بازدید 15096
۴
رضا سیف اللهی در رابطه با حادثه طبس:

در لانه جاسوسی بودیم که خبر را شنیدیم...

در لانه جاسوسی آمریکا، همراه دیگران بودیم که صبح روز حادثه، خبرنگاران خارجی مراجعه کردند و با پرسش های خود، تحلیل ما را درباره آن رویداد و شکست آمریکا جویا می شدند که.../ هیأت حاکمه وقت آمریکا از غلیان و شدت گرفتن احساسات ضدآمریکایی مردم ایران به شدت ترس داشت؛ بنابراین، تا مجبور نشد، به شاه پناه نداد و آن هم به بهانه مریضی و درمان شاه انجام گرفت.
کد خبر: ۱۶۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳ 25 April 2011
رضا سیف اللهی گفت: آمریکا در واقعه طبس هم شکست نظامی خورد و هم شكست سیاسی؛ در اين رخداد، ابهت ابرقدرتی آمریکا درهم شکست.

به گزارش «تابناک»، دکتر رضا سیف اللهی، معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که در برنامه «صبح به خیر ایران» شبکه اول سیما شرکت کرده بود، با اشاره به سالروز رخداد طبس گفت: بنده که در اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حضور داشتم، حادثه و شکست آمریکا در طبس را از زبان خبرنگاران خارجی شنیدیم.

نخستین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در لانه جاسوسی، آمریکا همراه دیگر دوستان و دانشجویان حضور داشتیم که صبح روز حادثه، خبرنگاران خارجی به لانه جاسوسی مراجعه کردند و با پرسش های خود، تحلیل ما را درباره آن حادثه و شکست آمریکا جویا می شدند که از پرسش های آنها دریافتیم آمریکا برای آزادسازی گروگان های خود در ایران، اقدام نظامی کرده و با شکست جدی روبه رو شده است.

سیف اللهی در ادامه به دشمنی های آمریکا علیه مردم کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه هیأت حاکمه وقت آمریکا، به رغم اختلاف شدید و مستأصل بودن بالاخره شاه مخلوع ایران پناه داد، گفت: شاه ملعون ایران با کودتای مشترک آمریکا و انگلیس در ایران روی کار آمد و در مدت حکومت خود، نوکری آنها را کرد؛ اما آنها پس از فرار شاه از ایران، بر اثر اختلاف درونی و ترس از افکار عمومی ایران، وی و خاندانش را آواره کشورها کردند که در خاطرات همسر شاه در کتاب منتشره آمده است.

وی ادامه داد: به هر حال، آمریکا مجبور شد به بهانه مریضی شاه، وی را پناه دهد، در حالی که بیماری شاه، مربوط به آن زمان نبود، بلکه وی از پیش بیمار بود، ولی آمریکا نمی توانست آشکارا این کار را بکند و غافل از اینکه پناه دادن به شاه دست نشانده خود، پنهان نمی ماند، وی را در بیمارستانی بستری کرد و چند ساعت بعد هم در اعلامیه آن را اعلام کرد.

سیف اللهی به استیصال آمریکا در پناه دادن به شاه اشاره کرد و گفت: هیأت حاکمه وقت آمریکا، از غلیان و شدت گرفتن احساسات ضدآمریکایی مردم ایران به شدت ترس داشت، برای همین، تا مجبور نشد به شاه پناه نداد و آن هم به بهانه مریضی و درمان شاه انجام گرفت.

این کارشناس مسایل استراتژیک گفت: آمریکا چند ساعت پس از شکست نظامی در عملیات طبس، اطلاعیه‌ای صادر کرد و شکست در آن را پذیرفت و آشکارا اعلام کرد که این عملیات برای آزادسازی گروگان هایش در ایران انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: عملیات طبس، یک عملیات حساب شده، برنامه ریزی شده و دقیق بود و برای آن آمریکا از نیروهای نظامی «دلتا» که زبده ترین نیروهای ارتش آمریکا به شمار می آمدند، استفاده کرد. حتی در بین نیروهای دلتا، 97 نفر از زبده ترین آنها را که در عملیات های گوناگون مانند جنگ ویتنام موفق بودند، برمی گزیند.

سيف اللهي ادامه داد: عملیات طبس بسیار طراحی قوی داشت و قرار بوده نیروها به پایگاهی در مصر منتقل شوند که انورسادات نیز قول مساعد و هر گونه همکاری با آمریکا را داده بوده است. و از مصر پایگاه نظامی آمریکا در کشور عمان منتقل و از آنجا با شش فروند C130 و هشت بالگرد رهسپار طبس شوند. این هواپیماها و بالگردها همه تجهیزات مورد نیاز این عملیات را داشته اند.

وی در تشریح عملیات طبس ادامه داد: این تعداد هواپیما و بالگردها از مرز چابهار و از ارتفاع پایین که در دید رادارهای ایران نباشد، وارد کشورمان شده و می خواسته اند، در فرودگاه طبس که از پیش توسط خود آمریکایی ها برای استفاده این گونه مواردی ساخته شده بود و آنها به همه ویژگی های آن آگاه بوده اند، فرود بیایند، ولی دو فروند بالگرد آنها دچار نقص فنی شده به ناو هواپیمابر آمریکا در دریای عمان بازمی گردد. دیگران هم با 45 دقیقه دیرکرد در طبس بر زمین می نشینند.
سپس نخستین شوک وارده به آمریکا در این عملیات نظامی، خراب شدن دو فروند بالگرد و دومین شوک، دیرکرد در رسیدن به منطقه طبس است.

وی درباره سومین شوک وارده به نیروی نظامی آمریکا گفت: قرار بوده این علمیات، پنهانی انجام گیرد که در غیر این صورت، ایران برخورد قاطعی با آن می کرد. آگاه شدن ایران از این عملیات نظامی، شوک سوم به نیروی عملیاتی آمریکا بوده که هیچ کدام توسط ایران انجام نمی گیرد.

سیف اللهی افزود: آمادگی لازم در نیروهای نفوذی آمریکا در ایران وجود داشته است تا به محض لزوم، وارد کار شده و همکاری لازم را انجام دهند. قرار بوده که بالگردهای پیرامون لانه جاسوسی آمریکا در تهران فرود بیایند و با همکاری نیروهای یاد شده در تهران، به محل نگهداری گروگان ها که همان لانه جاسوسی بود، حمله ور شده، آنها را به همراه چند تن از دانشجویان تسخیر کننده با خود به ورزشگاه شیرودی ـ که محل استقرار بالگردها بوده ـ ببرند و از آنجا به فرودگاه علی آباد قم منتقل شده و از آنجا با هواپیماهای C130 از ایران خارج شوند.

وی تأکید کرد: این عملیات بسیار دقیق و برنامه ریزی شده بوده و حتی مسیر ورود با مسیر خروج تفاوت داشت.

سیف اللهی ادامه داد: آمریکا تا آن هنگام با شکست روبه رو نشده بود، ولی این بار با نمايان شدن قدرت اعتقادی و ایمانی ملت ایران با شكست روبه رو شد.

وی گفت: هواپیمایی که قرار بوده نقش اصلی عملیات را به انجام برساند، در حین سوخت گیری با یک فروند هواپیما دچار توفان شن در طبس شده و آتش می گیرد. می توان گفت با این حادثه، طومار عملیات درهم می پیچد و عملیات شکست خورده اعلام می شود و بقیه افراد با دستپاچگی با یک فروند C130 خاک ایران را ترک می کنند و شمار بسیاری سند و مدرک بر جای می ماند که مورد بمباران نیروهای نظامی داخلی قرار گرفته و در آتش می سوزند.

سیف اللهی گفت: این عملیات دو شکست سیاسی و نظامی برای آمریکا داشت. شکست نظامی را متحمل می شود زیرا در حیاتی ترین عملیات آزادسازی گروگان های آمریکایی موفق نمی شود که البته این عملیات نظامی شکست آن ابعاد گوناگونی دارد.

وی ادامه داد: آمريكا در اين عمليات شکست سیاسی هم خورد، زیرا همه راه های سیاسی برای آزادی گروگان های خود را بسته می بیند و برای همین، روي به مذاکره و تهدید مي آورد، اما نتیجه نمی گیرد كه وارد فاز نظامی شده و شکست می خورد.

شکست دیگر این بود که مردم و هیأت حاکمه آمریکا گمان می کردند، با این اقدامات آمریکا، ایران گروگان ها را اعلام خواهد کرد، ولی بر پایه آموزه های دینی ما، گروگان معنای خاص و حقوق خاص خود را دارد و با شکست ابهت ابرقدرتی آمریکا، ایران در یک معاهده، گروگان ها را آزاد می کند.

وی تأکید کرد: این شکست آمریکا هنوز هم ادامه دارد.

سیف اللهی در ادامه گفت: اگر امروز ایران به رغم صدور قطعنامه آمریکایی، توانسته است بایستد و از آن گذر کند، به دلیل همان شکست و روی آوری آمریکا به تحریم های نظامی، اقتصادی، سیاسی و... است که ایران را قدرتمند و آزموده ساخت و امروز با توجه به تجربیات خود، توانسته قطعنامه ها را پشت سر بگذارد.

از سوی دیگر، آمریکا پس از شکست در طبس، امید خود برای بازگشت به ایران و یا نفوذ در ایران را برای همیشه از دست داد.

معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز شاهد موفقیت هسته ای ایران هستیم، به دلیل قطع وابستگی ایران از آمریکاست که هنوز به دنبال تحریم هاست و این موضع او پس از شکست در طبس علیه ایران در پیش گرفته شد.

سیف اللهی در ادامه به سیاست های سلطه طلبانه خود در منطقه و در برابر انقلاب های مردم مسلمان کشورهای اشاره کرد و گفت: آمریکا تغییر ماهیت نداده و استراتژی ابرقدرتی خود را دنبال می کند. فقط تغییر تاکتیک داده و به جای اینکه مانند کشورهای عراق و افغانستان خود وارد عمل شود، کشورهای ناتو را در لیبی و عربستان را در بحرین، نوک پیکان قرار داده و خود به سیاست سلطه طلبانه ادامه می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امریکا هیچ غلطی نمی تونه کنه
یاد خدمات شما در دوران ریاستتان بر نیروی انتظامی گرامی باد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار