بازدید 9775
۲

ادبیات حاکم بر فضای سیاسی مناسب نیست

همه مسائل کشور جریان انحرافی نیست. در تحلیل باید واقع بین بود؛ همان گونه که نادیده گرفتن جریان انحرافی نادرست است، بزرگنمایی آن به اندازه‌ای که مسائل مهم کشور در آن گم شود، هم نادرست است. این وضعیت مسائل جهان اسلام و منطقه را از حوزه افکار عمومی و رسانه‌ها بیرون کرده است.
کد خبر: ۱۷۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵ 30 June 2011
دکتر علی احمدی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی که در مجلس هفتم در فراکسیون وفاق و کارآمدی هم حضور داشت و روزهای اخیر نیز برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز از سمت های خود در دبیرخانه مجمع تشخیص استعفا داده است، در گفت وگویی به پرسش های «تابناک» پاسخ داد.

به گزارش «تابناک»، وی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی وی از آینده تحولات سیاسی در کشور گفت: هرچند فضای سیاسی کشور شاداب نیست، سکون هم ندارد. پیشتر مردم می‌پرسیدند چه خبر، ولی اکنون می‌پرسند چه می‌شود؟ هدفمندی یارانه‌ها چه می‌شود؟ سرنوشت دولت چه می‌شود؟ آیا هدفمندی یارانه‌ها منجر به سیر صعودی تورم و گرانی می‌شود و یا به توسعه کشور می‌انجامد؟ و... .
 
احمدی ادامه داد: طبیعی است که این رخدادها و مسائل در کار کشور اثر می‌گذارد. مردم می‌پرسند، می‌خواهند و می‌گویند چه می‌شود و چه باید کرد؟ حتی همکارانم در دولت. برخی می‌گویند سکوت دولت، در حال حاضر کاشتن باد برای درو کردن توفان در انتخابات است؛ به عبارت دیگر، سکوت مقطعی است.

احمدی نژاد نیز می‌گوید: «تاکنون سکوت کرده‌ایم و از این به بعد نیز موضع ما سکوت است؛ اما اگر نقطه‌ای که من ببینم و بخواهد آسیب جدی به کشور وارد شود، موظف هستم که کارها و مسائل را با مردم در جریان بگذارم و وظایف قانونی خود را انجام دهم و امیدوارم به آنجا نرسد»؛ بنابراین، مردم منتظر یک تحرک از سوی دولت و مخالفان آن هستند.

بنا بر این گزارش، علی احمدی که در ماه اخیر دیدارهایی با علمای شیراز از جمله حضرت آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و آیت الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری نیز داشته، بر این باور است که حامیان دولت در ماه های آینده، فعالانه وارد انتخابات خواهد شد؛ بنابراین، نگرانی هایی در این زمینه هست.

وی در این باره می گوید: هرچند اصلاح طلبان در حاشیه هستند، منتظر بازی اند که دولت پیش می‌برد. بیشترین دغدغه‌ها متوجه عوارض منفی حضور عوامل دولت است، برای همین، فضای موجود جامعه مردم را بیشتر به انفعال و تماشاگری برده است؛ بیشتر از آن که فعال باشند، منتظرند چه اتفاقی می‌افتد. اما نزدیک به انتخابات سکوت دولت شکسته خواهد شد و میدان بازی را خود تعریف خواهد کرد؛ دولت فعال خواهد بود. اثرگذاری دولت دست کم در شهرهای کوچک زیاد است و مانعی هم برای خود نمی‌بیند.

علی احمدی در پایان و در پاسخ به پرسش «تابناک» درباره حضور و نفوذ گروه انحرافی در کشور گفت: ادبیات حاکم بر فضای سیاسی جامعه مناسب نیست و با عقلانیت و اعتدال فرسنگ‌ها فاصله دارد. فارغ از میزان توانایی افراد یا جریان، ظرفیت‌ها، پیامدها و اثار آن همه چیز به افراد نسبت داده می‌شود و بر همه مسائل کشور از جمله مسائل اساسی و مهم سایه می‌اندازد و کشمکش‌های سیاسی و تسویه حساب‌های فردی و گروهی تا هر کس دل پری دارد، تخلیه کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، عقلانیت استراتژیک برای حل مسائل کشور به کنار می‌رود، همه ارکان نظام به مسائل نه چندان مهم مشغول می‌شوند و دشمن از غفلت برای ضربه زدن استفاده می‌کند. حال آن که همه مسائل کشور جریان انحرافی نیست. در تحلیل باید واقع بین بود؛ همان گونه که نادیده گرفتن جریان انحرافی نادرست است، بزرگنمایی آن به اندازه‌ای که مسائل مهم کشور در آن گم شود، هم نادرست است. این وضعیت مسائل جهان اسلام و منطقه را از حوزه افکار عمومی و رسانه‌ها بیرون کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امان از انتخابات
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان