بازدید 8243
۸

جرایم سنگین‌تر برای متخلفان رانندگی

پس از تصویب این طرح در هیأت دولت، به‌صورت لایحه به مجلس ارائه می‌شود تا نمایندگان ملت نسبت به تصویب قانون جرایم راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.
کد خبر: ۳۸۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳ 23 February 2014
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه طرح افزایش جرایم رانندگی در هیأت دولت در دست بررسی است، گفت: خواسته راهنمایی و رانندگی افزایش جرایم به میزان نرخ تورم است.

به گزارش همشهری، سردار امیری گفت: راهنمایی و رانندگی درخواست افزایش جرایم را به هیأت دولت ارائه داده و انتظار دارد که برای سال آینده این افزایش صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه این طرح چند وقت پیش به هیأت دولت ارسال شده افزود: پس از تصویب این طرح در هیأت دولت، به‌صورت لایحه به مجلس ارائه می‌شود تا نمایندگان ملت نسبت به تصویب قانون جرایم راهنمایی و رانندگی اقدام کنند. وی در پاسخ به این سؤال که میزان افزایش جرایم چقدر خواهد بود گفت:

این میزان بستگی به‌نظر هیأت دولت دارد اما نظر راهنمایی و رانندگی افزایش متناسب با نرخ تورم است. جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: اینکه این لایحه چه زمانی به مجلس ارسال و چه زمانی به تصویب برسد و به مرحله اجرا درآید همگی به هیأت دولت و نمایندگان مجلس بستگی دارد. براساس ماده 22قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389میزان جریمه‌های نقدی مقرر در مواد این قانون متناسب با افزایش یاکاهش تورم هر 3 سال یک‌بار بنا به پیشنهاد نیروی انتظامی و تأیید وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و راه و ترابری و تصویب هیأت وزیران قابل تعدیل است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۸
البته فقط جریمه نیست که بازدارنده است زیرا برخی ها آنقدر تمکن مالی دارند که حتی زمان جریمه ،افسر مربوطه راخطاب میکنند که زودتر جریمه کن چون کاردارم یعنی قانون برایشان مهم نیست .لذا باید افرادی که از یک سقف مجازی بیشتر جریمه میشوند پرخطرمحسوب و برخوردهای شدیدتری نسبت به انها شود مثل ابطال گواهینامه -عدم انجام خدمات راهنمایی رانندگی -عدم تمدید بیمه نامه و...حتی بتوان از طریق بانک اطلاعاتی برخی خدمات پلیسی به آنها با محدودیت انجام گردد .وگرنه همیشه جریمه بازدارنده نیست .
بنظر می رسد که اگر این کارانجام بشود تخلفات تقریبا صفر می گردد
متاسفانه باید بگم هر چقدر هم که سنگین باشه بازم کمه. باید حداقل جریمه 500,000 تومان باشه ، حرکت نکردن بین خطوط بالاتر تا شاید دوستان و هموطنان عزیز عادت کنند به درست رانندگی کردن و حوصله داشتن پنجشنبه گذشته از سمنان بر می گشتم وارد سه راه افسریه و بعد آزادگان شدم وحشتناک بود تمام اتومبیل ها تو هم می لولیدند و کسی هم حوصله نداشت. جریمه های فوق سنگین به نظر من میتونه موثر باشه . البته متاسفانه.
هر چقدر هم كه زیاد شود برای رانندگان خودروهای 500 و 800 میلیونی و حتی میلیاردی چه تفاوتی ایجاد خواهد كرد؟؟؟!! و نیز برخی حوزه ها كه انگار به بوته فراموشی سپرده شده اند: بوق های ممتد اعصاب خردكن، سلب آسایش و امنیت عابرین پیاده توسط موتورسواران در پیاده رو، و .....
فرهنگ سازی و برخورد مناسب همزمان مكمل خواهند بود....
آخرش معلوم نشد چرا موقع افزایش همه خدمات و جرائم و فیشهای واریزی به خزانه و گذرنامه و .... معیار و ملاک میزان تورم سالیانه است اما وقتی حقوق کارمندان بیچاره می خواد یه ذره افزایش پیدا کنه .... معیار و ملاک یه چیزهای دیگه میشه ؟؟؟!!!! یکی نیست این مسئله رو حل کنه ؟؟!!!
سلام چرا برای افزایش جرایم یا دآمدهای دولت تورم در نظر گرفته میشود ولی برای افزایش حقوق چنین نیست باید برای افزایش جرایم هم درآمد مردم در نظر گرفته شود
کاش مسئولین که افزایش تورم رو لمس می کنن و اینقدر مسر هستن که ارزش جریمه هاشون کم نشه، اول قانون تصویب می کردن که حقوقا هم همراه با تورم افزایش پیدا کنه!!! واقعا که گریه داره
با اين فرهنگ رانندگي در ايران جريمه ها بايد 10 برابر شود.
فقظ زور بايد بالاسر برخي رانندگان باشد.
اتوبان را با رالي اشتباه گرفته اند.
بي فرهنگي
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار