بازدید 30359

افشای فهرست متحدان رژیم اسرائیل در میان کشورهای اسلامی

در سال‌های اخیر، همواره گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره روابط صمیمانه و همکاری‌های نزدیک رژیم اسرائیل با برخی ‌کشورهای منطقه وجود داشته که ‌معمولا‌ مراد از این همکاری‌ها، هدف قرار دادن منافع و امنیت ملی ایران بوده است؛ اما به تازگی سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) فهرستی از متحدان منطقه‌ای خود را منتشر کرده که می‌تواند روشنگر مسائل مهمی باشد.
کد خبر: ۳۷۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴ 15 February 2014
افشای فهرست متحدان رژیم اسرائیل در میان کشورهای اسلامیدر سال‌های اخیر، همواره گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره روابط صمیمانه و همکاری‌های نزدیک رژیم اسرائیل با برخی ‌کشورهای منطقه وجود داشته که ‌معمولا‌ مراد از این همکاری‌ها، هدف قرار دادن منافع و امنیت ملی ایران بوده است؛ اما به تازگی سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) فهرستی از متحدان منطقه‌ای خود را منتشر کرده که می‌تواند روشنگر مسائل مهمی باشد.

به گزارش «تابناک»، به تازگی پایگاه اینترنتی ارتش رژیم اسرائیل، گزارشی ‌منتشر کرده که در آن به همکاری سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) با شماری از کشورهای اسلامی اذعان شده است؛ همکاری‌هایی که در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی انجام گرفته است.

اما کشورهایی که در این گزارش از آن‌ها نام برده شده، ‌بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، افغانستان و جمهوری آذربایجان هستند.

بر پایه این گزارش، همکاری با این کشور‌ها رژیم اسرائیل را قادر می‌سازد تا اطلاعات مورد نیاز خود را درباره اوضاع داخلی بحرین، ایران و فلسطین به دست بیاورد. این گزارش همچنین می‌افزاید، سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل و عربستان سعودی، پیوندهای بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و روابط آن‌ها رو به گسترش است.

در همین زمینه، «مئیر داگان»، رئیس سابق موساد به تازگی به عربستان سعودی سفر کرده تا زمینه همکاری دو دولت در زمینه‌های مشخصی را فراهم آورد؛ افزون بر این، در گزارش یادشده آمده که پس از اعمال فشار آمریکا بر عربستان سعودی در سال ۱۹۸۲، دولت سعودی به رژیم اسرائیل اجازه تحقیقات در دریای سرخ را داده است.

گفتنی است، در سال ۲۰۱۱، روزنامه «نیویورک تایمز» فاش کرده بود که رژیم اسرائیل، ‌قرارداد تسلیحاتی میان آلمان و عربستان سعودی را ‌تأیید کرده تا از این طریق، نسبت به بهبود روابط خود با آل سعود اقدام کند. از سوی دیگر، خود این رژیم تجهیزات نظامی متعددی، از جمله رادار و ماشین آلات نظامی به امارات فروخته است.
 
از جمله دیگر نکات مهم قید شده در گزارش جدید ارتش رژیم اسرائیل، تأیید نقش این رژیم در ترور رهبر مخالفان مراکش است. در مقابل این اقدام، پادشاه مراکش به یهودیان این کشور اجازه داده تا به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند. فروش تجهیزات راداری، سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی و ناوبری هوایی به کشور الجزایر، از جمله دیگر حوزه‌های رابطه رژیم اسرائیل با کشورهای اسلامی بوده است.

در ‌‌نهایت، موضوع مهم دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده، فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی اسرائیلی به جمهوری آذربایجان و افغانستان از طریق پاکستان است؛ افزون بر این، رژیم اسرائیل تلاش داشته تا از موقعیت جمهوری آذربایجان برای جمع‌آوری اطلاعات از ایران استفاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۴۲
سلام.حتی یک درصد هم احتمال نمیدهید که این فهرست برای افزایش اختلاف بین کشورهای اسلامی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
داداش قطر هم یادشون رفت
زارعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
افغانستان ؟ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
نه اصلا چنین احتمالی نمیدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
حج را باید بحداقل رساند .درست است که واجب است ولی زمان ومکان ووضعیت کشوررانیز باید درنظر گرفت .انتظاراست بیش از این سرمایه امان بعربستان که مخالفت خود را عیان کرده ندهیم .اینجاست که مجلس ومراجع باید پیش قدم شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
فقط در خصوص افغانستان اين احتمال زياد است ولي در مورد كشورهاي ديگر ذكر شده در ليست خير
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
چرا افغانستان كه به نظر ميرسد همكاري امنيتي با اسرائيل ندارد در ليست است اما تركيه اي كه همكاري امنيتي آن با رژيم صهيونيستي كاملا مشهود است در اين ليست نيست البته از دشمن صهيونيستي جاي تعجبي ندارد
لعنت خدا بر وهابي هاي آل سعود...
مرگ بر اين خائنان اسلام فروش
این گزارش بسیار مشکوک است . با اینکه از دست دولی مانند عربستان دل ما خون است .اما این گزارش جوری است که اسرائیل از این کشورها حق السکوت می گرفته که به نظر می آید اینها باج لازم را نداده اند و این گزارش چاپ شده .وگرنه لزومی ندارد این گزارش در این زمان فاش شود .یا می توان هدف این رژیم را درگیر کردن کشورهای اسلامی با یکدیگر در نظر گرفت.
اینم جواب خوبی برای اون افرادی هست که هنوز فکر میکنن کشورهایی تحت عنوان "دوست و برادر" وجود خارجی دارن
چند سال به هر ترتیبی بود با بضاعتی که داشتیم از این و اون حمایت کردیم به خاطر حمایتمون محکوم شدیم یا مرزهای کشور رو باز گذاشتیم چون مسلمان بودن.
مگه ما مسلمون نیستیم؟
به نظر من این گزارش به روی سایت های قوی اخبار قرار بگیرد تا مردم مسلمان هر کشوری بدانند که حکام کشورشان چگونه با کقار و مشرکین همکاری می کنند تا ریشه اسلام توسط آنها آسیب ببیند و خود مردم هر کشوری باید حساب حکامشان را مشخص کنند و کشورهای اسلامی نباید با هم درگیر شوند.
خب چند تا کشور با هم پیمان امنیتی ببندند مگه چی می شه؟!!!حالا چون ما با بعضیها مشکل داریم بقیه هم باید مثل ما باشند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
اینا مثلا کشورهای اسلامی هستند باید موضعشون حمایت از فلسطین باشه نه از اسراییل .چه بسا همین اذربایجانو عربستان هم همکاریشون با اسراییل بر ضد ایران بوده .اگه واقعا چنین رابطه ای و جود داشته باشه و اسراییل دروغ نگفته باشه که من احتمال میدم دروغ گفته باشن
فکر نمی کنید اسرائیل داره بازیتون می ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
یه جور میگی بازیتون نده، انگار خود شما ایرانی نیستی
یعنی اسراییل که تا دیروز فقط توطئه میکرد، از امروز صبح علی الطلوع تصمیم بر رفع توطئه گرفته. ما خوب شما دیگه چرا.
چه لزومی داشت اسراییل این لیست رو منتشر کنه؟؟؟؟؟ آدم هم پیمانانش را لو نمیده معلوم نیست پشت سر این گزارش چی هست مشکوکه!!!!!!!!!!
حالا کشورهای عربی تعجب برانگیز نیست ولی وجود افغانستان و اذربایجان که روز ی جزئی از ایران بودند جای تاسف داره هم برای انها هم برای ایران که نتوانسته انها را حداقل در حلقه دوستان خود قرار دهد...
فکر نمی کنید چرا اطاعات محرمانه موساد به همین راحتی آشکار شده!!
پايگاه هاى خبرى ايران بايد در بهترين شرايط اين مورد را به اطلاع افکار عمومى اين کشورها برسانند, ضمنا در اجلاس اسلامى يه اشاره به رابطه اونا داشته باشن,,
بابا اینا دنبال تجزیه خاورمینه هستند دارن تمام تلاششون رو میکنن از تفرقه گرفته تا وهابیت و تا حمایت همه جانبه تروریست ها.
افغانستان و آذربایجان و بحرین زمانی همه ملک ایران بودند... افسوس..
حداقل اردن و ترکیه رو می ذاشتن ما باور مون بشه.
تقریباً می شد به راحتی حدس زد. البته قطر از قلم افتاده است. و اما برای آن عده از عزیزانی که به وجود نام افغانستان و آذربایجان تعجب کرده اند باید بگویم تعجب نکنید. یکی از قوی ترین پایگاههای جاسوسی اسرائیل در آذربایجان مستقر است. افغانستان هم که بطور کامل در اشغال آمریکا است بنابراین تمام ارگانهای دولتی این کشور مجبور به همکاری با آمریکا و بالطبع مجبور به همکاری با اسرائیل است البته شاید مردم عادی این کشور راضی به کار نباشد اما چاره ای ندارند.
متاسفانه کسانیکه اینجا اظهار فضل نمودند ذره ای از سیاست چیزی نمی دونن، ... در سیاست آنچه که حرف اول و آخر را میزند تامین منافع ملی آن کشور است و مفاهیمی مثل کشور دوست -کشور برادر- همسایه-متحد و غیره همگی در راستای تامین همان منافع ملی است... اگر روزی آن اتحاد در جهت تقابل با منافع ملی باشد اتحاد را به دشمنی تبدیل میکنند ، در عالم سیاست دوستی دائمی یا دشمنی دائمی معنی ندارد!
ما هیچوقت به کشوری حمله نمیکنیم و هیچوقت شروع کننده جنگ نیستیم نمی دونم برای چه بیخودی دشمن تراشی می کنیم
ما هیچوقت به کشوری حمله نمیکنیم و هیچوقت شروع کننده جنگ نیستیم نمی دونم برای چه بیخودی دشمن تراشی می کنیم
درهرمنطقه اي كه امريكا وغرب حضورداشته باشدمطمئن باشيدكه اسراييل درآنجانيز در فعاليت است
سلام - خدا رهبر عزیز مسلمین را ففظ کند - همه آنها هیج اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
کدام وطن فروشی منفی داده
مرگبرال سعودونوچه هاش بحرين ال خليفه محوريت وهابيت امارات دودره حالا اذربايجان وافغانستان اشتباه كردن جبرانش ميكنندحساب اينا با ال سعودونوچه هاش جداست
اولا ازبعضی ازکشورهای عربی انتظارمیرود ثانیا اضافه کردن افغانستان وآذربایجان به آن بحث برانگیز است ثالثا انتشار چنین اسناد سری ازسوی موساد نوید توطه دیگررادرجهان اسلام رامیدهد کلا انتشار این اطلاعات مشکوک میباشد
اقا من میگم بریم بحرین خودمونو پس بگیریم تا از این غلطا نکنه دیگه
حامد ( حامد کرزای ) تو هم ؟؟؟؟
اسراییل تو آذربایجان یگان نظامی هم مستقر کرده...با توجه به تحرکاتی هم که در افغانستان دارند بعید نیست این لیست درست باشه...البته هر کدوم از متحدان اسراییل وظیفه و سطح همکاریشون با هم فرق داره...با همه این اوصاف ما باید از بیشتر شدن متحدان اسراییل جلوگیری کنیم.
همه همسایه های ایران.
عبدالعزیز ابن سعود در اصل یک یهودی بوده که از طرف سران صهیونیست مأمور شده که با تغییر ماهیت خود(ایشون در اصل یهودی بوده که با حعل سند خود را مسلمان نشون داده و نسب خود را با این جعل به خانواده پیامبر رسانده است) و با ایجاد یک دین جدید با همکاری محمد ابن عبدالواهاب تیشه به ریشه اسلام بزند .
ریشه فتنه در عربستان اجرایی می شود باید عربستان را تحت فشار گذاشت
تابناک عزیز لطفآ اینقدر به اسرایلیها و وهابیون بها نده و در مورد آنها مطلب ننویس وزرارت اطلاعات خودش میدونه چطوری حالشون و بگیره این خبرها فقط برای مشوش کردن اذهان مردم و ترساندن آنهاست
دشمن زرنگ تر از ایناست.
خوب میدونیم علاوه بر اینا ترکیه و قطر و اردن و ترکمنستان و .... هم جز این لیست کثیف هستند اما چکار باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
از من شهروند ساده چه کاری برمیاد؟؟؟؟؟
حداقل برای قوی تر شدن کشورمون با جان و دل کار کنیم.
با خرید کالاهاشون هزینه خرید گلوله هاشونو تامین نکنیم که اینجوری تفنگشونو بزارن رو پیشونیمون و ...

از ماست که برماست.
جالبه ازمتحدان اسرائیل اسمی ارپاکستان نیوردین ولی میکین افغانستان وآزربایجان کمک های نظامیشونو ازطریق پاکستان دریافت کردن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی