بازدید 13710

ترکیه موشک قاره پیما می سازد

کد خبر: ۲۶۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹ 24 July 2012
تشکیلات صنایع دفاعی ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان پروژه ساخت موشک بالستیک قاره پیما با برد دوهزار و پانصد کیلومتر را آغاز کرده است.

 به گزارش کردپرس روزنامه زمان ترکیه خبر داد که یک مقام برجسته وزارت دفاع این کشور که نخواسته نامش فاش شود، اطلاعات مهمی در خصوص یک پروژه نظامی آنکارا، در اختیار این روزنامه گذاشته است.

بنا به این خبر در نشستی با حضور وزیر دفاع، فرمانده کل نیروهای مسلح و رییس تشکیلات صنایع دفاعی ترکیه، رجب طیب اردوغان دستور داده تا همه اقدامات لازم برای ساخت موشک قاره پیما با برد دوهزار و پانصد کیلومتر انجام شود.

در فاز نخست این پروژه موشکی به نام SOM  و با برد هفتصد کیلومتر ساخته شده و قرار است در فاز دو برد آن به یک هزار و پانصد و در فاز نهایی به دوهزار و پانصد کیلومتر برسد.

این موشک بر اساس الگوی فن آوری بالستیک های آمریکا، چین و فرانسه ساخته خواهد شد و بر اساس قواعد مکانیکی خاصی ابتدا به خارج از اتمسفر پرتاب شده و سپس با اجرای دستورات کنترل ماهواره ای به جو زمین بازگشته و به هدف از پیش تعیین شده اصابت می کند.

منبع ناشناس روزنامه زمان همچنین خبر داده که آنکارا برای تکمیل فاز کنترل ماهواره ای این موشک توان علمی لازم را نداشته و به طور محرمانه از یک کشور اروپای شرقی برای اتمام تاسیس واحد کنترل، کمک خواسته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار