بازدید 20207
کیوسک بین‌الملل «تابناک»:

سرانجام چین هم از تحریم‌ها معاف شد

افزوده شدن چین و سنگاپور به جمع کشورهای معاف از تحریم، برقراری روابط ایران و انگلستان از راه حافظان منافع، ادامه بازتاب مواضع ضد صهیونیستی رحیمی، راه‌اندازی یک خط لوله در عربستان برای دور زدن تنگه هرمز و خبر ساخت بازی فتوای قتل سلمان رشدی، از موضوعاتی است که رسانه‌های خارجی در ۲۴ ساعت گذشته به آن پرداخته‌اند.
کد خبر: ۲۵۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۰ 29 June 2012
افزوده شدن چین و سنگاپور به جمع کشورهای معاف از تحریم، برقراری روابط ایران و انگلستان از راه حافظان منافع، ادامه بازتاب مواضع ضد صهیونیستی رحیمی، راه‌اندازی یک خط لوله در عربستان برای دور زدن تنگه هرمز و خبر ساخت بازی فتوای قتل سلمان رشدی، از موضوعاتی است که رسانه‌های خارجی در ۲۴ ساعت گذشته به آن پرداخته‌اند.

به گزارش «تابناک»، رویترز گزارش داد که ایالات متحده آمریکا، معافیت از تحریم‌ها را به چین نیز تسری داده است.

بنا بر این گزارش، آمریکا یک فرصت شش ماهه در معافیت از تحریم‌های مالی علیه ایران به چین داده است. این خبرگزاری نوشته که در کنار چین، سنگاپور نیز به جمع کشورهای معاف از تحریم‌ها پیوسته‌اند و هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که هر دو کشور با توجه به کاهش ملموس واردات نفت از ایران از این معافیت برخوردار شده‌اند.



وی همانند آنچه پس از معافیت هفت کشور پیش از این گفته بود، لحنی تهدید آمیز گرفته و این کارها را رفتاری جامع برای هشدار به ایران درباره برنامه هسته‌ای عنوان کرده و گفته است: ادامه نقض تعهدات بین‌المللی از سوی ایران، این کشور را با هزینه‌های اقتصادی بسیاری روبه‌رو خواهد کرد.

همچنین برقراری دوباره روابط دیپلماتیک میان ایران و انگلستان از طریق نمایندگان، پس از یک دوره سردی و کاهش روابط میان دو کشور، موضوعی بود که رسانه‌های جهانی در شب گذشته آن را بازتاب گسترده‌ای داده بودند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از آسوشیتدپرس با اشاره به گفته‌های صالحی، وزیر خارجه کشور، در مطلبی به این موضوع پرداخته است و گزارش داده که بنابراین، قرار شده که روابط دو کشور از طریق واسطه‌های سومی که در پایتخت ایران و انگلستان حافظ منافع هر دو کشور باشند، برقرار شود.

این کشورها عبارتند از: عمان که توسط سفارتش در لندن، حافظ منافع ایران خواهد بود و سوئد که توسط سفارتش در تهران، حافظ منافع انگلستان می‌شود؛ البته بلومبرگ اشاره کرده است که مقامات انگلیسی هنوز این توافق را تأیید نکرده اند.


اما بازتاب سخنان چند روز پیش محمدرضا رحیمی و مواضع تند وی در برابر یهودیان، همچنان در رسانه‌های خارجی به چشم می‌خورد. آسوشیتدپرس در همین زمینه در مطلبی اشاره کرده است که مقامات بین‌الملل از ایران خواسته‌اند از بیان مواضع ضد یهودی خودداری کند.

این خبرگزاری نوشته است: کاترین اشتون تا کنون آخرین دیپلماتی است که این مواضع ضد یهودی را محکوم و نیز روز پنجشنبه در این باره اعلام کرده است که مواضع نژاد پرستانه و ضد یهودی که در سخنان محمدرضا رحیمی وجود داشت، به شدت مشروعیت نمایندگی ایران را زیر سؤال می‌برد.


سخنان سعید جلیلی مبنی بر هشدار به اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم‌ها، از موضوعات دیگری بود که رسانه‌های خارجی به آن پرداخته بودند. شبکه خبری «ای‌.بی‌.سی‌‌.نیوز» با اشاره به این موضوع نوشت: سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، در نامه‌ای به کاترین اشتون راجع به اقدامات نامشروع اتحادیه اروپا هشدار داده است.

به گزارش این شبکه خبری، جلیلی در نامه‌اش اشاره کرده است که غرب باید به جای کارهای نامشروع، اعتمادسازی کند. وی همچنین تحریم‌ها و اجرای آنها را ضربه ای به ادامه مذاکرات دانسته است.

و اما راه‌اندازی دوباره خط لوله انتقال نفت عراق از مسیر عربستان، موضوع دیگری بود که این رسانه‌ها بدان پرداخته بودند. این خط لوله در زمان جنگ تحمیلی و در دوره جنگ نفتکش‌ها برای انتقال نفت عراق از خاک عربستان ساخته و پس از آن در زمان حمله صدام حسین به کویت تعطیل شد.

اکنون عربستان می‌خواهد با راه اندازی این خط لوله، دوباره نفت عراق را بدون نیاز به گذر از تنگه هرمز، روانه بازارهای جهانی کند.

رویترز با پرداختن به این مطلب به نقل از یک منبع در عربستان که نام وی را نیاورده، نوشته است: آزمایش این خط لوله آغاز شده، زیرا عربستان سعودی، خواهان اطمینان از مسیرهای جایگزین برای صادرات نفت است.


اما در مطلبی متفاوت، مجله تایم در بخش فناوری خود به ساخت بازی ویدئویی فتوا علیه سلمان رشدی پرداخته است. این مجله با اشاره به این که: «هر چند سلمان رشدی از دست فتوا جان سالم به در برد، آیا در دنیای مجازی نیز زنده خواهد ماند؟» نوشته است، خبر مربوط به آماده‌سازی این بازی در دومین نمایشگاه سالانه اکسپو در تهران منتشر شده است و مقامات ایرانی امیدوارند که این بازی با جذب جوان ایرانی آنها را متوجه گناهی که رشدی مرتکب شده، بکند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۴۴
برلی چند نویسنده مزدوری که به پیامبر توهین کرده بودند بازی شکار همزمان چند مزدور بسازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اون ها هر چی دلشون بخواد می گن قرآن هم آتش می زنند، ما کوچکترین حرفی بزنیم، فوری موضع می گیرند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اگر دیپلمات های ما و سیاست مدارهای مان دور اندیشی داشته باشند و از گذشته درس گرفته باشند، در خواهند یافت که این معافیت ها موقتی است. همین چین نسبت به سال گذشته واردات نفت را نصف کرده. چون آمریکا به همه کشورهای دنیا پیغام داده که میان معامله با ما یا ایران یکی را انتخاب کنند.
معافیت چین به علت همراهی با امریکاست . بیچار کسانی که با طناب ، این شریک دزد رفیق قافله به چاه میروند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
چرا انقدر سعی میکنید خودتون رو گول بزنید
تمام کشورهایی که با آمریکا همراه بودن ایران رو تحریم کردن و چین هم برای این معاف شده چون حاضر به اجرای هیچ کدام از تحریم های آمریکا نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
یه چیزایی خیلی واضحه...امریکا-چین-روسیه-اروپا نفت خاور میانه رو خیلی راحت بین خود تقسیم میکنند...
ناظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
پیشنهاد شما چیست؟ به نظر شما با طناب کدام کشور در چاه برویم خوب است ؟ دولتهای لیبرال ( آمریکا ، اروپا ، ریزه خوارانشان یعنی دولتهای راست) دولتهای سوسیال ( چین ، روسیه ، دولتهای چپ) دولتهای اسلامی ( عربستان ، امارات ، ترکیه ...) غیر متعهدها ( برزیل ونزوئلا اکوادر کنیا آفریقای جنوبی ...) . آسن ترین کار دنیا ، غر زدن است . فکر کنید و پیشنهاد عاقلانه بدهید
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
آقای ناظر اولا شعار ما باید نه شرقی و نه غربی باشد و با هیچ طنابی نرویم توی چاه. ثانیا اگر هم خواستیم برویم بدترین طناب ها طناب چین و روسیه است. بعد از آن کشورهای اسلامی مثل عربستان و مصر و ترکیه و انصافا طناب غربی ها از همه اینها محکمتر است و کمتر از اینها ما را استثمار کرده اند.
فکر میکنید چین هم طاقت بیاره؟؟؟؟آخه چین تو بازار آمریکا و اروپا سهم بسزایی داره ببینیم چین چه حرکتی میزنه خیلی برام جالبه که تو این موقعیت ببینیم رفیق دزده یا شریکه قافله و چقدر خاطر کشور دوست و همسایشو داره و چقدر بازار و ایران و شرایط ایران برایش مطلوبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
مطئنا تا یک جایی میتونه فشار آمریکا رو تحمل کنه و برای همین ما نباید به این امید داشته باشیم که چین همواره کنارمون باشه
م.م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
در پاسخ به شما دوستانی که میخواید یدونین چرا چین معاف میشه... البته اگر تابناک بذار این نظر رو... برای اینکه دنیا میدونه که با ادامه واردات بی رویه ای که چین توی ایران داره از یه دونه نخود تا هرچیزی ایران نهایت تا 2 سال دیگه کاملا از لحاظ تولید و اقتصاد فلج میشه و کلا فقط میمونه ماها آدم هارو با آدم های چینی عوض کنه... برای همین کاری نداره به اینکه چین تحریم کنه... چون اینجوری ذخایره مارو این غول بی شاخ و دم و دست به راحتی میبلعه و یه آبم روش و اونوقته که ما دیگه نه نفت داریم نه گاز... چه بلایی بعدش سر ما بیاد خدا میدونه... و چرا اونها (کشورهای اروپایی و آمریکا) اینقدر راحت با چین در تعامل هستند چون اینجوری چین انرژی لازم برای تولید محصولات با کیفیت رو بصورت اروزن از ایران میخره برای اونها تولید میکنه و اونها هم نیازی به دردسر دیگه ندارن و میرن به کارای دیگه میرسن... حالا دیدین با یه تفکـر ساده میشه درک کرد چرا بعضی اتفاقات باید بیفته...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
نمیدونم چرا فکر میکنید جنس های بنجول چینی فقط مال ایران هست؟!!جنس های چینی تمام دنیارو پر کرده و هیچ ربطی به ایران هم نداره
بماند که چین مقصر وارد شدن جنس های بی کیفیت نیست بلکه این تاجر های خودمون هستن که بی کیفیت ترین اجناس رو به خاطر قیمتشون میارن
اصلانیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
عزیزان چرا فکر میکنید چین داره برای ما مایه میذاره و مرام و معرفت خرج میکنه. اینها فقط دارن ایران رو برای غرب گرون میکنن تا بیشتر امتیاز بگیرن. مطمئن باشید اگر چین بدونه یک دلار بیشتر گیرش میاد خودش تو خط مقدم جنگ علیه ایران قرار میگیره ولی الان منافعش تو اینه که ساز مخالف بزنه. آخه از جماعتی که ماهی زنده رو تو تابه سرخ میکنن و تو رستوران هاشون سرو میکنن چه اتظاری دارید. اینها به گربه ها و جک جوونورا هم رحم نمیکنن. مگه یادتون رفته چطور جنبش دانشجویی رو به خاک و خون کشیدند. چرا نمیخوایید بفهمید این غربی ها حداقل صوری هم که باشه به خدا و عیسی معتقدن ولی اینا لامذهبن به خدا. به هیچ چی اعتقاد ندارن. به خودتون بیایید
مشیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
حالا چه اصراریه که حتمن با طناب یکی بریم تو چاه ؟!
شما چرا رو سایت رویترز یا بی بی سی میرید ولی واسه افراد دیگه مجاز نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
ببین دوست عزیز تابناکی ها هم اگه بخولن برن از فیلتر شکناشون استفاده می کنند
اگه تو تصویر یکی به آخر مونده هم نگاه کنید می بینید کلمه بسم الله الرحمن الرحیم وجود داره !
آخه مکه سایتی که اینگلیسی زبان است متن بسم الله با فونت تاهاما میزاره تو سایتش!
این یعنی استفاده از فیلتر شکن :)
چقدر ذلیلانه می باشد که ما سیاستمان با تحریم یا عدم تحریم یک کشور باعث خوشحالی دستگاه دیپلماسی شود.
ماباید تنش ها یه خورده کم نه این که خودم تنش ایجاد کنیم
بالاخره چین هم مقهور امریکا شد و مجبور شد امتیاز بده.
پاسخ ها
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
آهان یعنی فکر میکنی به خاطر ما با آمریکا در نبرد! بود و حالا دید زورش نمیرسه پا رو پس کشید؟ نه جانم حتما میخواسته امتیاز بگیره و گرفته و حالا با خوبی و خوشی با هم زندگی مسالمت آمیزی خواهند داشت.
واقعا مسخره ست که هر کشوری که ضرر میبینه از تحریم ایران معاف میشه ولی ضرر ما اصلا مهم نیست
مسخره هست که ما از این معاف شدن ها خوشحال هستیم و سیاست کشور و آینده رو به تصمیم های امریکا دوختیم . عزیزان من ازن معاف شدن ها موقت بوده و در نهایت هر روز روند کاهشی در روابط و تبالادات را شاهد هستیم تا در نهایت کاملا قطع شود
چین و بعضی از کشورهای مهم اروپا از تحریم نفت ایران معاف شدن،این نشون میده انها خیلی به نفت ایران نیاز دارن.تو این فکر بودم که اگه ما تو این چند سال گذشته اقتصادمونو غیرنفتی میکردیم الان میتونستیم با تحریم اروپا و بعضی ابرقدرتها اونهارو به ..... خوردن بندازیم.نه اینکه حالا مار تهدید کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
البته این معافیت به معنای ازادی در روابط نیست بلکه کشور هایی که شریک بزرگ تجاری با ایران بودند مثل چین می توانند روابط را در حد پایین نگه دارند و قطعش نکنند
امیر 2
| France |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
نخیر مثل لینکه شما اصلا متوجه نشدید! معافیت معنیش این هست که بالاخره چین هم با تحریمها همراه شده و قول داده ظرف شش ماه واردات نفتش را از ایران قطع کند! حالا کجای این جای خوشحالی داره نمیدونم!
حتمامعامله ای بین چینی ها وآمریکاییها صورت گرفته است.بعلاوه بااین کار آمریکاییها تاحدودی از نتیجه معکوس اعمال تحریمها برخودشان کاسته اند چون یکی از نتایج تحریمها گرانی شدیدنفت است که در نتیجه حذف یک فروشنده در بازار پدید میایدومتعاقب آن همه خریدداران باید نفت را با قیمت بالاتری بخرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
جایگزین برای نفت ایران پیدا کردند و دیگه نفت هم طبق کارشناسی ایران گران نشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
شما درباره تولید مازاد عربستان و دیگر کشور ها چیزی میدونی؟
این وسط کسانی که متضرر می شوند مردم عزیز و صبور ایران هستند!!
چین برای 6 ماه از تحریمها معاف شده نه برای همیشه . لطفا خبر را درست نقل کن تابناک
از کی تا حالا وجود دفتر حافظ منافع به معنی برقراری روابط دیپلماتیک شده؟!!!
من اگر مسئول باشم تنش را باغرب وامریکا کمرنگ می کنم تا برخی کشورهای که روشان پررو شده مانند عربستان وامارات را......وهمچنین کشور های نارفیق مثل روسیه وچین....
پاسخ ها
رحمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
باور کنید همین روسیه و چین و عربستان هستند که در جلا یا خفا دارن در روابط ایران و غرب موش دوانی میکنند و از آب گل آلود ماهی میگرن. مسئولین سیاست خارجه ما به خودشون بیان و درک سیاسی خودشون رو بالا ببرن. یادمونه کشورهایی مثل عربستان و قطر و کویت و بحرین تا چند سال قبل مثل... از ایران هراس داشتند.
چقدر خوشحالیم برادر چین معاف شد دیگه مشکلی نیست و نیروهای چینی و جنس های بنجولشون براحتی فروش میره توی ایران خلایق هر انچه لایق
مبارکه...حالا چین ازمون نفت می خره به ثمن بخس !!!! یعنی انرژی هسته ای انقدر برامون سود داره که نفت رو ارزون بدیم....من از مسئولین میخوام یه آمار!!! از سود انرژی هسته ای ارائه کنن تا دل این غربیها را بسوزونه
سلمان رشدی هر جا باشه یک روز یک دلاور ایرانی پدرشو در میاره وبه درک واصلش میکنه انشاالله
چقدر شما تابلونظر میدید.معلوم همه نظرات یا اکثرش را یک نفر داده.خجالت بکش تابناک
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
نه عزیز همه نظرات را یک نفرنداده بلکه یک عقیده،یک تفکر ویک ملت داده،ازآنجاکه ملت ایران همه اثرات اقدامات خصمانه دشمن را لمس میکننددیگر برای هیچیک حتی آنهاکه خارج از ایران هستند هم شکی باقی نمانده که آمریکا دشمن ملت ایران است ونابودی مارا دنبال میکند.به این خاطر است که همه جوابها بهم شبیه اندوگویی تراوشات مغزی یک نفراست.هرکدام از هموطنان گوشه ای از خبر را تحلیل میکندوانعکاس میدهد.خجالت راهم ازطرف من تقدیم حضور دشمنان ایران کنید.
با سلام

نمیدانم چرا چینش کلمات در یک سط دو تکه شده است. یعنی شروع بیشتر جمله از وسط سطر آغاز شده و ادامه جمله از ابتدای سطر شروع شده است.
یعنی یک سطر دو تکه شده و تکه دوم اول سطر است وتکه اول در پایان جمله است.
لطفا علت را بررسی نمایید.
بنده از اندروید استفاده می کنم.
ارادتمند
فکر می کنم که این موضوع ساخت بازی پیشرفت خوبی تو کشور داشته. من بعضی از بازی ها ی ایرانی رو دیدم که واقعا گرافیک خوبی داشت
نمی دونم چرا همه نظراشون شبیه همه .مابجای اینکه بیشتر اونها رو بخاطر این ظلمی که به ما می کنن سرزنش کنیم مسئولان خودمون رو سرزنش می کنیم .مگه مسئولان ما چی گفتن بجز اینکه گفتن ما می خوایم مستقل باشیم .مطمئن باشید اون ها اگه این مئله هم نبود یه مسئله دیگه رو علم می کردن.
دلیلشو هم بگو تا مردم در جریان باشن که چرا چین معاف شده تابناک عزیز!
چین به دلیل کاهش واردات نفتی از ایران , از آمریکا امتیاز گرفته و فعلا به مدت 180 روز مشمول تحریمهای آمریکا نمیشه تا چین بتونه نفت کشورهای دیگه رو جایگزین نفت ایران کنه
انشااله همگی از تحریم و سربازی معاف شوند دوستار سربازان غضنفر
فروش نفت ایران تقریبا داره به نصف نزدیک میشه بعد بعضی ها از معاف شدن فلان کشور ذوق می کنن.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری