بازدید 8886

بیضایی به ایران می آید

بیضایی 30 شهریور ماه 1389 تهران را به مقصد کانادا ترک کرد و در این سال ها در این کشور و سپس آمریکا اقامت گزید.
کد خبر: ۳۸۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰ 19 February 2014
تهیه کننده سینما گفت که بهرام بیضایی درصورت فراهم شدن شرایط تولید پروژه سینمایی اشغال، برای ساخت این اثر سینمایی به ایران می آید.

حبیب الله کاسه ساز در گفت وگو با ایرنا افزود: در حال پیگیری ساخت پروژه سینمایی اشغال به کارگردانی بهرام بیضایی هستم و در این راه با حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز مذاکرات موثری داشتیم.

وی یادآور شد: چنانچه سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی همکاری های لازم را برای ساخت این پروژه سینمایی انجام دهند این اثر به سرانجام خواهد رسید.

این تهیه کننده سینما توضیح داد: سال گذشته، از طریق ارتباط یکی از دوستان با بهرام بیضایی، رضایت وی را برای ساخت پروژه سینمایی اشغال جلب کردیم.

کاسه ساز ادامه داد: برآوردهای تولید این اثر سال گذشته انجام شد اما به دلیل وضعیت بودجه و تغییر مدیریت ها، این اثر به سرانجام نرسید تا در دوره جدید، برای تولید این پروژه سینمایی با مدیریت سینما وارد مذاکره شویم.

وی با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان سینمایی گفت: فیلمنامه این اثر سینمایی را حجت الله ایوبی مطالعه کرده و نظر مساعدی به این اثر داشته است. همچنین نشستی با محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برای تولید پروژه اشغال داشتیم و هم اکنون در انتظار پاسخ این بنیاد هستیم.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که حضور دوباره بهرام بیضایی برای ساخت فیلم اشغال در ایران چقدر جدی است گفت: بیضایی برای حضور دوباره در ایران برای ساخت پروژه سال گذشته اعلام آمادگی کرده بود و تصور می کنم چنانچه شرایط تولید این اثر سینمایی و مقدمات عقد قرارداد برای تولید این فیلم فراهم شود به حتم بهرام بیضایی نیز به ایران می آید.

کاسه ساز تاکید کرد: بهرام بیضایی یکی از کارگردانان خوب و حرفه ای سینمای ایران است و منعی برای کارکردن این فیلمساز کاربلد نیست؛ آقای بیضایی مدت ها از سینمای ایران دور بوده و معتقدم چنانچه این کارگردان سینما، پروژه اشغال را در ایران بسازد شاهد یکی از ماندگارترین کارهای سینمای ایران خواهیم بود.

حجت الله ایوبی در ایام برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر در گفت وگو با ایرنا از حضور مجدد بهرام بیضایی در ایران برای تولید یک اثر سینمایی خبر داده بود.

بهرام بیضایی 1317 در تهران متولد شد. در کارنامه این کارگردان سینما و تئاتر و نمایش نامه نویس 75 ساله ایرانی آثار مختلف سینمایی از جمله رگبار، چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریبه کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ کشی دیده می شود.

بیضایی 30 شهریور ماه 1389 تهران را به مقصد کانادا ترک کرد و در این سال ها در این کشور و سپس آمریکا اقامت گزید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر