بازدید 14016
با وجود تأکید چندباره مقامات ایرانی، مبنی بر عدم ساخت بمب اتمی؛

ادامه پروژه ایران هراسی با پیش‌بینی زمان دستیابی ایران به بمب!

به نوشته «رویترز»، تحریم‌ها، خرابکاری‌هایی چون انتقال ویروس کامپیوتری استاکس نت و به تازگی هم ترور دانشمندان هسته‌ای ایران که تهران، اسراییل را عامل آن می‌خواند، نشان از پیشرفت‌های اتمی این کشور دارد و این در حالی است که ذخایر اورانیوم ایران نیز رو به افزایش است و بر پایه برآورد کارشناسان، ایران اکنون...
کد خبر: ۱۹۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷ 06 October 2011
«اولی هاینون»، بازرس ارشد هسته‌‌ای سازمان ملل تا سال گذشته، اعلام کرد: «با توجه به آنچه درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران شناخته شده نیست، فکر نمی‌کند ایران برای توسعه قابلیت ساخت سلاح اتمی به زمان طولانی نیاز داشته باشد».

به گزارش «تابناک»، وی در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت: «این پروسه ساخت است که به زمان بیشتری نیاز دارد؛ اما ایران قطعا از عناصر لازم برخوردار است و قابلیت‌های خود را نیز توسعه داده است».

هاینون که اکنون یکی از مقامات ارشد در مرکز علوم و امور بین‌المللی دانشگاه هاروارد است، می‌گوید: «گویا تهران همچنان رویکرد سیاسی مشخصی را در زمینه ساخت بمب اتمی در پیش گرفته است، ولی برآوردها از زمان دستیابی ایران به توان ساخت سلاح اتمی، از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند مشخص کند که قدرت‌های بزرگ جهان برای حل و فصل دیپلماتیک چالش هسته‌ای ایران چقدر زمان دارند».

بنا بر این گزارش، ماه گذشته نیز «گرگ جونز»، تحلیلگر آمریکایی با طرح این موضوع که اگر ایران بخواهد ساخت سلاح هسته‌ای را آغاز کند، می‌تواند در هشت هفته اورانیوم غنی شده مورد نیاز خود را تأمین کند، هشدارهایی را مطرح کرده بود.

جونز گفته بود: از آنجایی که ایران به ساخت سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک شده است، باید این کشور را یک قدرت هسته‌ای غیررسمی بدانیم.

این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان، با توجه به موانع فنی که ایران باید بر آن‌ها غلبه کند، این برآوردها را واقع گرایانه نمی‌دانند.

هانونن در ادامه افزود: «احتمال می‌رود ایرانی‌ها تا پایان سال آینده، مواد لازم را در دست داشته باشند که باید آن‌ها را به درصد غنای لازم برسانند و این فرآیند نیز دست کم شش ماه به طول خواهد انجامید».

او با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی در سه حوزه غنی سازی، طراحی سیستم‌های هسته‌ای و یک سامانه موشکی برای پرتاب آن، فعالیت می‌کند، گفت: «اما سرعت پیشرفت در هر سه حیطه ممکن است کند باشد؛ بنابراین، این احتمال هست که آن‌ها در مقطع کنونی، تمرکز خود را به مهمترین بخش یعنی ساخت مواد شکاف پذیر معطوف داشته باشند».

به نوشته «رویترز»، تحریم‌ها، خرابکاری‌هایی چون انتقال ویروس کامپیوتری استاکس نت و به تازگی هم ترور دانشمندان هسته‌ای ایران ـ که تهران، اسراییل را عامل آن می‌خواند ـ نشان از پیشرفت‌های اتمی این کشور دارد و این در حالی است که ذخایر اورانیوم ایران نیز رو به افزایش است و بر پایه برآورد کارشناسان، ایران اکنون مواد با درصد غنای پایین را برای ساخت دست‌کم دو بمب اتمی در دست دارد.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از «مارک فیتزپاتریک»، مدیر موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی، می‌افزاید: «به نظر منطقی نمی‌رسد که ایران خطر حملات هوایی را بپذیرد، مگر آن که بتواند دست‌کم چند بمب اتمی بسازد».

گفتنی است، با وجود تأکید چندباره مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اعتقاد نداشتن به ساخت سلاح هسته‌ای و غیر انسانی دانستن آن، رسانه های غربی برای همراه نگه داشتن افکار عمومی درباره انواع و اقسام دشمنی‌ها علیه کشورمان، به راه‌های گوناگون همچنان در صدد القای چنین مسأله‌ای هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
سلام
اگر اسرائيليها وآمريكائيها انسان بودند جدا از قتل عامهايي كه انجام دادند ويروسي را كه اينگونه مخرب است وبمراتب خطرناكتر از بمب است را روانه يك نيروگاه‌هسته‌اي نمي‌كردند در حالي كه مي‌دانند فاجعه‌آميز ميتواند باشد چون در حال راه‌اندازي بود وعملكرد ويروس هم در جهت انهدام آن بود ولي بايد تاسف خورد به حال عده‌اي كه دست بدامن آمريكا شده‌اند وبه با سياستمداران اين كشور همراه شده‌اند چه رحم ومروتي در آنها ديده‌اند مگر اينها رحم دارند مگر به مردم ژاپن رحم كردند ترديد نكردند وبمب اتم را روي اين مردم ريختند وهنوز هم حاضر به عذرخواهي نمي‌باشند وبه نوعي آن رايك اقدام جاودانه ميدانند كساني كه با اين سياستمداران همراهي ميكنند خائناني هستند كه خود وهموطنان خود را به دره‌ي جهنمي ميخواهند هدايت كنند به اميد سرافرازي ايران عزيز وآخر حرف دكتر حسابي را ميگويم كه قلب هر ايراني كه براي ايران نتپد بهتر است اصلا نتپد
ایران یک قدرت منطقه ایست و توازن قدرت منطقه پرآشوب خاورمیانه میطلبد که ایران هسته ای باشد. خلاء قدرت بین شرق و غرب ابر قاره اوراسیا را ایران پرکرده است و مطمئن باشیم که در آینده نه چندان دور این قدرت قابل پذیرش از طرف یکه تاز جهان خواهد بود اما با یکسری تعهدات دوجانبه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
خائن
ایران هیچگاه به دنبال بمب اتم نبوده و نیست. به خاطر اینکه بمب اتم کودک و بزرگ نمی شناسد و فقط به درد جنایتکارانی چون امریکا و اسرائیل می خورد.
چشمشون كور شه ميخواهيم هزارتا بمب اتم بسازيم وتوسر همون غربيهايي بزنيم كه توي كشورهاي ديگه دخالت ميكنند وحكام دست نشانده روي كار مي آورند.
ایران برای دفاع از سرزمین خود 75 میلیون کلاهک هسته ای دارد.
پاسخ ها
سارا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
ای ول دم شما گرم!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
آفرین ...
آن ها همیشه در حال دسیسه هستند، ولی به تدبیری های داخلی و سیاست های به اصطلاح تهاجمی (به جای سیاست های خردمندانه) در عرصه خارجی به دسیسه های آن ها میدان داده است.
برای من سواله که اگه بمب اتمی بده چرا فقط برای ما بده!کشورهایی مثل امریکا-هند-پاکستان-اسرائیل- فرانسه چندین کلاهک هسته ای دارند ما نداشته باشیم؟ایران هم باید به دنبال ساخت بمب اتم باشه وبرا رو کم کنی یکی را هم تو کویر لوت ازمایش کنه!هیچکی نمیتونه هیچ غلطی بکنه!!
هم انرژی هسته ای وهم سلاح هسته ای حق مسلم ماست
اگر انقدر داشتن بمب هسته اي تعيين كننده است خوب يكي بسازين دلشون نسوزه !
ولی ما راهی به جز ساختن بمب اتم نداریم در صورتی که موفق به ساختن بمب اتم نشویم امنیت آینده کشورمان توسط اعراب و کشورهای همسایه به مخاطره خواهد افتاد اگر افغانستان هم اتم داشت امروز این همه بد بخت نبود.
صلاح دراینست بالاترین سلاح متعارف راداشته باشیم...مگراینکه یهودیهای افراطی اعلام نداشتن کنندویارژیم دلار
وهمه کشورهای صاحب سلاح آتمی
خلع سلاح شده باشند
در این فضای آلوده رسانه ای کار ما باید شفا سازی برای افکار عمومی جهان باشد تا اجماع کشور ها را برای ضربه زدن به ما بدست نیاورند
از دولتمردان غربی سه سوال دارم:
1.چرا سلاح اتمی برای امریکا،انگلیس،فرانسه،اسرائیل و.......امنیت می اورد اما برای کشورهای برزیل،ژاپن،کره ی شمالی،ایران،المان و....... امنیت نمی اورد؟؟
2.شما چگونه به خود اجازه می دهید که با داشتن چند هزار کلاهک اتمی و لکه ی ننگین حمله ی اتمیتان به هیروشیما و ناکازاکی از کشورهای دیگر بخواهید که بمب نسازند؟؟
3.چطور این حق را به ایران نمی دهید که وقتی از شمال،غرب و شرق در محاصره ی هسته ای است به سمت ساخت بمب نرود؟؟
تنها دلیل دشمنی شما با ایران این است که ایران یک کشور کاملآ مستقل از نظر سیاسی و ایدئولوژیکی است و فرقی نمی کند که این استقلال توسط اسلام گراها ایجاد شود یا سکولارها.
این را بدانید که ایران دیگر ان شیر ضعیف و پیر نیست که چپاولش کنید و این شیر خفته در حال بیدار شدن است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی