بازدید 5172

هتک حرمت به مسجدی در فرانسه

کد خبر: ۲۶۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲ 03 August 2012
مسجد شهر ˈمونتوبانˈ فرانسه در حالی که هشت میلیون مسلمان این کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان روزه دار هستند، از سوی افراد ناشناس شاهد هتک حرمت بود.

گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی حاکی است که افراد ناشناس بامداد امروز چهارشنبه کله دو حیوان حرام گوشت را به نشانه توهین و بی احترامی در مقابل در ورودی مسجد قرار داده بودند که خون ،زمین مسجد را نیز کثیف کرده بود.
 
این در حالی است که آتش زدن مسجد، نصب نشانها و نمادهای توهین آمیز به اماکن و بر در و دیوار مساجد شهرهای مختلف ، توهین به قبور، آویزان کردن کله خود بر در و دیوار مساجد پیش از این نیز در فرانسه سابقه داشته و زمینه ساز انزجار مسلمانان و انجمن های مرتبط با آنان شده است.
 
شهردار و امام جماعت شهر مونتوبان نیز اقدام افراد ناشناس را تایید کرده اند.
 
این اولین اقدام از سوی افراد ناشناس در هتک حرمت به اماکن مسلمانان فرانسه پس از به قدرت رسیدن سوسیالیست ها است.
 
خارجی گریزی ، دین ستیزی و مبارزه با مظاهراسلامی در دوره
 
ˈنیکلا سارکوزیˈ، رییس جمهوری پیشین این کشور ، شاهد رشد روزافزون بوده و در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 نیز به دلیل تحرکات و شعارهای ملی گرایانه راست افراطی و حزب راست حاکم او ام پ که لائیسیته و دین ستیزی را شعار اصلی خود می دانند، به اوج خود رسید.
 
مبارزه با خارجیان ، اخراج خارجیان فاقد کارت اقامتی وغیرقانونی ، مبارزه با مظاهر ادیان رسمی از جمله اسلام ، وضع محدودیت ها برای حجاب زنان مسلمان مقیم از جمله محدودیت استفاده از روبند برای زنان ، تبعیض نژادی در ایجاد اشتغال برای افراد از جمله مشخصه های دولت قبلی فرانسه بود که همواره مورد اعتراض احزاب مخالف بود.
 
بررسی ها نشان می دهد که از زمان به قدرت رسیدن سوسیالیست ها از میزان هتک حرمت به مسلمانان و بی اعتنایی به آنان در جامعه فرانسه کاسته شده است.
 
ˈ حاجی محمد ˈ رییس مجمع مسلمانان منطقه در این زمینه می گوید: مسلمانان امروز به هنگام حضور در مسجد برای ادای نماز صبح با این صحنه مواجه شدند.
 
وی ضمن انتقاد از این اقدام می گوید: این رفتار زشت و ناپسند در اصل حمله به دین است و من نمی دانم چه اتفاقی افتاده و مردم عقل خود را از دست داده اند و بویژه اینکه در ماه رمضان و در شرایطی که تلاش ها برای انجام گفتمان میان ادیان در جامعه در حال شکل گیری است ، این اقدام مردودو و ناپسند صورت گرفته است.
 
مونتوبان شهری است که چندی پیش ˈ محمد مراح ˈ الجزایری الاصل مقیم فرانسه قبل از کشته شدن به دست پلیس فرانسه دو چتر باز یهودی - فرانسوی را از پای درآورده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر