بازدید 7296

باهنر :اصلاح طلبان از سران فتنه تبري جويند

کد خبر: ۲۶۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹ 05 August 2012
 دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در واكنش به احتمال حضور چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم گفت: اين موضوع بستگي به دوري و نزديكي آنها به جريان فتنه دارد و بايد بيزاري خود را از سران فتنه اعلام كرده و از عملكرد تاييدآميزشان در مورد سران فتنه تبري بجويند.


به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر در نشستي خبري در جواب سوالي در رابطه با عضويت خود و علي لاريجاني در فراكسيون رهروان ولايت گفت: دوستان فراكسيون رهروان ولايت به ما لطف دارند و از ما براي حضور در جلسات دعوت مي‌كنند و ما تا جايي كه فرصت داشته باشيم، در اين جلسات شركت مي‌كنيم و اگر قرار باشد براي فراكسيون‌هاي مجلس وزن قائل شويم، نظر من به فراكسيون ولايت نزديكتر است، اما رسما براي عضويت در فراكسيون رهروان ولايت ثبت‌نام نكرده‌ام و تا جايي كه اطلاع دارم آقاي لاريجاني نيز ثبت‌نام نكرده‌اند.



وي همچنين در جواب سوالي در رابطه با تغييرات در تشكيلات جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: اعضاي شوراي مركزي جبهه پيروان توسط تشكل‌هاي عضو تعيين مي‌شوند و جبهه پيروان برخلاف تشكل‌هاي ديگر، انتخابات مجمع عمومي ندارد و در حال حاضر سخنگوي جبهه آقاي سجادي است و البته با توجه به برخي موضوعات پيش آمده و اختلاف سلايق در جريان انتخابات مجلس، قرار است نشست و گفت‌وگويي با تشكل‌هاي عضو داشته باشيم، اما جبهه با همان اعضاي سابق، به فعاليت‌هاي سياسي خود ادامه مي‌دهد و البته اگر آقاي سجادي از سمت سخنگويي استعفا دهند، بررسي‌هاي لازم نيز انجام خواهد شد.




دبيركل جامعه اسلامي مهندسين درباره فعاليت جريان اصولگرايي در انتخابات رياست‌جمهوري آينده توضيح داد: به عنوان عضوي از جامعه اسلامي مهندسين، جبهه پيروان خط امام و رهبري و جبهه متحد اصولگرايي مي‌گويم تا به حال روي مصاديق كانديداهاي رياست‌جمهوري وارد بحث نشده‌ايم و افرادي كه تا به حال مطرح شده‌اند، اقدام انفرادي انجام دادند و قرار است در جبهه پيروان گروهي سياست‌هاي راهبردي را در مورد انتخابات رياست‌جمهوري تدوين كنند و هنوز در مورد فرد خاصي نه بحث شده است و نه بررسي انجام گرفته است.



باهنر در جواب سوالي در رابطه با كميته‌اي كه در جامعه روحانيت مبارز براي بررسي جريان انتخابات رياست‌جمهوري شكل گرفته است، گفت: من از اعضاي آن خبر ندارم و اين خبر را از حجت‌الاسلام و المسلمين تقوي شنيدم، اما از اين موضوع استقبال مي‌كنيم.



وي همچنين در جواب سوالي در مورد نزديكي خود با محمدرضا رحيمي و ثمره هاشمي توضيح داد: ارتباط ما با عزيزان دولتي سر جايش است، چون سابقه دوستي و همكاري با آنها داريم و حتي بيشتر از همه سابقه طولاني همكاري با آقاي احمدي‌نژاد دارم و ما قبل از رياست‌جمهوري نهم، بيست سال همكاري سياسي با هم داشتيم كه بعد از انتخابات نيز ادامه داشت و همواره تلاش‌مان بر اين بوده كه اختيارات حقوقي را پايمال دوستي، رفاقت و اختلافات نكنيم، يعني رفاقت سر جايش و وظايف و اختيارات سر جاي خود. در مورد آقاي رحيمي و ثمره هاشمي هم همين‌طور است.



دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به شرايط كنوني كشور گفت: كميته‌هاي مشترك ميان دولت و مجلس و قوه قضاييه تشكيل مي‌شود و در رابطه با موضوعات مطرح در كشور بحث‌هاي لازم انجام مي‌شود؛ بنابراين دوستي و رفاقت نمي‌تواند پوششي براي همكاري‌هاي حكومتي و يا نقدهايي كه به يكديگر داريم،‌ باشد.



باهنر در پاسخ به پرسشي در رابطه با برنامه‌هاي جامعه اسلامي مهندسين براي انتخابات رياست‌جمهوري و اين‌كه آيا مانند حزب موتلفه قصد فعاليت مستقل داريد؟ گفت: ما نمي‌خواهيم مستقل عمل كنيم و البته برداشت من از صحبت‌هاي دوستان موتلفه نيز چنين مطلبي نبوده است و معتقدم موتلفه مثل گذشته با ديگر دوستان اصولگرا همكاري خواهد داشت و خدشه‌اي در آن به وجود نيامده است و در رابطه با ديگر جبهه‌هايي كه در جريان انتخابات رياست‌جمهوري شكل مي‌گيرند، نيز مثل دو جبهه پايداري و متحد كه موضع‌گيري‌هاي متفاوتي داشته‌اند، به نظر من در جريان انتخابات رياست‌جمهوري نيز باقي خواهند ماند و رقابت مي‌كنند كه اين فرصتي براي انتخاب فرد بهتر و جامع‌تر مي شود.



وي در رابطه با همزماني انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري گفت: انتخابات شوراها ادبيات خاص خود را دارد، اما هدف اين است كه جريان‌هاي صرفا سياسي امور شهر را كنترل نكنند.



دبيركل جامعه اسلامي مهندسين اضافه كرد: انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها حتما تاثير متقابل دارند و بايد تلاش كنيم اين دو انتخابات از ظرفيت‌هاي مشترك حداكثر استفاده را كنند.



باهنر در رابطه با اصلاح قانون انتخابات توضيح داد: اين موضوع در دستور كار مجمع تشخيص مصلحت نظام است و فرآيند طولاني دارد كه به نظر من ظرف مدت باقيمانده تا انتخابات كامل نخواهد شد.



وي در رابطه با شكل‌گيري نظام پارلماني توضيح داد: نظام رياستي و پارلماني توسط مقام معظم رهبري مطرح شد، اما همانطور كه ايشان توضيح دادند اين موضوع را در تبيين تفاوت حكومت‌ها و تجديدنظر در برخي موارد قانون اساسي به عنوان يك مثال مطرح كردند، اما برخي اين را به عنوان خبر و اراده رهبري تلقي كردند كه اينطور نبود. البته در مجلس فراكسيوني در اين رابطه تشكيل شده است تا بررسي‌هاي لازم را انجام دهد و مساله نظام پارلماني به قانون اساسي مربوط است؛ چرا كه در شرايط فعلي قانون اساسي ما نيمه پارلماني و رياستي است.



دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين در رابطه با برنامه‌هاي مجلس براي تعامل بيشتر با دولت توضيح داد: در همراهي با دولت همواره پيش قدم هستيم، مشروط بر اين‌كه اختيارات و وظايف يكديگر را به رسميت بشناسيم و محور تعامل،‌قانون اساسي باشد و كسي نگويد كه قانون را قبول ندارد.



باهنر به اتفاقات اخير در بازار اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: دولت به فكر افتاده است. با همكاري بيشتر با قوه قضاييه و مجلس امور را اصلاح كند، بنابراين جلسات مشتركي داشته‌ايم و كميته‌هاي مشترك قوه قضاييه، مجلس و دولت براي مديريت وضع فعلي كشور تشكيل شده است كه موفقيت‌آميز بوده و دنبال مي‌شود. البته اين موضوع را قبول نداريم كه همه مشكلات را به گردن تحريم‌ها بيندازيم.



وي همچنين در رابطه با مهم‌ترين آسيبي كه اصولگرايان را تهديد مي‌كند، توضيح داد: در انتخابات مجلس نهم جامعتين بايد و نبايدهاي اصولگرايي را تعريف كردند، اما در نهايت اصولگرايان به دو جريان متفاوت تقسيم شدند و با يكديگر رقابت كردند و ما از اين موضوع به عنوان يك سرمايه خوب از گذشته استفاده خواهيم كرد، اما نگراني اين است كه رقابت دو گفتمان اصولگرايي تند شود و رقيب از اين رقابت درون گفتماني سوء استفاده كند.



دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين در جواب سوالي درباره راي ديوان عدالت اداري درباره سعيد مرتضوي گفت: حرف ما هميشه با دولت و قوه قضاييه اين است كه محور كار، قانون باشد و وظايف و اختيارات يكديگر را بپذيريم و حكم قاضي را قبول كنيم و به دنبال بزرگ كردن اختيارات خود نباشيم. البته قوه قضاييه بايد استدلال خوبي براي احكامي كه صادر مي‌كند، داشته باشد و اجراي قانون و همچنين تسليم بودن در برابر قانون بزرگترين وظيفه مسئولان است.



وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت فعاليت حزبي در كشور گفت: هميشه تاكيد ما در جامعه اسلامي مهندسين بر ضرورت شكل‌گيري دو يا چند حزب قوي در كشور بوده است، تا مردم بتوانند انتخابات دقيقي با توجه به وجود احزاب مختلف در كشور داشته باشند.



دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين در رابطه با اين‌كه بالاخره چه وقت قانون انتخابات اصلاح خواهد شد، گفت: قانون انتخابات زياد اصلاح شده است و در هر دوره اصلاحاتي در مورد قانون انتخابات اتفاق افتاده است، اما اينكه بازنگري اساسي بايد در مورد قانون انتخابات داشته باشيم حرف درستي است و اگر فرصت شود اين اتفاق خواهد افتاد؛ چرا كه مقام معظم رهبري نيز اين توصيه را دارند و قرار است مجمع سياست‌هاي حاكم بر انتخابات در كشور را بررسي كند و كارهاي جدي در اين زمينه انجام خواهد شد.



باهنر همچنين در رابطه با امكان شكل‌گيري ائتلاف‌هاي مختلف در جريان انتخابات رياست‌جمهوري گفت: در انتخابات مجلس و شوراها ائتلاف بهتر شكل مي‌گيرد، چون در رياست‌جمهوري كانديدا يك نفر است، ممكن است احزاب و گروه‌هاي سياسي روي كانديداهاي مختلف بايستند كه البته اين موضوع هم اشكالي ندارد.



دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين در رابطه با احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: توصيه ما به اصولگرايان و اصلاح‌طلبان اين است كه هر وقت به قدرت رسيدند، قدرت را دست راديكال‌هاي خود ندهند و محور حاكميت به دست عقلاي هر جريان باشد، اما با توجه به اين‌كه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان هر دو نماينده طيف‌هاي وسيعي از جامعه هستند اگر چارچوب قانون اساسي را بپذيرند مي‌توانند فعال سياسي باشند.



باهنر در پايان در جواب سوالي در مورد كانديداتوري چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلبي گفت: اگر اصلاح‌طلبان قانون اساسي را بپذيريند و التزام به قوانين موضوعه كشور داشته باشند و تعريف جامعي از اصلاح‌طلبي ارائه كنند و البته موضع رسمي در قبال فتنه‌گران داشته باشند مي‌توانند فعاليت سياسي كنند و ما از اين موضوع استقبال مي‌كنيم. در مورد چهره‌هاي خاص نيز بستگي به نزديكي و دوري آنها نسبت به جريان فتنه دارد و حداقل بايد از سران فتنه اعلام بيزاري كنند و از عملكرد تاييدآميز خود نسبت به سران فتنه تبري بجويند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار