بازدید 19358
۷
کیوسک بین الملل تابناک

ده مردی که سیاست خارجی آمریکا را شکل دادند، فوت کردند!

دیلی استار لبنان در ساعات گذشته به ماجرای معذرت خواهی یکی از مسولان شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان از حکومت بحرین پرداخته است. این روزنامه در تناقضی آشکار می نویسد آن مسول شبکه المنار که از حکومت بحرین عذر خواهی کرده است، مجبور به استعفا گردیده و بیروت را به قصد تهران ترک کرده است!
کد خبر: ۳۶۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 27 December 2013
ده مردی که سیاست خارجی آمریکا را شکل دادند، فوت کردند!تحولات مصر ،سوریه  ، عراق و ترکیه به عنوان چهار کشور مسلمان در ایام تعطیلات سال نو مسیحی در صدر اخبار جهانی قرار دارد. جایی که در سه کشور نخست خبرها از افزایش خشونت ها حکایت دارد، در کشور چهارم، یعنی ترکیه بحران دولت اردوغان حول موضوع فساد اقتصادی تداوم داشته و هر یک از طرفین دیگری را متهم می کنند، پلیس و سیستم قضایی دولت را و دولت پلیس و سیستم قضایی را.

به گزارش «تابناک»، تحولات رخ داده در مصر انقلاب مردم این کشور را به خط صفر برگردانده است و اسلام خواهانی که روزگاری نوای پیروزی سر می دادند در روزهای اخیر به وضعیتی مشابه دوران مبارک بازگردانده شده اند و دولت موقت این کشور اخوان المسلمین را گروهی تروریستی نامیده است که دیگر اجازه فعالیت در مصر را ندارد و هر گونه فعالیت آنان در این کشور جرم تلقی شده  و با مجازات روبرو خواهد شد.
 
دیلی استار لبنان در ساعات گذشته به ماجرای معذرت خواهی یکی از مسولان شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان از حکومت بحرین پرداخته و نوشته است که در کنفرانس رسانه های عربی که در تونس برگزار شده است هیات اعزامی حزب الله از مقامات بحرین به خاطر اینکه تلویزیون المنار تظاهرات مردمی علیه حکومت این کشور را پوشش رسانه ای داده است، عذر خواهی کرده اند.موضوعی که طبیعتا با واکنش منفی مسولان ارشد المنار  مواجه شده و آنان اعلام کرده اند که در سیاست آنان نسبت به حمایت از مردم مظلوم بحرین تغییری اتفاق نیفتاده است.

دیلی استار در تناقضی آشکار می نویسد آن مسول شبکه المنار که از حکومت بحرین عذر خواهی کرده است، مجبور به استعفا گردیده و بیروت را به قصد تهران ترک کرده است!

اما در پایان سال 2013 میلادی اتفاق جالب توجهی که توجه تحلیل گران را به خود جلب کرده این است که در این سال ده نفر از چهره های سرشناسی که در طول دهه های اخیر نقش پر رنگی در شکل گیری سیاست خارجی آمریکا داشته اند در این سال از دنیا رفته اند. این ده نفر عبارتند از 

«ویلیام کلارک» متولد 1931، کسی که یکی از چهره های همیشگی دونالد ریگان در عرصه سیاست خارجی بود. او در دولت ریگان معاون وزارت امور خارجه و همچین مشاور امنیت ملی بود.او در زمان ریگان آنقدر در طراحی سیاست خارجی آمریکا نقش پررنگی را ایفا نمود که مجله تایم در همان زمان وی را به عنوان دومین مرد قدرتمند کاخ سفید معرفی کرد.

«توماس فولی» که سی سال در مجلس نمایندگان آمریکا عضویت داشت و در نهایت ریاست این مجلس را نیز بر عهده گرفت. وی در زمان ریاست جمهوری کلینتون به عنوان رئیس هیات اطلاعات خارجی آمریکا منصوب شد و در نهایت هم به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن خدمات زیادی به این کشور انجام داد. وی در سال 1929 به دنیا آمده بود و در هنگام مرگ84 سال سن داشت.

«ژنرال جیمز جونز» متولد 1921، کسی که در دو دوره یعنی در دوره ریاست جمهوری کارتر و ریگان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود. وی در طول جنگ کره و ویتنام در خدمت  نیروی هوایی آمریکا بود در این دو جنگ نقش پررنگی ایفا نمود. از نکات منفی در پرونده جونز شکست وی در طرح نجات دیپلمات های آمریکایی در تهران بود.

«ماکس کامپلمن» متولد 1920 یکی از دیپلمات های سرشناس آمریکایی بود که نقش مهمی را در مذاکرات بین اتحاد جماهیر شوری سابق و ایالات متحده بر عهده داشت. نتیجه مذاکرات وی بود که به قرار دادهای استارت بین شوروی و آمریکا برای کنترل تسلیحات منجر شد. 

«استانلی کارناف» رونامه نگار و تاریخ شناسی که جایزه پولتیزر را برنده شده بود و مطالعات زیادی در  حوز آسیای جنوبی داشت.

«هنری پرانیر» که در ارتش آمریکا در زمان جنگ علیه ژاپن و همچنین در جنگ های آمریکادر ویتنام و کره نقشی اساسی را ایفا نمود. 

«جیمز رابینسون رایزنر» متولد 1925، افسر نیروی هوایی امریکا که در جنگ ویتنام به مدت هشت سال اسیر و در اردوگاه های اسارت به سر برد و در این سالها خدمات زیادی را به دیگر امریکایی ها به اسارات گرفته انجام داد. 

«جان تمپل سینگ» موتلد 1229 معاون اجرایی شورای روابط خارجی آمریکا بود .و ی در سال 1993 هم به عنوان رئیس انجمن سیاستگزاری خارجی ایالات متحده آمریکا انتخاب شد . وی در آموزش نسلی از جوانان آمریکا و مهیا کردن آنان در امر حکومت داری تلاش گسترده ای انجام داد.


و در نهایت «کنتز والتز» متولد 1922، اندیشمند امریکایی روابط بین المل کسی که او را پدر واقع گرایی ساختار یا همان سازه انگاری می دانند.او نیز نقش زیادی در تکوین سیاست خارجی آمریکا ایفا نمود.این ده نفر همگی در سال 2013 از دنیا رفته اند  رسانه های آمریکایی در آستانه سال نو میلادی یاد آنان را گرامی داشته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۷
هنری کسینجر و برژنسکی تدوین کنندگان اصلی سیاست خارجی امروز امریکا بوده اند
همه مدعيان قدرت درزيرخاك مدفونندوديگرقدرتي براي نجات خودندارند خوردند و كشتند و ظلم كردند و بردند و در آخر مردند آخرچي؟
پاسخ ها
محمد از بلفاست
| Ireland |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
اتفاقا تازه اولشه.... الان باید روی پا وایسن و جواب جنایاتشون را بدن.... اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون...
9نفرند
یکی از نکات جالب سن بالای این افراد است چیزی که ما نداریم
حالا بایدجواب اعمالشونو بدن ما نیز باید مراقب باشیم مخصوصا کسانیکه مسئولیت بیشتر دارند باید دقیقتر باشند
مجید جان دوناد ریگان نه رونالد ریگان تکرار کن رونالد رونالد
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری