بازدید 3277

تسهیل فرزند خواندگی منتظر تایید شورای نگهبان است

کد خبر: ۳۰۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸ 15 February 2013
سرانجام لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست که نحوه واگذاری کودکان در بهزیستی به متقاضیان را مشخص می کرد این هفته در مجلس بررسی شد.

در گذشته شورای نگهبان 21 ایراد به آن وارد کرده بود که نمایندگان این ابهامات را برطرف کرده اند.در همین زمینه با سالار مرادی نماینده سنندج و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت وگویی را انجام داده ایم.


یکی از لوایحی که از مجلس قبل باقی مانده بود لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست بود که شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده بود.سرانجام این لایحه چه شد؟

ایراداتی که شورای نگهبان به این لایحه وارد کرده بود فقهی و حقوقی بودند که دوره قبل فرصت رسیدگی به آن میسر نشد برای همین ما در این دوره توانستیم این ایرادات را برطرف کنیم و اکنون دوباره به شورای نگهبان ارسال کردیم.


گفته می شود این لایحه به خانواده هایی که متقاضی فرزند هستند کمک می کند؟
در گذشته روند واگذاری فرزند از بهزیستی به خانواده ها بسیار طولانی و سخت بود که ما قصد داریم به متقاضیان دارای صلاحیت کمک کنیم تا زودتر به خواسته اشان برسند.همچنین ما مصوب کردیم که فرزندان بدسرپرست هم امکان واگذاری داشته باشند که امیدوارم شورای نگهبان ایرادی به آن وارد نکند.چون همانطور که اطلاع دارید درقانون فعلی فرزند خواندگی، امکان واگذاری حضانت به غیر برای کودکان دارای والدین فاقد صلاحیت لازم، وجود ندارد و این کودکان مجبور به زندگی دایم در مراکز شبانه روزی بهزیستی هستند .


طبق قانون کنونی،کودکان با داشتن جد پدری حتی اگر وی توانایی و یا تمایل نگهداری نوه خود را نداشته باشد نمی توانند به فرزندخواندگی سپرده شوند .اما گویا این موضوع هم در قانون فعلی دیده شده است؟
بله.این مورود اصلاح شده و امکان واگذاری این کودکان هم وجود دارد.


چه زمانی شورای نگهبان این لایحه را بررسی می کند؟
اطلاعی ندارم اما بعید می دانم تا پایان امسال این کار انجام شود.


گفته می شود این لایحه به این دلیل شرایط واگذاری کودکان را آسان کرده که بهزیستی امکان نگهداری آنها را ندارد؟
چنین موضوعی صحت ندارد.الان بسیاری از کودکان هستند که از کانون گرم خانواده محرومند و تلاش می کنیم که به وضعیت آنها سامان دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار