بازدید 52846
آبادان ـ ماهشهر؛ پروژه‌ای ملی که همچنان قربانی می‌گیرد

هنوز پسوند این جاده «مرگ» است!

این جاده نه در کنار دره واقع شده، نه پر از پیچ و خم و سربالایی و سرازیری است و نه حتی به دلیل وجود راهزن، «مرگ» لقب گرفته، بلکه نام آن را جاده مرگ گذاشته‌اند، چون تاکنون جان ۱۳۲۹ نفر از هم‌وطنانان را در چند ده کیلومتر مسیر به جهان دیگر پیوند زده و ضرورت اصلاح آن، بیست و چند سال پیش احساس شده است!
کد خبر: ۲۸۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰ 19 November 2012
شاید دیدن تصویر زیر، بهترین راه برای بیان دردی باشد که سال‌هاست در هنگام بدرقه مسافران جاده مرگ، به تن بستگان ایشان می‌نشیند؛ مقصد قندهار هم که باشد، نگرانی به سی و پنج کیلومتر از مسیر منحصر می‌شود؛‌‌ همان مسافتی که با پسوند «مرگ» می‌شناسندش.



به گزارش «تابناک»، محور ارتباطی ماهشهر ـ آبادان را جاده‌ای باریک و یک بانده شکل می‌دهد که به دلیل رخدادهای پرشمار در آن، از سوی بسیاری از مردم و مسئولان آن خطه، جاده مرگ لقب گرفته و بیش از بیست سال است که قرار است تعریض و امن شود، ولی هنوز این کار به پایان نرسیده تا همچنان اخبار ناخوشایندی از تصادفات منجر به فوت و جرح در آن مخابره شده و داغ مردم منطقه را تازه کند.

در هفته گذشته، دو رویداد تلخ در این جاده رخ داد؛ نخست برخورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو بود که منجر به جان باختن ده تن، از جمله سه کودک دو تا چهار ساله شد و به فاصله چند روز از این حادثه، تصادف مرگبار دیگری به وقوع پیوسته و چهار تن دیگر جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند تا شمار قربانیان جاده مرگ به ۱۳۲۹ تن برسد.

گزارش پلیس در حادثه نخست، حکایت از انحراف به چپ یکی از رانندگان دارد و نا‌گفته پیداست که در تصادف دوم، نیز خطای راننده و سرپیچی از قوانین راهنمایی و رانندگی، بیشترین نقش را داشته است، ولی قطع به یقین باریک بودن راه هم نقش بسزایی در هر دو تصادف اخیر داشته است؛ نکته‌ای که سال‌ها پیش، مؤثر بودن آن در تصادفات رخ داده در این محور به اثبات رسیده است.

به عبارت بهتر، افزایش سریع شمار قربانیان تعریض نشدن جاده ماهشهر ـ آبادان، توجه همه را به نکته‌ای جلب کرده که بیش از بیست سال از کشف آن می‌گذرد، اما حتی دادن لقب «پروژه ملی» و اعتبار سنجی شدن در این راستا نیز منجر به تسریع در روند اجرای آن نشده تا جایی که اعلام پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه در اردیبهشت ۸۹ هم تضمینی برای پایان آن در پاییز ۹۱ ارائه نداده است تا همچنان راه ارتباطی بسیاری از مردمان جنوب خوزستان و حتی محور ترانزیتی و مبادلاتی ایشان، جاده‌ای باریک باشد که هر سبقت نسنجیده‌ای در آن، با رقم خوردن یک فاجعه مترادف می‌شود!



همین موضوع کافی است تا مسئولان و به ویژه نمایندگان آن خطه در مجلس، شدیدترین واکنش‌ها را نسبت به دیرکرد در پایان رساندن این پروژه ملی از خود نشان بدهند؛

جواد سعدون‌زاده، نماینده مردم آبادان در نشست علنی مجلس در اخطاری با استناد به اصل 19 قانون اساسی خطاب به رئیس مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به رغم وعده‌هایی که به مردم آبادان داده، هنوز جاده آبادان ـ ماهشهر را به مرحله بهره‌برداری نرسانده است. شما [لاریجانی] باید در یک نامه شدیداللحن به وزیر راه و شهرسازی، نسبت به رخدادهای ناگوار جاده آبادان ـ ماهشهر اعتراض کنید.

سید ولی‌الله موسوی، معاون فرماندار آبادان گفت: پروژه تکمیل این جاده بین وزارت راه و وزارت نفت بخش شده که این دو وزارتخانه باید هر چه زودتر پروژه را تکمیل کنند؛ ناهماهنگی دو وزارتخانه، عامل تصادف اخیر است.

عبدالله تمیمی، نماینده مردم شادگان در مجلس با اشاره به تصادف اخیر در جاده آبادان ـ ماهشهر گفت: کارفرما، پیمانکار، مجری طرح، وزارت راه، وزارت نفت و استاندار خوزستان باید در ارتباط با عدم تکمیل پروژه این جاده بازخواست شوند.

عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: وزیر راه، مسئولان اجرایی خوزستان و همه عواملی که در اجرای این پروژه کوتاهی کرده‌اند، باید محاکمه و بازخواست شوند، که چرا نفت و گاز شهرهای آبادان، شادگان و ماهشهر را به یغما می‌برند و کمبودها را برای مردمان این شهرها به جای می‌گذارند؟ امروزه در شهرهای بزرگی همچون تهران با درآمدهای حاصل از نفت و گاز شهرهای استان خوزستان اتوبان‌ها و جاده‌های ارتباطی بین‌راهی را در کمتر از سه ماه می‌سازند، ولی نیمچه جاده آبادان ـ ماهشهر باید بلاتکلیف و نیمه کاره رها شود.

محمدسعید انصاری، نماینده آبادان گفت: این جاده به یک طلسم تبدیل شده و بیش از بیست سال است که مردم وعده تکمیل و افتتاح این جاده بسیار هموار را می‌شنوند، ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد؛ دولت‌های سابق و حتی مدیران کنونی، سهل‌انگاری کردند و گذاشتند ده‌ها خون بیگناه در این راه کوتاه ریخته شود.



بدین ترتیب، همگی هجده نماینده استان خوزستان در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی، به وی اخطار می‌دهند تا هم این وزیر و هم وزیر نفت به عنوان متولیان اجرای پروژه دستور همکاری صادر کنند؛ به این صورت که قاسمی، وزیر نفت با اختصاص ده میلیارد ریال و نیز سه هزار تن قیر برای تکمیل دو بانده کردن این مسیر موافقت می‌کند و نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی هم افزون بر اختصاص سی میلیارد ریال، از پیمانکار این پروژه می‌خواهد (!) که این طرح تا چهل روز آینده، تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد!

اما به ظاهر وقوع رخدادهای تلخ اخیر در جاده مرگ و داغی که این بار بر خانواده‌های خوزستانی تحمیل کرد، می‌تواند روی خوشی هم داشته باشد؛ سعی دوچندان نمایندگانی که تا دیروز نه به دیدار وزیر می‌رفتند تا پیگیر خواسته‌های مردم بوده و یا پروژه‌های‌‌ رها شده را پیگیر شوند، از یک سو و صدور دستور مساعدت و اختصاص بودجه به پروژه‌ای که در عین داشتن دو متولی بزرگ (وزاتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت)، پس از بیست سال هنوز افتتاح نشده، از سوی دیگر.

اما این بار ظاهرا ماجرا فرق کرده، چراکه به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، محور ماهشهر ـ آبادان 80 درصد پیشرفت داشته و بنابراین، می‌توان تصور کرد که با اختصاص بودجه، قیر و سوخت به پیمانکار، تحقق وعده وزیر راه درباره بهره‌برداری از ده کیلومتر تا پانزدهم آذر ماه و مابقی مسیر در پانزدهم دی و پانزدهم بهمن کار چندان سختی نباشد!

جاده مرگ کجاست؟

محور ارتباطی آبادان ـ ماهشهر، جاده‌ای دو بانده (یک باند رفت و یک باند برگشت) با نزدیک ۸۴ کیلومتر طول است که نقش پیوند دهنده بسیاری از شهرهای منطقه به یکدیگر را داشته اما به رغم اینکه محور ترانزیتی نیز به شمار می‌رود، همچنان در حد و قواره سال‌های دور خود مانده و به تناسب آمار جان باختگان تصادفات رخ داده در آن، «مرگ» لقب گرفته است.

این در حالی است که بخشی از پروژه تعریض این محور در سا‌های گذشته به انجام رسیده است و مدتهاست با دو بانده شدن مسیر از ماهشهر تا سه راه شادگان، بخش خطرناک رفت و آمد در این جاده به سی و چند کیلومتر محدود شده است، اما شگفت‌ آن که عملیات ساخت همین مسافت کوتاه هم به رغم تعیین دو وزارتخانه به عنوان مجری طرح در سال ۸۵، همواره با مشکل تأمین نشدن بودجه روبه‌رو بوده و به گفته یکی از نمایندگان آبادان، قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز به ‌عنوان مجری کار، کوتاهی‌های زیادی در پیشبرد آن داشته است تا سرانجام از آغاز سال جاری، کار اجرایی پروژه کلا متوقف شود.

این در حالی که از مجموع ۱۳۲۹ جان باخته تصادفات این جاده، بیش از چهل تن آنان در یک سال اخیر و در همین محدوده سی و چند کیلومتری درگذشته‌اند و افزون بر ایشان، هفتاد مصدوم نیز حاصل تصادفات در این بخش از راه بوده است؛ آماری که فارغ از کم یا زیادی، از بعد روانی اثرات بسیاری در سطح استان می‌گذارد، چراکه هیچ توجیهی نخواهد داشت، پروژه‌ای که پیشینه آن به دولت ششم هم می‌رسد، هنوز بهره‌برداری نشده باشد!!




برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک نمایید


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۳۶
دو نکته :

اول اینکه ایکاش در ایران نیز رسم بود که حداقل به خاطر این کشته شدگان یک تندیس در جای مناسب نصب شود تا حتی بعد از احداث جاده جدید , مسئولین احساس شرم داشته باشند

دوم اینکه به نظر شما در یکسال اخیر , درآمد راهنمایی و رانندگی از قبض های جریمه این جاده و محور هایی ختم شده به این جاده چقدر بوده هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
میگن یه روز خونه ملا نصرالدین رو دزد زد .
مردم جمع شدن .
یکی گفت چرا درب رو درست نبسته بودی ؟
یکی گفت چرا حواست نبود ؟
یکی گفت چرا وسائل قیمتی رو دم دست گذاشته بودی ؟
یکی گفت چرا ...
ملا برگشت و گفت ظاهرا همه تقصیرها به گردن منه و این وسط جناب دزد بی تقصیر بوده !

بله ، مسئولان و پلیس و همه و همه مقصرند ولی عزیزان راننده ای که با تخلف از قوانینی که صدها بار به اونها گفته شده و گوشزد شده ، باعث این حوادث میشن بی تقصیرن ؟!!
به قول معروف یک سوزن به خودتون بزنید یک جوالدوز به مردم !
منتها ما عادت داریم وقتی یکی از این دنیا رفت ، تمام گناهانش رو پاک کنیم و به زنده ها گیر بدیم !

البته برای خانواده های داغدار متاسفم و براشون آرزوی صبر دارم .
همتی پور
| United States of America |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
بنده برادر بزرگم که 35 سال فقط سن داشت و یک دختر کوچولو هم داره که متاسفانه در سال 1385/01/01 در جاده ابادان ماهشهر که خیلی هم شلوغ بود که با یک تاکسی از ین زرد ها رفته بود ابادان که راننده تاکسی سرعت غیره مجاز داشت یعنی 150 رانندگی می کرد که منمنجر به یک تصادف میشه و در جا 8 نفر کشته میشن که برادرم هم جز اونا بود،واقعا تاکسی رانی یا پلیس راه بر این ماشین های پرختر هم نظارت دارد؟واقعا بین این جاده باید یک پلیس راه مستقر کنن نه نیرونی انتظامی
علی
| United States of America |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
دوست عزیزی که مثال ملا نصرالدین رو زدی حرف شما درست اما تو جاده دو بانده از دو تا ماشینی که شاخ به شاخ تصادف می کنن فقط یکی مقصره
حسام
| United States of America |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
دوست عزیز که ملانصرادین را مثال زدی ، به نظرم مقاله رو درست نخوندید ، مقاله اشاره به این داره که در این 35 کیلومتر جاده ، خیلی بیشتر از جاده های چند صد کیلومتری کشور آدم کشته شده، یعنی اینکه راننده ها همان راننده هایی هستند که در جاده های دیگر کشور رانندگی میکنند ولی به علت باریک و پیچ در پیچ و غیر استاندارد بودن ، باعث چند برابر شدن ضریب خطای راننده و البته با استاندارد ضعیف خودروهای ما در ترمز و امنیت و ... ، حوادث چند برابر میشود ، پس میبینید مشکل از جاده است چون همان ماشینها در جاده های دیگر کشور با این طول چنین حوادثی نمی آفرینند ، پس مثال شما بی ربط بود ، و بالاخره یک نفر باید مشکل این جاده را بعد از سالیان حل کند ، یا اینکه منتظر 1300 کشته دیگر باشیم.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
در جواب دوستان عزیزی که تنها رانندگان را مقصر میدانند باید عرض کنم بنده از سال 80 تا سال 90 در آبادان و ماهشهر زندگی کرده ام و خوشبختانه 2 سال پیش محور ماهشهر تا سه راه شادگان اتوبان شد و تنها از سه راه شادگان تا آبادان جاده دو طرفه میباشد که یکی از علتهای عمده در تصادفات باریک بودن جاده و بی احتیاطی راننده هاست اما سئوال اینجاست که چرا با گذشت بیش از 5 سال از عملیات اجرائی محور 35 کیلومتری جاده شادگان آبادان همچنان باید بلاتکلیف باشد؟؟؟ جواب سئوال خیلی واضح است بی مسئولیتی و بی تفاوتی مسئولین راه و ترابری و بی خیالی نمایندگان عزیز و خدوم مجلس, که تنها زمان تبلیغات مجلس جاده آبادان و ماهشهر را یادشان می افتد.تنها رانندگان مقصر نیستند آقایون مسئول هم باید پاسخگوی بی خیالیشان هم باید باشند.
بد بخت تر از مردم خوزستان کسی رو سراغ دارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
هااااا . بوشهری ها
در اطراف این جاده بزرگترین منابع نفت و گاز بزرگترین پتروشیمی و مواد پلیمری ایران یا شاید دنیا و ههزارو یک شرکت و تاسیسات هست یکی از بزرگترین گردشهای مالی تو این منطقه انجام میشه ولی افسوس افسوس که بالا نشین ها به جای توسعه این منطقه پول رو صرف باند دوم اتوبان تهران کرج تهران شمال و هزارو یک پروزه واسه خودشون میکنن جون ادما در این استان ارزشی نداره ایا با این همه منابعی که این استان داره وضع شهرها و راهها باید این طور باشه؟
تابناک با تشکر از اطلاع رسانی به موقع اما خواهشمندم که به تمام موضوعات با دید یکسان برخورد نمائید چرا از تصادف دیشب و واژگونی اتوبوس مسافربری محور ایلام- اهواز خبری ارائه نمی دید من دیشب اونجا بودم و کشته و زخمی شدن هموطنان بدبختم (که اکثرا دانشجو بودن) را که به دلیل کم عرض بودن جاده مواصلاتی و دو طرفه بودن جاده در برخورد با یک تریلی و خارج شدن اتوبوس تعاونی 15 از جاده رخ داد را اطلاع رسانی نمی کنید. از مسئولین بپرسید تو را به خدا چند نفر دیگر باید کشته شود؟ چند خانواده دیگه باید داغدار شود تا اونا به فکر این مردم بدبخت باشند؟ تو را به حسین یک بار شده پیام مرا نمایش بدید
جای بسی تاسف است که در ایران در چنین جای چنین جادهای باشد مسولان محلی بیش از همه مقصرند
تابناک عزیز کجایی که امسال زمستان ما مشکلات وحشتاناکی را شاهد خواهیم بود قبل از اینکه دیر بشه باید جهت رفع آن تلاش متاسفانه پیمانکاران اراه راه به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان پروژه تهمیر و مرمت و کارهای برف روبی را انجام نخواهند داد و مسافران در زمستان در برف اسیر خواهند شد .خیلی از شرکت های راهسازی پروژهایشان را تعطیل کرده و گارگرانشان را اخراج میکنن. متاسفانه ادغام با وزارت مسکن باعث شد که بودجه راه به بخش مسکن برده شود واز طرفی مدیرانی که در حوزه راه هیچ آشنایی ندارن به عنوان مدیر کل اداره کل استانها انتخاب بشن .بسی تاسف که یکی از این مدیران اداره کل یکی از استانهای بزرگ ذر یکی از سخنرانی های که اخیر فرمودن اگر دست اینجانب باشد حوزه راه را تعطیل میکنم .شما تصورش را بکنید
ای بابا ....
خدا از این مسئولها که کوتاهی کردن نگذره
نماینده های آبادان خود یکی از مجرمان اصلی در این حوادث هستند. شهر آبادان با داشتن سه نماینده هنوز نتوانسته حقوق این مردم رنج کشیده رو احقاق کنند. فقط هر چند یکبار یه فریادی می زنند و دیگه هیچ. نه خبری از سوال از وزیر است و نه استیضاح اون.
قضاوت با شما -نقل خبر :91/08/25 - 15:59 شماره: 13910825000682 خبر گزاری فارس:نماینده مردم خرمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: در دیداری که با رئیس جمهور داشتم، مشکلات این جاده را برای وی بازگو کردم که در واکنش به این موضوع مسئله را به خنده و استهزاء گرفتند.
با سلام بر تابناک
من دانشجو دانشگاه ماهشهر هستم و خونمون آبادان چون در هفته سه روز در حال تردد در این جاده هستم هروز صبح از خانواده ام حلالیت می طلبم شاید که فردایی نباشد
خاضعانه ازتون خواهش میکنم مساله رو پیگیری کنیم به دست فراموشی سپرده نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
خدا رحمتت کنه عبدالحسین ، مرد خوبی بودی
مهم نيست از فردا پليس راه ميتواند اين جاده را يك طرفه كن ؟؟!!! يا نه زوج و فرد كند جمعه ها هم جهت كم كردن امار تلفات تعطيل باشد!!؟؟؟
يا اينكه سرعت مجاز را 10 كيلومتر بر ساعت بگذارد؟؟!!!! و....
هزار راه هست كه ميشود اين مشكل مسئولين محترم عالم و دانا و مدير ومدبر و مهمتر از همه مومن را حل كرد و بندازيم رو دوش مردم ؟؟!!! ملت شريف ايران هم مثل هميشه با متانت كامل ميپذيرد و اخ هم نميگويد؟؟!!! مثالهاي زيادي هست از اسن نوع: طرح زوج و فرد تهران !!! طرح بي ار تي تهران!! محدويت ترافيكي هراز در ايام تعطيل و اخر هفته(بزرگراه تهران شمال همچنان تا پايان سال به بهره برداري ميرسد!!) !!! و.........
خدايا شكرت ..............
بله که مرگه...
مگه چشه؟
دولت بیاد و جاده بزنه واسه چی؟؟؟
اصلا واسه کی؟؟؟
واسه مردمش؟؟؟
نمیخاد...
مردمش اینقد بدبختی دارن که دیگه چیزی نمیخان از این دولت...هیچی
پاسخ ها
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
فكرنمي كنم شماخوزستاني باشيد
من مقصر اصلی را نمایندگان .... استان میدانم
ای آبادان مظلوم همچنان مظلومی
شايد بخواهند براي تكميل 35 كيلومتر پول جمع كنند (آگهي بزنيد كمك مي‌كنيم)
دنیا حساب کتاب داره تک تک کسانی که به عمد کوتاهی کردند خیلی زود باید در دادگاه خداوند پاسخگو باشندو وای به حالشان
در جاهای دیگر دنیا چنانچه چنین اتفاقی بیفتد وزیر و مسئولین استفعا میدهند! اما در اینجا اگر تمام ماشینهای کشور تصادف کنند، تمام هواپیماها سقوط کنند و...هیچکسی استعفا نمیده که لااقل یک فرد شایسته تر بیاد رو کار!
سسلام
من یک خوزستانی ام و شرمنده ام در استانی هستم که از پولش همه دنیا اباد شد بجز خودش
وقتی احساس مسئولیت وجود نداشته باشه همینه .................
من بجه سربندر هستم با تحصیلات عالی و تخصص... یک بار با ماشین خودم در این جاده مرگ بصورت شاخ یه شاخ قزاز گرفتم و با فرار من با 100 کیلومتر از جاده منحرف شدم.......ختم کلام پیش خود فکر کردم من چرا از اول عمر تا بحال ایتقدر در این جنوب زجر کشیدم و حالا باید در وسط بیابان با گرما شدید از دنیا بروم تصمیم به مهاجرت به شهرهای بالا گرفتم و انگار تاره متولد شدم و همیشه فکر زجر و زندگی خواهر و بردارهایم و مردم خونگرم هستم آخر چزا این همه بودجه برای مردمی خرح می شود که اصلا نمی دانند جنگ - گرما - گردو حاک چیه و .........
شما را بخدا در مورد جاده تاکستان -آبگرم هم مطلب بنویسید... حدود 10کیلومتر جاده که بیشتر از 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد هر هفته چند نفر قربانی میگیره....آقایون مسئولین پر ادعای استان قزوین با یک ماه کار این جاده تموم میشه....داغ دل داغدیدگان این جاده وامثال این جاده هها به دل هر مسئول بیکفایت بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
اونجا هنوز رشد جمعیت دو رقمیه فعلا همینه که هست
با سلام. من اهل ابادانم و زياد تو اين جادة رفت و امد ميكنم . من فقط ية سوال از وزير راة و نمايندة ابادان و ماهشهر دارم اكر اين حادثة تويك كشور اروبايى بود الان وزير خود بة خود استعفا ميكنة!! ولى اى خوزستان بد بخت هم خيراتش را ميبرن ....................
بدبختی مردم ابادان. ماهشهر.خرمشهر وشادگان محدودبه این جاده نمی شود بلکه نبود اب شرب مناسب وگازکشی شهری.ریزگردهاو....راهم می توان اضافه کرد ومی توان گفت همه اینهاعدم حضور نمایندگان موثردر مجلس میباشد.کسانی که در هنگامه انتخابات هزاران قول ووعده می دهندولی در هنگام عمل هیچ...این است معضل مردم مظلوم این شهرها که برروی نفت زندگی می کنندولی ازان تنها حاصلی که دارندالودگی هوای ناشی ازان است.
در استان آذربایجان غربی شهرستان تکاب(که دارای دو معدن طلا با بیشترین عیار و ذخیره در سطح خاورمیانه)5 کیلومتر تاکید میکنم فقط 5 کیلومتر از ابتدای سه راهی تخت سلیمان(دومین اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو)تا ورودی شهر مسیری رو بعد از 3 سال تاکید میکنم بعد از 3 سال جاده ای درست کرده اند که درطی این یکسال از افتتاح این جاده بیش از 20 مورد تصادف با بیش از 20 نفر کشته به جا گذاشته و متاسفنه حتی یکبار هم از طرف آقایان به اصطلاح مسئول!!!!!!از بکار بردن کلمه "معذرت"خوداری کرده اند و مقابل مقر فرماندهی انتظامی شهر کلوکسیونی از ماشین های تصادفی رو ردیف گذاشتند و به کسانی که از این مسیر عبور میکنند خوشامد جاده مرگ رو پیشکش میکنند
اگر ديه اين 1329 نفر را حساب كنيد دست كم حدود 132 ميليلرد تومان خواهد شد فكر كنم اگر اين عدد را به مسئولين آباداني بگوييد بهتر درك مي كنند آمار كشته ها ديگه براي آنها خيلي عادي شده. مرگ حقه جاده وسيله است ولي پول قضيه اش فرق مي كنه
بنظر من علاوه برديه پولي ديگر مسولين بايد بابت درست نكردن اين جاده به جان باختگان بدهند و جريمه شوند چون اونها هم مقصر هستند.
حالا آبادان و خرمشهر به کنار جاده گناوه گچساران که در ماه حدود ۱۰۰۰۰ نفر میمیرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار