بازدید 14725

رایزنی با آیت‌الله سیستانی درباره "رستاخیز"

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه حضور در اختتامیه اجلاس بغداد پایتخت فرهنگی جهان عرب در عراق پیرامون مشکلات فیلم سینمایی «رستاخیز» با آیت الله سیستانى ملاقات می کند.
کد خبر: ۳۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷ 21 February 2014
حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه حضور در اختتامیه اجلاس بغداد پایتخت فرهنگی جهان عرب در عراق پیرامون مشکلات فیلم سینمایی «رستاخیز» با آیت الله سیستانى ملاقات می کند.

به گزارش مهر، همچنان مدیران سینمایی کشور برای نمایش فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، مبنی بر ماندن و یا حذف چهره معصومین از جمله حضرت عباس(ع) در این فیلم سینمایی، در حال رایزنی با آیات عظام هستند.

ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مصاحبه ای با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود که طی دیدار با آیات عظام در مشهد و قم، نظرات مثبتی از سوی مراجع تقلید نسبت به این فیلم سینمایی اعلام شده بود. به گونه ای که اکثرا معتقد بودند که نباید با این فیلم سینمایی برخورد غیر منصفانه شود.

یک مقام مسئول به خبرنگار مهر گفت که حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در پی سفر خود به عراق برای حضور در اختتامیه اجلاس بغداد پایتخت فرهنگی جهان عرب، به دیدار آیت الله سیستانى خواهد رفت، تا در رابطه با مسئله فیلم سینمایی «رستاخیز» و اختلاف نظری که در خصوص نمایش چهره معصومین در این فیلم به وجود آمده صحبت کند.

در پی اوج گیری این حاشیه‌ها و باوجود برخی شنیده‌های غیررسمی درباره سرانجام این فیلم، حسین نوش آبادی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت نمایش «رستاخیز» به خبرنگار مهر گفت: صحنه های نمایش داده شده از بزرگان دین اسلام در فیلم رستاخیز حذف شده و این فیلم با اصلاحات اکران عمومی می‌شود.

این اظهارنظر در حالی است که رییس سازمان سینمایی کشور نیز پیشتر اعلام کرده بود نظرات مراجع را در این فیلم لحاظ خواهند کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این زمینه به راهکارهایی همچون استفاده از نورپردازی برای حذف چهره بزرگان از صحنه‌های حساس فیلم اشاره کرده بود.

فیلم «رستاخیز» واقعه قیام عاشورا را روایت می کند که این داستان با محوریت شخصیت بکیر بن‌حر یزید ریاحی دنبال می‌شود و قرار است به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نمایش دربیاید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل