بازدید 9040

ضرغامي: فتنه 88 فتنه خواص بود

کد خبر: ۲۶۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳ 02 September 2012
رييس سازمان صداوسيما ، با بيان اين‌كه يك سينه سخن درباره فتنه 88 وجود دارد كه هرگز نمي‌‌شود آن را بيان كرد، فتنه 88 را فتنه خواص ناميد.

به گزارش ايسنا،عزت الله ضرغامي طي سخناني در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كه با شعار "مقاومت براي پيشرفت، پيشرفت در خدمت عدالت، رمز اقتدار ملت" در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود، اظهار داشت: از فتنه 88 نبايد به راحتي عبور كرد. ما حوادث سال 78 را داشتيم، اما فتنه 88 بسيار پيچيده‌تر از آن بود و در واقع فتنه 88 فتنه خواص بود، خواصي كه به طور علني در مقابل نظام ايستادند .

وي تصريح كرد: فتنه 88 در وهله اول آزموني براي خواص بود، خواصي كه از سران فتنه بودند و حتي خواصي كه در درون نظام بودند و نظام را همراهي نكردند. بايد از آنها پرسيد كه چرا سكوت كردند و يا دو پهلو حرف زدند.

وي با اشاره به برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران،‌ اظهار داشت: رسانه‌هاي بيگانه آنقدر در مقابل اين اجلاس منفعل شدند كه خبر اول دنيا كه مربوط به اجلاس بود، را كنار گذاشتند و به به يك شخصيت عروسكي چسبيدند و حتي در بي‌بي‌سي براي بررسي اين موضوع كارشناس آوردند.

وي افزود:‌در مورد صحبت‌هاي آقاي مرسي، همه صحبت‌ها را كه در جهت مواضع ايران بود، ناديده گرفتند و يكي از مواضع ايشان كه در مورد سوريه و خلاف موضع ايران بود را بزرگ‌نمايي كردند. قرار نيست كه در اين اجلاس همه يك موضع داشته باشند، اما با اين وجود در هيچ دوره‌اي از دوره‌هاي اجلاس جنبش عدم تعهد بيانيه‌ها و مصوبات اجلاس با سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران همخواني نداشته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به دفاع از قوه قضاييه پرداخت و با اشاره به مسائلي كه در مورد حوزه سايبري در سايت‌ها و وبلاگ‌ها پيش مي‌آيد، اظهار كرد: متاسفانه جرائم جديد در حوزه نرم تعريف نشده است و همين عامل موجب شده است كه قوه قضاييه مظلوم واقع شود. قوه قضاييه اگر در مورد خلاف‌هايي كه در اين عرصه انجام مي‌گيرد، اقدام كند، مورد بازخواست عده‌اي قرار مي‌گيرد و اگر اقدام نكند عده‌اي ديگر قوه قضاييه را مورد سرزنش قرار مي‌دهند. من پيشنهاد مي‌كنم كه شما دانشجويان در اين عرصه پيشگام شويد و به تعريف مسائل اين حوزه بپردازيد.

وي همچنين گفت: آزادي بيان هم امروز يكي از مشكلات كشور است كه در همين عرصه يعني حوزه نرم با آن مواجه‌ايم كه اين مساله در حوزه نرم بايد به وسيله دانشجويان برطرف شود.

ضرغامي خطاب به دانشجويان گفت: خوشبختانه امروز بسياري از تشكل‌هاي دانشجويي ما مستقل‌اندو حتي بسيج دانشجويي نيز عليرغم اين كه زير نظرسازمان بسيج مستضعفين قرار دارد، اما اين طور نيست كه دستورات را از بالا به آنها ابلاغ كنند. امروز بيشتر از هر زماني ديگري دانشجويان ما مستقل‌هستند و شما بايد از اين فرصت استفاده كنيد.

وي ادامه داد: جريان دانشجويي بزرگترين پشتوانه يعني حمايت‌هاي مقام معظم رهبري را دارد كه بايد از آن استفاده كند. آرزوي ما اين است كه نتيجه يك دهم تشويق‌ها و حمايت‌هايي كه از جنبش مي‌شود، را ببينيم.

ضرغامي در ادامه به پاسخگويي به سوالات دانشجويان پرداخت و در پاسخ به سوالي درباره علت عدم حضور وي در جمع‌هاي دانشجويي گفت: يكي از اين دلايل اين است كه عملكرد ما همواره روي آنتن و مقابل چشم مردم است و نيازي به توضيح دادن دائمي ندارد.

وي افزود: دليل دوم اين است كه در حوزه جنگ نرم بسياري از مسائل طبقه‌بندي شده است ، لذا ضروري است كه ضمن قانع كردن شما و بسياري ديگر از كساني كه انتظار دارند ما در ميان آنها حاضر شويم، طبقه‌بندي اطلاعات را رعايت كنيم و اين مساله‌اي دشوار است.

ضرغامي در پاسخ به انتقادات برخي دانشجويان نسبت به عدم توجه به حضور افراد انقلابي و حزب‌اللهي در رسانه ملي و ممنوع‌التصوير بودن آنها گفت‌ كه هيچ ممنوع‌التصويري نداريم و آخرينش جيگر بود كه آن را تكذيب مي‌كنيم.

وي افزود: با اين حال رسانه ملي ضوابطي دارد كه بخش عمده آن مربوط به رييس رسانه ملي نمي‌شود مطمئنا در شرايط خاصي كه نظام نيازمند آرامش است برخي مسائل بايد ملاحظه شود.

ضرغامي همچنين در حاشيه نشست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره اين كه آيا نشان دادن تصاويري از اقدمات شهرداري و يا اقدامات دولت با توجه به نزديكي انتخابات رياست جمهوري يازدهم شائبه تبليغات رسانه ملي براي آنها را به وجود نمي‌آورد، گفت: وظيفه رسانه ملي پوشش دادن خدمات نظام است، حال ممكن است توسط قوه مجريه و يا هر دستگاه ديگري اجرا شود. ما به شائبه‌هايي كه درباره نشان دادن دستاور‌د‌هاي دولت مي‌سازند، توجه نمي‌كنيم، ما خدمات همه دستگاه‌ها را پوشش مي‌دهيم. در دولت سازندگي هم چنين اقداماتي انجام مي‌شد و دستاورد‌هاي دولت سازندگي نشان داده مي‌شد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره آغاز زمان تبليغات انتخابات رياست جمهوري يازدهم در رسانه ملي گفت: طبق قانون و در محدوده زماني مقرر تبليغات رسمي براساس سياست‌هايي كه كميته مربوط به انتخابات تصويب مي‌كند، آغاز خواهد شد و روال طبيعي آن ادامه خواهد يافت.

وي درباره برگزاري مناظرات بين نامزد‌هاي انتخابات، گفت: هنوز تصميمي در اين باره اتخاذ نشده است.

ضرغامي در پاسخ به سوالي درباره اين‌كه برخي مي‌گويند رسانه ملي ضمن پوشش دادن اقدامات دولت فعلي، اقدامات دولت‌هاي سابق و حتي برخي شخصيت‌هاي نظام را زير سوال مي‌برد، گفت كه ما براساس سياست‌هاي كلي عمل مي‌كنيم و گزينشي اقدام نمي‌كنيم.

وي افزود: حتي دولت فعلي ممكن است مدعي باشد كه اقداماتش مورد توجه واقع نشده است، اما ما معتقديم كه سرمايه‌هاي نظام بايد حفظ شود؛ چرا كه آبروي مسئولان در همه سطوح جزو بيت‌المال است به همين دليل حواشي كه در برخي نشست‌ها، راهپيمايي‌ها و سايت‌ها منعكس مي‌شود به هيچ وجه پوشش نمي‌دهيم، چرا كه معتقديم بايد آبروي افراد حفظ شود.

رييس رسانه ملي ادامه داد: در برنامه نامزد‌هاي انتخابات رياست جمهوري دهم به ويژه در مناظره‌ها مسائلي گفته شد كه به نظر مي‌رسيد پاسخ اين موارد بايد از طرف افرادي كه نام‌شان برده شده بود، داده شود ما نيز بر اين اساس اعلام آمادگي كرديم اما تعداد به قدري زياد شد كه همانند يك سريال شش ماهه مي‌شد.

وي درباره اين كه آيا بعد‌ها امكان حضور افراد در رسانه‌ ملي براي پاسخگويي به اتهامات مطرح شده براي آنها ممكن است يا نه، گفت: حتما ممكن است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی