بازدید 14797

آمار روحانیون شهید از زمان انقلاب تا سال 92

کد خبر: ۳۸۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲ 20 February 2014
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید گفت: این ظاهر شهیدان است که از میان ما رفته‌اند ولی ماندگاری روح‌ آنها تا ابد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در همایش ستارگان جاوید که به منطور تقدیر و تجلیل از خانواده‌های روحانیون شهید صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، اظهار کرد: اجر شهیدان بالاتر از افرادی است که در عرصه علم و دانش اختراعات می‌کنند چراکه برای اختراع انسان‌ها نیاز به آرامش نیاز دارند و این آرامش را شهیدان با دادن جانشان به انسان‌ها می‌دهند. شهیدان ما شمعی هستند که سوختند ولی روشنی‌شان تا نسل‌ها ادامه دارد باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: این ظاهر شهیدان است که از میان ما رفته اند ولی ماندگاری روح‌ آنها تا ابد وجود دارد طبق سخن شهید مطهری شهدای شمع محفل بشریت هستند.

رئیس بنیاد شهید افزود: ما در شهدای روحانی شهیدانی همچون شیخ فضل‌الله نوری،‌ شهید آیت‌الله سعیدی و امسال اینها بوده‌اند که بعد از گذشت قریب به 40 سال هنوز نام انها ماندگار و درخشان است. این نام ستارگان جاوید که برای این همایش است متعلق به تمام روحانیون شهید است.

شهیدی در ادامه با اشاره به آماری از بنیاد شهید در رابطه با روحانیون شهید از اول انقلاب تا سال 92 گفت: آمار شهیدانی که ما داشته ایم در حدود 222 هزار و 285 نفر هستند این آمار شهیدانی است که به ما رسیده است و در حدود 18 هزار نفر از این عزیزان شهید ترور هستند که به دست منافقین به شهادت رسیده‌اند این دردناک است که کشورهای غربی به ما عنوان تروریسم را می‌دهند در حالی که ما در این راه 18 هزار شهید داده‌ایم.

وی افزود: آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت ایران سه هزار و 722 نفر هستند که 5 هزار روحانی شهید در سایر ارگان‌ها نیز داریم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید ادامه داد: از نظر استانی، اولین استانی بیشترین سهمیه شهید روحانی را دارد اصفهان است که حدود 537 نفر شهید روحانی دارد، دومین استان خراسان رضوی که با 339 شهید روحانی دومین استان است و سومین استان شهر قم است که 304 نفر شهید روحانی داده است و چهارمین استان مازندران است که حدود 302 نفر شهید داده و پنجمین استان تهران است که 301 شهید در راه انقلاب داده است.

شهیدی تصریح کرد: اگر امام راحل و مقام معظم رهبری به ما در رابطه با تکریم شهدا تاکید می کنند به دلیل آن است که این شهدا هستند که مقام فرهنگ وایثار را در جامعه زنده نگه می‌دارند و فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین فرهنگ در هر جامعه‌ای است.

وی در پایان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یعنی انسان والا هرگز برای خود چیزی نمی‌خواهد بلکه همواره سایر افراد و مشکلات آنها را مد نظر قرار می‌دهد و این یعنی فرهنگ ایثار و شهادت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی