بازدید 16548
گزارش لحظه به لحظه از:

متن و حاشیه راهپیمایی روز جهاني قدس

در سي و سومين سالگرد روز جهاني قدس و در شصت و سومين سال اشغال رسمي خاک سرزمين پاک پيامبران الهي، مردم مؤمن و روزه‌دار از اقشار و اصناف گوناگون، از هر گروه و قوميت و مذهب و سليقه فرهنگي و گرايش سياسي وفادار به انقلاب اسلامي و آرمان آزادي قدس شريف، همگام با آزادگان و مسلمان جهان، انزجار خود را از اقدامات ضد بشري صهيونيست اعلام مي‌كنند.
کد خبر: ۱۸۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳ 26 August 2011
راهپيمايي روز جهاني قدس در مسيرهاي هفت‌گانه از ساعت 10.30 صبح امروز ـ جمعه ـ در تهران و دیگر شهرهاي ايران، همصدا و همدل با ساير کشورهاي اسلامي به سمت ميعادگاه‌هاي نماز جمعه آغاز ‌شد.

به گزارش «تابناک» در مسير‌هاي راهپيمايي نيز فعاليت‌هاي فرهنگي برای تبيين دستاوردهاي موج بيداري اسلامي، تصاويري از راهپيمايي‌هاي سال‌هاي گذشته و غيره انجام خواهد شد.

آيت‌الله احمد خاتمي، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران است و سخنران پيش از خطبه‌ها نيز دكتر محمود احمدي‌نژاد ـ رييس‌جمهور ـ خواهد بود.

امروز در سي و سومين سالگرد روز جهاني قدس و در شصت و سومين سال اشغال رسمي خاک سرزمين پاک پيامبران الهي، مردم مؤمن و روزه‌دار ايران اسلامي از اقشار و اصناف گوناگون، از هر گروه و قوميت و مذهب و سليقه فرهنگي و گرايش سياسي وفادار به انقلاب اسلامي و آرمان آزادي قدس شريف همگام، همدل و همصدا با آزادگان و مسلمان جهان، عليه مستکبران و قدرت‌هاي خودکامه و سلطه‌گر شوريده، نابودي نظام کفر و طاغوت و سلطه و در رأس آن اسراييل غاصب را فرياد مي‌زنند و انزجار و خشم و نفرت خود را از اقدامات ضد بشري و غيرقانوني صهيونيست اعلام مي‌كنند.

اخبار تکمیلی:

‌مردم روزه‌دار ایرانی از ‌دقایق اولیه آغاز روز جهانی قدس، با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم»، ‌حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم ‌کردند.

احمدی نژاد به راهپیمایان روز قدس پیوست

رئيس جمهور، دقايقي پيش در جمع راهپيمايان روز قدس در آخرين جمعه ماه رمضان حضور يافت.
محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهور دقايقي پيش در محدوده خيابان انقلاب تقاطع ‌خيابان ارديبهشت ‌در جمع راهپيمايان و روزه‌داران روز قدس حاضر و با مردم شركت كننده در راهپيمايي به سمت ميعادگاه نماز جمعه در دانشگاه تهران همراه شد.

حضور جامعه ورزش در راهپیمایی

جامعه ورزش نيز دوشادوش آحاد جامعه ايراني روز قدس را گرامي داشتند. از ساعات آغاز راهپيمايي بزرگداشت روز قدس، حضور جامعه ورزش در ميان آحاد جامعه مشهود بود. حضور چهره‌هايي همچون محمد عباسي، كيومرث‌هاشمي، مهدي تاج و ... در كنار ورزشكاران دیگر رشته‌هاي ديگر با استقبال مردم روبه‌رو شد و آنها در كنار ديگر اقشار مردم، روز قدس را گرامي داشتند.

شرکت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امروز همگام با مردم مومن و روزه‌دار كشورمان در راهپيمايي روز قدس در تقاطع استاد نجات الهي به انقلاب شركت كرد.

آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني در جمع خبرنگاران با توجه به اهميت حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز قدس، مسأله فلسطين را نماد بيداري و مظلوميت مسلمانان دانست و گفت: با توجه به موج بيداري در جهان اسلام، حضور گسترده ملت ايران در راهپيمايي بيانگر هماهنگي با جهان اسلام است.

پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

جمعي از راهپيمايان تهراني شركت كننده در آيين‌هاي روز جهاني قدس، به نشانه محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي، پرچم‌هاي اين رژيم را در يكي از مسيرهاي راهپيمايي به آتش كشيدند. دقايقي پيش خيل عظيمي از راهپيمايان در چهار راه وليعصر تهران، چند پرچم رژيم غاصب صهيونيستي را به آتش كشيدند. جمعي از بانوان شركت كننده در اين راهپيمايي نيز كفن‌هايي كه بر روي آن فرازهايي از دعاي فرج نوشته شده بر تن كرده‌اند.

حضور حضرات آیات مکارم، نوری و‌ هاشمی‌ شاهرودی در راهپیمایی روز قدس

حضرات آیات مکارم، نوری و‌ هاشمی‌شاهرودی به جمع راهپیمایان روز قدس در قم پیوستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی و آیت‌الله‌ هاشمی‌شاهرودی امروز همراه با دیگر اقشار مردم در راهپیمایی یوم‌الله روز قدس حاضر شدند.

همچنین منوچهر متکی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم، حجج اسلام بنایی و آشتیانی از دیگر شخصیت‌های حاضر در راهپیمایی روز قدس در قم هستند.

رئيس قوه قضاييه به جمع راهپيمايان روز قدس پيوست   

رئيس‌ قوه‌ قضاييه دقايقي پيش در راهپيمايي روز جهاني قدس حضور يافت.

آيت‌الله صادق آملي لاريجاني، دقايقي پيش از تقاطع خيابان منيري جاويد ـ انقلاب به جمع راهپيمايان روز جهاني قدس پيوست و با مردم ايران اسلامي همگام شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با راهپیمایان روز قدس همراه شد

محسن رضایی روز جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به ابتکار حضرت امام (ره ) در پایه ریزی روز جهانی قدس گفت: برگزاری مراسم روز قدس برکات بسیاری برای اسلام و منطقه داشته است و فشار سنگینی را بر رژیم صهیونیستی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای این مراسم در وضعیتی که روز به روز شرایط برای رژیم غاصب صهیونیستی سخت‌تر می‌شود، ارمغان آور شرایط و زندگی بهتر برای مردم فلسطین خواهد بود.

رضایی خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی در محاصره کشورهای چون لبنان از شمال و مردمی انقلابی مصر از جنوب قرار گرفته و این محاصره در حال تنگ‌تر شدن است.

وی گفت: مردم مسلمان فلسطین بدانند که مسلمانان آنان را تنها نخواهند گذاشت و اطمینان دارم که تا محو این رژیم یک الله اکبر دیگر باقی است.

آيت‌الله مهدوي‌‌كني در جمع راهپيمايان تهراني حاضر شد

رئيس مجلس خبرگان رهبري در جمع راهپيمايان تهراني روز قدس حضور يافت.

آيت‌الله محمدرضا مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري ظهر امروز در جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس حاضر شد. وي از خيابان انقلاب تا دانشگاه تهران راهپيمايي كرد.

وی در پاسخ به خبرنگاران گفت: آزادی قدس شریف نزدیک است و ما گمان می کنیم به زودی شاهد پیروزی فلسطینیان و صهیونیست‌های اشغالگر خواهیم بود.

دبیر شورای نگهبان در جمع راهپیمایان روز قدس حاضر شد

دبیر شورای نگهبان، دقایقی پیش در جمع راهپیمایان مراسم روز جهانی قدس حاضر شد.

آیت‌الله جنتی به همراه برخی از مسئولان شورای نگهبان از سمت میدان انقلاب به جمع راهپیمایان پیوست و هم اکنون در حال حرکت با جمعی از راهپیمایان به سمت دانشگاه تهران محل برگزاری مراسم است.

بازتاب راهپیمایی روز قدس در خبرگزاری فرانسه

یک خبرگزاری غربی با پوشش اخبار راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران از خواست مردم این کشور برای آزادی قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به پوشش اخبار مربوط به راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران پرداخت.

این خبرگزاری با اشاره به حضور ده‌ها هزار نفر از مردم در راهپیمایی امروز جمعه در تهران نوشت: در این راهپیمایی مردم ایران همبستگی خود را با مردم فلسطین و انزجارشان را از اسرائیل نشان دادند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: شبکه‌های تلویزیونی ایران تصاویر راهپیمایی گسترده در شهرهای این کشور را به نمایش گذاشتند که در آنها مردم این کشور با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم فلسطین علیه اسرائیل و آمریکا شعار می‌دادند.

خبرگزاری فرانسه همچنین به حضور مقامات کشوری در راهپیمایی روز جهانی قدس و سخنرانی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم این روز اشاره کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی