بازدید 3436

خروج روزانه 40 تبعه خارجي از ايران

کد خبر: ۳۲۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰ 02 June 2013
مديركل اتباع خارجه وزارت كشور با بيان اينكه بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر از اتباع افغان قانوني در ايران سكونت دارند گفت: به طور ميانگين سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز مي گردند كه اين عدد بسيار ناچيز است.

به گزارش مهر، عزيز كاظمي با بيان اينكه 840 هزار نفر افغاني و 40 هزار پناهنده عراقي همچنان در ايران سكونت دارند گفت: علاوه بر پناهندگان 480 هزار نفر از اتباع خارجي افغاني با پاسپورت و اقامت قانوني در كشور حضور دارند و در مجموع مي توان گفت حدود يك ميليون و سيصد هزار نفر تبعه افغاني به صورت قانوني در كشور حضور دارند.

مديركل اتباع خارجه وزارت كشور اعلام كرد: ايران پيشنهادي با هدف بازگشت داوطلبانه پناهندگان به كشورشان مطرح كرده و اين پيشنهاد چندي بعد در كميسيون چهارجانبه ابوظبي (با حضور ايران - افغانستان ـ  پاكستان و كميسارياي سازمان ملل) هم مطرح شد كه بر اساس اين پيشنهاد ايران آمادگي خود را براي بازگشت فارغ التحصيلان دانشگاهي، استادكاران و كارگران ماهر افغانستاني به كشورشان را اعلام كرده است.

البته افغانستان كليات را پذيرفته و بايد زمين و بستر اشتغال اين اتباع را آماده كند. بر اساس تفاهمات بين بايد سالانه 100 هزار تبعه افغان ايران را ترك كنند ولي امروز به طور ميانگين سالانه 14 تا 15 هزار نفر از پناهندگان به صورت داوطلبانه به كشور خود باز مي گردند كه اين عدد بسيار ناچيز است.

مديركل اتباع خارجه وزارت كشور با بيان اينكه در سال تحصيلي 91-92 بيش از 313 هزار پناهنده در مدارس ايران تحصيل كردند گفت: براي سال تحصيلي جديد هيچ محدوديتي براي ثبت نام اتباع خارجه وجود ندارد و اين افراد مي توانند با ارائه كارت پناهندگي و پاسپورت در مدارس محل اقامت خود ثبت نام كنند.

كاظمي در مورد حمايت از اتباع نيازمند در كشور گفت: سال جاري 207 هزار نفر از اقشار آسيب پذير پناهنده در ايران به صورت رايگان بيمه شدند و ساير پناهندگان هم مي توانند با پرداخت سرانه 90 هزار تومان تحت پوشش بيمه درماني قرار گيرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار