بازدید 9983

اشتراک حمله به لاریجانی و سفارت انگلیس

انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر تکلیف افراد، نهادها و برخی مسئولان دخیل در غایله 22 بهمن قم مشخص شده و افکارعمومی در جریان نتایج پیگیری‌ها قرار گیرند.
کد خبر: ۳۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱ 12 February 2014
ردپای لباس‌شخصی‌هایی که 9 آذر 90 به سفارت انگلیس حمله کرده بودند، بالاخره در 22 بهمن 91 در ماجرای حمله به سخنرانی علی لاریجانی مشخص شد. مچ این لباس‌شخصی‌‏ها را کمیته حقیقت‌یاب مجلس گرفت؛ همان کمیته‌‏ای که چندهزار صفحه سند و فیلم و مستندات را آرشیو کرد و از قم به مجلس و قوه‌قضاییه ارایه داد.

حالا یکی از اعضای کمیته حقیقت‌‏یاب مجلس در گفت‌وگو با «شرق» از ردپای لباس‌شخصی‏‌های دخیل در حمله به سفارت انگلیس در ماجرای برهم‌‌زدن سخنرانی رییس مجلس خبر داده است.

منصور حقیقت‌پور می‌گوید: «مستندات به‌دست‌آمده از سوی کمیته نشان داد که همان نیروهایی که در حمله به سفارت انگلیس حضور داشته‌اند، در ماجرای حمله به سخنرانی لاریجانی نیز حاضر شده و اتفاقا پیگیری ما منجر به فاش‌شدن برخی اسامی مشترک و ارایه مستندات به قوه‌قضاییه شد.»

او البته از اینکه روند قضایی رسیدگی به پرونده طولانی شده، انتقاد دارد و می‌افزاید: «انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر تکلیف افراد، نهادها و برخی مسئولان دخیل در غایله 22 بهمن قم مشخص شده و افکارعمومی در جریان نتایج پیگیری‌ها قرار گیرند.»

البته رازهای مگوی گزارش قم بسیار است. به‌همین‌خاطر اعضای کمیته اغلب از کنار ورود به جزییات بیشتر شانه خالی می‌کنند. عوض حیدرپور نیز عضو دیگری از کمیته حقیقت‌یاب است و به «شرق» می‌گوید: «نقطه افتخار مجلس نهم برخورد مجلس اصولگرا با نیروهای منتسب به اصولگرایی است که همیشه وجهه اسلام را خراب کرده و گاهی هم دست به «خوداجتهادی» می‌زنند.»

مهدی دواتگری نیز تاکید دارد: «با ورود مجلس و تدوین پرونده‌ای همه‌جانبه، نیروهای لباس‌شخصی که اتفاقا حرکت‌های دیگری را هم برنامه‌ریزی کرده بودند، دست‌وپایشان را جمع کرده و حساب کار دستشان آمد.»22 بهمن سال گذشته، گروهی از نیروهای موسوم به «لباس‌شخصی» سازماندهی‌شده و با پلاکارد و شعار و تجهیزات ازپیش‌مشخص شده به سخنرانی «علی لاریجانی» حمله کردند.

این حمله اگرچه به گفته برخی نمایندگان اصولگرای مجلس خشم مردم و نقد رییس مجلس تعریف شده بود اما در پس آن جریانی برای نقد و زدن رییس مجلس پنهان بود. این را می‌شود از اسامی نمایندگانی فهمید که چندروزمانده به این حادثه در مسجد «اهل‌‏بیت» سخنرانی کرده و گروهی را علیه رییس مجلس شورانده بودند.

به هر شکل گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس «حلقه پرتو» و برخی افراد نزدیک به این طیف فکری و سیاسی در قم را متهم اصلی ماجرا عنوان کرد و به ریز، تحلیل محتوای پیامک‌های فیلم‌ها و فایل‌های صوتی سخنرانی را پوشه‌به‌پوشه برای قوه قضاییه فرستاد.

همین حالا پای یکی از اعضای «حلقه پرتو» در بخش برنامه‌ریزی حمله به سخنرانی لاریجانی در این پرونده ‌گیر است و مستندات آن هم در گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس آمده است.  البته گزارش مفصل بود و تنها چند صفحه از آن در صحن علنی قرائت شد. همه اسم‏‌ها حذف شده بود و البته چند روز مانده به قرائت گزارش در مجلس، برخی موضع‌گیری‌ها به سمت مسکوت‌گذاشتن گزارش می‌رفت.
اما در نهایت گزارش در صحن خوانده شد و واکنش‌ها به آن هم کم نبود. حالا آنطور که مهدی دواتگری به«شرق» می‌گوید: «گزارش هم‌اکنون در دادسرای ویژه روحانیت است و امیدواریم نتایج بررسی‌ها زودتر علنی شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها