بازدید 11229

قطعي برق در گرماي 43 درجه

گرچه به گفته اهالي اين خيابان و همچنين مشاهدات عيني نگارنده در سال گذشته هم اين مشكل وجود داشته و حتي برق براي دو بار در روز قطع مي‌شده است، امسال نيز اين روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۷۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲ 22 June 2011
قطع مكرر برق در يكي از مناطق قم آن هم در ساعات ظهر كه ساعت اوج گرما به شمار مي‌رود، موجب ايجاد مشكل براي مردم اين منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در حالي كه مسئولان وزارت نيرو اعلام كرده بودند با تمهيداتي كه از سوي صنعت برق انديشيده شده، شعار امسال اين است كه حتي يك مشترك هم نبايد شاهد خاموشي باشد، اما چند روزي است كه خاموشي همچون سال گذشته در خيابان شهيد رئيس كرمي قم به صورت مكرر تكرار مي‌شود.

با وجود اينكه هر سال مسئولان قبل از شروع فصل تابستان خبر از پايان قطع شدن برق مي‌دهند، اما مسئله خاموشي همچنان در برخي از مناطق شهر قم به صورت مكرر رخ مي‌دهد و اين مسئله با وجود افزايش دماي هوا طي روزهاي اخير موجب نارضايتي شهروندان ساكن در اين مناطق شده است.

چند روزي است با اوج گرفتن گرماي هوا خيابان شهيد رئيس كرمي قم دچار خاموشي مي‌شود و مردم اين منطقه محروم مجبور هستند در ساعات مياني روز كه زمان اوج گرماست، قطعي برق را تحمل كنند.

گرچه به گفته اهالي اين خيابان و همچنين مشاهدات عيني نگارنده در سال گذشته هم اين مشكل وجود داشته و حتي برق براي دو بار در روز قطع مي‌شده است، امسال نيز اين روند همچنان ادامه دارد.

مردم اين منطقه با وجود اينكه تاكنون با سر و صداي عبور قطار در ساليان گذشته و همچنين فعال نشدن خطوط اتوبوس واحد توانسته‌اند كنار بيايند اما اين روزها قطع شدن هر روزه برق آن هم در هواي 43 درجه امان از اين مردم بريده و موجب ناراحتي آنها شده است.

يكي از اهالي اين منطقه كه ساعت 3 بعد از ظهر كه از شدت گرماي هواي داخل منزل به دليل قطعي برق در سايه يكي از درختان اين خيابان پناه گرفته است، مي‌گويد: قطعي برق منازل اين خيابان در تابستان سال گذشته به صورت گسترده مشاهده شد به حدي كه باعث شد مردم منطقه نامه‌هاي مختلفي را بنويسند و حتي به فكر نوشتن طوماري بودند.
محمد صادقي افزود: امسال هم در روزهاي اخير شاهد قطع شدن مكرر برق در اين منطقه هستيم كه اين قطعي با توجه به اينكه در ساعات گرم روز صورت مي‌گيرد تحمل گرما را براي ساكنين غيرممكن كرده است.

محمد حسن‌زاده از ديگر ساكنان خيابان رئيس كرمي قم مي‌گويد: مردم اين منطقه بيشتر از قشر زحمتكشي هستند كه ساعاتي از روز را در اوج گرما براي استراحت و همچنين داشتن ساعاتي خوش و شادمان در كنار خانواده به منزل مي‌آيند اما متاسفانه در همين ساعات برق منازل آنها قطع مي‌شود و قطعي برق در اين هواي بسيار گرم نه تنها استراحت آنها را به هم مي‌زند بلكه موجب آزردگي خاطر آنها مي‌شود.

* مشكل مكرر قطعي برق اين منطقه در سال گذشته

زهرا هاشمي از ديگر ساكنان اين منطقه ميگويد: سال قبل مشكل قطعي برق بارها در ايام تابستان مشاهده شد و تماس‌هاي مكرري از سوي مردم با واحد حوادث شركت برق صورت گرفت كه متاسفانه هيچ نتيجه‌اي نداشت.

وي ادامه داد: قطعي مكرر برق در سال گذشته موجب آسيب ديدن بسياري از لوازم برقي منازل ساكنين اين خيابان شد و آزردگي خاطر بسياري از آنها را در برداشت.
هاشمي تصريح مي‌كند: ساكنين اين خيابان سال گذشته بارها به اداره برق مراجعه كردند ولي نتيجه‌اي نگرفته‌اند.

وي افزود: هر بار كه مراجعه مي‌كرديم مسئولان با بيان دلايلي نه چندان قانع‌كننده خاموشي را به يك دليل نسبت مي‌دادند.
نارضايتي مردم اين منطقه درحالي است كه بنابر بر اعلام مسئولان شركت برق بالا بودن ميزان بار مصرف از جمله دلايل قطع برق در منطقه خيابان رئيس كرمي است.

*نصب ترانس هوايي براي رفع مشكل

با توجه به مشكلات مطرح شده از سوي مردم ساكن در اين منطقه، مدير منطقه غرب شركت توزيع نيروي برق قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس علت خاموشيهاي مكرر در خيابان رئيس كرمي را مصرف زياد و افزايش بار در ساعات مياني روز ذكر كرد.

سيد نبيل كهفي با اشاره به اينكه در هيچ نقطه‌اي از استان قم به علت كمبود برق قطعي جريان وجود ندارد، افزود: به علت افزايش مصرف ساكنان اين مناطق و فشار ناشي از آن فيوزهاي موجود در پست‌ها سوخته و موجب قطع جريان برق ميشود.

وي گفت: متاسفانه امكان جابجايي خطوط نيز در اين منطقه وجود ندارد به همين دليل به دنبال مجوز نصب ترانس هوايي براي رفع اين مشكل هستيم.
كهفي با اشاره به امكان سنجي نصب تجهيزات زميني اظهار داشت: اين مورد نيز توسط كارشناسان ما تاييد نشده است، به همين دليل نصب ترانس هوايي در دستور كار قرار گرفته است.
وي گفت: نصب تجهيزات مورد نياز زمان‌بر است اما نهايت تلاش خود را براي برطرف ساختن هرچه سريع‌تر اين مشكل به كار خواهيم گرفت.

* همت مسئولان

به نظر مي‌رسد مسئولان شركت برق قم بايد براي حل مشكل مردم اين منطقه اقدامي اساسي داشته باشند تا در هواي گرم اين روزهاي قم موجب آزردگي خاطر مردم نشوند.
با توجه به اينكه برقراري جريان برق در بسياري از نقاط شهر قم داراي وضعيت پايداري است با همتي مضاعف مي‌توان اين مشكل را به شكل هميشگي برطرف كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
شما تیتر زدید قطعی برق در گرمای 43 درجه. یعنی قطعی برق در این دما رو فاجعه میدونید،ولی تا حالا خبری در مورد قطعی برق در اهواز ( مخصوصا حومه اهواز) در هوای بیش از 50 درجه دادید!!!
حداقل در قم اگر برق قطع بشه میتونن پنجره های خونشون رو باز کنن و از هوای بیرون استفاده کنن ، ولی ما علاوه بر این گرما ، بعلت گرد و غبارهای شدید روزانه حتی نمیتونیم پنجره هامون رو باز کنیم.
ایکاش درد مردم خوزستان فقط گرما بود!!!
ما حتی آب سالم برای نوشیدن نداریم. آب رودخانه دز را از سرشاخه هاش با هزینه های هنگفت به استان قم بردن ، اون هم یکسال زودتر از موعد مقرر ، ولی ما مردم خوزستان سالهاست که منتظر آب آشامیدنی سالم هستیم.
پاسخ ها
شهروند خوزستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
آقا محمد. خوزستانی بودن یعنی بدبخت بودن ، یعنی شهروند درجه 2 بودن ، یعنی آب آشامیدنی سالم نداشتن ، یعنی گردو خاک خوردن هیچ نگفتن!
آقا محمد دست رو دلمون نزار که خونه . دیشب در گرمای 50 درجه به همراه گردو غبار شدید 4 ساعت برق نداشتیم ، هیچ سایتی از ما نگفت . ولی قطعی برق در دمای 43 درجه قم شد سرخط خبرهای سایتها و روزنامه ها!!!!!!!!
صالحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
خدایا چرا باید این اتفاقات بیافته که با خودم بگم ایکاش خوزستانی نبودم ، ایکاش در اصفهان یا تهران بدنیا می آمدم تا حداقل آب سالم مینوشیدم ، ایکاش در تهران بدنیا می آمدم که اگر یه روز کمی هوا غبار آلود شد اداره ام را تعطیل کنن ، نه اینکه در اهواز و با وجود گرد و غبار شدید مجبور باشم به سر کار بروم.

تابناک جان درد خوزستانی ها کم نیست.
سلام
چرا از گرمای 50 درجه که قطعی برق میشود کسی حرفی نمیزند؟
چرا ما مردم عسلویه باید وسیله حال رفاه دیگران باشیم و خود در بدبختی و بی برقی و بی آبی به سر ببریم؟
اخه تا کی؟؟؟
امروز 4ساعت تمام برق منطقه عمران از شهرستان گلپایگان رفت . هنوز تابستان نیامده شروع کردند به قطعی .
کاش حداقل یک اعلام بکنند که در شهرهای کوچک! نمی کنند.
این که چیزی نیست - دیروز در هوای بالای 50 اهواز ( منطقه گلستان ) هم 5/3 ساعت برق نداشتیم - تازه چند بار هم نوسان داشتیم و دلهره سوختن کولر !!!
کاش فقط همون یه خیابون بود . تقریبا همه نقاط قم هر روز قطعی دارن .
اون از اب اینم از برق ....
متاسفانه این مشکل در مناطق دیگر قم هم وجود داره که نشان دهنده عملکرد و مدیریت ضعیف در اداره برق قم است
چند روز قبل و در اوج گرما برق مناطق متعددی از قم از ساعت 3و نیم بعد ازظهر تا 11و نیم شب به مدت بیش از 8 ساعت قطع بود و هیچ کس و حتی تلفن 121 هم جوابگو نبود به طوری که مجبور شدم ساعت 8 شب حضوری به اداره برق مراجعه کنم و در آنجا متاسفانه آقایان کارمندان شریف حوادث برق با خونسردی و زیر هوای مطبوع کولر گازی جواب می دهند که قطع برق به دلیل جابه جایی خط انتقال فشار قوی!!! است
آیا به نظر شما این کار بر فرض صحت نمی تواند در فصل دیگری از سال یا حتی در ساعت دیگری که هوا خنک تر است انجام شود و این بی توجهی به مردم نشانگر چه چیز می تواند باشد؟؟
معلوم نیست جواب ندادن تلفن حوادث برق به چه دلیلی است و اگر خدای نکرده برای کسی اتفاقی رخ دهد چه کسی پاسخ گو خواهد بود
امیدوارم مسوولینی که مدام هشدار رقم بالای قبض برق به مردم را می دهند و دم از ارزان بودن انرژی در ایران را می زنند اندکی هم به فکر خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم باشند
ای کاش
تو شهر ما با هوای بسار گرم بالای 50 درهوای بسیار بسیار گرم قطعی برق داریم یکی به فکر ما هم باشه جالبیش هم به نسبت سال قبل که 9 تا 12 هزار تومان بود امروز 34400 تومان اومده اونم فقط با یک کولر گازی با خانه 40 متری شهرستان ایرانشهریم ثلا ما تو اقلیم 2 هستیم
خیابان 20 متری گلستان هم دقیقا به همین شکله
ما تو گرمای 44 درجه تو منطقه پردیسان قم هم تا چند روز پیش قطعی برق داشتیم اون هم چند بار پشت سرهم با فاصله تقریبا 5 دقیقه یکبار! دیگه داشتیم کولر و یخچال و ... رو بی خیال میشدیم
لطف كنيد اين خبر راهم بنويسيد كه درگرماي بالاي 50 درجه كه هيچ وقت هم اعلام نميشود (خداكند اين گرما به تهران هم برسد شايد گرماي خوزستان اعلام شود)ديروز برق ماهشهر ساعت 5.5 قطع شد وهيچ كس جواب گو نبود
دیروز هوای اهواز به 52 درجه رسید و به سلامتی شما دیشب هم از ساعت 2 تا 5 صبح برق قطع شد . جای همتون خالی .
تاباناک جون..ما اینجا در چابهار توی اوج گرما ی 45 درجه روزی 2 الی 3ساعت برق نداریم....
راستي تو قم خيابان شهيد كلهري - كوچه هاي باهنر هم تو چندين تابستان گذشته و امسال قطعي برق داريم - اميدواريم مسئولين محترم رفع مشكل كنن
پس دیگر خوزستانی ها با وجود
گرمای بالای 50 درجه
شرجی هوا
خاک باران
و قطعی های مکرر برق هر روز
سکوت کنند
مگه اونهمه تو سرمی 40 درجه زیرصفر گاز اردبیل قطع شد مگه چی شد؟ گرما رو هم یه جوری تحمل کنن
بسمه تعالی :
درجه حرارت دما در قم در ماههای گرم خرداد تا آخر شهریور بسیار بیشتر از 43 درجه است و گاهی از روزها به راحتی به 48 درجه هم می رسد و کولرهای آبی کارایی لازم را ندارد و جا دارد که مسئولین محترم استان قم با همکاری وزارت نیرو، شهر قم را از درجه بندی گرمسیری 4 به حد اقل گرمسیری 2 تغییر دهند تا مردم مجبور به استفاده از کولرهای آبی که علاوه بر مصرف برق، مقدار زیادی آب مصرف می کند، نشوند و حال آن که آب شیرینی که از راه دور به کویر تشنه قم می رسد حتی یک قطره از این آب حکم کیمیا را دارد .این پیشنهاد می تواند مورد بررسی جدی قرار گیرد و از این نوع پیشنهاد ها برای دیگر مردم مناطق گرم ایران نیز کاملا عدالت مندانه است .
لطفا از مردم خوزستان هم بنویسید
ما هم آدم هستیم
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی