بازدید 10482

پیشنهاد مزروعی برای «مذاکره» با نظام!

بر اساس آنچه ارگان وزارت خارجه آمریکا درباره بیانیه جدید سازمان مجاهدين منتشر کرده، این سازمان از روش مذاکره و گفت وگو با نظام برای دست يابی به مطالبات «جنبش سبز» دفاع کرده است.
کد خبر: ۱۷۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲ 16 June 2011
شاخه خارج نشین سازمان منحله مجاهدين (انقلاب) که توسط رجبعلی مزروعی اداره می شود، پيشنهاد مذاکره با جمهوری اسلامی را «گشاينده بن بست سياسی» موجود دانست!

به گزارش جهان، بر اساس آنچه ارگان وزارت خارجه آمریکا درباره بیانیه جدید سازمان مجاهدين منتشر کرده، این سازمان از روش مذاکره و گفت وگو با نظام برای دست يابی به مطالبات «جنبش سبز» دفاع کرده است.

سازمان مجاهدين انقلاب سال گذشته توسط کمیسیون ماده ۱۰ احزاب منحل اعلام شد.

در بيانيه این سازمان از روش مذاکره با نظام به عنوان راهی که می تواند بن بستهای سياسی را بگشايد، نام برده شده است.

در گزارش رادیو فردا از بیانیه سازمان مذکور، پاسخ این سوال داده نشده که این «بن بست سیاسی» مربوط به جریان ضدانقلاب است یا خیر.

شاخه خارجی سازمان مجاهدین که روشن نیست آیا غیر از مزروعی عضو دیگری دارد یا خیر، همچنین در ادعایی جالب عنوان کرده است: «استقبال از مذاکره می تواند بخشهايی از نيروهای دلسوز نظام را به تامل و تجديد نظر وادارد.»

رجب مزروعی چند روز پیش هم به مدیران شبکه بی بی سی دست همکاری داد و در اولین گفت وگوی خود با شبکه بی بی سی فارسی، با بیان اینکه مصالحه همواره یکی از راهکارهای چهارگانه ما بوده است، در سخنانی گفته بود که «جنبش سبز» می تواند با گروهی از اصولگرایان سنتی در ایران مصالحه کند.

مزروعی در ادامه مصاحبه اش افزوده بود: «گروهی از اصولگرایان سنتی هستند که به یک سری از ارزش ها پایبندند و سابقه و پایگاه دارند. به نظر می رسد که با آنها بهتر می شود مصالحه را شکل داد».

این نماینده مجلس ششم، البته نامی از «اصولگرایان سنتی» مورد نظرش نبرد.

هنوز علت تاکید مزروعی بر آنچه «مصالحه با اصولگرایان سنتی» می نامد دقیقا روشن نیست اما نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم و موضوع حضور در عرصه سیاسی کشور، بر رویکرد کسانی چون سید محمد خاتمی تاثیرات محسوسی گذاشته و حس قدرت جویی آنان را تحریک کرده است.

این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی بازگشت افراطیون به صحنه سیاسی کشور را مشروط به اعلام برائت از جریان و سران فتنه ۸۸ و جبران گذشته کرده است.

اما از سوی دیگر سخنان مزروعي درباره لزوم مصالحه در روزهای اخیر موجب خشم بخش ديگر ضدانقلاب خارج نشین شده است.

در آخرین نمونه، کارتونیست سابق روزنامه های اصلاح طلب که از چند سال پیش به کانادا پناهنده شده، مواضع رجب مزروعی را به تمسخر گرفت.



مزروعی در مجلس ششم گفته بود اگر مرگ موش مجاني هم توزيع شود، مردم براي آن صف مي كشند!
 
پیش از این هم، مجتبي واحدي مشاور فراري كروبي (مقيم آمريكا) در گفت وگو با سايت خودنويس به مزروعي حمله كرد و گفت: من واقعا نمي فهمم كه بايد براي چه مصالحه كنيم؟ آيا ما آمده ايم خودمان را تحويل دهيم؟

پايگاه اينترنتي گويانيوز نیز در یادداشتی با عنوان «آقاي مزروعي ببخشيد شما؟»، به قلم يكي از فعالان فتنه نوشت: سخنان مزروعي در راستاي مواضع مملو از ابهام و تناقض بخشي از اصلاح طلبان به صدارت خاتمي قابل بررسي است. موضع آقاي مزروعي بدون هماهنگي با سران جريان اصلاح طلب مطرح نشده است. اما حالا كه سران جنبش (موسوي و كروبي) در حصر هستند چگونه مي توان پذيرفت كه مصالحه از سوي موسوي و كروبي مطرح شده است؟ آقاي مزروعي اگر صداقتي در ميان است شفاف باشيد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار