بازدید 239781

کتایون ریاحی، زهرا امیرابراهیمیِ تازه برای ارضای یک ولع؟!

آیا روزی فراخواهد رسید که فردی در ایران پس از طرح چنین اخباری در جمع‌های دوستانه، با چنان واکنش‌های مستقیم یا غیرمستقیمی روبه‌رو شود که احساس شرمندگی کرده و در میان طرح موضوع سکوت کند؟ آیا کنجکاوی نسبت به موضوعات اخلاقی با چنین تقبیحی گره خواهد خورد یا دهه‌های بعد با آوردن موارد دیگری، به مرور همین فضای رسانه‌ای برگرفته از مطالبات افکار عمومی خواهیم پرداخت؟!
کد خبر: ۳۱۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳ 17 April 2013
با انتشار تصاویری منتسب به یک بازیگر در روزهای اخیر، تیترهای با فونت درشت در نشریات عامه پسند نقش بسته‌اند تا در روزهایی که قیمت‌های بالای رسانه‌های کاغذی مردم را نسبت به ایستادن جلوی گیشه‌ها کم انگیزه‌تر ساخته، راه فراری نه چندان اخلاقی برای فروش گشوده شود؛ اما انگیزه رسانه برای برجسته‌سازی چنین حواشی درباره بازیگران و دیگر چهره‌های موسوم سلبریتی، جز ولع بیش از اندازه افکار عمومی برای چنین حواشی بی‌ارزشی چه می‌تواند باشد؟

به گزارش «تابناک»، انتشار تصاویر و فیلم‌های مرتبط با بازیگران یا دیگر چهره‌های مشهور ـ بدون توجه به درستی و نادرستی آن‌ها ـ یکی از معضلاتی است که در بسیاری از کشورهای جهان، گریبان این چهره‌ها را گرفته و پاپاراتزی یکی از پردرآمد‌ترین مشاغل به شمار می‌رود، ولی در کشورمان به واسطه آن که قوانین مبتنی بر اسلام به نگارش درآمده، حریم شهروندی ـ چه به لحاظ هنجارهای یک جامعه اسلامی و چه به از منظر قانون ـ بیش از کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد تأکید است و رسانه‌ای کردن چنین اخباری نکوهیده دانسته می‌شود.

در ایران با این حال چنین اخباری در یک دهه اخیر و رشد رسانه‌های کاغذی عامه پسند بیشتر مورد توجه قرار گرفت و شاید از پررنگ‌ترین پرداخت‌ها به چنین اخباری درباره پارتی برخی فوتبالیست‌ها و همچنین پارتی یکی از خوانندگان در‌‌ همان سال‌ها بود که هر یک جنجال‌های فراوانی در پی داشت و دست‌کم برای خواننده مذکور منجر به ایجاد حواشی فراوان و در پایان ترک وطن شد که البته پس از ترک ایران نیز فیلم دیگری پیرامون حواشی خروجش از ایران تا لحظه ترک کشور استمرار داشت.

در سال‌های بعد نیز حواشی اینچنینی ‌گاه و بی‌گاه به تیتر صفحات داخلی رسانه‌های رسمی و تیتر یک همین رسانه‌های عامه پسند مبدل می‌شد که کوچک‌ترین حواشی آن نیز در روزهای بعدی سازنده تیترهای یک روزهای بعدی همین نشریات بود. با این حال شدید‌ترین حواشی در این باره به فیلم خصوصی منتسب به بازیگر مجموعه تلویزیونی موسوم به نرگس بود که سال ۱۳۸۵ ‌قاچاقی در تهران و سپس در سراسر کشور منتشر شد و ارقامی عجیب نیز به عنوان گردش مالی این سی دی در سطح خیابان اعلام شد!

رسانه‌های عامه پسند نخست با ایما و اشاره به نقل این موضوع می‌پرداختند، ولی پس از چندین اظهارنظر از سوی برخی مسئولان قضایی و انتظامی وقت، رسانه‌ها به خود جرات دادند تا با دریدن پرده‌های عفت حتی شروع به ساخت شایعاتی درباره خودکشی این بازیگر، قتلش توسط پدرش و... این‌ها بدهند و این در حالی بود که زهرا امیرابراهیمی اصالت این فیلم را رد کرد و حتی پس از خروج از ایران و گرفتن پناهندگی یا اقامت از فرانسه نیز بر عدم اصالت این فیلم‌ها تأکید دوباره نمود تا به نوعی بگوید که از ترس عواقب پذیرش مسئولیت این فیلم‌ها، دست به انکارشان در ایران نزده و همچنان بر گفته‌اش مصر است.

پس از زهرا امیرابراهیمی نیز از این دست اخبار بسیار مورد توجه قرار گرفت و به خصوص حضور بازیگران زن ایرانی در محافل جهانی ـ که فاقد پوشش اسلامی کامل بودند ـ بلافاصله با انتشار تصاویر مورد توجه واقع می‌شود و به شیوه‌های گوناگون به حواشی این اتفاقات دامن زده می‌شود که طبیعتاً واکنش‌هایی نیز از سوی بازیگران در پی داشت. رسانه‌ها نیز هر یک به نوعی از این تصاویر بهره‌برداری می‌کردند و می‌کنند.


سفر شخصی کتایون ریاحی برای کمک به قطحی زدگان سومالی

گروهی از رسانه‌های عامه‌پسند صرفاً با محو کردن بخشی از تصاویر و انتشار آن‌ها در پی جذب بازدیدکننده هستند و گروهی دیگر نیز به نام دفاع از ارزش‌های اسلامی، عملاً در پی جذب بازدیدکننده یا خریدار نشریه بوده اما تصاویر را با متنی دیگر و مثلاً نقد این پوشش بازیگران منتشر می‌کنند. در واقع نیت یکی است و تنها شکل ماجرا و ادبیات تیتر‌ها و متون انتشار یافته برای چنین مسائلی تفاوت می‌کند.

اما چرا چنین انگیزه‌هایی برای پرداختن به چنین حواشی درباره بازیگران هر روز پررنگ‌تر از پیش شده و دامن رسانه‌های رسمی را نیز می‌گیرد؟

پاسخ این پرسش در یک عبارت قابل خلاصه سازی است؛ «ولع مخاطب». وقتی با انتشار چنین تیترهایی، برخی نشریات عامه پسند اتفاق نادر چاپ دوم را تجربه می‌کنند یا چنین اخباری در زمره پربیننده‌ترین اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرند، رسانه‌ها انگیزه پیدا می‌کند برای رفع ولع کاذب بخشی از افکار عمومی و جذب سیل انبوهی از مخاطبان، از مرزهای اخلاق بگذرد و بعضاً حتی بدون کسب اطمینان از یک واقعه یا اصالت یک تصویر بازیگر یا هر چهره مشهور دیگری، به حواشی پیرامون آن دامن بزند؛ اتفاقی که در روزهای اخیر گریبان کتایون ریاحی را نیز گرفت.

این تصاویر که زنی شبیه به این بازیگر کشورمان را در کنسرت یکی از خوانندگان ایرانی آن سوی آب نشان می‌دهد که بر روی سن نیز حاضر می‌شود، در روزهای اخیر سرچشمه اخبار فراوانی بوده و چهره‌های انتظامی نیز ‌غیرمستقیم در این باره اظهارنظرهایی داشته‌اند که البته در مواردی نیز عجیب بوده که اظهارنظر معاون اجتماعی ناجا، مبنی بر پیگیری بدحجابان در خارج از کشور ار طریق اینترپل از جمله آن‌ها بود که البته به نظر هشدار بود، چرا که چنین پیگیری دست‌کم از طریق اینترپل جنبه عملیاتی ندارد.

حتی چهره‌ای چون فرج الله سلحشور کارگردان یوسف پیامبر نیز بدون آنکه از درستی و ناردستی این تصاویر اطمینان یابند، چندین مصاحبه متفاوت درباره کتایون ریاحی انجام داده و این تصاویر را سندی برای تأیید اظهارات پیشینش و صهیونیستی بودن سینمای ایران خواند که مبانی و اصول بازی‌اش را هالیوود تعیین و تبیین کرده است؛ جالب آنکه پس از تکذیب اصالت این تصاویر، سلحشور دوباره مصاحبه کرد و بدون آنکه درباره گفته‌های پیشینش سخنی به میان آورد، از درست نبودن تصاویر ابزار خرسندی کرد!

البته اندکی دقت در این تصاویر برای هر ناظر رسانه‌ای دقیقی مشخص می‌ساخت، تصاویر به رغم برخورداری از شباهت‌هایی مربوط با این بازیگر متأهل سینما نیست که قطعاً انتشار این تصاویر برای روابط و زندگی شخصی‌اش نیز حواشی فراوانی در پی داشته اما به هر صورت،‌‌ همان ولع مورد اشاره منجر به آن می‌شود که به این اخبار حداقل در قالب گرفتن تکذبیه از این بازیگران پرداخته شود و خواسته یا ناخواسته به این حواشی دامن زده شود.

هرچند رسانه‌ها به صورت وسیع ظرفیت جهت‌دهی اجتماعی و رفع یک معضل اجتماعی را دارند اما تا هنگامی که ولع بالایی در سطح افکار عمومی نسبت به چنین اخباری هست، رسانه‌ها صرفاً با بایکوت چنین اخباری نمی‌توانند در کنترل این فضا نقش آفرین باشند و همان گونه که کتایون ریاحی، زهرا امیرابراهیمیِ تازه‌ای برای ارضای این ولع اجتماعی شد، از این پس نیز شاهد موارد دیگری از چنین توجهاتی خواهیم بود که با جایگاه اخلاق در یک جامعه اسلامی فاصله دارد.

به نظر می‌رسد تکلیف رسانه‌ها در این حوزه، تقبیح صریح و شدید چنین فضای اجتماعی است که پس از انتشار تصویری غیرپوشیده از یک بازیگر، صد‌ها هزار سرچ را در موتورهای جستجو در پی دارد و تنها زمانی می‌توان به رفع این فضا امیدوار بود که دیگر حتی طرح این موضوع در قالب یک دیالوگ میان دو شهروند یک رفتار زشت تلقی شود و حداقل چنین کنجکاوی‌هایی به عنوان کاری زشت در پنهانی صورت پذیرد و این اتفاق شدنی است، کما اینکه با ارتقای فرهنگ شهروندی، کندن گل‌های فضای سبز شهرهای بزرگ از اتفاقی مرسوم به امری نادر مبدل شد و مردم به چنین اشخاصی نگاه‌های بسیار بدی می‌کنند تا فرد از رفتار خود شرمنده شود.

آیا روزی فراخواهد رسید که فردی در ایران پس از طرح چنین اخباری در جمع‌های دوستانه، با چنان واکنش‌های مستقیم یا غیرمستقیمی مواجه شود که احساس شرمندگی کرده و در میان طرح موضوع سکوت کند؟ آیا کنجکاوی نسبت به موضوعات اخلاقی با چنین تقبیحی گره خواهد خورد یا دهه‌های بعد با آوردن موارد دیگری، به مرور همین فضای رسانه‌ای برگرفته از مطالبات افکارعمومی خواهیم پرداخت؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۵۲
انتشار یافته: ۹۲
جالب اینجاست که این آقای سلحشور چندین ماه پیش از خانم کتایون ریاحی به عنوان یکی از بازیگران سالم سینما یاد کرده بود. واقعا که یک آدم چقدر می تواند رنگ عوض کند و هر لحظه یک جهت گیری کند. خجالت هم خوب چیزی است.
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
در عکس مورد بحث خانم ایستاده کنار خواننده لس آنجلسی همسرش ...است نه خانم کتایون ریاحی . این فقط یه شباهت ظاهریه.
qazi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
اوشون یعنی منظورم از اوشون همون آقای سلحشور یا هرچی میشوره بشوره به ما ربطی نداره کلا" میخاد بگه من بچه مثبت سینما هستم و از این حرفا زیاد جدیش نگیریم خودش متوجه میشه خداکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
نامه امام علی(ع) به مالک اشتر: ای مالک! اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن ، شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
پیشنهاد می کنم، یک ردیف بودجه تعیین شود برای افرادی از قبیل جناب سلحشور تا ماه به ماه حقوقی بابت سکوت دریافت کرده و از اظهار نظر کتبی، شفاهی و رسانه ای خودداری کنند!
به نظرم اینها نتیجه یه چیزی شبیه ...هست. اینکه عکسی رو به دلیل شباهت به فرد مشهوری نسبت بدند.
چقدر بی اخلاق شد جامعه مون...
ﻣﻘﺎﻟﻪ‌ﯼ ﭘﺨﺘﻪ ﻭ ﮐﺎﻣﻠﯽ ﺑﻮﺩ. ﻣﺮﺳﯽ
بر فرض محال که درست باشه زندگی شخصی هر کس به خودش مربوط است .
پاسخ ها
soode
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
نه زندگی شخصی انسانهای مشهور اگه اینجور علنی بشه که دیگه شخصی نیست و در جامعه اثر میذاره
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
من هم با نظر soode موافقم
زندگی هر کسی به خودش بستگی داره ولی همون طوری که یه مدیر مدرسه نمی تونه تو محیطی که بچه ها ازش اگو برداری می کنند هر جوری لباس بپوشه چون محیط کارش است ، یک بازیگر هم نمی تونه هر جوری که که خواست لباس بپوشه چون هر جایی که دیده بشه و یا گوشی موبایلی باشه که فیلم بگیره محیط کارش محسوب میشه و می تونه الگو ستاز باشه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
هنرمند یه شخص نیست
واسه خیلی ها الگو میشه
حرفهای اشخاصی مثل سلحشور ارزش نداره که بهش پرداخته بشه.
از بس ...., اگه یه حرف درست هم بزنه نمیشه ازش قبول کرد. کلا آدم جوگیریه!
حالا شما درمورد زهرا امير ابراهيمي مطمئني كه خودش نبود؟؟؟
پاسخ ها
حمید غ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
حرمت و آبروی دیگران رو حرمت و آبرو خودتون بدونید دوست عزیز . گیریم که ایشون خوشون بودن جز زفتن آبرو ایشون چیزی برای شما داره؟ کسی جز خدا هیچ چیز رو مطمئن نیست پس دنبال مطمن شدن ریختن آبروی انسان دیگه ای نباشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
حمید درست میگه. قیاس ماجرای خانم ریاحی با امیر ابراهیمی کاملا اشتباهه.
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
به خدا شرمنده، من اشتباه مثبت زدم.
ما باید عیب دیگران را بپوشانیم و گناهان را نباید بازگو کرد تا از زشتی آنها کاسته نشود و در نظر مردم عادی نشوند (قبح آنها نریزد).
javad
| United Arab Emirates |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
اگر خودش بود كه خودشه و خداي خودش و اگر نبود و يا بود و بي دليل ومدرك بهش دامن بزنيم دچار گناه كبيره قذف شده ايم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
آقا حمید خودت تا به حال کاری نکردی ؟ وجدان هم خوب چیزیه ما عادت داریم زمین خوردن را لگد کنیم هر چند از دید امثال شما این زمین خوردن است .
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
آقای حمید بر فرض محال که بود. مگه خودش فیلمو پخش کرده بود؟ یه ادم بی فرهنگی مثل شما اینکارو کرده بود که قند تو دلش آب شده بود. درود بر خانم امیر ابراهیمی
تصويري كه گذاشتيد زيباست و يه حس انساني زيبا رو نشون ميده...


در مورد بقيه اش هم نظر ندم بهتره...
راستی فکر نمیکنند که اینها سرمایه های مملکت هستند و با فرهنگ و خاطرات ما اجین شده اند.تا کی باید موجب فرار اینها و سایر مغزها شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
مغز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قرص هاتو خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
اجین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دیکتتو برم
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
ناشناس جان پس نه تو مغزی!!
ما مردم ایران همیشه منتظر فرار کسانی هستیم خودشون رو مغز میدونن و باقی آدما مخصوصا موفق تر از خودشون رو چیزای دیگه!
هاتف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
کسی که هنر خنداندن و گریاندن مردم رو داشته باشه و در مورد کارش مطالعه گسترده کرده و چندین سال محبوب مردم بوده مغزه لطفا آدمای بزرگ رو تو غالب کوچیک خودتون جا ندید جناب پرفسور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
مغز که فقط دکتر و مهندس نیست یک بازیگر و هنرمند عالی و به نام هم میتونه مغز باشه.
روزی برای اتهامات نابه جا مواخذه خواهیم شد ...
درباره زهره امیر ابراهیمی اصلا با شما موافق نیستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
1. زندگی مردم در خانه هایشان و در حریم شخصی شان به هیچ کسی مربوط نیست تا وقتی که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشند.
2. اگر حرف شما درست باشد باز هم کسی که این تصاویر را پخش کرد باید به خاطر شیوع دادن یک گناه پنهانی در سطح جامعه محاکمه و مجازات می شد.
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
به فرض که ایشان امیرابراهیمی بودندایافرهنگ ما این اجازه رامیدهدکه ابروی کسی رابریزیم.مگرنه اینکه درمحکمه هم اقراریکی از شرایط غنای وجدانی قاضی است.واین درحالیستکه این خانم کماکان منکرهستند.خدابه دادمابرسدچی فکرمیکردیم چی شد.
ناشناس
| France |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
دوست عزیزی که موافق نیستی! اولا زهرا امیرابراهیمی، در ثانی اصلا به من و شما چه ربطی دارد که موافق باشیم یا مخالف! چه چیز را مخالف هستید؟! چقدر ما از انسانیت دور شدیم، یک دختر جوان را بیچاره کردیم و از خانه اش آواره اش کردیم حالا از این سخنان ناچیز هم باید بنویسیم
اینایی که این تصاویر کذب رو پخش میکنن، ترسی از روز قیامت ندارن؟ نمیدونن که بابت این کارشون باید جواب پس بدن؟
فرض بر اینکه این عکس در اون کنسرت متعلق به خود ایشون باشه؟؟؟ چه ارتباطی به آقای سلحشور داره که اظهار نظر میکنن؟
نتیجه:

پس از این به بعد، وقتی این اخبار را می بینیم روی آن ها کلیک نکنیم، تا آمار بازدید بالا نرود و وقتی رسانه ها هم دیدند که مردم به این اخبار بی توجه اند طبیعتا دیگر برای برای جذب مخاطب، این اخبار را منتشر نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
اتفاقا این اخبار جذاب هست باید کلیک کنیم ولی نظر درست و بدون غرض بدهیم.
باشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
آقای ناشناس به صرف جذاب بودن مجازیم دعوای خانوادگی حضرتعالی رو هم پخش کنیم و بگوییم دیگران باید درست در مورد دعوای خانوادگی شما نظر بدن؟؟
هرچیز جذابی رو که نباید علنی کرد!
بالاخره مشهور و معروف شدن معایبی هم داره دیگه چرا کسی عکس منو رو مجله اش نمیزنه؟ این آدمای مشهورن که بایستی مراقب رفتار خودشون باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
منم باهات موافقم
کاش عکس منم روی مجله ها بود
امضا
یک پسر زشت
خدا لعنت کنه اونایی رو که از خدا غافل شدن وباعث ضربه زدن به حیثیت دیگران میشن بخاطر درامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
دوست عزیز
درسته که کار اونایی که آبروی مردم رو می برن و ستار عیوب نیستن زشته اما عبارت لعنت خدا حتی برای اونها هم بهتره به کار نره لعنت شده های خدا طاغوتها و امثال یزید هستند. در مورداینجور افراد که اشتباه می کنن بهتره بگوییم که خدا هدایتشون کنه
نظرات آقای سلحشور متأسفانه راجع به اکثر بازیگران سینمای ایران صحت داره و تا چند سال دیگه اگه فیلم سازی ما به همین منوال پیش بره به همه اثبات میشه, البته ایشان نباید خیلی تند برن و به همه گیر بدن.
خوبه آدم خودش رو جای اون فرد بزاره بعد راجع به اون تصمیم بگیره
من اسلام شناس نیستم ولی احادیث بسیاری میشناسم مبنی بر آنکه اگر مسلمانی عمل ناشایستی از مسلمان دیگر ببیند و نسبت به او حتی در دل خود بد بیندیشد از مسلمانی خارج میشود. چه بسا که فرد گناهکار توبه کند و آمرزیده شود و مسلمان بددل مرتکب گناهان بد تری شود. بگذریم که حکایت تهمت چیز دیگریست.
پاسخ ها
هاتف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
ایول ا... جان کلام و گفتی
حالا چند تا فیلم بازی کردی فکر می کنی نظریه پرداز هم هستی برید خودتون وضع و اوضاع خودتونو اول درست کنین بعد. هر روز خدا یه گند کاری ازتون بیرون منتشر میشه اونوقت از اشاعه ان گله می کنین واقعا هم یکم شعور بد چیزی نیست
نباید خبری را که ارزش خبری ندارد راست یا دروغ انتشار داد مثلا پرداختن بیش از حد به گلشیفته و امثال وی که حتی مردم انها را نمی شناسند تبلیغ ....فحشااست و کسی که ان خبر را منتشر میکند خودش از فرد متهم به مراتب بدتر است و گناه کرده است تحریک مردم به دانستن مسائل جنسی و غیر متعارف و خصوصی افرادی که مهم نیستندو حساسیت افرینی درباره انها چرا؟! والبته گروهی هم سبک مغزانه زود قضاوت نکنند که خردمند بیندیشد و سخن گوید.
بی اخلاقی محض است
آقا آقااا آقااااا آیا پخش تصاویر شخصی افراد کار خوبیست؟ کار درستیست؟(ارسطو)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
آیا فضولی و نظر دادن راجع به هر چی که بهمون ربط نداره کار خوبیست؟؟ آخ آخ آخ آخ
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
به هیچ وجه من الوجوهی
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
حالا شما حساس نشو حساس نشو!
در مورد خانم ریاحی کاملا باهاتون موافقم ولی در مورد زهرا امیر ابراهیمی متاسفانه وضع به گونه دیگری است و این مقایسه اصلا درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
در مورد جفتشون متأسفانه به تو ربطی نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
ایضا یه شما
تصاویر پخش شده در کنسرت خواننده ی لس انجلسی خصوصی محسوب نمیشود انهم در میان جمع صدها نفری حاضر در کنسرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
کاملاً موافقم........

خُب راست میگه دیگه......
متاسفانه نظرات آدم های تندرو مانند آقای سلحشور هم به ضرر انقلاب اسلامی است و هم به ضرر اسلام، حتی در اغلب موارد غیر اسلامی است و منش و رفتار انسانهای تندرو مانع این می شود که صحبتها و اقدامات عاقلانه انجام دهند و مصلحت را بتوانند درک کرده و در موقعیت های درست انجام وظیفه کنند.
تا کی میخواهیم خودمون رو جای قضاوت خدا قرار بدیم و درمورد دیگران حکم صادر کنیم؟؟؟؟؟؟؟
چرا ما از مسلمونی فقط نماز و روزش یاد گرفتیم ؟؟؟؟؟؟؟
به خود خدا قسم بابت این همه غیبت و تهمت درباره دیگران باید در محضضرش جواب پس بدیم
این مقاله کاملا ارزشی بود و به عنوان یک مدرس جامعه شناسی نمره 20 میدهم به نویسنده ان...کسانی که گناه زهرا و کتایون را بیان میکنند (بدون سند)گناهان دیگر این عزیزان را میشویند...باز هم ممنون
یه حدیث (البته عین حدیث رو یادم نمیاد) :

امام علی (ع) می فرمایند اگر شب هنگام شخصی را در حال گناه دیدید صبح ابروی او را مریزید شاید که توبه کرده باشد ...

گیریم اونا اینکارو کرده باشن ایا درسته که گناه مردمو بشوریم ؟؟؟

گناه هرکسی پیش خودشه و خدای خودش ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
پس امر به معروف و نهي از منکر چي ميشه؟
«ولع مخاطب»
کاملا موافقم
مورد خانم ریاحی چه ارتباطی به امیر ابراهیمی داشت ؟ به فرض خانم ریاحی بوده. این کجا و اون کجا
مطمئن باشيد خانم رياحي از اينكه اسم ايشان را در كنار خانم امير ابراهيمي آورديد و عكس منسب به ايشان را با فيلم اون خانم در يك رديف قرار داديد بسيار بيشتر از اصل اين شايعات ناراحت مي شوند !
پاسخ ها
میممصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
like
عيب رندان نكن أي زاهد پاكيزه سرشت
كه گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نيكم و گر بد تو برو خود را باش
هر كسي آن درود عاقبت كار كه كشت،،،
منم موافق خانم امیرابراهیمی هستم ولی کاش ازحق خودش دفاع میکرد.کارما ایرانیها آبرو ریختنه
خواهشا زهره امير ابراهيمي رو با كتايون رياحي مقايسه نكنيد دوست عزيز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

در ضمن فرج الله سلحشور هم گفته كه من گفتم ان شالله نباشد و خود خبرنگار تاكيد كرد كه چنين اتفاقي افتاده ...
سکوت گفتنی هارا بانگفتن بیان میکند وما نگفتنی ها راباگفتن...
ماشالله چقدر نظر
چرا راجع به چیزای دیگه انقدر نظر نمی دید
تو این زمینه همه صاحب نظر شدنا
خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه
این طرز فکر جدا از اینکه یه مشکل فرهنگی هستند
چه دلیلی داره که ایگونه اخباربرای ما انسانها علل خصوص ما ایرانیها جذابه؟
اول باید ذهن مردم که درگیر برخی مسائل هست از اون موضوع رها بشه بعد از اون تهمت زدن که به خصوص توی این چند سال رواج پیدا کرده حذف بشه و گناه بزرگ غیبت کردن رو ترک کنیم اون وقت این گونه مسائل دیگه جذابیت نخواهند داشت
ایشان دیگر بازیگر نیستند و زندگی شخصی ایشون به خودشون مربوطه....
آقای سلحشور هر چی میگه براساس تجربه که در این عرصه داشته میگه .حتما یه چیزی میدونه...نگاه به بعضی بازیگران زن کنین نمونش گلشیفه فراهانی با بازیگران غربی چه تفاوتی داشت .
به خانم کتایون ریاحی تبریک می گم که به خاطر اصالت در رفتار و کردارش باعث شد ...گویان بیشتر برای جامعه دستشون رو بشه.
....
من این خانم رو نمیشناسم اون یکی رو هم نمیشناسم ولی بشاگرد رو خوب میشناسم این خانوم بیشتر بهش می یاد از هنر پیشه های خارجی تقلید کرده لطفا ازش بپرسید بشاگرد کجاست ؟
لطفا جو گیر نشوید؟
زنده بادتابناک
خوب گفتی ولع!
ما ایرانی ها عاشق اینجور خبرهای الکی و گاه شایعه هستیم...
این جور که معلومه همه فیلم امیرابراهیمی و عکس های بازیگر با خواننده لس انجلسی رو دیدن
میخواد ادای انجلینا جولی رو در بیاره جناب بشاگرد
سلام

مشکل از یک جای دیگر شاید ایجاد شده و آنهم بدحجابی بعضی بازیگران

وقتی در تبلیغات بعضی از سایتها یا وبلاگها بدحجابی بعضی از بازیگران را میبینیم و از انجایی که در چند سال اخیر اتفاقات بد زیاد افتاده این حس تقویت شده که درسینما چه خبر هست؟ که البته مشکلاتی هست

از نظر من اول بازیگرها خود باید جبران کنند و اعتماد مردم را بدست بیاورند تا زمانی که یک شخص گفت فلان بازیگر فلانجا بوده یا فلان کار را کرده کسی باور نکند.
اگرخداوندبزرگ ستارالعیوب است چرامابندگان حقیربایدکاشف العیوب باشیم البته امربه معروف ونهی ازمنکرمقوله اش بابردن آبرووحیثیت افرادبسی متفاوت است.
حریم شهروندی چه به لحاظ هنجارهای یک جامعه اسلامی و چه به از منظر قانون، بیش از کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد تاکید است.
راست میگی؟؟؟؟؟؟؟؟
بگم...بگم...... اين هم ميشه جامعش....غير از اين ميشد عجيب بود.
اين آقايون و خانم هايي كه راجع به خانم ابراهيمي اينطور نظر ميدن مي خوام ببينم اگه از خلوط هاي خودشون فيلمي بصورت عمومي پخش بشه چه حالي خواهند داشت ؟يكم فكر كردن بعد نيست .
راستش مقالۀ بجایی است ولی تیتر خیلی بدی انتخاب کردید! ذهن آدم را به جای دیگری منحرف می سازد!!!
مرسی تابناک..بزار به نکته رو بگم؛اگه همیشه شما قبل از حواشی سازها در تمام مصداق ها وارد بشید و یک مقاله این چنینی در تقبیح این عمل بنویسید حداقل من نوعی ولعم خیلی کم میشه و نسبت به پیگیری موضوع بی تفاوت میشم چون شما دید من مخاطب رو به یه سمت دیگه سوق دادید..خواهش همیشه شماها زودتر از دیگران اقدام کنید تا مخاطبهای شما به چشم دیگه به فیلم ها و عکس های انتشاری نگاه کنن..
خانم ریاحی از بازیگران زن با اخلاق سینما و تلویزیون ایران است و تصاویر مربوطه هیچ ربطی به ایشان ندارد.
با سلام امیدوارم خانم ریاحی این مطلب رو بخونن:دلم می خواد از طرف همه ملت ایران مخصوصا افرادی مثل صلحشور از ایشون عذر خواهی کنم.شما یکی از با اخلاق ترین چهره های عزیز مملکت هستید که خوشبختانه تعدادشون هم زیاد است.
فردی که زیر ذره بین نگاه مردم قرار دارد باید خیلی از خودش مواظبت کند آیا بازیگران، فوتبالیست ها و ... در کشور ما این کار را انجام می دهند و به راستی این افراد چقدر به ارزشها و هنجارهای جامعه پایبند هستند.
چرا اصلا دقت نمی کنیم که زنان کشور ما خواهران ما و در واقع ناموس ما هستند؟
مگه غیر از اینه که خواهران من و خواهران شما و خواهران و دیگران، زنان کشور ما را تشکیل می دهند؟
چرا حرمت نوامیس خودمون رو نگه نمی داریم؟
كساني كه ابروي فردي را ميبرند مصداق پيروان شيطان ميباشند
اقای سلحشور یه فیلم ساختی میخوای سینما وادماشو زیر نظر شما باشن
به نام خداوندبخشندهءمهربان
بپوشان رخ ودلربایی نکن!؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر