بازدید 4989

ارائه طرح‌سوال از وزیر‌ارشاد به هیات‌رییسه‌مجلس

کد خبر: ۳۸۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹ 23 February 2014
سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره مقاله روزنامه آسمان درباره قصاص و توقیف این روزنامه گفت: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح سوال از «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به هیات رییسه مجلس ارائه کردند.

«سید علی طاهری» عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جمعی از نمایندگان مجلس در اعتراض به روند توهین مقدسات در برخی روزنامه ها و برخی رفتارهایی که در فضای فرهنگی کشور رخ می دهد سوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را امضا و تقدیم هیات رییسه مجلس کرده اند.

به گفته وی، مسعود میرکاظمی طراح و جمع آوری کننده امضاهای طرح این سوال از وزیر ارشاد است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه عصر دوشنبه کمیسیون فرهنگی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطلب منتشر شده در روزنامه آسمان، بیانیه ای صادر و این اقدام را محکوم کرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس در این بیانیه، مطلب انتشار یافته در روزنامه آسمان که نویسنده لایحه قصاص را غیرانسانی توصیف کرده، بسیار تعجب برانگیز دانسته است.

طاهری افزود: این نوشته یکی دیگر از موارد توهین به مقدسات اسلامی است که طی چند ماه اخیر، گاه و بیگاه در برخی نشریات زنجیره ای مشاهده شده و به هیچ وجه جایی برای خوشبینی باقی نگذاشت که این موارد را به سهو یا غفلت تعبیر کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در ادامه این بیانیه نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی انتشار این دسته از مطالب را عمدتا با هدف ذائقه سنجی جامعه و ارزیابی آستانه تحمل اجتماعی دانسته اند تا در صورت مشاهده عدم واکنش قانونی یا اجتماعی برای گام های بعدی سرعت بیشتری برداشته شود.

وی افزود: از یاد نبرده ایم که دقیقا مشابه چنین توهینی در زمان امام راحل صورت گرفت و با برخورد انقلابی آن معمار کبیر انقلاب اسلامی مواجه شد که توهین کنندگان به لایحه قصاص را مرتد اعلام کردند.

طاهری خاطر نشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه روند توهین به مقدسات و باورهای دینی مردم را همانگونه که در دوره اصلاحات مشاهده شد، گذشته از ناسازگاری با ضوابط دینی و جریحه دار کردن اهل ایمان موجب واکنش عمومی جامعه دانسته اند.

وی با قرائت ادامه این بیانیه اظهار داشت: در حالی که آرامش جامعه در این زمان بیش از همیشه خواست دلسوزان نظام است، از این رو از تمام دستگاه های مسوول، به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود که با عمل به مسوولیت خود، در پاسداری از حریم قانون و باورهای دینی مردم کوشا باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به بحث های صورت گرفته درباره بررسی وضعیت قانونی شرکت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی در این کمیسیون تصریح کرد: جلسه عصر یکشنبه کمیسیون با حضور نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور، معاون پارلمانی وزارت ورزش وجوانان، معاونت قوانین مجلس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان عضو کمیسیون های دیگر درگیر در این مسئله تشکیل شد.

وی ادامه داد: جمع بندی کمیسیون این بود که با توجه به صراحت قانون درباره نمایندگان مجلس، آنها نمی توانند مسوول فدراسیون ورزشی باشند، ابهام قانونی از نظر کمیسیون فرهنگی وجود ندارد و اگر از نظر برخی نمایندگان ابهامی وجود دارد، باید تقاضای تفسیر قانون و استفاریه ای به مجلس ارایه دهند تا ابهام برطرف شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس خاطر نشان کرد: از نظر کمیسیون فرهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر نمی توانند به عنوان رییس در فدراسیون های ورزشی حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته عضویت در هیات رییسه فدراسیون ها ممنوع نیست و چیزی در قانون در باب ممنوعیت آن ذکر نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی