم خب تا تموم هم نشه که نمیشه این اوضاع مالی ازدواج کرد بعدشم تا بیام یه کار پیدا کنم دوسال دیگه طول میکشه خب سنم میشه 30 بعد اون موقع دیگه طراوت این سنمو ندارم و راضی نیستم که چندتا بچه بیارم و یکی بیشتر نمیخوام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
داداش تا پنجاه سالگیت رو یه دفعه می گفتی دیگه!
سیاستهای مقامات
فرار از بار مسئولیت.
جوانهای امروز متولدین بعد از جنگ هستند و زیاد سختی نکشیدند همه چیزشون آماده بوده اگه مثل ما برای یک کپسول گاز مجبور بودن دنبال ماشین بدوند یا ساعتها تو صف نفت و روغن نباتی و نان می ایستادن الان اوضاع اینجوری نبود
پاسخ ها
محمد بی غم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
خوب تربیت شده شما ها هستیم دیگه ... پدرای شما خیلی واستون گذاشتن ، اما شما واسه ما چی کار کردید ؟؟؟ یه اقتصاد ورشکسته گذاشتید و بس ...
حبیب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
نظرت جیه سالی یه جنگ راه بندازیم ملت مون کلا اجمعین ورزیده شن پرفسور....
نیاز ازدواج نیست چون راه های بوجود اومدن اون نیاز دیگه وجود نداره و خیلی موارد از خیلی طریق های دیگر قابل دستیابی است.
سربازی یک عامل دیگر ، یک پسر 29 ساله با مدرک ارشد سربازی رفته دیگه نیازی به ازدواج نمیبینه
مهریه مهریه مهره.
كاهش فدرت اقتصادي مردم -بيكاري وناهنجاريهاي بدوتولدنوزادان به دليل آلودگيهاي زيست محيطي وامواج مخرب پارازيتها
راه حل :
گردن زدن اختلاس گران و مصادره اموال رانت خوران مشکل حل ازدواج جوانان می باشد
دولت که منت میذاره که وام ازدواج میده : 3 میلیون میده ( 2 نفر : 6 میلیون ) ... تازه مدارک کامل شه میری تو صف طولانی و باید منتظر بمونی ... آقای دولت ! شما که توی دادن وام با این مبلغ ناچیز موندی ، پس خواهشا جوووو نده به جوووانا که همه چی عالیه ، به به چه مهتابیه ... در باغ سبز نشون میدی کلک
هرگز نمی خوام تجربه دردناک تعداد زیاد فرزندان که همیشه در در تمام دوران های زندگیم (مخصوصاً بچگی) زجزم می داد و ریشه بسیاری از مشکلات امروزمه، دیگه واسه بچه ام تکرار بشه.
سلام به همگی دلیل اصلیشبرای پسرها همون بی پولی بیکاری و برای خانمها هم انتظار چون توی این دوره زمونه دیگه رفت و آمدها کم شده معرفی نمیشی شناخته نمیشی پس ازدواج نمیکنی دیگه
من ازدواج کردم 27 سالمه چندان مشکل مالی هم ندارم (چون توقعم از زندگی پایینه) مثل ..... پشیمونم ازدواج و قبول مسولیت حماقت محضه
راه حل افزایش جمعیت ساده است!!! بفرمایند هر کسی که بیشتر از 18 سال سن دارد و فاقد فرزند است یارانه اش قطع میشه اگر در عرض سه سال دیگر جمعیت کشور بیشتر از 100 میلیون نشد حاضرم گردنم را بزنید.مگر یادتان نیست که دادن یخچال در دهه شصت چه معجزه ای میکرد!!!
1- فقره
2- بیکاری
3- مسکن
4- هزینه های سرسام آور عروسی و ....
تک فرزندی فقط بخاطر مسائل اقتصادی است
با تشکیل یک وزارتخانه و هزینه کردن های بی جهت هیچ چیز درست نمی شود اگر بکار کردن در این زمینه باشد همین وزارت مثلا جوانان می تواند مشکل گشا باشد
تو رو خدا بدادمون برسید..دانشجوی دانشگاه آزادم .. واحد یادگار امام (شهرری) مقطع کارشناسی رشته حسابداری ..این ترم 13 واحد برداشتم ..شهریه ام شده نهصدوبیست هزارتومن..تو رو خدا یه کاری بکنید برامون ....
تنها دلیل مشکلات اقتصادیه که دولت با حمایت نکردن از جوونا به این مشکلات ریشه زده و باعث ترس ما جوونا از ازدواج و تشکیل زندگی شده چه برسه به بچه اوردن
سربازی، مسکن، کار
خدمت سربازی
عدم اميد به آينده
زنم میگه نه !
توقعات غير واقعي و رفاه طلبي دختران
خدمت سربازی
حدسم اينه كه شما بررسي كننده محترم نظرات يك آقا هستيد چون دوست داريد مشكلات اقتصادي و سربازي رو پررنگ كنيد! فقط نظراتي رو منتشر ميكنيد كه از مشكل اقتصادي و سربازي به عنوان مانع اسم ميبرند و بقيه رو سانسور مي كنيد!!!!
به فرض مناسب بودن شرایط اقتصادی:
1- باز هم نبودن امنیت شغلی
2- پایدار نبودن شرایط سیاسی مملکت
3- ترس از آینده و نبودن برنامه ریزی کلان
ازدواج و فرزندآوری را با مشکل مواجه می سازد
اقا چرا میپرسید خودتان ازهمه بهتر میدانید بیکاری ومسکن وبی توجهی مسیولین مربوطه وقتی نهاد های مربدطه ازدادن چند ملیون وام عاجزند دیگر چه سیوالی جانم ادم عاقل با این وضعیت چرا یک نفر دیگررا بد بخت کند اگر وضع شغل درست شود بقیه هم درست میشود .
1- وضعیت نابسامان اجتماعی در نتیجه مدیریت ضعیف و ببخشید مخرب که ناشی از دستور دهی گروهی خاص می باشد. بعنوان مثال بنده بعد از کارم می توانم از چه محیطی برای شادی فرزندم استفاده کنم؟ آیا امکاناتی وجود دارد؟ آیا جایی وجود دارد که آدم راحت ماشین خود را سوار شود و دست فرزند خود را بگیرد و به آن محل برود و بدون دردسرهای مختلف به خانه برگردد. شما اگر به پارک هم بروید چیزهایی وجود دارد که اعصاب شما را داغون می کند. پس چرا باید موجودی بیگناه را به دنیا آوریم تا زجر بکشد؟ بنده وقتی خودم در این مملکت افسرده و رنجورم، دیوانگی است که بچه دار شد هر چند که به هر حال صاحب یک فرزند هستم. هیمن که سالم است خدا را شکر.
2- در دنیای امروز نیاز است تا برای بچه ها هزینه شود تا بتوانند در آینده برای خودشان و جامعه مفید باشند. اولا آیا وضعیت اقتصادی ایران مغز شما را دچار انقباظ و انبساط شدید و طاقت فرسا نکرده. بنده با سن جوانم دچار آلزایمرم. دوم اینکه، با چه پولی. وقتی افرادی هزاران میلیارد را به جیب می زنند طبیعی است که اکثریت باید فقیر شوند. در حال حاضر اکثر همکاران بنده با اینکه سالهاست ازدواج کرده اند قصد فرزند دار شدن ندارند.
بطور خلاصه: 1- جو بی ریخت و نابسامان اجتماع 2- مسائل اقتصادی
درسته شرايط اقتصادي بده و لي بخاطر داشتن سربازي اجباري بيشتر دانشجويان از بازار كار در دوران دانشجويي فاصله ميگيرند بعد فارغ التحصيل شدنشون هم كه بايد دو سال برن سربازي تازه بعد سربازي با بازرا واقعي كار روبه رو ميشوند.حذف سربازي اجباري ميتونه سن ازدواج براي ديپلمه ها رو دست كم دو سال و براي تحصيل كردگان دانشگاهي دست كم چهار سال پايين بياره
بیکاری وپرتوقع بودن در اول زندگی
ضعف ایمان و عدم درک صحیح از ازدواج...
طرف تا دیروز هیچی نداشته حالا میخاد با ازدواج صاحب همه چیز بشه!!
دلیلش تو خود سایت تابناک هست ، این تیتر رو داشته باش:"متأسفانه جان معدنچیان از نرخ قناری هم کمتر است"...
http://www.tabnak.ir/fa/news/382181/%D9%85%D8%AA%D8%A3%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%86%DA%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D9%82%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%85-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

در جامعه ای فقیر زندگی میکنیم!!!
فقط و فقط گراني و تورم كمرشكن
سلام. من چند سال هست ازدواج کردم. نه عروسی گرفتیم نه خرجی هم کردیم.میدونید چرا بچه دار نمی شیم؟ هر دو با مدرک تحصیلی بالا فقط از۸صبح تا۸ شب می دویم تا کرابه خانه ۵۰ متری در محله ای پایین تر از محل زندگی خود و همسرم قبل از ازدواج را جور کنیم.شغل ثابت و عیدی و سبد کالا و... هم نداریم. الانم نمیدونم خرداد که اجاره مسکنم تموم میشه، با داستان های بعد از هدفمندی مرحله۲ باید چه خاکی سرم بریزم؟
بچه تربیت دقیق و امکانات بهداشتی، خوراک و می خواد که : پول ندارم! بعد کدوم مادر یا پدر بالا سرش باشه؟! وقتی با کار دائم هم لنگیم؟ تازه چند ساله نه تونستیم یه روز از تهران خارج بشیم، نه لباسی میخریم، نه مهمونی میریم، نه مهمونی میدیم! گوشت قرمز هم ۳ ساله ندیدم! بخاطر این سگ دوها و استرس هم هر دو چند بار کلی مخارج درمانمون شد. وقتی کار و خونه و ثبات اقتصادی( در نتیجه عدم امکان برنامه ریزی) نیست، چطوری بچه دار بشیم؟!
هدف از ازدواج چیست؟ اگر جواب این است که ازدواج رضایت وآرامش را در زندگی افزایش میدهد. باید دید آیا ازدواج در شرایط فعلی ما را به این هدف میرساند؟ اگر جواب مثبت است بدون تشویق و تبلیغ دختران و پسران در سن مناسب ازدواج میکردند ولی تجربه نشان میدهد آنهایی که ازدواج کرده اند آرامش خود را به خطر انداخته اند وباید مسئولین کاری بکنند که ازدواج موجب آرامش جوانان بشود.
تنها مشکل بی پولی و بیکاری هست
از بس استرس زیاد شده مردان مشکل جنسی ...... براشون پیش میاد
در مسائل زناشوئی دچار مشکل میشن
باور کن:))))

هر گرفت لایک کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
حقیقته
خدایش نه پول و نه شغل و نه کار عاملشه تنها عاملش شده زن سالاری که 99 درصد طلاق ها رو هم باعث شده اگه زن از مرد اطاعت کنه کتک بخوره تو امورات زندگی دخالت نکنه و اصلا نظر نده همه چی درست میشه
خدمت سربازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
خيلي انديشمندي....!!!!!!!!
شغل-پول-خانه-... و هر چيزي كه به پول ربط داره
ما هم که زن داریم به دلیل مسایل شغلی مالی مسکن داریم جدا میشیم
گر دانی وپرسی سئوالت خطاست
مشکلات و راه حل ها به نظرم کاملا واضح هستند فقط مرد عمل در درون حکومت و دولت می خواهد:

- قوانین ازدواج:
--مشکلات:
--- مبلغ مهریه با توان 98% افراد همخوانی ندارند و لذا افرادی که محتاط ترند از ترس اینکه مبادا همسرشان مهریه مطالبه کنند تن به ازدواج نمی دهند و با توجه به حجم عظیم مطالبات مهریه و زندانی های مهریه این ترس کاملا منطقی است.
--- قوانین مرد سالار موجود در قباله ازدواج که بسیاری از زن برای دفاع از خود اقدام به افزایش مهریه و گرفتن شرط و شروط دیگر می کنند
-- راه حل:
--- کاهش سقف مهریه قابل ثبت و قانونی به اندازه ای که از مجموع درآمد دو سال مرد بیشتر نباشد، به صورت نرمال نباید بیش از 30 میلیون باشد و یکسان سازی کلیه حق و حقوق موجود در قباله برای طرفین: حق طلاق، حق مسکن ، کفالت و...
- وضعیت اقتصادی:
-- مشکلات:
--- هزینه های سرسام آور شروع زندگی : جشن عروسی - مسکن - جهزیه
--- هزینه های سرسام آور تولد یک فرزند تا رسیدن به سن 2 سالگی که حدود 20 میلیون می باشد اگر فرزند درست و حسابی سالمی بخواهیم تربیت کنیم.
--- هزینه های سرسام آور زندگی برای یه خانواده 4 نفره که الان طبق اعلام مراجع ذیربط حدود 1.8 میلیون است و میزان درآمد افراد متوسط 1 میلیون است
-- راه حل:
--- لغو تحریم ها و نتیجتاً بهبود اوضاع اقتصادی، ثبات اقتصادی و کاهش تورم
--- برابری حداقل حقوق با حداقل هزینه های زندگی افراد
--- وام مسکن برای جوانان در شرف ازدواج به نحوی که 70-80% قیمت خانه معمولی را پوشش دهد.
--- تقبل هزینه های نوزادان تا سن دو سالگی توسط بیمه ها و دولت
- مسائل فرهنگی:
-- مشکلات:
--- ترس از طلاق مخصوصا برای بانوان که منجر به محکم کاری های بسیار سختگیرانه از طرف خانواده ها می شود.
--- رسم و رسومات پرهزینه مراسم عروسی
--- بی اخلاقی در جامعه و عدم اطمینان افراد به همدیگر
-- راه حل:
--- فرهنگ سازی، فرهنگ سازی، فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، مراجع مذهبی، افراد مشهور و مقبول در جامع هنری، فرهنگی و ...
بیکاری نداشتن امنیت مالی و نداشتن مسکن
اگر بخواهيم پاسخ تك بعدي ندهيم و نگاه سيستمي و جامع داشته باشيم، از نظر من به عنوان يه مجرد 30 ساله! چند تا عامل زير از عمده دلايل ازدواج نكردنمه:
1- عامل اقتصادي
و 2- مهمتر از اون بي ثباتي اقتصادي (هر روز كه از خواب بلند ميشم انتظار يه جهش قيمت ها را دارم چه برسه به چند سال ديگه)
3- عامل اجتماعي و شايدم فرهنگي كه فرصت شناخت جنس مخالف براي من وجود نداره! كجا بايد همسرم رو انتخاب كنم؟؟؟؟ فقط يه دانشگاه هست كه من زمان دانشجويي به هزار تا دليل فرصت و جرئت و شرايط ازدواج رو نداشتم
من متولد 59هستم.3سال است ازدواج کردم. ثبات شغلی ندارم. همسرم 2سال است که آزمون استخدامی شرکت کرده ولی استانداری یزد پاسخگو نیست. وقتی ثبات شغلی نباشد دیوانه ام که بچه داشته باشم. مسئولین فقط حرف میزنند
بنده شاغلم با ماهی 800 هزار دریافتی و دارای 1 فرزند 2 ساله و همزمان دانشجوی ارشد مجازی. مستاجر و حدود 500 تومان قسط ماهانه.هر سال هم به اقساطم اضافه میشه به دلیل افزایش رهن و شهریه.
تقریبا با مشکلات خانوادگی هم دست و پنجه نرم میکنم ک ناشی از مشکلات مالی و عدم صرف وقت برای خانواده است که این دومی هم ناشی از مشکلات مالی است.
شاید دوستان بگن خب دانشگاه نرو. بله ولی باید قید کار رو هم بزنم چون قرار داد کار معین هستم و امنیت شغلی ندارم.
سلام. خیلی از نظر ها رو مطالعه کردم.خیلی های گفتن پول. نظر من هم همین طور است. فکر می کنم دلیل اصلی اقتصادی است که زاویه های مختلفی دارد مثلا ما در این کشور ثباتی اقتصادی نمی بینیم در نتیجه هیچ برنامه ریزی برای آینده نمی تونیم انجام بدیم. اشتغال با حقوقی که کفاف هزینه های الان رو بده و مستمر باشه وجود نداره. در نتیجه این بیکاری جوانان به سمت راههای فرعی و بعضا خطرناک مثل اعتیاد کشیده می شن که پیامد های خودشو داره. تهیه مسکن هم سخته چون مجددا بر می گرده به بیکاری و کم درآمدی. چرا مسکن گرونه چون صاحبخانه هم مشکلی رو که بقیه دارن داره، شاید جوان بیکار داره و غیره بنابراین چون یه خونه داره که می تونه ازش پول در بیاره کم نمیذاره. اگه این چیزا یعنی کار حل بشه و ثبات باشه همه احساس آرامش می کنن و تصمیمات درست می گیرن. البته بعد فرهنگی قضیه رو هم نباید نادیده گرفت. تعدادی از آقایان کمتر مسئولیت پذیر هستن در نتیجه خانمها مهریه بیشتر رو ضامن خودشون می دونن و بقیه رو دیگه خودتون می دونید.
فکر کنم هیچ کدوم از موارد رو نمی شه در اولویت گذاشت وقتی می گن همه چیز دست به دست هم داد واقعا یعنی این. سوالها از اون دسته سوالها هستن که فقط جوابشون گزینه همه موارده.
امیدوارم خدا به دادمون برسه
1- ارزش های مادی جای ارزش های الهی را گرفته
2- توقعات بالا رفته
3- تحصیل و اشتغال زنان
4- هرچه شرایط سخت تر میشود،خانواده ها هم سخت گیری بیشتری انجام می دهند
نداشتن هیچ چیز برای ادامه زندگی
بی میلی جنسی
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
این نظر از این جهت درست است که شرایط اقتصادی و زندگی همه چیز را میخشکاند و اثر زیادی دارد.
ضمن تایید مسائل طرح شده توسط دوستان:
با توجه به تغییرات گسترده فرهنگی و طرز فکرهای جدید رایج بین اجتماع.شاید یکی از دلایل هم عدم وجود ارگانهایی است که زوج های مناسب رو شناسایی و به هم معرفی کنه......
لطفا بفرمایید با چه امیدی یه انسان دیگه را به این جامعه اضافه کنیم؟؟؟؟؟؟؟
چه آینده ای براش هست؟
همین جمعیتی که هم هست دارن از سر و کول هم بالا می روند و کمبود شدید امکانات هست
باز هم بگم؟
وقتی از فردای خودت مطمئن نباشی چطور میتونی برای زندگیت تصمیم بگیری؟؟؟؟
1-نداشتن شغل ،کم بودن درآمد،تورم افسار گسیخته
2-بسیار بالاست
3-خیر بیشتر افراد دوست دارند حداقل سه فرزند داشته باشند .بنده حداقلم هفت فرزند میباشد .
4- خیر . بیکاری را حل کنند و جنس ها و خدمات وبقیه نیازمندی ها را ارزان کنند.خود بخود آمار ازدواج بالا میرود.دیگر نیازی به اینهمه هزینه برای ابداع یک وزارت نیست.
اشتباه می کنید مهم ترین عامل عدم ازدواج دخترا محدودیت ها یی است ک با ازدواج دچارش می شوند. من احساس می کنم بعد از ازدواج آب هم بخواهم بخورم باید از یک مرد اجازه بگیرم به همین دلیل ازدواج نمی کنم. من الان خیلی خانم ها را می بینم که واقعا پشیمان هستند که چرا ازدواج کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
قوانین نامناسب مثلا در مورد مهریه و طلاق
سربازی سربازی سربازی....
اگر یک جوان بی کار باشه یا بی پول باشه نتونه ازدواج کنه.به هیچ کس یا مسعولی مربوط نیست. ولی اگه دوست دختر داشته باشه به 1400 تا نهاد ارگان و مسعول مربوطه.نتیجه چشم 1400 تا ارگان مسعول دنبال دوست دختر این جونه.
این توطئه استکبار جهانی بخصوص آمریکای جهانخوار است
ا.بیکاری
2.بیکاری
3.بیکاری
4.گرانی و شرایط نامناسب اقتصادی
5. با وجود مشکلات فوق,توقعات بالای خانواده ها!!!
از دید کسی میگم که به سختی بخشی از مشکلات رو پشت سر گذاشته و البته بخش اعظمشم مونده:
1) خدمت سربازی با الگویی به واقع ویرانگر: اگر شما تحصیلات کافی داشته باشی و بتونی پس از فارغ التحصیلی بری سر یه کار خوب، بازهم یه مانع 2 ساله به نام سربازی وجود داره که نمیذاره زودتر به بازدهی برسی.
2) بیکاری: حالا اگه سربازی رو هم تموم کردی یهو میبینی برای اکثریت بازار کاری فراهم نیست.
3) مشکلات اقتصادی و گرانی: به فرض که سربازی تموم شده و کار هم داری، اینقدر همه چی گرونه که میترسی بری سمت ازدواج و بچه داشتن.
4) ضعف نظام بیمه وسلامت کشور: اگه همه قبلیا حل شد و خواستی بچه دار بشی یهو میبینی با یک سری هزینه های هنگفت روبرویی که معمولا هیچ کدوم رو بیمه نمیده و تازه زیرمیزی دکتر هم جداس (البته اگه الان به جامعه پزشکی برنخوره و نگن تنها درصد کمی از پزشکان متخلف این کارا رو میکنن!!!!! آنچه من دیدم عکس اینه یعنی تنها درصد کمی از پزشکای باوجدان اینکارو نمیکنن)
4) و در پایان وقتی کسی همه اینا رو حل میکنه معمولا به سن و سالی میرسه که دیگه به اون صورت انگیزه ای برای ازدواج و بچه دار شدن نداره.
بیکاری
کم پولی
ثبات شغلی
هجوم فرهنگ غربی و عدم تربیت صحیح فرزندان
پاسخ ها
صدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
یکی از عواملش
بیکاری و مشکلات پولی و مالی. یعنی واقعا نمیدونستید؟
من که 40 سال از عمرم رفته همش استرس آینده رو دارم همش به این فکرم اگه یه مریضیه خاص سراغم بیاد اگه ....بدبخت میشم با اینکه خونه دارم ماشین دارم کار دارم حالا شما از کسی که هیچی نداره به آینده خودش امیدی نداره و نگرانه چجور توقع دارید بدون فکر و اطمینان خاطر فرزندآوری کنه ؟باور کنید اکثر افراد اون یه دونه بچه رو هم برای حرف مردم میارن
یکی از اهداف ازدواج خوشبختی است
شاد زیستن و شاد بودن از جامعه ما رخت بربسته و غالب مردم فاقد اهداف مشخصی برای خوشبختی و زندگش مشترک دارند
1-بیکاری(شاغل بودن خانومها و بیکار بودن آقایون)
2-بیکاری(شاغل بودن خانومها و بیکار بودن آقایون)
3-بیکاری(شاغل بودن خانومها و بیکار بودن آقایون)
4-بیکاری(شاغل بودن خانومها و بیکار بودن آقایون)
واقعانمیدانید/ بس بدبحال ایندگان
سلام
من بیشتر نظراتی که در این مورد داده بودندو خوندم
من هم مثل تمام شما یک شهروند این کشورم و تو تهران زندگی می کنم و مدیر کل یکی از سازمان های خصوصی هستم با حقوق حدود سه میلیون تومان ، اکثریت دوستان مسائل و مشکلات اقتصادی رو عاملی برای ازدواج و پیرو اون بی فرزندی و تک فرزندی اعلام کردند که به نظر من هم موضوع دارای اولویت و مهمیست اما بنده 34 ساله هستم و شش سال که ازدواج کردم اما به خاطر پارامترهایی مهمتر از مسائل اقتصادی هنوز بی فرزندی رو برای زندگی در این محیط انتخاب کردم شما به من کمک کنید؟
1- به نظر شما فرزند شما محیط مناسبی برای تربیت پذیری و امنیت اجتماعی در این محیط و فرهنگ دارد؟
2- به نظر شما با توجه به نظریه مازلو درباره سلسله مراتب نیازهای انسانی فرزند شما از استنشاق هوای پاک برخورداره و تضمینی بر سلامتی اوست.
3- پارازیتها و تشعشعات سرطان زا آیا شما رو دلگرم می کنه بر سلامت کودکتان
4-تفاوت جنسیتی و نگاهی که به زن وجود دارد و محترم نشمردن حقوق او، آیا دختر شما از سلامت روانی و اجتماعی مناسبی برخوردار خواهد شد.
و پارامترهای بی شمار دیگری وجود دارند که متاسفانه به من این اجازرو دادند که بی فرزندیه آگاهانه رو انتخاب کنم برای زندگیم و انسانی خودخواه نباشم.
من چند روز پیش عقد کردم و چند روز دیگه 30 سال را تموم میکنم -سال 89 دو سال بود که جنوب کار میکردم تصمیم گرفتم ازدواج کنم -30 میلیون پول داشتم -میخواستم با 10 میلیونش خونه رهن(یه 70 متری) کنم - با 10 تا دیگه ماشین بخرم (206)و 10 تا دیگه خرج عروسی کنم - یکی از اقوام پشیمونم کرد و مجبورم کرد که 30 میلیون دیگه وام بگیرم و با 20 میلیونی که از رهن خونه میتونستم بگیرم یه خونه 70 میلیونی خریدم (30+30+20=70)-تو این سه سال هم جنوب کار کردم 20 میلیون خرج عقد و خرید و طلا و... را جور کردم +20میلیون یه 206 دست دوم خریدم و اقساط بانک را دادم - پس تا حالا شد 5 سال از بهترین سن زندگیم تو گرما و خاک عسلویه تموم شد - الان هم که ازدواج کردم باید حداقل 5 سال دیگه واسه پرداخت رهن خونه و خرج عروسی تو جنوب کار کنم - این هم جونی ما از 25 تا 35 سالگی دور از خونه و با شرایط سخت کار واسه حداقل زندگی - قسمت ما دهه شصتی ها هم تو همه چیز بدترین بود که با تورم سال 90و 91 تکمیل شد -
من تو زندگیم همیشه در حال تلاش برای رسیدن به مدارج بالاتر بودم ، هیچ وقت درست و حسابی از زندگیم لذت نبردم ، فوق لیسانس مدیریت دارم و تو یه شرکت کار می کنم ،، 27 سالمه و سال دیگه میرم خدمت ، وقتی برگردم 29 سالمه ، حالا خداروشکر تو این وانفسا وضع مالیم بدک نیست ، ولی فکر می کنم جوونی نکردم ، تو این کشور داشتن تفریح خیلی پر هزینه و خیلی سخته ، خلاصه اینکه حالا حالا ها اصلا به ازدواج فکر نمی کنم چون جوونی نکردم
در مورد جمعیت قبل از کمیت به کیفیت جمعیت توجه کنیم بسیاری از مشکلات حل می شه
درمورد ازدواج :1مشکلات اخلاقی(ازهمت وجربزه بگیر تا...) 2 عدم شناخت افراد از فامیل و ایل و طائفه طرف مقابل3 مسائل اقتصادی
درود بر شما؛ به نظر بنده عوامل زيادندد ولي بااهميت ترين آنهاعبارتند از:
1ّ- عدم توكل نسل جديد به خداوند رزاق كريم
2 ِ مدرك گرايي جوانان بدون پشتوانه علمي و عملي
3ـ اشتغال دختران جوان و عشوه گري بعضي از آنان در محيط كار و اجتماع
4ـ بيكاري مردان به دليل اشتغال ارزان دختران جوان و جذاب
5ـ عدم پايبندي عده اي از جوانان به ويژه بعضي از دختران به اصول و ارزشهاي ديني و فرهنگي
6ـ ماهواره و تبليغات سوء آن و الگو برداري عده اي از مردم
7ـ زياده خواهي و تجملات دست و پاگير
8ـ عدم همدلي بين نسل ها
اگر بخواهيم پاسخ تك بعدي ندهيم و نگاه سيستمي و جامع داشته باشيم، از نظر من به عنوان يه مجرد 30 ساله! چند تا عامل زير از عمده دلايل ازدواج نكردنمه:
1- عامل اقتصادي
و 2- مهمتر از اون بي ثباتي اقتصادي (هر روز كه از خواب بلند ميشم انتظار يه جهش قيمت ها را دارم چه برسه به چند سال ديگه)
3- عامل اجتماعي و شايدم فرهنگي كه فرصت شناخت جنس مخالف براي من وجود نداره! كجا بايد همسرم رو انتخاب كنم؟؟؟؟ فقط يه دانشگاه هست كه من زمان دانشجويي به هزار تا دليل فرصت و جرئت و شرايط ازدواج رو نداشتم
موراد زیادی موثر هستند اما مهمترین آنها عبارتند از:
1- نبود کار(اشتغال)
2- تورم افسار گسیخته
3- مخارج بالای زندگی
4- انتظارات بالا
........
با توجه به اینکه اکثر نظرات تکراری در مورد مسئله اقتصادی ولی بی انگیزه بودن جوانان برای زندگی و تشکیل خانواده باید ریشه یابی بشه
وجود سربازی اجباری
یک جووون تا درسشو بخونه و بره سربازی و بعدش بره سرکار حداقل سنش شده27
بیکاری
اقتصادی و شغل و امنیت شغلی
مثلا ما چه گلی به سر جامعه خودمون زدیم !!!!!

بزار جمعیت کم بشه شاید وضعیت اقتصادی . اجتماعی و فرهنگی بهتر شد .
بالا بودن شاخص فلاکت
تقسیم نا عادلانه ثروت
فاصله ی طبقاتی ثروت و فرهنگ
ترس از شکست بعد از ازدواج
آقا كي گفته جمعيت داره كم ميشه يا اينكه نرخ مواليد پايين اومده؟ يكسري به سايت رسمي ثبت احوال بزنيد ببينيد رشد جعيت سال 92 1.5 درصد بوده . چرا اصرار داريد كه جمعيت كشور افسار گسيخته افزايش پيدا كنه . عمده مشكلات ايجاد شده بعلت روند افزايش جمعيت سال 59 تا 66 است . اشخاصي كه متولد اين سالها هستند حرف منو بهتر ميفهمند
1- صدا و سیما
2- ایمان ضعیف
3- چشم و هم چشمی
4- آهن پرست بودن دختران
5- ارزان بودن رابطه بدون ازدواج وگران بودن هزینه ازدواج
...... از گفتن آن معذوریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی