بازدید 4776

حضور یک میلیون افغانی غیر مجاز در ایران

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: از مهمترین برنامه هایی در حال طراحی آن هستیم خروج داوطلبانه افاغنه از کشور است که در این راستا شرایط مختلفی را برای افاغنه مهیا خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۸۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴ 06 December 2012
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از حضور بیش از یک میلیون افغانی غیر مجاز در ایران خبر داد.

به گزارش مهر، عزیر کاظمی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید سفرای کشور های خارجی از شیراز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت حضور اتباع بیگانه و به خصوص افاغنه در کشور، گفت: درحال حاضر 850 هزار افغانی به صورت قانونی در کشور حضور دارند که اکثر آنها در داخل شهر ها و در میان مردم حضور دارند.

وی تصریح کرد: بیشترین تمرکز جمعیت افاغنه در شهرهای قم، تهران، شیراز و کرمان است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: از مهمترین برنامه هایی در حال طراحی آن هستیم خروج داوطلبانه افاغنه از کشور است که در این راستا شرایط مختلفی را برای افاغنه مهیا خواهیم کرد.

کاظمی افزود: به زودی اجلاسیه سه جانبه میان کشور های افغانستان، کمیساریای سازمان ملل و جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد که طی آن برنامه ریزی های مختلفی را بررسی خواهیم کرد.

وضعیت اشتغال و آموزش اتباع قانونی مناسب است

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خدمات دهی مناسبی به اتباع بیگانه قانونی حاضر در کشور ارایه می شود یادآور شد: به همراه کمیساریای سازمان ملل بازدید های مختلفی را از استانها و شهرهایی که اتباع بیگانه در آنها حضور دارند داشته ایم که خوشبختانه شاهد ارایه خدمات مناسب آموزشی و اشتغال به اتباع قانونی بیگانه در کشور هستیم.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: استان فارس از جمله استانهایی است که بهترین خدمات را به اتباع بیگانه قانونی ارایه می دهد.

کاظمی در خصوص بازدیدهای انجام شده در روز اول سفر این گروه به شیراز نیز گفت: مراکز فنی و حرفه ای، مراکز بهداشتی و درمانی، مرکز بهزیستی و... از جمله مراکزی بود که بازدید شد و در میان گروه های مختلف افغانه نیز حضور پیدا کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل