بازدید 41861
به مناسبت روز خلیج فارس + تصاویر

نقشه ایران بدون دریا، یعنی چشم پوشی از جزایر ایرانی، خلیج فارس و...

نبود حساسیت کافی در ترسیم درست نقشه‌های ایران توسط ایرانیان، متأسفانه، سبب شده که حتی برخی نهاد‌های رسمی و دولتی كشورمان، به تازگی در نقشه‌های مورد استفاده خود به طور کامل خلیج فارس، دریای مازندران و دریای مکران ـ عمان ـ را حذف کنند که این بی توجهی می‌تواند زنگ خطری برای تمامیت ارضی و منافع بلند مدت ملی باشد.
کد خبر: ۱۶۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰ 30 April 2011
چندی است، استفاده از نقشه‌های کشور ایران، بدون نمایش دریاهای شمال و جنوب کشور، شامل خلیج فارس، دریای مکران (عمان) و دریای کاسپین (مازندران) در رسانه‌ها و تبلیغات داخلی و بیگانه متداول شده است.

به گزارش «تابناک»، متأسفانه نبود حساسیت کافی در ترسیم درست نقشه‌های ایران توسط ایرانیان، سبب شده است که حتی برخی نهاد‌های رسمی و دولتی كشورمان، به تازگی در نقشه‌های مورد استفاده خود، به طور کامل خلیج فارس، دریای مازندران و دریای مکران ـ عمان ـ را حذف کنند که این بی توجهی می‌تواند زنگ خطری برای تمامیت ارضی و منافع بلند مدت ملی تلقی شود.

در همین راستا، گویا حذف سهوی یا عمدی دریاهای شمال و جنوب از نقشه‌های ایران می‌تواند به تدریج حساسیت‌های ملی را نسبت به دریاهای شمال و جنوب کشور کاهش دهد.

از دیگر سو، نباید فراموش کرد که حذف دریاها از نقشه ایران، می‌تواند دستاویزی برای دشمنان ایران زمین فراهم آورد؛ مبنی بر چشم پوشی ایرانیان از هویت و تعلق تاریخی و نیز حاکمیت سرزمینی ایرانی این دریا‌ها به ویژه خلیج فارس و جزایر استراتژیک آن از جمله جزایر سه گانه.  
نقشه ناقص ایران که دریاهای شمال و جنوب کشور حذف شده‌اند


 نقشه صحیح با مرز‌های کامل دریاهای شمال و جنوب ایران

گفتنی است، با توجه به این که در نقشه‌های متداول، با قصوری آشکار، نقشه‌های جغرافیایی ایران با فشردگی زیاد تهیه می‌شود ـ به گونه ای که نیمه شمالی دریای مازندران ترسیم نمی‌شود و یا بخش‌های جنوبی خلیج فارس ـ کرانه‌های امارات ـ حذف می‌شوند ـ لازم است برای حفظ هویت ایرانی، دریاهای شمال و جنوب ایران، دریای مازندران، خلیج فارس و دریای مکران (عمان) به ویژه در نقشه‌های رسمی ریاست جمهوری، دولتی، دیپلماتیک و رسانه‌های گروهی ایرانی به طور کامل و با همه مرز‌های خود ترسیم شوند تا هر نقشه، تأکیدی باشد بر هویت تاریخی و حاکمیت سرزمینی ایران.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۸
از ماست كه برماست
براي حل هميشگي اين مشكل وزير آموزش پرورش طي بخشنامه اي به مدارس ابتدايي روي اين موضوع تاكيد نمايند كه نقشه ايران بدون مرزهاي دريايي ناقص است مشكل به صورت ريشه ايي حل خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
به نظر شما این نقشه ها رو دبستانی ها به این شکل رسم کردن ؟
بهتر است اول مرز بين خدمت وخيانت را مشخص كنيم بعد به مرزهاي زميني بپردازيم
راستی کلا چند درصد خزر شد مال ما؟
پاسخ ها
والا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
مگه چیزیشو دادن بهمون؟ با توجه به این که ما از روسها خاطرات خوبی داریم , گمون میکردم وزارت خارجه و مجلس همون دو سه درصدی رو هم که برای ایران قائل بودن , چشم روشنی و بابت حسن انجام کار بوشهر به روسها بخشیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
من به همان 11 درصدش هم شک دارم فقط می دونم میشه توش یکم شنا کنیم!!! اگر بعدا مجوز نزارن !!!!!!!!!!!!!!!
یه گزارش تصویری خوب به مناسبت روز ملی خلیج فارس کار شده . تابناک خوب میشه اگه استفاده کنید:
http://www.shabestan.ir/NSite/Service/Photo/?&Serv=12
سادگی است اگر فکرکنیم این اشتباهات سهوی است.هروجب خاک ایران ناموس ماومقدس است مگرمی شودسهواً ناموسشان رافراموش کنند.اینها بایدمجازات شوند چون قطعاًعوامل بیگانه اند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
احسنت
شنیده بودیم که وطن برای یک ایرانی حکم ناموس را دارد ولی ظاهرا کسانی در میان ما زندگی می کنند که هیچکدام را ندارند. لازم است که وطن را از این پلشتی ها پاک کنیم.
خلیج فارس
خلیج فاس هست این اعراب حاشیه خلیج فارس به خاطر خوش خدمتی به آمریکا اسم جعلی رو میبرن و میخوان به ایران فشار بیارن و گرنه خودشون میدونن اگر حامی نداشته باشن جهوری اسلامی ایران میتونه ظرف چند ساعت تمامی این کشورهای حقیر رو بگیره
هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک.به وقتش کتکش میزنند.
جدیدا کسانی که از گوشی های نوکیا که دارای سیستم Navigation هستند مانند نوکیا 5800 و از نقشه های شرکت نوکیا استفاده می کنند اگر با استفاده از این نقشه به قسمت خلیج فارس بروند خواهند دید که جزلیر چهارگانه ایرانی را جز. امارات متحده عربی نشان میدهد. این امر نوعی تعرض به مالکیت کشور می باشد. خواهشمند است به طور مقتضی اطلاع رسانی کنید تا همگان بخصوص مسئولین در جهت تصحیح آن اقدام کنند.
سلام به سایت زیر سر بزنید و رای بدید و به کاربرانتون هم اعلام کنید مرسی


www.iranianoromangulf.com
متشکر از حساسیت جالب و خوب تابناک در این زمینه
دریای مکران دیگه چه صیغه ایه!!!؟!
این نبود حساسیت نیست!! این یک برنامه ریزی دقیق برای جا انداختن نام های جعلی است و در ضمن فکر می کنند با تکرار این جعلیات ایرانیان خسته شده و به نوعی موضوع لوث شده و نبودش کم کم دیگر حساسیت زا نشود!! یک عده بی خبر هم نادانسته موج سوار این برنامه ها میشوند
اینها که خلیج فارس و دریای خزر را از نقشه ایران کنار می گذارند مزدوران و عوامل داخلی دشمنان ایران هستند و باید شناسایی و مجازات بشوند. اینها همان هایی هستند که چندی پیش رنگ سبز پرچم ایران را هم همه جا با رنگ ابی جایگزین می کردند.
آقا همه جای دنیا فقط نقشه خشکی ها رو نشون میدن .... کجای دنیا دیدید برفرض نقشه فرانسه ، آلمان انگلیس یا هرجای دیگه رو با دریاهای اطرافش نشون بدن آخه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
اتفاقا هر وقت بی بی سی میخواد کشور انگلستان را نشان بده همه جزئییات حتی مستعمره هایش را نشان میدهد تازه زیرش هم مینویسد بریتانیای کبیـــــــر !!!!
يعني چي؟بايد درياهاشم بكشن.دقيقا من به اين نكته پي برده بودم.اين جوري كه نمي شه.ما دريا داريم،درياچه داريم!
دست عوامل داخلی انگلیس در کار است پیدا کردن اینکه چه کسی و به دستور چه اشخاصی این نقشه ها را کشیده یا منتشر کرده کاری ندارد اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات که فورا سراق یک بقال یا دانشجو میروند یعنی نمیدانند اینکارها از کجا آب میخورد یا اینکه خودشان هم بعله....
وقتی یک مسئله بقدری بدیهی است نباید توجه به حرفهای غلط دیگران کرد حسایست بیجا موجب تحریک عربها می شود و اساسا" این موضوع مغرضانه مطرح شده است که بین ما و عربها اختلاف بوجود آورند ما نباید با حساسیت بیجا باعث اختلاف و خوشحالی مغرضان شویم
بالاخره نام دریای شمالی ایران درست ذکر شد،دریای کاسپین یا قزوین که نام صحیح آن است۰دریای جنوبی هم عمان یا مکران نیست،دریای عرب است۰خلیج هم که تا ابد خلیج پارس است۰
لعنت بر مزدوران و خائنان به این سرزمین
من در یک روستا چه میتوانم بکنم؟ وقتی انتصاب و پست برای کارمند و مسئول در هر سمت و موقعیت بدون بررسی و تخصص اصلی مسئولیت ایشان باشد و کارمند و مسئول سهمیه ای همان جایگاه و بالاتر را داشته باشد که مسئول غیر سهمیه ای با تخصص واقعی دارد نتیجه چه خواهد بود؟ اصولا مسئول سهمیه ای باید در امور غیر تخصصی باشد و به عنوان حراست و بازرس و امور معنوی و نه پست علمی و ذی صلاح شود و به دلیل بی خردی و یا امتیازات خارج شمول و تخصصی امور را به بی ارزشی سوق دهد . همان رویه ای که در قانون خدمات کشوری با حذف گزینه اقدام چشمگیر و سیستم رقابتی کارمندان رویه تخلف سازمان یافته را توسعه رسمی داده.
همیشه یک حرکت ما از دشمن عقبیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی