بازدید 7045

تبعیض جنسیتی دامن «هالیوود» را هم گرفت

چهره یک مرد مسن می‌بایست که نوعی بلوغ و تشخص را به نمایش بگذارد، درحالی‌که چهره یک زن وقتی بیشتر مورد توجه و تقدیر قرار می‌گیرد که جوان باشد.
کد خبر: ۳۷۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰ 13 February 2014
هالیوود، حداقل برای زنان، دنیای بی‌رحمی است. تحقیقی که هفته گذشته در نشریه آمریکایی «جستار مدیریت» چاپ شد، نشان می‌دهد که دستمزد زنان بازیگر هالیوود، پس از 34سالگی کاهش می‌یابد و این در حالی است که دستمزد بازیگران مرد با افزایش سن، رشد کرده و بالاتر می‌رود. محققان این پروژه دستمزد 265بازیگر را در فاصله سال‌های 1986 تا 2008 مورد بررسی قرار داده‌اند.

به نوشته شرق، پروفسور تیموتی جاج، یکی از نویسندگان این پژوهش در سایت یو‌اس‌ای‌تودی دراین‌باره توضیح می‌دهد: «چهره یک مرد مسن می‌بایست که نوعی بلوغ و تشخص را به نمایش بگذارد، درحالی‌که چهره یک زن وقتی بیشتر مورد توجه و تقدیر قرار می‌گیرد که جوان باشد.» این تبعیض می‌تواند کاریکاتوری باشد که طرحی بزرگ‌تر را بازتاب می‌دهد.

تیموتی جاج هالیوود را نمونه کوچک جامعه می‌داند و معتقد است: «هالیوود جهان کوچکی است که نشان می‌دهد در جامعه ما چه می‌گذرد. ما در جامعه نمایش زندگی می‌کنیم.» این پژوهش پس از بررسی دستمزدها به نتیجه این تبعیض پرداخته و توضیح می‌دهد که زنان هالیوود در چرخه ناهنجاری گرفتار می‌شوند که آنها را ناگزیر به سمت جراحی‌های زیبایی می‌کشاند تا هرچه بیشتر جوان بمانند و بتوانند به حیات شغلی خود ادامه دهند. از نیکول کیدمن تا دمی مور، از شارون استون تا مگ رایان، نادرند بازیگرانی که 40‌سالگی را گذرانده و تسلیم دیکتاتوری «بوتاکس» نشده باشند.

با این‌حال در سال 2013 این بازیگران زن بالای 40سال هالیوود هستند که بر قله فیلم‌های پرفروش می‌درخشند و کاندیدای تقدیر و جایزه می‌شوند؛ بازیگرانی چون ساندرا بولاک 49ساله و مریل استریپ 64ساله که امسال برای هجدهمین‌بار کاندیدای اسکار شده، در صدر کاندیداتوری جوایز امسال قرار دارند و اگر به این فهرست جودی دنچ 79ساله، کیت بلانشت 44ساله و ایمی آدامز 39ساله را هم بیفزاییم سهم زنان بالای 40سال موفق امسال هالیوود بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. شاید وقت آن رسیده که استودیوهای فیلمسازی آمریکایی بفهمند که برای استعداد سنی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار