بازدید 38676

عاملی که برنامه‌های رژیم اسرائیل در سوریه را بر هم زد

در روزهای اخیر و در پی حملات هوایی رژیم اسرائیل به خاک سوریه، گمانه‌هایی مبنی بر احتمال وقوع جنگ میان سوریه و این رژیم و حتی شایعاتی مبنی بر تدارک اسد برای اعلان جنگ مطرح شد. با این حال، این اتفاق در عمل رخ نداد و تحلیلگران دلایل مشخصی را در این زمینه مطرح می‌کنند. از این جمله می‌توان به ورود یک عامل جدید به عرصه تحولات سوریه اشاره کرد.
کد خبر: ۳۱۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴ 07 May 2013
در روزهای اخیر و در پی حملات هوایی رژیم اسرائیل به خاک سوریه، گمانه‌هایی مبنی بر احتمال وقوع جنگ میان سوریه و این رژیم و حتی شایعاتی مبنی بر تدارک اسد برای اعلان جنگ مطرح شد. با این حال، این اتفاق در عمل رخ نداد و تحلیلگران دلایل مشخصی را در این زمینه مطرح می‌کنند. از این جمله می‌توان به ورود یک عامل جدید به عرصه تحولات سوریه اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، هرچند انتظار می‌رفت در پی حملات هوایی شبانه رژیم اسرائیل به خاک سوریه، پتانسیل یک جنگ تمام عیار در منطقه افزایش یابد، ‌این اتفاق نیفتاد و مقامات اسرائیلی ‌تأکید کردند از دید آن‌ها، چشم‌اندازی برای وقوع جنگ وجود ندارد.

در این باره، «یائیر گولان»، مسئول فرماندهی شمالی ارتش رژیم اسرائیل، روز گذشته تأکید کرد: به هیچ به هیچ وجه چشم‌انداز جنگ میان این رژیم و سوریه وجود ندارد. وی افزود: «نیازی به ترس و نگرانی نیست. همه چیز آرام است. ساکنان شمال می‌توانند آرام بخوابند. همه چیز تحت کنترل است».

اما روزنامه «وال استریت ژورنال»، امروز با انتشار مطلبی به تحلیل مهمترین عاملی پرداخته که سبب شده بر خلاف انتظار، حملات رژیم اسرائیل به وقوع یک درگیری تمام عیار منجر نشود. عاملی که نه تنها سبب بازنگری این رژیم در طرح‌های خود شده، بلکه ایالات متحده را نیز در رویکرد خود نسبت به سوریه با تردیدهای جدی روبه‌رو کرده است.

عاملی که وال استریت ژورنال به آن اشاره می‌کند، ورود جدی حزب الله لبنان به عرصه تحولات سوریه و حمایت همه جانبه آن از دولت و نیروهای ارتش این کشور علیه گروه‌های شورشی، به ویژه افراط گرایان وابسته به القاعده است.

این روزنامه اشاره می‌کند که این عامل، بیش از هر چیز اسباب نگرانی دولت آمریکا را فراهم آورده و برنامه‌های این دولت را با موانع جدی روبه‌رو کرده است.

یک مقام دولت ایالات متحده در این زمینه اشاره کرده که نیروهای حزب الله به شدت آموزش دیده و سرد و گرم چشیده هستند. به گفته این مقام آمریکایی، این عامل سبب شده ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و دیپلماتیک آمریکا درباره عمر دولت بشار اسد، به شدت دستخوش تغییر شود.
او همچنین می‌افزاید این تحول به شدت دولت سوریه را تقویت کرده و سبب شده از تأثیر مبارزان مخالف دولت کاسته شود.

این تحول در پی آن صورت می‌گیرد که در طرف مقابل ماجرا، گروه ‌«جبهه النصره» که مستقیم‌ به القاعده وابسته است، شمار مبارزان خود را در سوریه به شش هزار هزار نفر افزایش داده و هر روز نیز صد‌ها نفر از افراد جدید این گروه وارد عرصه مبارزات می‌شوند.

وال استریت ژورنال مدعی است مهمترین نمود تغییر رویکرد حزب الله نسبت به سوریه و جدی شدن فعالیت این سازمان، در درگیری‌های روز گذشته در «قصیر» قابل مشاهده بوده است. بر پایه این ادعا، در درگیری‌های سنگین این شهر، نیروهای دولتی سوریه توانسته‌اند با پشتیبانی حزب الله به یک پیروزی چشمگیر دست یابند.

این روزنامه اشاره می‌کند مهم‌ترین عاملی که سبب بازنگری حزب الله در رویکردهای خود نسبت به سوریه شده، این بوده که در پی فعالیت‌های اخیر گروه‌های شورشی و اقدامات علنی آن‌ها علیه شیعیان، این امر برای حزب الله مسجل شده که درگیری‌ها در سوریه ماهیتی کاملاً طایفه‌ای و مذهبی داشته و اساس آن بر تقابل گروه‌های افراطی سنی مذهب علیه شیعیان قرار دارد.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد میان جدی شدن فعالیت حزب الله در سوریه و فروکش کردن ناگهانی اقدامات و موضع‌گیری‌های مقامات اسرائیلی نیز ارتباط مستقیم وجود دارد. در این راستا، هرچند رژیم اسرائیل مدعی است که مقصودش از حملات اخیر، هدف قرار دادن منافع حزب الله در سوریه بوده، بی‌گمان، حضور جدی‌تر حزب الله در سوریه، این رژیم را نسبت به درگیر شدن همزمان در بیش از یک جبهه نگران ساخته است. به ویژه با توجه به سابقه ناامیدکننده‌ای که این رژیم تاکنون از درگیری‌های خود با حزب الله داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۹
انتشار یافته: ۴۹
زنده باد حزب الله و زنده باد نصرالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
برای اسرائیل و آمریکا و عربستان از این چه بهتر که ببینند پتانسیل حزب‌الله و ایران برای جنگ با القاعده از بین برود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
کورباد منفی زن ترسوی بز دل که به سان بید با هر بادی میلرزند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
به کمک اسرائیل و عربهای مرتجع و امریکا وغرب نادانتمامی تکفیریها و القائده را از سراسر دنیا حتی اروپا علیه شیعیان سوری و حزبالله بسیج کرده اند دولت بعنوان داوطلب به ما اجازه بدهد از هر طریقی به سوریه جهت کمک برویم
اسرائیل اینقدر از حزب الله (با این همه امکانات محدودش) میترسه، وای به روزی که بخواد به ایران حمله کنه. ایران 1000 تا حزب الله است.
بنازم به غیرت شیرهای سید حسن نصرالله که هیولای اسرائیل رو سر جایش نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
تا جایی که ما اطلاع داریم ، اسرائیل هیولا نیست. ماسک زده ازش بترسیم.
اين گزارش كاملا جهت دار بوده و با آدرس غلط اولا به دنبال توجيه شكستهاي اخير تروريستها در سوريه بوده و ثانيا به دنبال طايفه اي نشان دادن اين جنگ مي باشد، حزب الله همانطور كه رهبر آن اعلام كرد نيروي نظامي براي جنگ در سوريه ندارد و اسرائيل هم كه به اذعان اين روزنامه توان مقابله با حزب الله را ندارد به هيچ وجه توان مقابله با سوريه را نداشته و بسيار شكننده مي باشد،‌دليل اين كار احمقانه اسرائيل اولا تجديد روحيه ساكنان سرزمينهاي اشغالي بوده و ثانيا دلگرمي به تروريستهاي سوريه تا از ادامه راه خود مايوس نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
تحلیل متینی است. اما نباید نادیده گرفت تلاش زیادی صورت می گیرد تا حزب الله وارد عرصه شود و در این میان مطمئن باشید هر یک از دو گروه سنی یا شیعه که کشته دهند، اسرائیل خشنود می شود. لذا هر وقت یکی از آنها علائم پیروزی نشان دهد اسرائیل به کمک طرف مقابل می رود تا هر دو طرف را به ضعیفترین وضع برساند و سپس آنها را نابود کند.
البته این طرح اسرائیل احمق است. شیعه که حتما هوشیارتر از این حرفهاست امیدوارم رهبران اهل سنت نیز هوشیاری بخرج دهند، از مقامات عربستان و قطر پیروی نکنند و مانع قتل مسلمانان به دست مسلمانان شوند و همانطور که امام راحل فرمود ظرفیت شان را برای نابودی اسرائیل حفظ کنند: هر چه داد دارید سر اسرائیل بکشید.
بلاخره این اهانتها به صحابی پیامبر باید پاسخ داده میشد که حزب الله این کار را شروع کرده است. شورشیان وهابی با این کار حزب الله را به جنگ با خود فراخواندند، حزب اللهی که رژیم اسرائیل را در بسیاری از جنگها مستاصل نمود.
حزب الله و ایران از ابتدا پشت بشار اسد بودن... و الان زمان حمایت همه جانبه از سوریه است...
زنده باد سيد حسن نصر الله و مرگ بر ال سعود قطر ال خليفه
دست تک تک مبارزان حزب ا...رامیبوسم جاوید بادسید حسن وپاینده باد حزب ا...
بابا چرا شما نمیفهمید منظورش اینه که بازی 2سر برد برای اسراییل چرا چونکه اگه حزب الله وارد جنگ داخلی سوریه بشه هم اینوریا تلفات میدن هم اونوریا پس چه بهتر هم حزب الله از بین میره هم تندروهای القاعده دیگه از خدا چی میخان
با سلام وتحیت ؛ سوره نصر که هم اسم با نصرالله این سید عزیز است معجزه ای سالم و بکر که از آینده خبر می دهد باید اینچنین باشد هر چند ظلم ها زیادی می شود ولی خدا کمک کنند ه است به بالاخره مکر او بالاترین مکر هاست و او یاری کننده یار کننده اش است بدرود.
هرچند عواطف شيعه جريحه دار شد اما مواظب باشيم در دامي كه استعمار پير توسط نو بچه اش اسرائيل براي جنگ مسلمان با مسلمان پهن كرده گرفتار نشويم
یک سید حسن و را با تمام پادشاهان عرب معاوضه نمی کنیم. شیعه یعنی سید حسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
یا ایها المسلمون...اتحدوا اتحدوا...
ايكاش ايران و عراق هم نظامي هايي رو اموزش بدن و به سوريه كمك كنن تا نتيجه جنگ بنفع محور مقاوت تغيير كنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
ولی یادمون باشه که نباید مستقیم وارد شیم . چون این چیزی که انگلیس بی صفت و آمریکای بی عقل می خوان .
فقط خدا کنه حزب اله بیش از حد درگیر این موضوع نشه که بخواد از جبهه اصلی غافل بشه.
این احتمال وجود دارد که روسیه اجازه نمی دهد سوریه به اسرائیل حمله کندواسرائیل از این نظرخیالش راحت است چون صحنه گردانان جنگ کسان دیگرهستندوسیاستمداران تابع آنها هستندهمانطور درجنگهای گذشته اعراب بااسرائیل ،شوروی مانع شدوارتشهای عربی زمین گیرشدند
حضور رسمی حزب الله در سوریه انگونه که این گزارش عنوان میکند قواعد بازی را تغییر خواهد داد ولی البته به ضرر دولت سوریه و نه به نفع آن
الا ان حزب الله هم الغالبون.
جای دارد آیه شریفه واعدوا لهم مااستطتعتم من قوه نیز محقق گردد. تا بنیان مرصوص را به عینه مشاهده کنند.
درود...
اين شير مردان شيعه هستند كه نام شيعه را زنده نگه ميدارند جاي ما براي مبارزه با كفار خاليست
کاملا با اقای زمانی موافقم
حزب الاه هیچ دخالت نظامی نکرده و این ادعا فقط توجیه شکست های سنگین تروریست ها در روزهای اخیر است.
و اسراییل دقیقا به همین دو دلیل که اقای زمانی بیان کردند حمله کرد
ای کاش حزب الاه و ایران وارد عرصه شوند تا هم جنگ تروریست های سوریه را فیصله دهند و هم قدرت نیروهای مقاومت منطقه در صورت اتحاد را به رخ اسراییل و یا حتی نیرو های به اصطلاح متحد ۴+۱ منطقه به رخ بکشند.
چطور عربستان در بحرین برای سرکوب انقلابیون دخالت نظامی کرد.
فکر میکنن به خواستشون که همون سکوت مسلموناست رسیدن

خدایا ما جوونای ایران (از هر قومیت و هر مذهبی) کشورمون رو با تمام مشکلاتی که داره بازهم دوست داریم خودت حافظ و نگهدارش باش

به عشق ایران و ایرانی
ایشالا حزب الله انتقام نبش قبر یار امیرالمومنین رو از این افراطی ها بگیره
نصر من الله و فتح قریب ...
اصول حاکم برروابط بین الملل از نظر اسلام همان اصل لا تظلمون ولا تظلمون(نه ظلم کردن نه پذیرش ظلم) است نه صرفا تامین منافع سیاسی اقتصادی بین کشورها ، حز ب الله همان گروهی است با این جهان بینی برعلیه استکبار واذناب او می تازد ویقینا الا ان حزب الله هم الغالبون
فان حزب الله هم الغالبون
اگر کسی برای ظهور دعا میکنه از اون طرف باید امادگی بیخوابی در بیابون و دل کندن از رختخواب گرم و نرم روداشته باشه.
باید هممون اماده باشیم .ما که ادعای انتظار داریم.
روزهای سختی درپیشه. اگه اماده اید بسم الله
نصرالله بزرگمرد مرا یاد بزرگمردان صدر اسلام می اندازد
همانگونه كه مشاهده مي شود رسانه ها و تحليلگران وابسته به غرب همه درگيري ها را در قالب جنگ شيعي و سني مي خواهند وانمود كنند تا با اين وسيله با ايجاد تقرقه و درگيري ميان فرقه هاي اسلامي رژيم صهيونيستي را نجات دهند و مسلمانان را بدست خودشان تضعيف و تباه سازند در حاليكه اين درگيريها و جنگي كه در سوريه جريان دارد، در اصل جنگ جبهۀ طرفدار اسرائيل با جبهۀ مقاومت ضدرژيم صهيونيستي و طرفدار مردم مظلوم فلسطين مي باشد.
سيد حسن نصرالله و گروه حزب الله مردان بزرگ روزهاي سخت هستند. آنها شجاعت عجيبي دارند و از هيچ قدرتي نهراسيده اند و در شرايط حساس كنوني خود را كنار نكشيده اند. من افتخار مي كنم در كشوري زندگي مي كنم كه از حق و حقيقت پشتيباني مي كند.
وعده خدا پيروزي حق است و وارثان زمين صالحانند.
فان حزب الله هم الغالبون به نظر من در ماجرای القصیر حزب الله به صورت زیرکانه دخالت کرد چون که لبنانیهای مقیم القصیر به دولت سوریه در نابودی تروریستهای بی دین و ایادی وهابی های سفاک کمک کردند . به امید روزی که با فرمان ولایت این مزدوران وهابی رو ریشه کن کنیم . به امید ظفر
از نظر سیاسی هیچ ایرادی ندارد که حزب الله از این ظرفیت استفاده کند و با نهادها و مراکز مهم کشورهای غربی که عمیقا از "القائده" نفرت و هراس دارند تماس برقرار کند و طلب همکاری مادی-معنوی کند. عامل 11 سپتامبر، انفجار بستون، تروریسم در سوریه و نبش قبر یاران اهل بیت یک جریان واحد هست.
دو رکعت نماز برای سلامتی سیدحسن وسپاهیانش
این همان سپاه ابایل است.
آفرين بر غيرت حزب اله
آخ که چه عشقی میکنم وقتی اسم این فرزند زهرا(س) رو میشنوم..کاش روزی برسه در رکاب مهدی(عج) دوشادوش هم علیهه این وحشی ها بجنگیم...
وعده ی خداست : ((وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ))
و بگو حق آمد و باطل نابود شد آری باطل همواره نابود شدنی است )) آیه 81 سوره اسراء -
انشاءالله با یاری خدا به زودی رژیم اشغال گر و شیخ نشینان و همه ی طرفدارانشان نابود خواهند شد .
حمله ی رژیم اشغالگر آشکارترین چیزی هستش که نشون میده مخالفان سوری غاصب هستند و نیتی جز براندازی اسلام ندارن .
امید است
ایران با همراهی حزب الله و به کمک حکومت سوریه، شر وهابی ها رو از این کشور خلاص کنه
نیازی به حضور فیزیکی نیروهای ایرانی و حزبالله نیست با حمایت عاقلانه و پیگیر خود نظام سوریه از پس تروریست ها بر می آید اما اسرائیلیها میخوان این درگیری ها رو حزبی و طایفه ای کنند.
که با هوشیاری میشه نقشه شونو نقش بر آب کرد.
اما بنا به فرمایش حضرت آقا اسرائیل بدونه اگه غلطی از ش سر بزنه با خاک یکسان میشه.
سید حسن، مالک اشتر علی
خاک برسرحکومت های خودفروخته اعراب
این مرد شیعه( سید حسن نصرالله) افتخار همه ی شیعیان هست... من قلبا دوستش دارم و از خداوند میخواهم عمرش طولانی و از خطرات حفظش کند.
حزب الله بازوی قدرتمند شیعه خداوند یارتان باد ما همواره در کنار شما هستیم
یاحسین(ع) ، یاحسین(ع) ، یاحسین(ع)
رمز عزت ، غرور و پیروزی شیر دلانی است که درجنگ 33 روزه ارتش تادندان مسلح اسرائیل با به زانو نشاند وارابه خدایان یهودی( مرکاوا) رابه تابوت نعش کش آنها تبدیل ساخت
خط سرخ حسین ( ع) و آل محمد ( ص ) درجنگ 8ساله تحمیلی عراق بر علیه ایران نیز رمز پیروزی جوانان و نوجوانان ایرانی در برابر ارتش مجهز صدام بعثی بود و تاریخ به خوبی می داند که بازی با آتش چه عواقبی دارد!!!!!!!!
درود بر تو ای مرد
درود بر سید حسن ویاران دلیرش ؛ترس یکی از سپاهیان خداست که در دل دشمنانش مستقر می سازد ودر زمان ظهور بقیه الله در روایت آمده که ترس یک ماه جلوتر از سپاهیان حضرت به سمت دشمنانش حرکت خواهد کرد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی