بازدید 9046

باهنر: وارد بازی برد - برد شده ایم

کد خبر: ۳۸۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷ 22 February 2014
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن اعلام حمایت دوباره از کارشناسان هسته ای کشورمان گفت: در چند ماه اخیر و با سیاست های جدید رهبر معظم انقلاب یعنی نرمش قهرمانانه ما وارد بازی برد - برد شدیم و در عین برخی اختلاف ها خواهان ایجاد بعضی تفاهمات و آن هم به صورت بازی برد-برد شده ایم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: ما از سرداران جبهه دیپلماتیک از طرفی حمایت می کنیم و از طرفی مواظبیم تا خدای ناکرده از خطوط قرمز نظام عبور نشود.

وی افزود : مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان در جنگ دیپلماتیک بسیار سختی وارد شده اند که امیدواریم موفق و پیروز باشند.

وی ادامه داد: موضع نظام در قبال گفت و گوهای هسته ای کاملا روشن و شفاف است و خطوط قرمز نیز به درستی تبیین شده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما از سرداران دیپلماتیک حمایت می کنیم، گفت: از یک طرف ما نسبت به تیم هسته ای کشورمان اعتماد داریم و از طرفی به طرف های رقیب بشدت بدبین هستیم و هیچ اعتمادی نداریم، اما در تعهداتی که بسته می شود کاملا پایبند هستیم.

باهنر ادامه داد: البته این پایبندی ما به تعهدات تا زمانی است که طرف های مقابل نیز به تعهدات و توافق پایبند بمانند.

وی اضافه کرد: بر مبنای تعهد اولیه و توافق صورت گرفته یا همه چیز باید در نظر گرفته شود یا آنکه هیچ چیز مورد نظر نخواهد بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه یا هیچ به معنای آن است که اگر طرف های مذاکره کننده با جمهوری اسلامی ایران به توافق ها و تعهدات خود عمل نکنند همه تعهدات به معنی هیچ خواهد شد.

باهنر اضافه کرد: آژانس بتازگی اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به انجام تعهداتش پایبند بوده است و این نکته مهمی است.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین به طرف های مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: طرف هایف مقابل شروع به گفتن برخی حرف های بی ربط کرده اند که البته برخی از صحبت های آنها مصرف داخلی دارد؛ ولیکن اگر حرف های آنها در مورد مسائلی غیر از هسته ای به کرسی بنشیند ماجرا همان هیچ در توافقات می شود.

باهنر با اشاره به اینکه طی نیم قرن گذشته مبارزات ایران و آمریکا همواره به برد و باخت انجامیده است گفت: ما طی پنجاه سال گذشته همچنین سال های پس از انقلاب ثابت کرده ایم که بازی برد و باخت به نفع چه کسی بوده است و بهتر است آنها خودشان هم در این مورد قضاوت کنند.

وی اضافه کرد: در چند ماه اخیر و با سیاست های جدید رهبر معظم انقلاب یعنی نرمش قهرمانانه ما وارد بازی برد - برد شدیم و در عین برخی اختلاف ها خواهان ایجاد بعضی تفاهمات و آن هم به صورت بازی برد-برد شده ایم که البته ادامه کار بستگی به اراده طرف مقابل و ایران دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این مذاکرات و هماورد فقط محدود به موضوع هسته ای است گفت: اگر رقیب بخواهد این گفت و گوها را با حرف های بی ربط به موضوعات دیگری توسعه دهد ادامه تعهدات معنا نمی یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار