بازدید 2896
با شکوه خاص برگزار شد:

شکرگزاری مردم لیبی در اولین عید بدون قذافی

مردم لیبی امروز با خیالی راحت و آرامش خاطر اولین عید سعید فطر بدون سرهنگ قذافی را جشن گرفتند، هزاران نفر در طرابلس آزاد شده، نماز عید سعید فطر را در فضایی از معنویت و آرامش اقامه کردند.
کد خبر: ۱۸۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳ 31 August 2011
مردم لیبی امروز برای اولین بار پس از چندین دهه، ضمن اقامه نماز عید سعید فطر به برکت سرنگونی دیکتاتور مستبد و خونریزی چون معمر قذافی، به جشن و شادمانی پرداختند.

به گزارش مهر، مردم لیبی امروز با خیالی راحت و آرامش خاطر اولین عید سعید فطر بدون سرهنگ قذافی را جشن گرفتند، هزاران نفر در طرابلس آزاد شده، نماز عید سعید فطر را در فضایی از معنویت و آرامش اقامه کردند.

در خطبه نماز عید فطر که شبکه الجزیره به طور مستقیم پخش کرد، خطیب نماز عید سعید فطر طرابلس گفت : امروز عید واقعی مردم لیبی پس از سقوط قذافی است.

وی با توصیف قذافی به طاغوت و ظالم دعا کرد تا خداوند از وی به خاطر جنایاتی که در لیبی مرتکب شد، انتقام بگیرد، این دعا با فریاد الله اکبر هزاران نمازگزار در طرابلس تایید شد.

خطیب طرابلس همچنین انقلاب لیبی را بزرگترین انقلاب دوران معاصر توصیف کرد و از مردم این کشور خواست با حفظ وحدت، از تفرقه و دودستگی پرهیز کنند.

وی همچنین با تشکر از جامعه بین المللی و نام بردن از کشورهای قطر و امارات متحده عربی به خاطر کمک به انقلابیون لیبی در پیامی خطاب به قذافی گفت : امروز دیگر تو هیچ جایی در میان ما ندارد، چرا که ملت علیه ظلم به پا خواست.

خطیب نماز جمعه عید سعید فطر گفت: لیبی به پیشرفت در تمام زمینه ها نیاز دارد و هرگز به تنهایی قادر به چنین کاری نخواهد بود و به کمک تمام کشورها نیاز دارد، با این حال لیبی نیاز به قیمومیت هیچ کشوری چه اسلامی یا غیر اسلامی ندارد.

وی همچنین از جوانان طرفدار قذافی خواست برای حفظ سلامت و امنیت خود و کشورشان، سلاحهای خود را تحویل دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان