بازدید 8840

وقتی موساد از حزب الله هم رودست خورد

جنگ جاسوسی و اطلاعاتی امنیتی میان حزب الله لبنان و اسرائیل وارد مرحله تازه ای شده است. حزب الله لبنان اخیرا توانست نفوذ شبکه جاسوسی اسرائیلی در میان مجموعه خود را کشف کند. این نفوذ جاسوسی اسرائیلی، بی سابقه توصیف شده بود.
کد خبر: ۱۷۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸ 20 June 2011
حزب الله لبنان با استفاده از یک تله اطلاعاتی امنیتی، توانست شماری از جاسوسان تل آویو را در کادر این مجموعه کشف و بازداشت کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الرای چاپ کویت، جنگ جاسوسی و اطلاعاتی امنیتی میان حزب الله لبنان و اسرائیل وارد مرحله تازه ای شده است. حزب الله لبنان اخیرا توانست نفوذ شبکه جاسوسی اسرائیلی در میان مجموعه خود را کشف کند. این نفوذ جاسوسی اسرائیلی، بی سابقه توصیف شده بود.

براساس این گزارش، اسرائیل توانسته بود تا بخش های مهم و ارشد اعضای حزب الله، نفوذ کند ولی با پیش دستی حزب الله و کار گذاشتن تله اطلاعاتی، حزب الله توانست شبکه جاسوسی اسرائیل را کشف و نابود کند.

شبکه نفوذی اسرائیل در حزب الله از نظر "کمیت و نوع آن" بی سابقه بود که از یک سو باعث تعجب حزب الله شد که شبکه جاسوسی اسرائیل تا چه میزان در این مجموعه نفوذ کرده است و از سوی دیگر، کشف آن با تعجب و شگفتی مقامات امنیتی اسرائیلی روبه رو شد.

بنابراین گزارش، شمار کسانی که ارتباط آنها با اسرائیل در جایگاه های مختلف مجموعه حزب الله کشف شده است از تعداد انگشتان یک دست نیز بیشتر است . برخی از این افراد دارای سمت های مهمی در حزب الله بودند.

برخی از جاسوسان نفوذی در حزب الله، حتی در خیال هم تصور نمی شد که با اسرائیل در ارتباط باشند. فرآیند شناسایی و بازداشت اعضای این شبکه از سه ماه پیش آغاز و در روزهای اخیر به نتیجه رسید.

شیوه کشف شبکه جاسوسی اسرائیل در حزب الله لبنان نیز به این گونه بود که حزب الله، اطلاعات اشتباهی را به صورت غیرمستقیم در اختیار اسرائیل قرار داد تا واکنش این رژیم را کشف کند. همین اقدام باعث شد تا نخستین سرنخ در کشف افراد مرتبط با دشمن در داخل حزب الله کشف شود.

کادر رهبری حزب الله با این اقدام عمدی، اطلاعات سرنوشت ساز و بسیار مهمی را در اختیار اسرائیل قرار دادند و همزمان با بررسی واکنش طرف اسرائیلی، افراد مشکوک را نیز تحت نظارت کاملا دقیقی قرار داد و در نتیجه توانست نخستین سرنخ شبکه جاسوسی اسرائیل را کشف کنند.

اسرائیل نتوانست از این تله اطلاعاتی حزب الله موفقیت آمیز بیرون آید لذا واکنش نشان داد و همین اقدام باعث شد تا مزدوران و جاسوسان نفوذی در حزب الله کشف شوند.

یک منبع آگاه در حزب الله لبنان نیز با تایید این مجموعه از اطلاعات گفت که یکی از جاسوسان بازداشت شده، روحانی بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی