بازدید 49812
سناتورهای آمریکایی مطرح کردند

آمریکا تنها در یک صورت به ایران امتیاز دهد

در حالی که در هفته‌های گذشته، سخن از احتمال مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا به یکی از مهمترین مباحث جهانی تبدیل شده و حتی گمانه‌زنی‌ها درباره نوع امتیارات قابل ارائه از سوی دو طرف در چنین مذاکره‌ای آغاز شده، سنای آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهند با انجام یکسری کارها، عملاً جلوی وقوع چنین چیزی را بگیرد.
کد خبر: ۲۸۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸ 07 December 2012
در حالی که در هفته‌های گذشته، سخن از احتمال مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا به یکی از مهمترین مباحث جهانی تبدیل شده و حتی گمانه‌زنی‌ها درباره نوع امتیارات قابل ارائه از سوی دو طرف در چنین مذاکره‌ای آغاز شده، سنای آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهند با انجام یکسری کارها، عملاً جلوی وقوع چنین چیزی را بگیرد.

به گزارش «تابناک»، رابرت منندز، جوزف لیبرمن و کلی آیوت، سه تن از سناتورهای آمریکایی در حال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای هستند که از اوباما می‌خواهد پیش از رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای، از دادن هر گونه امتیاز به ایران و یا کاستن از تحریم‌ها، خودداری کند.
در این نامه همچنین نسبت به هر گونه توافق هسته‌ای که به ایران اجازه ادامه فعالیت‌های غنی سازی را بدهد، اظهار بدبینی شده است.

به نوشته سایت تحلیلی «المانیتور»، در این نامه آمده: «نخست ما قویاً اعتقاد داریم که تا پیش از بررسی جامع همه بخش‌های برنامه هسته‌ای ایران، مطلقاً نباید از فشار بر ایرانیان کاسته شود... زمان برای ساز و کارهای اعتمادسازی محدود به پایان رسیده است».

در ادامه این نامه آمده: «با توجه به سابقه طولانی رفتار فریبکارانه و خلاف مقررات ایران، ما نسبت به هر پیشنهادی که به حکومت کنونی ایران اجازه دهد، هر گونه‌ای از توانایی غنی‌سازی را داشته باشد، بدبین هستیم».

این سناتور‌ها سپس به بیان خواست‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و می‌نویسند: «ما همچنین بر این باوریم که در کمترین حالت، حل و فصل موفقیت آمیز برنامه هسته‌ای ایران باید شامل تعطیلی کامل تأسیسات فردو، همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجازه بازرسی‌های سرزده و جامع در آینده باشد».

در این نامه همچنین از اوباما خواسته شده، تصریح کند که در صورت موافقت نکردن ایران، علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، این سه سناتور، تاریخ سیزدهم دسامبر را مهلت نهایی امضای نامه از سوی دیگر سناتور‌ها تعیین کرده‌اند؛ یعنی دقیقاً هنگامی که قرار است تیمی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر کرده و با مقامات ایرانی گفت‌و‌گو کند.

در همین حال، «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس نیز روز گذشته در شورای روابط خارجی ایالات متحده گفت: آژانس مشغول گفت‌و‌گوهایی فشرده با ایران است؛ اما می‌خواهد درباره خواسته‌هایش برای دسترسی به مراکز، افراد و اطلاعات مورد نظر، به نتایج ملموسی دست یابد.

آمانو در ادامه با تکرار ادعاهای پیشین گفته، آژانس نمی‌تواند تضمین دهد که برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل دارای مقاصد صلح آمیز باشد؛ اما در عین حال تصریح کرده که این به معنای در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای از سوی ایران و یا تصمیم برای ساخت چنین سلاحی نیست.

وی همچنین گفته حتی در صورت رسیدن ایران و ۱+۵ به توافق برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، آژانس به طرح پرسش‌های خود درباره جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای ایران در گذشته، ادامه خواهد داد.

در مجموع، آن گونه که مشخص است، بار دیگر همزمان با شکل‌گیری زمزمه‌های مذاکره و توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، تلاش‌های بین‌المللی برای ابهام افکنی و سرانجام جلوگیری از حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران نیز آغاز شده است.

در این راستا، گویا برخی از سناتور‌ها، وظیفه ایجاد مانع بر سر مذاکرات احتمالی دوجانبه میان ایران و آمریکا و آژانس نیز وظیفه مشکل کردن رسیدن ایران و جامعه جهانی به توافق را بر عهده دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۳۵
ما اگه امتیاز نخواهیم,کی رو باید ببینیم؟!!
مگر امریکاییها خواب تعطیلی فردو را ببینند .
مذاکره نخواستیم بی خیال
انهم یکیدون کیدا واکید کیدا
بابا مذاکره بی فایده است حرف آمانو یعنی اگر هم با ایران به توافق برسند باز هم به پرسشهای بی سرو ته و الکی خود جهت سنگ اندازی ادامه میدهند .وقتی خودشان اینگونه میگویند دیگر چه مذاکره ای .باید عضویت در ان پی تی را فراموش کنید و عطایش را به لقائش بفروشید بابا بیرن بیاید از این آژانس کوفتی والله هیچ غلطی نمیتوانند بکنند خدا و ملت پشتیبان شمایند.جرأت داشته باشید و به روش امام عزیز اقتداء کنید.
آن زمانی که پرونده ایران را به شورای امنیت بردند وشروع بتحریم ایران کردند. ایران اجازه بازید از مکانهای هسته ای را منوط به برداشتن تحریمها پیش شرط میگذاشت امروز غربیها به ایران التماس میکردند.آنها هم پاره ای بدلایل نمی توانستند به ایران حمله کنند
این بی پدر و مادرها نقشه هایشان را کشیده اند. بهترین کار این است که ما کار خودمان را بکنیم و بفکر منافع خودمان باشیم و برای هر رخدادی اماده.تا شاید انها عقب بکشند.بدترین وضعیت را ببینیم و برای انها هم ترسیم کنیم.
مسیری که آمریکا و آمانو دنبال میکنند جز درگیری و خونریزی در کل جهان نیست آنها متاسفانه به دنبال ایجاد امنیت در جهان نیستند و با اهرمهای فشاری که به ناحق در اختیارشان است بدنبال تامین منافع صهیونیزم و سرمایه داری آمریکا هستند
ارائه تحلیل درست پیش از هر چیز مستلزم آگاهی از جایگاه نهادهای مختلف مثل سنا، مجلس نمایندگان و کاخ سفید، نوع روابط و تعامل آنها و در نهایت تصمیم گیرنده اساسی است. یکی از مشکلات اساسی سیاست خارجی کشور ما متاسفانه همین آگاهی نادرست و تحلیل های برگرفته از رسانه هایی مثل شما است. اینکه یک طرح در سنا مطرح شود تا اینکه در نهایت دولت آمریکا آنرا در سیاستگذاری خارجی خود اعمال کند بسیار متفاوت هستند.
موضوع هسته ای ایران از طریق مذاکره حل نخواهد شد. تنها راه مقاومت مقاومت مقاومت
دعا میکنیم آنچه که بهترینه برای ایران و ایرانی پیش بیاد.
ايران بايدهواپيماي بدون سرنشيني بسازد كه بتواند دران واحد200هدف را شكاركند
وامريكا بي خيال قدرت نظامي اش بشود وقتي منابع قدرت جهان كنارگوش ماست خودشان سرعقل مي ايند
از همون اول به دنبال تغییر حکومت بودن و هستن،دیگه شفاف شده واسه همه،
واقعا ما خیلی ساده ایم فکرمیکنیم اینها با یه گفتگو همه چیز رو تمام خواهند کرد ولی مسئله یه چیزه دیگه است دائما از ما به چیزی که نداریم ضمانت میخوان ولی درحالی که هزاران بمب اتم دارند اونها به ما وجهان چه تضمینی خواهند داد خدا خودت کم کن.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند.
همه این کارها زیر سر اسراییل جنایتکاره.
مرگ بر اسراییل جنایتکار
نباید از حق کشور کوتاه آمد. بخدا این همه زجر و بدبختی را کشیدیم بعد هم ارزون بفروشیم.فعلا دنیا را پر سروصدا کردیم پس کوتاه اومدن حیفه.اینا هم کوتاه نمی یان و ادامه میدن و به این چیزا قانع نخواهند بود.امکان نداره اینا راحت بعد از توافق همه چیز را ول کنند و بگن راحتید بدتر میکنند و فکر میکنند کارشون نتیجه داد.همیشه خودشون را دست بالا می بینند
طرف به دروغ میگه کوچه بقلی غذا میدن بعد از یک ساعت جو گیر میشه خودش هم میره توی صف

حالا کی خواست مذاکره کنه
آمریکاییهای کفتار خبیث
مسئولین امر مبادا درخصوص دانشمندان هسته ای اطلاعاتی به آژانس بدهند چون اکثرا عموامل سیا وموسادند وبه محض شناسایی دانشمندانمان اقدام به ترورشان خواهند کرد .آزموده را آزمودن خطاست.
مذاكره باشرط واهرم زورمعنانداردمخالفان اوباما ميخواهندطرحهاواهداف حزب دموكرات رابه انحراف كشيده واين حزب رادراذهان مردم امريكا حزب ناموفق وضعيف معرفي نمايند ايران نياز به رايزنيهاي سياسي بيشترباكشورهاي مخالف خوددرغرب بالاخص سران عرب دارد
بعید میدونم مذاکره مستقیم صورت بگیره و اگه بگیره هم جواب بده چون مواضع دو کشور متفاوته و هر کی بر طبل خودش میکوبه
ایران در یک صورت اجازه بازرسی سرزده و جامع را بدهد، آن هم اجازه بازرسی سرزده و جامع از امریکا و اسرائیل در اختیار ایران قرار گیرد.
ایران اصلا نباید وارد مذاکره با آمریکایی ها بشود. این یک خطای استراتژیک است و خسارت های ناشی از آن هیچ وقت جبران نخواهد شد. رفع تحریم ها از سوی آمریکا اصولا امتیاز محسوب نمی شود چون این تحریم ها غیر قانونی و زورگویانه بوده اند. درست مثل این است که دزدی سر راهت را بگیرد و چاقو بر گلویت بگذارد و درخواست کند که در ازای تحویل دادن دارایی ات چاقویش را از گلویت بر می دارد و نام آن را هم "امتیاز" بگذارد. ایران هر چه در مقابل آمریکایی ها کوتاه بیاید آنها هارتر شده و زورگویی شان را بیشتر خواهند کرد. این خصلت ذاتی آمریکایی هاست چون از لحاظ فرهنگی رذل و پست و لمپن هستند. منافع استراتژیک ایران فقط در مقابله و ایستادگی در مقابل آمریکاست نه در سازش با آنها.
مسئولین ایران،اینقدر دست دس کنید تا کنگره و سنا دست اوباما رو ببندند نتوانیم مذاکره کنیم
حضرت علی (ع): فرصتها مانند ابر در گذرند
کلی خندیدم ممنون.این سناتورای امریکایی واقعا ابله تشریف دارن
اختلاف ایران و غرب نه بر سر انرژی اتمی که بر سر ایدئولوژی زندگی است و این نبرد بین حق و باطل از ابدای خلقت انسان بوده و هست و خواهد بود پس ساده لوحانه به مذاکرات با غرب و گرفتن امتیاز از آنها دل خوش نکنیم که آنها به التماس حق ما را نمی دهن و انشا الله به زور از آنها میگیریم و امریکا به زعم روشنفکران غربی امروز چاره ای به جز قبول قدرتی جدید به نام ایران اسلامی را ندارد .نصر من الله وفتح القریب انشالله.
بنظرم ایران باید اسم فردو رو عوض کنه و مثلا اسم شهدای هسته ای و یا اسامی که نشان دهنده جنایات آمریکا باشه رو بزاره چون مرتب از این اسامی استفاده میشه !!
یا مثلا بزاره خلیج فارس !
بزرگان میگویند هر چه بیشتر تحریم کنید بیشتر مقتدر و توانا میشویم.
این اوج دوروی در یک نظام است به مسئولان ایرانی حق میدم که بگن ما توان گفتگو با این امریکایی ها رو نداریم
فكر ميكنم پاداشهاي صهيونيستها به دهن آمانو مزه كرده!
عجب احمق های هستند این سناتور های امریکای هم پیشنهاد مذاکره مستقیم میدن و هم شرط تعیین می کنند . با این تفکر پلیدی که دارند به نظر من محل سگ هم نباید بهشون بدیم .فقط باید امیدمان به خدا باشد که تا حالاش هم همین جوری بوده خداوند می فرماید پیروزی با صابرین است . باصبر و پایداری می توانیم پوزه امریکا را به خاک بمالیم همین که پیشنهاد مذاکره دادن یقین داشته باشیم که افسارشان افتاده دست ما فقط بایدحوصله کرد.
قابل توجه کسانی که دم از روابط میزنند . آیا میشود باین شیطان اعتماد کرد . راه ما راه امام و رهبری
امام (ره) ما فرمود :آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمیتواند بکند
شهید بهشتی :ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و با این عصبانیتت بمیر
رابطه ایران و آمریکا مثل رابطه گرگ و میش است
هیچ مذاکره ای نباید انجام شود
باارائه این نظرات کاملامتناقض جهانیان بیش از هرچیز متوجه میشوند که این آژانس انرژی هسته ای واربابانش هستندکه می خواهند مذاکرات به نتیجه ملموسی نرسدوخواهان کش دادن مذاکرات هستندودرواقع ازادامه مذاکرات تنهابعنوان بهانه ای برای پافشاری بر ادعاهای واهی خود در زمینه نظامی بودن فعالیتهای هسته ای ایران استفاده میکنند.متن گفته های یوکیو آمانودرموردمذاکرات آتی پر از نکات متناقض است . مانند:آژانس نمیتواندتضمین دهدکه برنامه هسته ای ایران بطور کامل دارای مقاصدصلح آمیزباشد.دومین تناقض:امادر عین حال تصریح کرده که این به معنای دراختیارداشتن سلاح هسته ای ازسوی ایران ویاتصمیم برای ساخت چنین سلاحی نیست.تناقض سوم:حتی درصورت رسیدن ایران و1+5به توافقی برای ادامه فعالیتهای هسته ای ایران،آژانس به طرح سوالات خوددرباره جنبه های نظامی برنامه هسته ای خوددرگذشته،ادمه خواهدداد. همه اش تناقض درواقع ازهمین الان مذاکرات آتی رابی آثراعلام میدارد وتصریح داردکه درهرصورت 1+5کار خودرا ادامه میدهدومذاکرات نزد آنهامحلی ازاعراب ندارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر