بازدید 236864

فیلم: «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» بهت‌زده‌تان می‌کند

داستان فیلم ماجراهایی را پیش رویتان قرار خواهد داد که نخستین پردازش در تاریخ سینمای ایران با چنین دامنه و دقت نظری به مقوله تعرض به کودکان و پیامدهایش است؛ فاجعه و پیامدهایی که در خانواده‌های ایرانی بسیاری از اوقات تلاش می‌شود برای حفظ آبرو‌‌ روی آن سرپوش گذاشته شود و همین رویکرد، فاجعه را وسعت بیشتری می‌بخشد و تجاوزها از‌ شمارش بیرون می‌شود!
کد خبر: ۳۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶ 31 July 2013
محبوب‌ترین فیلم جشنواره سی‌و‌یکم فیلم فجر از نگاه بینندگان‌ و برنده سیمرغ کریستال تماشاچیان، در حالی از فردا (پنجشنبه) آهسته آهسته اکران می‌شود که احتمالاً جریان‌ساز‌ترین فیلم سال ۱۳۹۲ و جزو ده فیلم جریان‌ساز تاریخ سینمای اجتماعی ایران لقب خواهد گرفت و اتفاقی فراموش ناشدنی در سابقه پوران درخشنده به واسطه شجاعت در پرداخت مضمون حساس و ملتهب خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، در دوره‌ای که همچنان مضامین اجتماعی، پیشتاز سینمای جدی ایران هستند، دو فیلم در جشنواره سی و یکم به شدت مورد توجه تماشاچیان سالن‌های جشنواره قرار گرفت؛ «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری که واقعاً از سوی داوران مورد ظلم قرار گرفت و به هر صورت در اکران عمومی به حقش رسید و «هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» اثر پوران درخشنده که سیمرغ کریستال بهترین فیلم با رأی تماشاچیان به طور مشترک با ساخته میری به دست آورد.

فیلم: «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» بهت‌زده‌تان می‌کند

هرچند گمان می‌رفت‌ به واسطه حساسیتی که پیرامون مضمون و محتوای آخرین ساخته پوران درخشنده وجود دارد، ممیزی‌های پی‌درپی بر این فیلم وارد شود، تیزهوشی خانم کارگردان در پردازش غیرمستقیم به بخش‌هایی از روایت فاجعه‌باری که دستمایه ساخت این اثر شده، «هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» را از گزند توقیف یا کشمکش‌ها بر سر کیفیت اکرانش دور ساخته و از فردا (پنجشنبه) کم کم شاهد آغاز اکران فیلم خواهیم بود.

اما اکران رسمی این فیلم سینمایی با حضور عوامل و بازیگران فیلم سینمایی ساعت ۲۲ روز چهارشنبه، شانزدهم مرداد ماه افتتاح خواهد شد و ظاهراً همزمان با عید فطر در سینماهای آمریکا، کانادا، امارات، آلمان، انگلیس و ایران روی پرده می‌رود که در این صورت، شاهد یکی از معدود اکران‌های بین‌المللی فیلم‌های ایرانی به موازات با اکران در ایران خواهیم بود و از این منظر نیز موفقیت تازه برای درخشنده و البته شرکت پخش این فیلم به شمار خواهد آمد.

فیلم: «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» بهت‌زده‌تان می‌کند

پوران درخشنده در کاتالوگ جشنواره سی و یک فجر درباره دهمین فیلمش نوشته بود: «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند بی‌توجهی، سهل‌انگاری پدر و مادر شیرین هشت ساله، ‌ واقعه‌ای را برای او رقم می‌زند. زخم آن‌ سال‌ها بر روح او ‌می‌ماند و همه زندگی‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. آنچه این زخم را عمیق‌تر می‌کند و واقعه را به فاجعه ختم می‌نماید، آن است که دخترک هیچ کس را نمی‌یابد تا درد و دلش را با او در میان بگذارد...» و این توضیح مبهم، دعوت به دیدن فیلمی است که یکی از تابوهای اجتماعی را به تصویر می‌کشد؛ تابویی که‌ روی صندلی میخکوبتان خواهد ساخت.

آخرین ساخته پوران درخشنده، روایت دختری به نام شیرین (طناز طباطبایی) است که دو بار تا آستانه‌ ازدواج پیش می‌رود؛ اما هر بار ازدواجش به واسطه حوادثی که خود عامل رقم زدنش است، منتفی می‌شود، ولی سومین مراسم ازدواج به نظر می‌رسد، در حال وقوع است که این بار یک بحران بزرگ رخ می‌دهد. داستان فیلم ماجراهایی را پیش رویتان قرار خواهد داد که نخستین پردازش در تاریخ سینمای ایران با چنین دامنه و دقت نظری به مقوله تعرض به کودکان و تبعاتش است؛ فاجعه و پیامدهایی که در خانواده‌های ایرانی بسیاری از اوقات تلاش می‌شود برای حفظ آبرو ‌روی آن سرپوش گذاشته شود و همین رویکرد، فاجعه را وسعت بیشتری می‌بخشد و تجاوز‌ها از ‌شمار‌ خارج می‌شود!

فیلم: «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» بهت‌زده‌تان می‌کند

اگر از خواندن کلیت داستان این ملودرام اجتماعی شوکه شده‌اید، با دیدن فیلم مو بر تنتان راست خواهد شد و قطعاً نگران فرزندان و کودکان اطرافتان خواهید بود و این نوع اثرگذاری منحصر به فردی است که پوران درخشنده به واسطه مطالعه بر ‌موارد واقعی و قربانیان حقیقی چنین پدیده‌ای بدان دست یافته و به گفته خودش، ماه‌ها برای ساخت چنین اثری با خود درگیر بوده و سرانجام تصمیم می‌گیرد اگر لازم باشد حتی خانه‌اش را بفروشد و سرمایه ساخت این فیلم را تأمین کند؛ فیلمی که ساختش، آن هم در این اوضاع که برخی آثار بی‌دلیل مجوز اکران دریافت نمی‌کنند، شجاعتی عجیب می‌خواسته است و از این زاویه می‌بایست قدردان درخشنده بود.

پوران درخشنده اما تنها در انتخاب مضمون، «شجاعت» و در شیوه پردازش و توزیع مناسب فضای دراماتیک در کلیت اثر، «ذکاوت» به خرج نداده، بلکه در کستینگ نیز با دقت عمل ظاهر شده تا این اثر، محل ثبت یکی از کم نقص‌ترین بازی‌های بازیگران حاضر در این پروژه طی سال‌های اخیر بوده باشد و پس از اکران این فیلم در جشنواره، همه بازیگر با افتخار از حضورشان در این پروژه سخن بگویند.

فیلم: «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» بهت‌زده‌تان می‌کند

بابک حمیدیان در رفتاری شجاعانه و حرفه‌ای که در سینمای ایران، ‌نادر است، نقش متجاوز را بازی کرده و از پس این نقش آنچنان برآمده که در بسیاری از سکانس‌ها ممکن است از او بترسید و همین ‌باعث شده بود که بسیاری از بازیگران از حضور در این قالب خودداری کنند و دست درخشنده را در پوست گردو بگذارند؛ اما حمیدیان که در چند سال اخیر طیف وسیعی از نقش‌ها را به بهترین شکل ممکن بازی کرده، از پس این نقش نیز به خوبی برآمده و اثرگذار‌ترین بازیگر فیلم شده است.

طناز طباطبایی، بازیگر نقش اول فیلم نیز هرچند بازی‌های اگزجره‌ای را در برخی سکانس‌ها ارائه کرده، در عین حال به عنوان یک قربانی به شدت تأثیرگذار است و ترس قربانی را به خوبی به تصویر می‌کشد. شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، امیر آقایی، فرهاد آییش و همچنین کودکی که نقش قربانی را دارد، بازی‌های یک دست و پرکششی را به نمایش می‌گذارند که ذهن مخاطب را با پرده نقره‌ای سینما گره می‌زند.

فیلم: «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» بهت‌زده‌تان می‌کند

موسیقی فیلم اثر کارن همایون فر نیز ‌روی تدوین استادانه هایده صفی‌یاری به خوبی نشسته و همه اجزای فیلم دست به دست هم داده تا به دیدن داستانی بنشیند که به هیچ عنوان شیرین نیست و با خروج از سالن سینما، احتمالاً روز‌ها، هفته‌ها و ماه‌ها از ذهنتان بیرون نخواهد رفت و حتی ممکن است در بخشی از روابط اجتماعی‌تان تاثیرگذار باشد.

زخمی که این فیلم به همگان نشان می‌دهد آنچنان کهنه است که دیدنش می‌تواند، نوستالژی رنج اجتماعی از مخفی کردن فجایع برای تک تک اعضای این اجتماع باشد و از این جهت، توصیه می‌کنیم اگر دنبال یک فیلم سرگرم‌کننده و به اصطلاح یکی از منتقدان، پی فیلم کاباره‌ای هستید، اصلاً سمت سالن‌های نمایش این فیلم نروید، ولی اگر می‌خواهید یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را ـ دست‌کم به لحاظ مضمون ـ ببینید، لحظه‌ای غفلت نکنید.

اکنون شما را به دیدن‌ سکانس‌هایی از این فیلم، تیزر منتشر شده و همچنین خلاصه‌ای از سخنان پوران درخشنده پس از اکران فیلمش در کاخ جشنواره فجر سی و یکم ـ که «تابناک» منحصراً ضبط و منتشر می‌کند ـ دعوتتان می‌کنیم تا ‌با فضای این اثر پیش از دیدنش، بیشتر آشنا شوید.

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۶۸
انتشار یافته: ۱۰۰
از نوشته معلومه که داستان جدیدی داره حالا باید دید چطور فیلمی هست
پاسخ ها
روح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
فیلم رو تو جشنواره دیدم.. فیلم خوبیه اما از اواسط فیلم از ریتم می افته و حالت کشدار پیدا میکنه و بد تموم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
با این همه مشکلات عدیده که در زندگی مردم وجود داره یعنی ایشون با این ذهن طلایی نمی تونست یه موضوع دیگه برای آرامش جامعه در نظر بگیره حتما باید این موضوع دلخراش رو انتخاب می کرد واسه همینه که هیچوقت به کاردگردانهای ایرانی ایمان ندارم
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
دوست عزيز ناشناس2! تنها رسالت يک فيلمساز سرگرم سازي يا القاء آرامش به جامعه نيست. دردها بايد مطرح شوند.بخصوص چنين مساله ي حادي که بيش از آنچه فکرش رو بکنين مبتلا به جامعه هست و همونطور که در متن اشاره شده تا به حال کسي جرات پرداختن به اين موضوع رو نداشته و هميشه ملاحظه کاريها مانع هشيارسازي مردم بوده. من خيلي از والدين رو ديده م که با خوشبيني و سهل انگاري هاي خودشون بچه هاشون رو در معرض اين فاجعه و اثرات ماندگار و مخربش قرار مي دهند.اثرات وحشتناکي که تا آخر عم گريبان قربانيانش و جامعه رو خواهد گرفت.
خواننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
موضوع قیلم هم دلخراشه و برعکس تصور شما زیاد. مساله اینه که در این مسائل فقط یک نفر قربانی نمیشه و یک فامیل درگیر میشه و سلامت روانیشو از دست میده.
مونث
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
به عنوان یک زن در اجتماع با مسائلی از این جنس خیلی مواجه شدم و یا شنیده‌ام، متاسفانه من هم باید به ناشناس 2 بگم که دوست عزیز، شما به راحتی می‌توانید به دیدن این فیلم نروید، اما صورت‌مسئله پاک نمیشه. اسم فیلم به خوبی انتخاب شده، متاسفانه تعرضات بسیاری به بچه‌ها حتی از طرف نزدیکان درجه یک میشه که هیچوقت راجعش با کسی حرف زده نمیشه واینکه این موضوع چه بلایی اون شخص بعد از بلوغ میاره بماند. دیدگاه خودتان رو رشد بدهید، اگر نمی‌توانید شما "نگویید هیس کارگردان موضوع را عوض کن"، شما به نظر میرسه به سانسور و خودسانسوری عادت کرده‌اید! تغییر جایی باید از جایی شروع شود، این فیلم تلنگور و هوشیاری خوبی به خانواده‌های الان میدهد که مجبورا زوجین هر دو سرکار بروند و بچه سردرگم در خانه ها و مهد می‌ماند
نام پوران درخشنده در تاريخ سينما بدليل شجاعتش در پرداختن به موضوعاتي كه همچنان تابوست جاودان خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
این کلمه تابو مارو له کرد! له له
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
نگاه اشتباهی دارید جناب ! این مساله هم دقیقا یکی از همون مسائل مهم جامعه هست که اتفاقا باید بیان بشه ! یعنی کارگردان های غیرایرانی این فجایع پنهان جوامع رو بیان نمی کنن؟ زاویه دیدتون رو باید تغییر بدین
با این تعریفی که شما از فیلم کردین خیلی دوست دارم که ببینمش.
با تشکر از خانم درخشنده
موضوعی بسیار مهم و جالب به این معنا که شرم و آبرو و هر لغتی که بتوان ذکر کرد موجب می شوذ فرد و یا خانواده وی نتوانند چیزی بگویند و ناخوانسته خود سانسوری کنند که بسیار دردناک و روح آزار است
به خانم درخشنده و تمامی بازیگران و پرسنل فیلم خسته نباشید و دست مریزاد می گوییم.
فارسی بنویسیم: اگزجره‌ای = اغراق آمیز و همراه با غلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مرسی نتونستم این کلمه رو بخونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ممنون
مونده بودم تو این کلمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
خدا پدرتو بیامرزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
هممممممم
يه چيز ياد گرفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
منم معنیش رو ندونسته بودم
ممنون
بی سواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
میشه اعرابشم بذاری بتونیم درست بخونیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
Exaggerate=Dramatize
به همه هموطنان توصیه و خواهش میکنم از این فیلم دیدن کنند. سابقه خانم پوران درخشنده مشخص است و فیلم های ایشان همیشه بار معنایی و مفهومی خاصی را به همراه دارد. ساخت یک چنین فیلمی نشان از دغدغه قلب یک هنرمند دارد. ضمناً از تمام عزیزانی که در این فیلم نقش آفرینی کردند سپاسگذاریم . و شجاعت بابک حمیدیان عزیز را تحسین میکنیم.
البته خیلی فیلمه ناراحت کننده ای است بعضی ها قدرت تماشای آن را نداشتند در روز های جشنواره... ولی به نظر من عالی بود... هرکسی باید 2 بار این فیلم را تماشا کته...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ایشالا که سانسور نشده باشه!! چون صحنه های قابل حذف شدن زیاد داشت!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
خیلی قشنگ بود فیلم خوبی بود افرین
فقط شهاب حسینی و مریلا زارعی . البته بابک حمیدیان هم بازیگر با استعدادیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
انصافا خانوم طباطبایی خیلی عالی بازی کردند بی نظیر بود
فيلم وحشتناك واقعي بود :-o
به عنوان یک ایرانی شهامت خانم درخشنده و همکارانش را در ساخت این فلیم می سیتایم و به ایرانی بودن آنها و خودم افتخار می کنم.
ذکاوت درسته نه زکاوت !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
معلم املايي ؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تذکری بجاست. باید اشتباه برطرف شود.
فيلم رانديده ام با توضيحات شما قطعا به تماشاى فيلم ميرم وازخانم درخشنده براى پرداختن به اين موضوع مهم واقعا تشکر مىکنم اميدوارم خانواده ها بيشتروباهشيارى فراوان مراقب بچه هاشون باشند وبا اعتماد نا بجا پشيمانى به بار نياورند
"درد دل" درسته نه "درد و دل".
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
شمام معلم املایی؟
به نظرم فیلم بسیار جالب و خوبی باشه و همچنین اموزنده
یه اسکار دیگه تو راه داریم مطمین باشید البته اگر بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این فیلم برای ایران با ارزشه.چون درباره این مسائل سکوت میشه.
این درد خیلی از دخترها در جامعه ما هست
دردی که قابل فریاد زدن نیست
هراز چند گاهی بین فیلمهایی که دیدنشون تلف کردن وقت وعمره،یک همچین فیلمهایی که انسان رو به فکر وامیداره اکران بشه خیلی خوبه.از خانم درخشنده که همیشه سعی کردن تو فیلماشون بخشی از مشکلات جامعه رو بگم سپاسگزارم
با سلام
تابناک ممنونم خیلی خوب می نویسی و آدم را تشویق به دیدن میکنی خدا کنه فضای جامعه آنقدر باز و نقد پذیر باشه که برخی واقعیته ها را بتوان فیلم کرد هر چند تلخ باشند چرا که با سرپوش نهادن هیچ وقت کاری نه تنها درست نمیشه بلکه مشکل به معضلی تبدیل میشه که دیگر قابل حل نخواهد بود. چنین فیلمهایی سطح آگاهی را بالا برده و به خانواده ها هشدار لازم را در ارتباط با مراقبت های لازم ارائه می کنند.
خانم درخشنده نگاه فمنیستی دارد و در فیلم هایش آقایان را کاملا به حاشیه می برد و به نوعی همه مشکلات را گردن آنها می گذارد.
پاسخ ها
آیسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
یعنی به نظر شما یک زن می تواند تجاوز کند؟ کدام جنس مرتکب تجاوز می شود که گناه آن را به گردنش بیاندازیم؟
در ضمن چند فیلم از خانم درخشنده دیده اید؟ من فکر می کنم شما او را با خانم میلانی اشتباه گرفته اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
اقا جواد فیلمو ببین بعد نظر بده فیلم اصلا ربطی به اقایون نداشت اتفاقا میگفت تقصیر خود زنهاست که از ترس حفظ ابروشون سکوت میکنند
گفتنش سخته خيلي سخت ولي باور كنيد تمام وجودم موقع ديدن تيزر فيلم ميلرزيد حس ميكنم در حال سكته كرن هستم چقدر ياد آوري خاطراتي كه هميشه حتي از دوران كودكي سعي در فراموشيش داشتي سخت است درست مثل جون كندن ...
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اولا فمینیست بودن عیب و عار نیست.درثانی بیان یک درداجتماعی مربوط به دختران ربط به فمینیست بودن نداره. ثالثا اگر مثلا فیلم در موردتجاوز به یک پسربچه بودباز هم همینقدر موضع میگرفتید؟ نگرش شماست که باید تجدیدبشه دوست گرامی. خانم درخشنده کاملا واقع بین هست نه فمینیست
فوق العاده و واقعی بود..!
دیدمش.حالا میفهمم خانم درخشنده در روز تقسیم جوایز چرا ناراحت بودن.واقعا دردیه که اگر مثل خیلی از دردهای دیگه جامعه بهش رسیدگی نکنیم ، چرک و عفونتش تمام جامعه رو بهم میریزه.
تابناك تازگي ها (بعد از انتخابات) كه دوباره برگشتي به روال انتقادي خودت خيلي بيشتر دوستت دارم.
چون شغلم در ارتباط با مردمه شايد تا بحال بيشتر از 50 بار تبليغتو هم كردم.
ولي خداييش نقدهاتو دوست دارم.....
درود به خانم درخشنده ..جسارتشان قابل تحسین است
به نظر من فیلم تحسین برانگیزی بود و واقعیت های جامعه را به خوبی به تصویر کشیده بود.پیشنهاد میکنم که حتما این فیلم را ببینید.
بی نهایت فیلم قشنگ و هنری و پند آموزنده ای بود،امیدوارم بچه های زیر 10 سال رو به گفته خانم درخشنده نبرند :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
اره واقعا تو روحیه شون اثر بدی داره
شجاعت خانم درخشنده ستودنیه و بازی های اثرگذاری رو از بازیگران می بینیم.
اما اگر آقای (ش!) باز هم لابی کنند!!امکان اسکار گرفتن فیلم هست!
به نظرم دلیل این پرخاشگری ها را باید در خانه وخانواده ورابطه ی پدرو مادر ها با خودشان وفرزندانشان جستجو کرد.
فیلم عااااااااااااااالیییییییییییییییییییییییییییی بود!
سلام
خدا قوت به هنرمندان این مرز و بوم
فیلمشو دیدم عالی عالی
من خودم دارم راجع به این موضوع یعنی تجاوز و همچنین طلاق تحقیق میکنم فکر کنم این فیلم بهم کمک میکنه واقعا باید به خسته نباشید به خانم درخشنده وعوامل بگم
به خانم درخشنده و تمامی بازیگران و فیلم خسته نباشید و دست مریزاد می گوییم. زنده باشيد هنرمندان بي اذعا
دیدمش در بارش نظر میدم .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
افرین بر شما
خیلی غلط املایی دارین بعضی هاتون توروخدادقت کنین حتی وقتی مثل من عامیانه مینویسین درست ینویسین مثلا«فیلمه ناراحت کننده ای» اشتباهه «فیلم ناراحت کننده ای» یاهمون مورد «زکاوت»که باید«ذکاوت» نوشته میشد من اتفاقامعلم هستم متأسفم داستان پیامکها همه رو بیسوادترکرده یاشایدم همکاران خوب من در تعلیم کوتاهی کردن.
واقعن فیلم تأثیرگذاری بود..هرچند بسیار تلخ و دردناکه و آدم رو به فکر فرو
جای تشکر و تمجید داره،مچکرم به خاطر این فیلم با ارزشمیبره
به خانم درخشنده و همه عوامل فیلم خسته نباشید میگم,بالاخره بعد از مدتها فیلمی که ارزش دیدن داشته باشه دیدم.در تمام مدت فیلم گلوم پر از بغض بود,وقتی از سینما اومدم بیرون دلم می خواست فریادبکشم واسه همه کسانی که فریادشونو به خاطر حفظ آبروشون تو گلو خفه کردن وآخرسرم مجرم شدن.
پیشنهاد میکنم نبینید فیلم خوبی نیست حیف پول بلیط
عالی بود
انقد حرص خوردم سر درد گرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
من که انقد گریه کردم چشام پف کرده بود
خوب بود
آیا هیچ به این نکته توجه شده که مضمون این فیلم مناسب کودکان نیست؟ خصوصاً دختر بچه ها، چرا که می تواند اثرات روانی جبران ناپذیر در آنها ایجاد کند.
لطفا در اکران وپخش فیلم به این نکته توجه شود. و یا حداقل والدین گرامی دقت فرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
درسته تقصیر متوجه اکران کنندگانه خود خانم درخشنده توصیه کردن بچه ها نبینن فیلمو
اگر فیلم باارزشی باشه قطعا بی ارزش ها به شدت با آن مخالفت خواهند کرد...
به نظر من دیدن این فیلم برای خانواده هایی که دختر دارند لازم و واجب است ... چون در مواجه با بعضی مشکلات وحوادثی که برایشان رخ میدهد محکم به سکوت کردن هستند
بنظر من این فیلم یکی از بهترین و اجتماعی ترین فیلم هایی است که تاکنون ساخته شده است. از دیگر سو به هدف هنر که پردازش به دردهای اجتماع و کمک به اصلاح آنست بسیار نزدیک شده است. بنده مدرس رشته حقوق میباشم و برایم جالب بود که بر خلاف اکثر فیلم های ایرانی که در آنها اشکالات حقوقی بسیاری مشاهده میگردد مشاور حقوقی فیلمنامه کارش را عالی انجام داده بود و علاوه بر بحث حقوق ماهوی از لحاظ آیین دادرسی نیز دقت کافی بعمل آمده بود. ای کاش اینگونه فیلمها از طریق رسانه هایی مثل تلویزیون نیز که فراگیرتر است پخش شود. برای کلیه هنرمندان کشورمان آرزوی موفقیت میکنم.
باسلام
خسته نباشید میگم به سرکارخانم درخشنده .یک انتقادازفیلم های ایشون دارم واینکه همیشه فکرمیکنن توجامعه ایرانی به زن ستم میشه واین خیلی بده.....
این خانومه چقدر قشنگه!!!!
سلام
فقط استاد جمشید هاشم پور
فیلم را دیدم واقعا تکانم دهنده و. دلهره آور بود
فیلمی بسیار آموزنده و اثر بخش برای خانواده ها

ممنون از تابناک برای بررسی این دقیق این فیلم
20
واقعی بود...من توی خوابگاه با همچین دختری بر خورد داشتم که در دوران راهنماییش توسط بستگانش مورد تجاوز قرار گرفته بود.....کلا این قضیه و اثری که توی زندگیش گذاشته بود داغونش کرده بود....یا دختری که طعمع یه راننده آژانس کثافت شده بود و بعد از تجاوز بهش شده بود یه هرزه و خراب....اینم عواقبش....ای کاش از این دست فیلما و بلاهایی که پسرا مخصوصا الانه سر دخترا میارن رو بشه تو سینما نشون داد.....خیلیارو دیدم پسرا به خاطر 10 دقیقه هوسشون بدبخت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
نوشتت هزارتا لایک داشت متاسفانه فقط اجازه زدن یه لایک داشتم
پسر و دختر نداره هر دوش ممکنه قربانی همچین ظلمی بشن اما مسئله اینه که تعداد قربانیان دختر هزاران برابر پسرهاست و دخترها نمیتونن فریاد بزنن و متجاوز هم معمولا مجازات نمیشه باز به کارش ادامه نمیده
چون همیشه به دخترا گفته میشه هیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس دخترها فریاد نمی زنند
اما من دوست دارم همه ما دخترا اون قدر شجاع بشیم که فریاد بزنیم و از قربانی شدن جلوگیری کنیم
:| من الان از سینما دارم میام...این فیلم رو دیدم و اومدم فقط بگم :| عالی بود.
تو سینما صدای گریه میومد. اگر من هم دختر داشتم و همین قدر احساس داشتم گریه میکردم.همه چیز عالی بود.
ولی این بلا نه فقط برای دختر بچه ها باشد بلکه برای این دسته افراد روانی و کودک آزار جنسیت تفاوتی ندارد.
با این همه میدانم این فیلم به زنان به دلیل خواست کارگردان نویسنده پرداخته!
عالی بود!
پاسخ ها
ترانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
کاملابانظرت موافقم مسعود...متاسفانه این اتفاق واس بچه ها بیشتراتفاق میوفته...........
فیلمو دیدم.دیروز.دستان پوران رو می بوسم این آدم دلسوز جامعه ایرانه.من به عنوان دانشجو روانشناسی احساس تکلیف کردم.خیلی احساس تکلیف کردم.
خوب بود ولی ای کاش همون جوری که اینقدرکه به مساعل جنسی توجه میشه به مساعل دیگه هم توجه میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عاااااالللييي بود تو سینما دیدم ولی میخوام الان دانلودش کنم که بازم ببینم.....
ازون دیالوگ خیلی خوشم اومد که گفت قاتلارو دستگیر میکنیم چون مدرک داریم چون یه جسد هست ولی قاتلای روح چی؟؟؟
فیلم آموزنده ای است . ببینید و گریه کنید اما کاری کنید تو رو خدا....... خیلی زیاده توی جامعه.......
ممنون پوران ایران ... ممنون شهاب ایران ... ممنون مریلای ایران ... ممنمون ایرانیانم ........
فیلم فوق العاده تاثیرگذاری بود
امیدوارم همه مردم سرزمینم، عمیق تر بیندیشند و از سینما انتظار داشته باشند بیشتر به مسائل اجتماعی بپردازد
هیس گرچه تلخ است اما روایتگر واقعیتی است که درسرزمین فرهنگ و تمدن نمی توان آن را نادیده انگاشت.
تماشای فیلم را به همه دوستان توصیه می کنم. خصوصا پدران و مادران ایرانی.
فیلم بسیار خوبی بود و تا به حال به همچین موضوعی پرداخته نشده بود با تشکر از خانم درخشنده
سلام.این فیلم واقعا عالی بود برعکس فیلم های دیگه که معجزه میکنن اخرش این فیلم اینطور نبود.من موقع دیدن این فیلم گریه ام گرفت و منم جزو یکی از دخترها بودم که اذیتم کردن و هیچ وقت فراموش نمیکنم و همیشه این ترس و نفرت تو دلم هست و از اکثر مردا ها بدم میاد.این فیلم واقعیت جامعه ما رو بیان کردن.از کارگردان این فیلم واقعا باید تشکر کرد و بازیگرانش.امیدوارم دیگران از دیدن این فیلم عبرت بگیرن.یا علی
من یک دختر 12ساله هستم واقعاً با دیدن این فیلم تحت تاثیر قرار گرفتم بعضی اوقات قلبم تندتند می زد
فیلمش خیلی به روز بود خوشم اومد
عااااااالی بود.حقیقت تلخه.....بعضی مادر پدرا چرا شنونده های خوبی برا بچه هاتون نیستین....اون صحنه هایی که دختر میخواست با ممماااااددددررررشششش حرف بزنه خودمو دیدم.الان باید گفت چرا مامان؟
من از سینمااومدم چنان تحت تاثیراین فیلم قرارگرفتم که اگه100000باردیگه این فیلموببینم خسته نمیشم.واقعا خسته نباشیدای کاش بازهم این چنین فیلم هایی که توجامعه مارایجه به اکران دربیادبازهم خسته نباشید.
فيلم خيلي زيبايي بود ناگفته نماند كه طناز طباطبايي فوق العاده بازي كرد.دوست دارم تمام پدر مادرهاي ايراني اين فيلم رو ببينن تا اين اتفاق ناگوار براي گلهاي زندگيشون نيوفته.اين مسئله ميتونه براي پسر بچه‌ها هم بيوفته.
متاسفانه در كشور ما فكر ميكنن قتل فقط هنگامي اتفاق افتاده كه "خون" ببينن!امان از وقتيكه روح خراش ببينه!
فقط بی نظیر بود همین
بالاخره یکی این درد رو فهمیدو از اون مهمتر شجاعت بیانش را پیدا کرد
این که بعضی وقت ها ابرو فقط یه توهمه
سلام دوستان
من فیلم رو دیشب دیدم ، تو سینما واقعا" رو صندلی میخکوب شده بودم ، آفرین بر شجاعت کارگردان ولی ای کاش اطلاع رسانی کامل می شد که دیدن فیلم برای بچه های زیر 12 سال ممنوع باشه چون واقعا" رو روحیه شون تاثیر میذاره ، تلنگر خیلی خوبی هست برای خانواده هایی که دختر دارند .
واقعا باید به این گارگردان و بازیگرها دست مریزاد گفت که با تمام وجودشان ساختند و بهترین شد.
منم خیلی تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتم...خودم دخترم و درتمام طول مدت فیلم اون ترس و وحشت و باتمام وجودم درک کردم...صمیمانه از خانوم درخشنده وبازی فوق العاده اقای حمیدیان تشکر میکنم...امیدوارم مردم بعداز دیدن این فیلم اگاهانه تر رفتار کنن
فیلم بسیار قشنگی بود.
خانم درخشنده واقعیت ها رو به تصویر می کشن بخاطر همین جایزه می گیرین....
فقط من با خانوادم پدرومادرم بودم خیلی خجالت کشیدم.
درکل فیلم خوبی بود.
فیلم قشنگی بود درد جامعه بود ولی حیف که همه گوششونو گرفتن و نمیخوان این فریادها رو گوش بدن ولی خانم درخشنده مثل همیشه تیز بین جسور وپر قدرت عمل کردن و یکی از معضلات جامعه رو بتصویر کشیدن البته بازی قوی بازیگرای خوبمون هم قابل تحسین هست به امید موفقیت روزافزون برای این هنرمندان متعهد و دلسوز خدا بهشون سلامتی بده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر