بازدید 15591
قاضی کشیک به داد ناشر معترض رسید؛

تداوم رفتار غیرقانونی مسئولان نمایشگاه تا روزهای آخر

هرچند در جریان رخدادهای تلخ نمایشگاه کتاب برای این ناشر، ردپای نوعی لجبازی و رفتارهای فراقانونی در کار است، امیدواریم فضاهای فرهنگی، همچنان با روش های فرهنگی اداره شود و نه سلیقه های خاص، تسویه حساب های شخصی و رفتارهای کاملا فراقانونی...
کد خبر: ۱۶۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳ 14 May 2011
سرویس فرهنگی ـ پس از کش و قوس های فراوان در نزاع انتشارات تیمورزاده و نمایشگاه کتاب تهران، سرانجام ناشر معترض با دریافت حکم دیوان عدالت اداری، رفتار غیر قانونی ارشاد را مستند و رد کرد.
 
به گزارش خبرنگار «تابناک»، پس از توقیف غرفه انتشارات تیمورزاده بدون حکم مکتوب و اعلام اخطارهای در چهارچوب قانون، این ناشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکایت کرد که با سرعتی قابل تقدیر، این موضوع بررسی شد و حکمی از شعبه 3 دیوان عدالت اداری، به فعالیت این انتشارات در نمایشگاه کتاب رأی داد.

بنا بر این گزارش، مدیر انتشارات تیمورزاده در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متأسفانه، پس از دریافت حکم دیوان عدالت اداری هم مشکلاتی برای غرفه ما به وجود آوردند و باز هم همان حرف های قدیمی «عذرخواهی از رییس نمایشگاه» به گوش ما رسید؛ افزون بر اینکه عصر پنجشنبه، افرادی با در دست داشتن بی سیم، خود را به غرفه رساندند و مردم را از غرفه ما دور کردند؛ به این عنوان که این غرفه پلمپ شده است.

وی توضیح داد: این افراد که خود را مأموران حراست عنوان می کردند، با حضور در جلوی غرفه ما و تشکیل زنجیره انسانی، فعالیت ما را مختل کرده و با وجود درخواست‌های پی در پی از سوی ما، هیچ گونه حکمی مبنی بر توقف فعالیت تیمورزاده ارایه نکردند و با تأکیدات و پافشاری های بنده، تنها به این جمله بسنده کردند که از رئیس نمایشگاه شفاهاً دستور این کار را گرفته‌اند!

تیمورزاده خاطرنشان کرد: این کار در حالی انجام می گیرد که من برای باز کردن غرفه‌ام و فعالیت در نمایشگاه، حکم بالاترین مرجع رسیدگی به شکایات، یعنی دیوان عدالت اداری را دارم که رونوشتی از آن را هم به دفتر معاون فرهنگی وزیر ارشاد ـ که رئیس نمایشگاه نیز هست ـ فرستاده‌ام.



بنا بر این گزارش، پس از شکایت دوباره مدیر این انتشارات و اعتراض به پلمپ غیرقانونی غرفه اش توسط حراست نمایشگاه، قاضی کشیک مستقر در نمایشگاه به غرفه تیمورزاده می رود و با مستقر کردن سربازی، دستور اکید می دهد که کوچکترین اخلالی در کار غرفه تیمورزاده با بازداشت اخلالگران همراه شود.

هرچند در جریان رخدادهای تلخ نمایشگاه کتاب برای این ناشر، ردپای نوعی لجبازی و رفتارهای فراقانونی در کار است، امیدواریم فضاهای فرهنگی همچنان با روش های فرهنگی اداره شود و نه سلیقه های خاص، تسویه حساب های شخصی و رفتارهای کاملا فراقانونی، به گونه ای که این شایبه پیش نیاید که اکنون رفتارهای فراقانونی، در حال تبدیل شدن به قانون هایی نانوشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
اينجا ايران سرزميني كه يه بي سيم به دست مي تواند اعمال قانون و حاكميت كند بر اساس سليقه شخصي
با سلام
رفتار حراست نمايشگاه بسيار شنيع و زننده است
بنده شاهد يك مورد از اين رفتارهاي زشت با انتشارات امام موسي صدر بودم
واقعا تعجب كردم
در انتخاب افرادي كه براي حراست انتخاب مي‌شوند هيچ گونه صلاحيت و شاخصي وجود ندارد .واقعا اين يكي ديگه نوبره.
قوه قضائیه در تمامی موارد نقض قانون توسط هر شخص و هر مقامی باید قاطعانه و سریع اقدام کند بخصوص در باره تخلفات مقامات دولتی و انتظامی که زر و زور دارند و مردم عادی در مقابلشان بی دفاعند.
تیمورزاده یکی از بهترین غرفه هاست
من امسال نتونستم بیام نمایشگاهولی سال های پیش همیشه یکی از غرفه های خرید من تیمورزاده بوده
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این کارها می خواهد با فرهنگی غنی آحاد مردم را به روشی اسلامی ارشاد کند که مطمئنا نتیجه اینگونه ارشاد به صلاح جامعه نخواهد بود
راستی تا کی باید هر دم بیل بود؟ نیم قرن از انقلاب گذشت
بابا ما نفهمیدیم این بیچاره چیکار کرده؟! اینا یه موسسه فرهنگی انتشاراتی تخصصی هستند دیگه سیاسی کاری نداره که. حتما درست و حسابی تقویم و سررسید و هدیه ندادن رییس نمایشگاه و مغضوب شدن! صد در صد همینه. تقویماشون خیلی خوبه خداییش. فکر کنم فردا سرباز رو با کتابا با هم توقیف کنن!
احسنت به قاضي كشيك و ديوان عدالت اداري، دست مريضاد عزيزان
خدا از سر تقصیراتشان نگذرد که با لجبازی های کوکانه شان کل نظام را زیز سوال می برند
به نظر من این بی قانونی ها باید برای مدتی در صدر اخبار باشد و از مردم عزیر و فرهنگی ایران نظر سنجی شود که آیا کسانی که مسولیت های مختلف دارند آیا باید پا را فرا نهاده و خود جای قانون تصمیم گرفته و اجرای احکام کنند.
بابا يه ناشربيچاره رو از بزرگترين رويداد فرهنگي سال محروم مي كنيد چرا؟ پس كو سعه صدرمسئولين؟
خوشم اومد.برای یک بار هم که شده دیوان عدالت اداری جلوی مشتی زورگو ایستادگی کرد.
ما که نمیدونیم چه اتفاقی بوده که منجر به این حرفا شده شماهم به این زودی ارشادی به این گل وگشادی و اهل مسامحه و...را محکوم نکنید تا حق به حق ذار برسه یا همه ماجرا رو بی طرفانه بنویسید!!!
این انتشاراتی کپی زن و خراب کننده کتابهاست.اگر ارشاد هم خوب نیست ولی نامردی نکنید
دست قاضی کشیک و دیوان عدالت اداری درد نکنه .اگر در همه موارد جهت استیفای حق مردم چنین اراده محکمی وجود داشته باشد خیلی اوضاع بهتر می شود
متاسفانه آرای دیوان عدالت اصلا ضمانت اجرایی ندارد و در اکثر موارد سازمانها به شکلهای مختلف از زیر اجرای این آرا شانه خالی کرده و حق مردم را ضایع می کنند.
ما ها که دسترسی به قاضی شجاع نداریم و رای دادگاهها برایمان سالها و شاید ده ها سال طول بکشد، باید به کجا پناه ببریم؟
این است سرنوشت یک ایرانی در وطن خود!
جناب آقای تیمور زاده ، موضوع ساده ای بدلیل زیاده خواهی پیچیده کرده اند. ایشان در حوزه کتابهای دانشگاهی در سه سال گذشته کمتر از 250 عنوان کتاب چاپ کرده اند که باید به ایشان غرفه ایی نهایتا 40 متری داده می شد نه 100 متری . هرچند با این هم راضی نشده است .
پارسال انتشارات حیان پلمپ شدوامسال هم تیمورزاده که این دو ناشر ازمعتیرتر ترین ناشران علوم پزشکی می باشند.
نمیدونم نمایشگاه بعدی نوبت کدوم ناشر بد بخته
متاسفانه بوی گند سیاست نمایشگاه راپر کرده
خاک برسر آدمهای بیفکر مغز خشک متعصب که چشم دیدن آزادی بیان راندارند.
ای کاش مسئولین ارشاد کمی بجای این بچه بازی ها بفکر امکانات رفاهی درون نمایشگاه باشند اقا بخدا زشته زشته زشته که در کل سالن اصلی یک صندلی برای افرادی که توان راه رفتن زیاد ندارند نباشد یعنی چقدر هزینه دارد که اقایان و خانمهای مسئول با گذاردن تعدای صندلی در حداقل قسمتهائی که باعث جلوگیری از رفت و امد نمیشود مانند بخشی که دربهای بسته قرار دارد و کارکنان خودشان و حراست مصلا اقدام به گذاردن صندلی میکنند گذاشته شود تا افرادی که با مشکلات جسمی و یا خستگی ناشی از گشتن در نمایشگاه روبرو میشوند بتوانند دقایقی را به استراحت بپردازند ؟ ایازشت نیست زن و مرد بر روی زمین کثیف نمایشگاه پهن بشوند و اثار خستگی در صورتهایشان نمایان بشود ؟ اگر فردا همین تصاویر بر روی سایتهای بیگانه برود و ما را بتمسخر بگیرند زشت نیست ؟ از دیگر امکانات نمیگویم که پارسال حداقل قبل از شروع نمایشگاه به سیستم مکانیزه مجهز بودند ولی امسال روز اول بنده خودم نیاز به یافتن غرفه ای داشتم که خانم راهنما با جستجو در میان کاغذهای روی میزش توانست راهنمائیم کند تا کی باید شاه اینگونه مسائل کوچک باشیم ؟ البته مسائل مهم همان است که تیتر این خبر شده نه ؟
سلام من این برخورد سلیقه ای و توهین آمیز رو در غرفه امام موسی صدر هم دیدم و کسی که خود را نماینده و مدیر داخلی معرفی کرد عکس امام موسی رو پاره کرد
با توجه به تعداد زیاد شکایتها از مدیران اجرایی در دیوان عدالت اداری و با عنایت به آنکه پیشگیری از وقوع جرم و تخلف از وظایف اصلی نهاد قضایی کشور است ، به نظر می رسد روش جدیدی باید در رسیدگی به این تخلفات در دستور کار قرار گیرد تا از حجم تخلف و شکایات کاسته شود . به عنوان مثال باید جریمه ناشی از تخلف برای دستگاه و مدیر اجرایی چنان سنگین باشد که میل به تخلف و سهل انگاری و نقض قانون در مدیران کاهش یابد و افراد نا توان و بی تجربه و کم اطلاع جرات احراز پستهای مدیریتی را نداشته باشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر