بازدید 8288

جلیلی: تکلیف بیشتر و حقوق کمتر را نمی پذیریم

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دو شاخص عقب نشینی نکردن از حقوق ملت و ایستادگی درباره زیاده خواهی های دشمن را در موضع هسته ای مشخص کرده اند که این مهم باید حفظ و صیانت شود.
کد خبر: ۳۷۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳ 10 February 2014
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همانند هر عضو دیگر ان پی تی دارای حقوق قانونی است، گفت: تکلیف بیشتر و حقوق کمتر را نمی پذیریم.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی شامگاه یکشنبه در حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) درباره موضوع هسته ای کشورمان اظهار داشت: سیاست های کلان نظام را در عرصه های گوناگون اعم از هسته ای، رهبر معظم انقلاب بنا بر چارچوب، شاخص ها و خط قرمزها با سقف و کفی مشخص تعیین می کنند که در همین جهت دولت های روی کار آمده بر آن شاخص ها حرکت کرده و مبنا همان راهبردها خواهد بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دو شاخص عقب نشینی نکردن از حقوق ملت و ایستادگی درباره زیاده خواهی های دشمن را در موضع هسته ای مشخص کرده اند که این مهم باید حفظ و صیانت شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ملت ما نشان داده که در حقوقش جدی است چون حق یک ملت و کشور قابل چانه زنی نیست؛ آمریکا نمی تواند برای ملت ما حقوق تعریف کند زیرا حقوق ما تعریف شده و در موضوع هسته ای نیز این موضوع مشخص گشته است.

جلیلی تصریح کرد: حقوق ملت ما تعیین شده و ما عضو ان پی تی هستیم و تکالیف را قبول کرده ایم و آن را انجام می دهیم که البته باید از حقوق قانونی برخوردار باشیم.

وی درباره حقوق جمهوری اسلامی ایان در زمینه هسته ای تأکید کرد: باید همانند هر عضو دیگری با ما برخورد قانونی شود و تکلیف بیشتر و یا حقوق کمتر را نمی پذیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت های استکباری همیشه به مقابله با ایران پرداخته اند و می خواستند که اصلاً ملت ما انقلاب نکند و یا در جنگ پیروز نشود؛ اما اراده این ملت با رویکرد اسلام ناب به دشمن تحمیل شد و ما از حق خویش در همه جهات دفاع کرده ایم.

وی تصریح ساخت: امروز اگر از حقوق هسته ای دفاع می کنیم تنها به بحث هسته ای ختم نمی شود بلکه از تمامی حقوق قانونی خود محافظت می کنیم و مقابله ما برای جلوگیری از حق تعرض به حقوق مان است؛ چرا که اگر دشمن بتواند تعرض به حق ملت کند آن زمان به طمع برای تعرض به سایر حقوق اقدام می کند؛ بنابر این ما از تمامی حقوق مان دفاع می کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع هسته ای اشاره کرد و گفت: بعضی ها می گویند هسته ای مگر چقدر فواید دارد؛ که باید تأکید کرد موضوع هسته ای یکی از حقوق ملت است.

جلیلی درباه موضوع غنی سازی 20 درصدی هم گفت: ما اگر به سراغ غنی سازی 20 درصدی رفتیم به خاطر نیاز دارویی 850 هزار تا یک میلیون بیمار در داخل کشور بوده است.

وی اضافه کرد: سال 88 به آژانس نامه ای نوشتیم که برای تولید دارو به سوخت 20 درصد نیاز داریم اما آنها بصراحت اعلام کردند که سوخت 20 درصد را برای رآکتور به شما نخواهیم داد و برای ما شروط گذاشته و به تمسخر و خنده درباره ناتوانی پرداختند اما شهید شهریاری بدون درخواست هرگونه مبلغ مادی این موضوع را به نتیجه رساند و مزد خود را با شهات کسب کرد.

دبیر سابق شورای امنیت ملی خاطر نشان کرد: با توجه به توانمندی دانشمندان و قدرت و دانش توانستیم دشمن و دنیا را به حیرت واداریم و در جایگاهی والا قرار گیریم؛ با تولید 20 درصد توانستیم قدرت چانه زنی را بالا ببریم.



**نرمش قهرمانانه یعنی منحرف نشدن از اصول

جلیلی درباره رویکرد نرمش قهرمانانه و و تبیین آن نیز گفت: سیاست خارجی ما بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت تعیین شده و شاخص های هسته ای هم، نداشتن عقب نشینی از حقوق ملت و ایستادگی مقابل زیاده خواهی های دشمن عنوان شده که بر همین مبانی اصولی و اهداف مشخص، تاکتیک نرمش قهرمانانه اعمال می گردد.

وی تأکید کرد: نرمش قهرمانانه به معنای منحرف نشدن از آن اصول و شاخص ها تعیین می شود و در این راهبرد این تعریف و تعبیر جای می گیرد.



**استفاده از دستاوردهای ارتباطی به جای زور؛ راهبرد دشمن

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره یکی دیگر از سیاست های دشمن در قبال کشورها ازجمله ایران گفت: دشمن در مسیر مقابله، دیگر فقط از زور بهره نمی گیرد و یکی دیگر از ویژگی هایش استفاده از فناوری و دستاوردهای ارتباطی به همراه تزویر نسبت به کشورهاست.

جلیلی خاطر نشان کرد: سیاست چماق و هویج دشمن همان سیاست زور و تزویر است که باهوشیاری در بحث های خود استفاده می کند.



** شجاعت، همت و پشتکار از مؤلفه های موفقیت انقلاب و نظام اسلامی

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام 22 بهمن را یکی از روزهای تاریخی و یوم الله نامید و گفت: مردمی که نظام اسلامی را جایگزین رژیم طاغوتی ساختند، حماسه ای بزرگ خلق کرده اند و این در تاریخ ماندگار شد.

جلیلی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بر خلاف بسیاری از انقلاب ها وابسته به شرق و یا غرب نبود و بادست خالی و برپایه مردمسالاری دینی شکل گرفت که به الگویی تأثیر گذار مبدل شد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی، ایستادگی را نه تنها در مقابل رژیم ستمشاهی و ایادی اش بلکه در سالهای جنگ تحمیلی به اثبات رساند و موفقیت را برای تمام تاریخ معنا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به الگوهای موفقیت در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: شجاعت، همت و پشتکار مبتنی بر مبانی اسلام ناب از مؤلفه های موفقیت و الگو شدن محسوب می شود.

جلیلی ادامه داد: انقلاب و نظام اسلامی تبدیل به یک الگو در جهان و منطقه شد و تولید قدرت را در بر داشت که این رویکرد انقلاب در مقابل همه جهانیان پاسخ به ندای قرآنی و الهی بوده که امام(ره) از ابتدا در پی آن بر آمدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ به وعده الهی بوده و امروز پس از 35 سال در جایگاهی والا از الگو بخشی قرار داریم و نمود بارز آن را شاهد هستیم.

جلیلی تأکید کرد: اکنون انقلاب اسلامی تکثیر شده و نیت دشمن برای شکست این الگو به ثمر ننشست و استکبار که خواهان ممانعت از این الگو بخشی بوده به هیچ نتیجه ای دست نیافته است.

وی با بیان اینکه استکبار با دو شاخه کردن اسلام به القاعده و اسلام سکولار به دنبال جلوگیری از تکثیر انقلاب اسلامی ایران است، گفت: این نوع از جنگ نرم برای جلوگیری از تکثیر انقلاب اسلامی انجام شده اما شاهدیم که امروز نظام جمهوری اسلامی و انقلاب آن به عنوان پرچمدار اسلام ناب محسوب می شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حفظ این الگوی موفق از ابتدای انقلاب شکل گرفته و ادامه دارد، گفت: ناب بودن اندیشه انقلاب به دور از انحراف، تجلی یافتگی ولایت فقیه، وحدت مردم و انسجام حول محور ولایت از جمله شاخص های حفظ این دستاوردها بوده است.

جلیلی یکی دیگر از راهبردهای کنونی دشمن برای مقابله با تفکر انقلاب را ایجاد فضای تهدید و ارعاب عنوان کرد و گفت: نقطه مقابل این رفتار دشمن، نترسیدن و نگران نشدن است که این مهم در پیام شهدا نیز متجلی شد.

وی اضافه کرد: باید امروز برای پیشرفت و موفقیت راه انقلاب، وحدت و تمسک به اسلام ناب را دنبال کنیم که امیدواریم با شتاب بیشتری مسیر پیروزی ها دنبال شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دوران انتخابات را پشت سر گذاشتیم و باید نگاهمان به آینده باشد؛ فضایی که بعد از رقابت ها ایجاد شد در جهت وحدت و همدلی همه کشور در مسیر ولایت بود.

وی در ادامه همچنین درباره موضوعات سال 88 نیز گفت: سال 88 چه کسی می توانست منکر رقابت باشد؛ مردم با حضورشان انتخاب کرده بودند؛ اسلامیت نظام حافظ مردم محسوب می شود و این موضوع به اثبات رسید؛ همگان دیدند که انتخابات 92 مهر باطلی برای مدعیان تقلب در سال 88 شد و این هم یکی از موفقیت های بزرگ نظام به حساب می آید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل