بازدید 26158

کنترل‌های‌خانگی ۱۰۰بار مضرتراز فرکانس موبایل

زمانی در برنامه تلویزیونی صفر و یک این را هم عنوان کردیم که مواردی مانند کنترل‌های خانگی اثراتی به مراتب مخرب‌تر از فرکانس‌های موبایلی دارند و به خصوص برای بچه‌های کوچک و زیر دو سال مناسب نیستند
کد خبر: ۳۷۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳ 18 February 2014
مدیر عامل پیشین شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: مضرات کنترل‌های خانگی ۱۰۰ برابر بیش از فرکانس‌های موبایلی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، صابر فیضی اظهار کرد: پیشنهاد داده‌ایم که در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره مضرات پارازیت‌ها صحبت کنیم.

عضو هیات مدیره تالیا در عین حال عنوان کرد: زمانی در برنامه تلویزیونی صفر و یک این را هم عنوان کردیم که مواردی مانند کنترل‌های خانگی اثراتی به مراتب مخرب‌تر از فرکانس‌های موبایلی دارند و به خصوص برای بچه‌های کوچک و زیر دو سال مناسب نیستند چرا که در آینده ممکن است باعث ابتلای آن‌ها به آسم شوند.

فیضی با بیان این‌که در این باره معمولا هیچ صحبتی نشده و آموزشی هم داده نمی‌شود اظهار کرد: همگان فکر میکنند که اشعه‌های موبایل بیشترین ضرر را برای افراد دارد اما واقعیت آن است که دستگاه موبایل حداقل در فاصله بیشتر از 30 سانتی متر تاثیری ندارد. اما به واسطه آن که آنتن‌های آنها بزرگ است همه فکر می‌کنند که همه امواج این بخش به مراتب مضرتر و خطرناک تر از سایر موارد است در صورتی که در شعاع بیش از 30 سانتی متر اثر ندارند و حداکثر در این محدوده افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

فیضی در حاشیه مراسم اعطای جوایز برگزیده قرعه‌کشی تالیا صحبت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۵
این چه حرفیه؟ کنترل خانگی با نور مادون قرمز کار میکنه. امواج رادیویی چیه؟ بالای سر همشون لامپ معلومه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
البته مادون قرمز جزو طیف رادیویی است و از لحاظ رفتاری بسیار شبیه نور معمولی است. بهتر بود یک مرجع (خارجی) برای این خبر علمی ارائه می شد.
فرکانس موبایل از 800 مگاهرتز هست تا 1.8 گیگاهرتز اونم با توانی حداقل 3 وات برای گوشی و 100 وات برای انتن بی تی اس، کنترل لوازم خانگی از مادون قرمز اونم با توانی کمتر از 0.03 وات شما تو روز بسیار بیشتر از کنترل تلویزیونت اشعه مادون قرمز خورشید دریافت میکنی
امواج مورد استفاده در کنترل تلویزیون که رادیویی نیست. از جنس مادون قرمزه. حالا ریموتهای دربازکن یا دزدگیر ماشین رو میگفت حرفی چون فرکانس مورد استفاده از اونها دارای عمق نفوذ زیادی هستش هرچند که کلا فرکانسهای رادیویی اثرات گرمایی دارن و مثل امواج پرانرژی اثر یونیزاسیون ندارن ولی در جامعه چیز دیگه ای جا افتاده
اصلا کنترل های تلویزیون که فرکانسی نیست دارای LED مادون قرمز است باهم زمان تا آسمان فرق می کنند. شما ببین پرنده ها وحشرات از کنترل تلویزیون دور می شوند و یا از سیستم های ایستگاه های موبایل ؟
یه سوال من تا حالا فکر میکردم اشعه رو راجبه نور به کار میبردن نه امواج تا اونجا که یادم میاد کنترل تلویزیون از نور مادون قرمز استفاده میکنه وکلاَ وقتی دکمه هاشو فشار ندی کار نمیکنه اما موبایل در همه حالا داره فرکانسش پخش میشه
من نمیدانم نور مادون قرمز که چند صدم ثانیه تابیده میشه چه ضرری میتونه داشته باشه؟
عین همین نور در آی فون های تصویری در هر خونه ای برای دید در شب هم استفاده میشه! پس اون هم ضرر داره دیگه؟
کنترل تلویریون بنا به اطلاعات بنده هیچگونه فرکانس مضری ندارد و اصلا چنین مداری در درون آن وجود ندارد و فقط یک اشعه ضعیف مادون قرمز که آنهم به خط مستقیم منتشر می شود دارد و گزارش مستند و علمی هم من تاکنون در این رابطه ندیدم ایشان اگر مستندات علمی دارند منابعش را اعلام کنند
فرکانس کنترل‌های خانگی IR یا مادون قرمز و نمی تونه به بدن نفوز کنه. تازه به خاطر طول موج کمتر فقط بین کنترل‌ و گیرنده منتشر میشه. امواج رادیویی طول موج بسیار بزرگتری دارن و در همه جهات پخش میشن.
کنترلهای امروزی همه از امواج صوتی استفاده می کنند نه امواج رادیویی و ماکرو
معیار اندازه گیریشون چی بوده
اصن مادون قرمز چه ربطی داره به موبایل
کنترل از راه دور تلویزیون خانگی ، از نوع "مادون قرمز" بوده (یک ال ای دی با نور مادون قرمز) و به هیچ عنوان ربطی به فرکانسهای رادیویی VHF و UHF و موبایلی ندارد .

و
من الله التوفیق
تا اونجا که من میدونم امواج کنترل ها از نوع مادون قرمز هست که از طریق یک ال ای دی مادون قرمز که در جلوی کنترل قرارگرفته ارسال میشوند و امواج مادون قرمز هم خطری ندارند
ان ادعا به شدت غیر علمی است. عملکرد ریموت کنترل های خانگی به وسیله امواج Infrared می باشد و تنها در صورت دریافت مقادیر بسیار زیاد آن به واسطه گرم شدن بدن امکان بروز صدمه وجود دارد (مانند کاربرد طولانی از برخی دستگاههای ارتوپدی). در ضمن این موج تنها در صورت فشار دادن دکمه ریموت (که مدت زمان ناچیزی است)، ارسال می گردد.
از پارازیت ماهواره ها که مضر تر نیستش
من كاشناس ارشد برق الكترونيك هستم و اين فرموده جناب مدیر عامل پیشین شرکت مخابرات خيلي خيلي برام عجيبه، آقاي مدير عامل درس الكترونيك و مبحث ديود كه يادت هست؟ پالس هاي ديود نوري كه در رنج كيلو هرتز هستند و از جنس نور رو با ميدان مغناطيسي گبگاهرتزي مقايسه ميكني؟ برادر من مي خواي توجيح كني پارازيت ها بي ضرره چرا مردم رو بي خودي گمراه مي كني آخه؟
سلام.
انرژی ساطع شده از ریموت کنترلی که 2 تا باتری قلمی میخوره کجا!؟؟ دکل های موبایل و دستگاه های ارسال پارازیت، که چندهزار وات برق می خواد کجا!؟؟
شاید نوع و شدت امواج کنترلهای تلوزیون بیشتر باشد ولی مدت زمان تاثیر آنها بسیار کوتاه است که به ثانیه هم نمیرسد لذا قابل اغماض است ولی امواج پارازیت برای مدت طولانی تابانده میشوند و دلیل ادعا هم همین است.
اگر حق با شما باشد باید کسانی که در عکس برداری های اشعه ایکس یا غنی سازی اورانیوم کار میککند باید هر سال دوبار بمیرند!
کنترل تلویزیون از امواج مادون قرمز استفاده میکنه که ما صدها برابرشو داریم از خورشید دریافت می کنیم این موج طول موج بلندی داره و صرفا اگه به یه جسم به مقدار زیادی برخورد کنه گرمش می کنه, اما توانایی این که از جسم عبور کنه رو نداره
ببخشيد
ولي 99 درصد كنترل ها از اشعه مادون قرمز استفاده مي كنند كه هيچ گونه تاثيري بر برن انسان ندارند.
آن اشعه مادون قرمز كه در طول روز بدن انسان از آفتاب دريافت مي كند ضرر بيشتري دارد، مخصوصا اگر از كرم ضد آفتاب استفاده نشود.
تمام مقالات علمي دنيا رو هم يه نگاه بكنيد. اصلا در مورد اثرات مضر كنترل حرفي زده نشده است. اما در مورد فرنكاس موبال و يا پارازيت، اثرات مخرب آن به وضوح مشاهده شده و در مقالات نيز ثبت شده است.
کنترل های تلویزیون اصولا ساطع کننده امواج مادون قرمز هستند و بصورت نقطه به نقطه انتقال موج دارند. بعید میدونم که اوسیلاتور کنترل ها چنان تابش رادیویی داشته باشند که مضر باشند. شاید اگر میگفتین که کنترل ها بارای چشم مضرند کمی راحت تر پذیرفته میشد. ولی فکر کنم یک کوچولو فرافکنی به گردن کنترل بی زبون داریم میکنیم!!
برادر عزیز - فرکانس و قدرت امواج را در نظر بگیر بعد مقایسه بنما ! این کجا و آن کجا
کنترل های خانگی پرتو مادون قرمز ضعیفی دارند در حالی که امواج تلفن همراه از نوع امواج رادیویی هستند که هم فرکانس و هم طول موج آنها متفاوت است. اثر امواج مادون قرمز با توجه به شدت گسیلندگی منبع به ویژه برای منابع داغ اهمیت دارد و در برخورد مستقیم بر چشم و پوست اثر گذار است اما پرتو مادون قرمز کنترل های خانگی از نوع منابع داغ (مثل کوره ذوب فلزات) نبوده و از طرفی مدت زمان مواجهه با آن نیز بسیار کم است اما امواج رادیویی تلفن های همراه و سایر گیرنده ها و فرستنده های مخابراتی در تمام شبانه روز فعال بوده و انسان به طور دائم در معرض انها می باشد.
کنترل هیچ ضرری نداره
هم فرکانس کارش خیلی پایینه هم توانش خیلی پایینه
در واقع عملکردش مثل خاموش روشن شدن لامپ های کوچک الیدی اسباب بازی بچه هاست
فقط نورش مادون قرمزه که پیدا نیست
البته با دوربین موبایل که نگاه کنید نورش هم پیداست

 
کنترل اگه امواجش مضر باشه شعله اجاق گاز باید درجا آدم رو خشک کنه چون هر دو مادون قرمز دارن دومی چند میلیون برابر!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار