بازدید 17523
۱
مرور روزنامه‌های صبح بیست‌و‌دوم دی‌ ماه؛

انتشار جزئیات بیشتری از پرونده «قلیان گیت» فوتبال ایران

مرگ آریل شارون، نقطه مشترک صفحه نخست روزنامه‌های صبح امروز بود؛ اما افزون بر این، ماجراهایی چون ابعاد تازه‌تری از پرونده شیوع دخانیات در میان فوتبالی‌ها و وام مسکن و توافقات ژنو نیز در صفحات روزنامه‌ها به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۳۷۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴ 12 January 2014
انتشار جزئیات بیشتری از پرونده «قلیان گیت» فوتبال ایرانسرانجام پس از هشت سال، قصاب صبرا و شتیلا مرد و روزنامه‌های گوناگون، تیتر یک خود را به مرگ آریل شارون اختصاص دادند. از تهران امروز و وطن امروز که با تیتر «شارون در جهنم»  تا خراسان که با تیتر «نیم قرن جنایت، قصاب صبرا و شتیلا مرد» به استقبال این خبر رفتند.
 
به گزارش «تابناک»،‌بلافاصله بعد از این درخواست، مسئولان تیم امید نسبت به پرداخت بدهی یک میلیون و پانصد هزار تومانی اقدام کردند و در حالی‌ که انتظار دریافت فیلم مربوط به قلیان‌کشی را داشتند، با ادعایی جدید و البته عجیب مواجه شدند! مسئول کافی شاپ هتل محل اقامت تیم ملی در پاسخ به درخواست مسئولان تیم امید اعلام کرد مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت شده، بابت بدهی بازیکنان و پزشک تیم امید بوده و برای دریافت فیلم باید رضایت او را جلب کنند! رضایتی که در قبال پرداخت رقم درخواستی او جلب می‌شود و فیلم قلیان‌کشی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. مسئولان تیم امید که به شدت از درخواست مسئول کافی شاپ عصبانی شده بودند، پای مسئولان انتظامی‌جزیره کیش را به پرونده «قلیانی‌های» تیم امید باز کردند و با این ادعا که فرد مذکور قصد اخاذی از آن‌ها را داشته، از مسئول کافی شاپ شکایت کردند. شکایتی که خیلی زود رسیدگی‌اش به جریان افتاد و مسئول کافی شاپ را متهم به اخاذی کرد‌».

حسین شریعتمداری سرمقاله امروز کیهان را نوشته و با اشاره به طرحی که در سنای آمریکا در جریان است، باز هم تأکید کرده که توافقات ژنو به سود منافع ملی نبوده است. در یادداشت «اشک‌ها و لبخند‌ها»‌ی امروز کیهان می‌خوانیم: «حالا در متن طرح یاد شده دقت کنید! چه می‌بینید؟ در متن طرح آمده است اجرای آن، یعنی وضع تحریم‌های بیشتر و شدید‌تر، در صورتی است که جمهوری اسلامی ایران از پذیرش و اجرای توافقنامه ژنو خودداری کند! آیا این سؤال به ذهن خطور نمی‌کند که مگر اهمیت توافقنامه ژنو و منافع آن برای آمریکا تا چه اندازه است که برای وادار کردن ایران به اجرای مو‌به‌موی آن، همه توان دولت و کنگره و سنا و سیا و غول‌های رسانه‌ای خود را به صحنه آورده است؟
 
و آیا غیر از این واقعیت تلخ که تقریباً تمامی بندهای توافق ژنو علیه برنامه هسته‌ای ایران تنظیم و تدوین شده است، می‌توان پاسخ دیگری برای این سؤال یافت؟! چرا آمریکا به عنوان کینه‌توز‌ترین دشمن ایران اسلامی باید تا این اندازه نگران باشد که مبادا جمهوری اسلامی ایران از پذیرش توافقنامه ژنو سر باز زده و خواستار تغییر و یا اصلاح آن شود؟! تأکید دوباره ـ بخوانید چند باره ـ بر این نکته ضروری است که تیم محترم هسته‌ای کشورمان را فرزندان انقلاب و تلاش بی‌وقفه آنان را شایسته تقدیر می‌دانیم ولی با توجه به شواهد مستندی که تاکنون ارائه کرده‌ایم و امروزه به اثبات رسیده است باید گفت حریف از حسن نیت این برادران ـ که نسبت به دشمن ناروا بود ـ و حسن‌ظن آنان ـ که باید جای خود را به سوءظن می‌داد ـ بهره‌گیری کرده و «نیاز» خود را در قالب «امتیاز»! به ایران اسلامی تحمیل کرده است.

اکنون به وضوح می‌توان دید که مقامات آمریکایی، خشم و کینه خود از ایران اسلامی را در پس لبخندهای سالوسانه پنهان ساخته بودند و صهیونیست‌ها، خنده‌های مستانه ناشی از ذوق‌زدگی خود را پشت اشک‌های دروغین در مخالفت با توافقنامه ژنو مخفی کرده بودند‌».
روزنامه تهران امروز در صفحه اقتصادی خود به تاثیر وام مسکن بر قدرت خرید متقاضیان پرداخته که در بخشی از ان می‌خوانیم: «به نظر می‌رسد افزایش وام مسکن به ۳۵ میلیون تومان هم نتواند گرهی از رکود بازار مسکن و قدرت پایین خرید، متقاضیان باز کند. چرا که با نرخ متوسط هر متر بین ۲ میلیون و پانصد هزار تا ۳ میلیون تومان می‌توان تنها کمی بیشتر از ۱۰ متر خانه در تهران و دیگر کلانشهر‌ها خرید. این در حالی است که اگر کسی اوراق بانک مسکن را از فرابورس بخرد باید برای ۳۵ میلیون تومان حدود ۵‌میلیون تومان پرداخت کند و در این میان حدود یک میلیون تومان هم هزینه‌های جاری مانند کارمزد بانک و غیره باید پرداخت کند که در عمل آنچه به دست متقاضی می‌رسد کمتر از ۳۰‌میلیون تومان خواهد بود.
کار‌شناسان از جمله مدیرعامل بانک مسکن معتقدند، افزایش سقف تسهیلات مسکن به اندازه‌ای نیست که تأثیر زیادی بر قیمت مسکن بگذارد. چرا که به گفته بت‌شکن، میانگین قیمت مسکن در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در خصوص متوسط قیمت مسکن در تهران نیز آمارهای مختلفی اعلام می‌شود. که به اعتقاد کار‌شناسان از جمله قلی خسروی، رئیس پیشین اتحادیه املاک بین ۲ میلیون و پانصد هزار تا ۳ میلیون تومان برای هر متر مربع است؛ رقمی که برای واحدهای نوساز به شدت افزایش می‌یابد. نکته جالب توجه این است که مدیرعامل بانک مسکن هم اذعان دارد افزایش وام تاثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت. البته محمد هاشم بت‌شکن تاکید می‌کند که افزایش سقف وام به رونق خرید وفروش دربازار مسکن کمک می‌کند.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه اقساط تعریف شده برای وام مسکن پایین‌تر از اجاره‌بهاست، گفت: «این افزایش سقف وام مسکن موجب ورود منابع به بانک می‌شود و چون بازار مسکن در شرایط رکودی قرار دارد، موجب رونق خرید و فروش هم خواهد شد. این در حالی است که روز گذشته یکی از مدیران بانک مسکن اعلام کرد، افزایش وام مسکن هنوز به آن‌ها ابلاغ نشده است. او با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن به ۳۵ میلیون تومان گفت: «از سال ۸۴ به بعد با وجود نیاز به افزایش سقف تسهیلات مسکن با توجه به رشد قیمت‌ها، اما عملا به‌رغم پیشنهادهای بانک مسکن سقف افزایش نیافت‌».

نکته قابل توجه افزایش قیمت اجاره خانه در زمان رکود در بازار خرید و فروش است. نکته‌ای که آمارهای بانک مرکزی هم آن را تایید می‌کند. بنا بر اعلام مهم‌ترین نهاد پولی کشور شاخص بهای مسکن اجاره‌ای در مناطق شهری ایران در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۲ نسبت به سه ماهه قبل معادل ۷. ۷ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافت. از سوی دیگر رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه صندوق‌های پس‌انداز مسکن تا یک ماه آینده در سازمان بورس راه‌اندازی می‌شود، گفت: «تلاش داریم تا سقف رقم تسهیلات را افزایش دهیم که البته وام ۳۰ میلیون تومانی برای ۱۰۰ واحد مسکن مهر اعمال شده است اما به‌دنبال این هستیم تا برای مابقی واحد‌ها هم این افزایش وام را اعمال کنیم‌».

‌«اعتراف تلخ معاون وزیر بهداشت درباره سفره‌های امروز»، یکی از گزارش‌های امروز روزنامه خراسان بوده که در بخشی از آن می‌خوانیم: «دیروز معاون وزیر بهداشت در نخستین همایش کشوری تغذیه سالم با بیان اطلاعات و آماری، از تلخی‌های سفره ایرانی روایت کرد. آلودگی ۵۲ درصد سبزی‌ها بیش از حد مجاز، مضر شدن روغن‌های سالم در کارخانه‌های کشور، سوءتغذیه ۲۳ درصد جمعیت کشور، پایین بودن سرانه مصرف میوه و سبزی و... بخشی از این حقایق تلخ بود.

‌علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت در این همایش گفت: ۲۳ درصد جمعیت کشور مواد غذایی کمی مصرف می‌کنند، ۴۸ درصد زیاد می‌خورند و۳۰ درصد به صورت متعادل تغذیه دارند. وی به مقایسه تغذیه افراد کم درآمد و پردرآمد در کشور پرداخت و گفت: افراد کم درآمد در سال ۱۲ کیلو شیر، ۲/۱۳ کیلو قند و شیرینی، ۳ کیلو حبوبات و ۸/۱۰۴ کیلو سبزی و میوه و افراد پردرآمد در سال ۸/۲۳ کیلو شیر، ۴/۳۶ کیلو قند و شیرینی، ۱۱ کیلو حبوبات و ۳۴۹/۸ کیلو سبزی و میوه مصرف می‌کنند. معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: هم چنین در تحقیقی در میدان تره بار تهران مشخص شده که ۳۵ تا ۵/۴۱ درصد سبزی‌ها به فلزات سنگین نظیر سرب، کادیوم و نیترات آلوده هستند که بد‌ترین فصل آن نیز پاییز است؛ آلوده‌ترین سبزی پیاز با ۵۴ درصد آلودگی، سپس خیار گلخانه‌ای با ۴۵ درصد آلودگی و بعد از آن هم گوجه فرنگی و سیب زمینی هستند.

وی گفت: از نظر سموم نیز‌ ۵۲ درصد سبزی‌ها بیشتر از حد مجاز آلوده است؛ این متوسط آمار است و آلودگی برخی سبزی‌ها خیلی بیشتر از این ارقام است. سیاری افزود: سموم یک روزه بر سلامت اثر نمی‌کند و تاثیر آن تدریجی است و راه حل پزشکی ندارد، اصلاح این سموم به سیاست‌های وزارت نیرو، کشاورزی و اطلاع رسانی برمی گردد، فقط می‌توانیم اعتراض کنیم این مشکلات وجود دارد اما کشاورزان زیر بار نمی‌روند‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱
احسنت بر این اخلاق و عملکرد حرفه ای شما. محتوا با عنوان کاملا همخوان است!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل