بازدید 36030
۲

قیمت بستنی 3 برابر شد

کد خبر: ۲۶۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲ 26 July 2012
چند ماه اخیر در حالی با وعده‌های پیاپی کاهش قیمت اقلام پرمصرف لبنی سپری شده که تولیدکنندگان رکوردهای نجومی 300 درصدی را در افزایش قیمت برخی دیگر از این اقلام به جای گذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا چند ماه اخیر در حالی با وعده‌های پیاپی کاهش قیمت اقلام پرمصرف لبنی سپری شده که تولیدکنندگان رکوردهای نجومی 300 درصدی را در افزایش قیمت برخی دیگر از این اقلام به جای گذاشته‌اند.

در چند ماه اخیر به دنبال مذاکرات طولانی دولت و تولیدکنندگان لبنی مقرر شد سه محصول شیر، ماست و پنیر کم چرب با قیمت حمایتی عرضه شود.

ظاهرا تمرکز برخی مسئولان و اطلاع‌رسانی صورت گرفته در خصوص قیمت این سه محصول باعث شده تا تولیدکنندگان حاشیه امنی در خصوص قیمت باقی محصولات لبنی احساس کرده و از قیمت‌های نجومی در برخی محصولات بهره ببرند.

بررسی روند قیمتی بستنی در یک سال اخیر بیانگر افزایش 300 درصدی قیمت برخی از انواع این محصول است.

به عنوان مثال در حالیکه قیمت یکی از بستنی‌های چوبی اوایل سال گذشته 350 تومان بود، اخیرا به 1000 تومان افزایش یافته است.

البته نکته مهم این است که افزایش 300 درصدی قیمت این بستنی با کاهش تقریبا 40 درصدی وزن آن نیز همراه بوده، به‌گونه‌ای که وزن این بستنی از حدود 140 گرم در سال گذشته به حدود 80 گرم کاهش یافته است.

همچنین قیمت بستنی حصیری از حدود 250 تا 300 تومان در سال گذشته به 700 تومان افزایش یافته که بیانگر رشد حدود 300 درصدی این محصول است.

بستنی عروسکی که سال گذشته 200 تومان عرضه می‌شد نیز ظرف روزهای اخیر به 400 تومان افزایش یافته است.

درواقع در شرایطی که تولیدکنندگان محصولات لبنی به تعهد خود مبنی بر کاهش قیمت سه محصول پر مصرف شیر، ماست و پنیر کم چرب به طور کامل عمل نکرده‌اند، با استفاده از فرصت پیش آمده قیمت برخی دیگر محصولات را در حد نجومی افزایش داده و رکوردی در تاریخ صنعت لبنی کشور از خود به جای گذاشته‌اند.

در این شرایط مشخص نیست که آیا بستنی نیز از دید تولیدکنندگان محصولات لبنی در حد محصولات لوکسی همچون خودروهای وارداتی محسوب می‌شود که قیمت‌گذاری آن را بدون حساب و کتاب و برحسب تمایل خود انجام می‌دهند و آیا اصولا هیچگونه نظارتی از سوی سازمان‌های نظارتی مسوول به‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر عملکرد تولیدکنندگان لبنی صورت می‌گیرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۴
انتشار یافته: ۲
خوب بود نویسنده مطالعه می کرد و باعث تشویش اذهان عمومی نمی شد . قریب به اتفاق شرکتهای لبنی فاقد خطوط تولید بستنی می باشند .
آقا مثل مرغ نمی خوریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی