بازدید 7897

پاسخ محکم جلیلی به رفتارهای اخیر آمریکا

جلیلی پرسید: چه رابطه‌اي بين آمريكا و گروه‌هاي تروريستي است كه هر كس با سياست‌هاي آمريكا مخالفت مي‌كند هدف اقدام تروريستي قرار مي‌گيرد؟ سئوال اصلي جامعه جهاني اين است كه چرا و چگونه آمريكا و تروريست‌ها هدف مشترك پيدا مي‌كنند، چرا افرادي را كه رژيم آمريكا تحريم مي‌كند تروريست‌ها اقدام به ترور آنها مي‌‌كنند؟
کد خبر: ۱۹۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷ 17 October 2011
سرویس سیاست خارجی ـ نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان گفت: آمريكا نمي‌تواند به مدد جنگ افزاري‌هاي نظامي و زرادخانه‌هاي رسانه‌اي و بهره‌گيري از فشارهاي اقتصادي و مالي بحران مخالفت 99 درصدي در داخل و خارج را بپوشاند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، سعید جلیلی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: حركت وال استريت نمادي از مخالفت 99 درصدي جامعه جهاني با دولتمردان آمريكاست كه امروز به خيابان‌هاي نيويورك رسيده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی اظهار داشت: امروز سئوال اصلي مردم جهان و مردم آمريكا اين است كه چرا  بايد یک درصد به مدد جنگ افزارهای نظامي، زرادخانه‌هاي هسته‌اي و اهرم‌هاي اقتصادي براي 99 درصد جامعه جهاني تصميم‌گيري نمايند.

جلیلی با اشاره به سناریوسازی اخیر آمریکا گفت: این سناریوسازی يك حركت نرم‌افزاري رژيم آمريكا عليه حركت اعتراضي مردم آمريكا و براي انحراف افكار عمومي به بهانه امنيتي است و افزود: آمريكا بايد بداند با ساخت تهديدهاي موهوم دروغين و با امنيتي كردن فضا نمي‌تواند از بحران‌هاي داخلي و خارجي كه به آن مبتلاست خلاصي پيدا كند.

جلیلی تاکید کرد: دستگيري صدها نفر به خاطر اعتراض‌هاي مردمي و سناريوسازي براي انحراف افكار عمومي مردم آمريكا به بهانه‌هاي امنيتي دو حركت مكمل سخت افزاري و نرم افزاري رژيم حاكم بر آمريكا براي رهايي از بحران هاست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: اينكه قدرتي مثل آمريكا دركنار سركوب  اعتراض‌هاي مردمي با توسل به چنين شيوه‌هايي بخواهد خود را از بحران‌هاي داخلي و خارجي برهاند نشانه ضعف مفرط، استيصال و علامت باليني از احتضار ابرقدرتي آمريكاست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی اظهار داشت: آمريكا نمي‌تواند به مدد ابزارهاي قدرتي كه دارد جرائم تروريستي خود را بپوشاند و افكار عمومي جهاني به‌خصوص منطقه نمي‌تواند از جرائم تروريستي آمريكا چشم پوشي كند.

وی افزود: آمريكا متهم اصلي تروريسم است و کارنامه دولت آن یک کارنامه تروریستی است و با فرار به جلو نمي‌تواند سابقه رفتارهاي تروريستي خود را بپوشاند.

جلیلی با اشاره به تاريخ نيم قرن اخير و بخصوص ده سال اخير در منطقه و شواهد اقدامات تروریستی آمریکا گفت:  فرار به جلوي آمريكا مانع از تعقيب آن نخواهد شد و ادعاي اخیر آمريكا فرصتي ايجاد كرد تا آن را در فرار به جلو تعقيب كنیم.

جلیلی افزود: شواهد ما عليه اقدام‌هاي تروريستي آمريكا مبتني بر توهمات نبوده و بر اساس واقعيات است و اسناد و شواهد ارتباط سرویس جاسوسی آمریکا با سرکرده گروهکی که جان 400 شهروند ما را هدف قرار داده است را سال گذشته برای دبیرکل سازمان ملل ارسال کردیم و این موضوع را رسماً از طريق سفارت سوئيس به رژيم امريكا ابلاغ كرده‌ايم.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی اظهار داشت: شبكه ترور آمريكا در دو سال اخير چهره‌هاي علمي و برجسته‌ای در جهان اسلام را هدف قرار داده‌اند و چهره‌هايي كه مانع دخالت آمريكا و مخالف سياست‌هاي آمریکا هستند هدف حملات تروريستي قرار مي‌گيرند.

جلیلی پرسید: چه رابطه‌اي بين آمريكا و گروه‌هاي تروريستي است كه هر كس با سياست‌هاي آمريكا مخالفت مي‌كند هدف اقدام تروريستي قرار مي‌گيرد؟ سئوال اصلي جامعه جهاني اين است كه چرا و چگونه آمريكا و تروريست‌ها هدف مشترك پيدا مي‌كنند، چرا افرادي را كه رژيم آمريكا تحريم مي‌كند تروريست‌ها اقدام به ترور آنها مي‌‌كنند؟ چه رابطه‌اي بين آمريكا و جريان‌هاي تروريستي وجود دارد كه هر دوي آنها نيروي قدس را هدف قرار مي‌دهند چه رابطه‌اي بين آمريكا و ديكتاتورهاي منطقه مثل صدام و مبارك وجود دارد كه هر دو نيروي قدس را هدف قرار داده‌اند؟

جلیلی اظهار داشت: مبارزه با آمريكا از محورهاي هم‌بستگي ملي در كشور ما و هم‌بستگي منطقه‌اي و هم‌بستگي امت اسلامي است كه در دو اجلاس بيداري اسلامي و حمايت از فلسطين تجلي پيدا كرد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به فهرست اقدام‌هاي تروريستي آمريكا بر رسیدگی  به این جرائم و تعقیب متهمان آن در دادگاهی بین‌المللی تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها