بازدید 8696

شیعیان یمن محاصره شدند

کد خبر: ۳۵۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸ 31 October 2013
نیروهای مسلح وابسته به عربستان، منطقه شیعه نشین صعده یمن را از سه جهت محاصره کرده اند و درگیری های پراکنده ای میان تکفیری ها و حوثی ها رخ داده است. در صورت حمله یکپارچه تکفیری ها، شیعیان حوثی قتل عام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، الوداعی، یکی از سران جریان سلفی‌ تکفیری در یمن با اعلام خبر گشوده شدن سه جبهه جدید ضد حوثی‌ها در استان صعده و مناطق مجاور آن، محاصره شدن حوثی ها را تایید کرد.

الوادعی به سایت یمنی "مأرب پرس" گفت: سه جبهه جدید گشوده شده است؛ یکی در منطقه حجور از توابع استان حجه، دیگری در منطقه کتاف و سومی در قبیله حاشد.

وی افزود:  این جبهه ها فعلا با ایجاد ایست‌های بازرسی از رسیدن مواد غذایی و کمک ها به منطقه صعده جلوگیری می کنند تا آنها تضعیف شوند. همچنین تلاش می کنیم حوثی های جوان و مشکوک را بازداشت و به اسارت بگیریم.

در حال حاضر "الحجوری"  یکی از سران سلفی وابسته به عربستان در منطقه دماج، به بهانه این که دولت یمن سهل انگاری کرده و توافقنامه ها اجرا نمی شود، آشکارا اعلام کرده آتش بس را قبول ندارد و به حوثی ها اعلام جنگ داده است.

همچنین، سران قبایل یمن هشدار داده اند که قرار است حمله یکپارچه و هماهنگی علیه تمام مناطق شیعه نشین یمن انجام شود و عربستان بخش بزرگی از نیروهای نظامی خود را به نزدیکی های منطقه "کتاف" در مرز یمن منتقل کرده است.

سایت اخبارالساعه یمن نیز گزارش داد، سلفی ها برای حمله به شیعیان استان های حجه و عمران آماده شده اند.

به گفته سران قبیله هایی که در منطقه حضور دارند، حدود 4 هزار جنگجوی سلفی وهابی در مناطق "کتاف" و "حاشد" برای جنگ با حوثی‌ها تجمع کرده اند.

آنها افزودند؛ چندین گروه از تکفیری ها مسلح که یمنی نیستند نیز در منطقه دماج مستقر شده اند و نیروهای دولت یمن به علت حضور آنها عقب نشسته و حتی از مقر خود در منطقه البراقه نیز خارج شده اند.

"حسین الاحمر" یکی از سرکردگان مشهور تکفیری که به عربستان رفته بود، از دو شب پیش با ارتش کوچکی وارد منطقه شده و با در اختیار گذاشتن سلاح های جدید و خودکار به قبایل "العصیمات" آنها را برای جنگ آتی با حوثی ها ترغیب می کند.

او همچنین، جوانان این قبایل را برای اعزام به منطقه دماج به استخدام در می آورد. دماج همان منطقه ای است که در اختیار حوثی ها بود، اما با حملات تکفیری ها و ارتش عربستان حوثی ها مجبور شدند از این منطقه خارج شوند.

دیشب (چهارشنبه 8 آبان) تکفیری هایی که خود را شاخه القاعده می خوانند در این منطقه به یک محله شیعه نشین حمله کردند و تعدادی را به قتل رساندند.


از سال 2010 و پس از شش جنگ خونین میان تکفیری ها و عربستان با حوثی ها، در یمن آتش بس حاکم شده بود، اما در این مدت، عربستان به تجهیز تکفیری ها و آموزش آنها ادامه داده و با اقدامات جدید، به نظر می رسد جنگ دیگری علیه شیعیان به راه اندازد.

علاوه بر تحرکات آشکار نظامی در منطقه که جای تردیدی درباره وقوع جنگ باقی نمی گذارد، خشم حاکمان سعودی از شکست توطئه هایشان در سوریه و لبنان و تلاش بندر بن سلطان برای احیا غرور خود و سایر دولتمردان بدوی آل سعود نیز گواه دیگری است بر این که به احتمال زیاد حملات همه جانبه برای قتل عام شیعیان یمن به زودی رخ خواهد داد.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که وضعیت شیعیان چندان مناسب نیست و پس از به شهادت رسیدن حسین بدرالدین الحوثی، رهبر و فرمانده حوثی ها، آنها انسجام مطلوبی ندارند و بخش زیادی از سلاح های قدیمی و انفرادی خود را نیز از دست داده اند.
 
ارتش عربستان و هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در جنگ های گذشته، پشتیبان تکفیری ها بودند و نیروهای نظامی عربستان مستقیما وارد جنگ شدند. شیخ های وهابی نیز با صدور فتواهایی حمله به حوثی ها را جهاد توصیف کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی