بازدید 20048

جزئیات دیدار خاتمی و عبدالله نوری

کد خبر: ۲۵۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰ 17 July 2012
پس از طرح احتمال کاندیداتوری عبدالله نوری و سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، این دو چهره اصلاح طلب با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار با بررسی مسائل جاری کشور و تأکید مجدد بر لزوم تلاش برای برون رفت از وضعیت کنونی براساس قانون اساسی و احترام متقابل همه جریان ها و گروه ها به یکدیگر، بر این نکته تصریح شد که گرچه در هر جمعی ممکن است شاهد افراط و تفریط در گوشه و کنار باشیم، ولی تمامی دلسوزان انقلاب و علاقمندان به این آب و خاک با هرگونه تهدید خارجی و فشار علیه ایران مخالف اند و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی را وظیفه خود می دانند.

گزیده مطالب مطرح شده در این دیدار را در ادامه بخوانید:

- تاکید دو طرف بر ضرورت تلطیف فضای عمومی و رسیدن به هماهنگی براساس مصالح ملی، خدمت به انقلاب و کشور و ضرورت بازتر شدن فضای سیاسی. تحقق این مهم را در درجه اول به نفع نظام و ملت بزرگوار و موجب تقویت پایه های اقتدار و امنیت ملی است.

- اجرای همه جانبه ی قانون اساسی از سوی همگان، دفاع از حقوق مردم، حفاظت از منافع ملی و تقویت توسعه سیاسی و اجتماعی در کنار احترام به رأی و نظر جمع از سوی تمام گروه ها، بخصوص اصلاح طلبان . آزادی بیان و نقد و انتقاد گشاینده راه ها به سوی بهروزی و اصلاح امور است.

- توجه به تنگناها و مسائل معیشتی مردم و مسائل تهدید کننده مسیر توسعه همه جانبه کشور، مهم ترین اولویت اصلاح طلبان اعلام شد و از رسانه ها بخصوص آن ها که ادعای التزام به ارزش های اسلامی و انقلابی دارند خواسته شد تا اصول اخلاقی را رعایت نموده، به صدق و راستی به عنوان یکی از والاترین ارزشهای دینی و اخلاقی احترام بگذارند.

- راه نقد و گفت و گو نباید بسته شود و مخالفان می توانند به جای دروغ و تهمت ها، منصفانه به نقد بپردازند و با منطق و استدلال از برداشت خود دفاع کنند. همگان مراقب باشند که به هیچ وجه در دام حیله های تفرقه افکنان و دروغ پردازان نیفتند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار