بازدید 24139
۵

همراهي تمام قد ترکيه با آمريکادرباره سوریه

کد خبر: ۲۶۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹ 12 August 2012
وزير امور خارجه آمريكا كه به تركيه رفته است، در يك كنفرانس خبري مشترك با همتاي خود بر ادامه حمايت‌ها از مخالفان در سوريه تاكيد كردند.

به گزارش ايسنا به نقل از اسكاي نيوز عربي، هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا كه صبح شنبه پس از سفر 10 روزه خود به آفريقا وارد تركيه شد در يك كنفرانس خبري مشترك با احمد داوود اوغلو شركت كرد. وزراي امور خارجه تركيه و آمريكا در اين ديدار با تاكيد بر اينكه بايد كمك‌ها به مخالفان سوري ادامه يابد اعلام كردند كه مذاكراتشان بر سوريه بعد از اسد متمركز بود. وزير امور خارجه آمريكا تاكيد كرد كه مذاكراتش با همتاي ترك خود مسائل گوناگوني را در بر گرفت كه برنامه‌ريزي براي مابعد بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه يكي از مسائل محوري مذاكرات بود.



وي دراين كنفرانس مطبوعاتي كه پس از مذاكرات چند ساعته با احمد داوود اوغلو برگزار شد، عنوان داشت: مخالفان سوري در حال قدرت گرفتن هستند و هرچه قدرت مخالفان بيشتر شود حملات نظام حاكم در سوريه عليه آنها نيز افزايش مي‌يابد. وي ادامه داد: هم اكنون شاهد موج گسترده جدايي‌ نيروهاي نظامي و سياسي از بشار اسد هستيم كه اين امر اميدوار كننده است.

هيلاري كلينتون افزود: ما برنامه‌هايي را براي پايان دادن به وضعيت جاري در سوريه در دست داريم كه كمك به مخالفان و تلاش براي آغاز مرحله انتقالي بدون حضور بشار اسد يكي از آنهاست. وي ادامه داد: ما به مخالفان كمك كرده‌ايم و به كمك‌هاي غيرنظامي خود به مخالفان دولت سوريه ادامه مي‌دهيم و اميدواريم ديگران نيز به اين اقدام مبادرت ورزند.

وزير امور خارجه آمريكا با اشاره به تحريم‌هاي اخير آمريكا عليه ايران و حزب‌الله گفت: وضعيت انساني در سوريه به شدت بحراني است و تحريم‌هاي اخير عليه حزب‌الله و ايران در راستاي فشار به رژيم حاكم در سوريه اعمال شده است. وي افزود: ما از ملت سوريه مي‌خواهيم تا از زيرساخت‌ها و نهادهاي دولتي در سوريه حمايت كند و براي آغاز مرحله انتقالي در اين كشور به نهادهاي اساسي كشور آسيب نزند.

وي در ادامه افزود: مساله خلع قدرت در سوريه و گسترش قدرت گروه‌هاي تندرو و تروريست در سوريه نيز يكي ديگر از مسائل مورد بحث ما با همتاي ترك خود بود و ما تاكيد داريم كه سوريه نبايد به پايگاهي براي تروريست‌هاي حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) تبديل شود. كلينتون افزود: ما با مخالفان سوري ديدار كرديم و مخالفان بر دموكراتيك بودن نظام آتي در سوريه تاكيد دارند و بايد به كمك به آنها ادامه دهيم.

وزير امور خارجه آمريكا با اشاره به درگيري‌هاي حلب نيز گفت: درگيري‌هاي اسفباري در مناطق مختلف سوريه از جمله حلب در جريان است و در سخناني كه آوارگان سوري در تركيه ايراد كرده‌اند ما شاهد مسائل بسيار اسفناكي بوديم.

وي ادامه داد: بايد همكاري و برنامه‌ريزي دقيقي ميان آنكارا و واشنگتن وجود داشته باشد تا در شرايط اضطراري همانند مورد كاربرد تسليحات شيميايي بتوان به بهترين نحو عمل كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۹
انتشار یافته: ۵
آقا معلومه!! منافع ملی اوجب واجبات!! اونا اول به فکر مردمشونن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
یکم فکر کردن هم بد نیست
بیشتر به فکر جیبشون اسراییلی ها و منافع آنها هستند یا مردمشون
اونها هر روز سر مردمشون رو میکنن زیر خاک نه گل تا نبینن بعد میگید مردمشون
ای کاش کمی جشمهاتو بشویی و بهتر بنگری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
واقعا بنظر شما این صحیحه بخاطر منفعت خود و یا حتی ملت خود ملت دیگری را بخاک سیاه نشاند
پس انسانیت کجا رفته ؟ آحر چرا بخاطر اختلاف سیاسی روی حق پا میگذاریدو در آوارگی و کشتار مردم سوریه شریک میشوید؟
کلینتون خیلی خوب ترکیه را خر کرده-
منتظر نا آرامی در ترکیه-عراق-عربستان-قطر باشید-آمریکا میخواهید با یک تیر چندین هدف را بزند-نقشه هایی برای 2013 دارند.
اینها فکری جز بازی با کشورها و تخریب آنها که ندارند علی الخصوص این یانکیهای بی شرف و بی عرضه که متاسفانه این شیوخ بی جربزه خلیج همیشه فارس هم در جهت همراهی و تهیه پول و پله برای نابودی مسلمان بیشتر گام بر می دارند تا جلوگیری خون ریزی مسلمان! خداوند این ترک های عثمانی را کمی عقل دهد خیال نکنند امریکا اگر بر کشورهای مسلمان پیروز شد خودشان رهبری منطقه را بدست می گیرند قول میدهم که اولین کشوری که حکومتش دهند همین ترکیه باشد همچنین حکام عربی هنم بدانند نقشه نابودی آنها هم توسط امریکا کلیک خورده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست