بازدید 43591
گزارش اختصاصی «تابناک» + تصاویر

همدردی با کسی که پیام اخلاقی اش را با بی اخلاقی پاسخ گفتند

نکته جالب توجه در این مراسم ـ که به صورت اکران خصوصی برگزار شده بود ـ استقبال جالب توجه حضار از مضامین و مفاهیم فیلم بود که در گفت وگوی خبرنگار ما با چند تن از مهمانان، این نکته به روشنی آشکار بود؛ افزون بر اینکه بیشتر حضار با علاقه خاصی از بازیگران و کارگردان فیلم درباره برخی نکات فیلم به بحث نشسته و نسبت به پیام اصلی فیلم ابراز رضایت می کردند.
کد خبر: ۱۵۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸ 12 April 2011
اخراجی های 3، آخرین ساخته مسعود ده نمکی، در حالی در صدر اکران های نوروزی است که می توان آن را واگویه ای از تراژدی اخلاق در جامعه سیاسی ایران نامید و جالب اینکه خود هم قربانی این دست بی اخلاقی ها شده است.

به گزارش «تابناک»، مسعود ده نمکی در این فیلم، رخدادهای انتخابات سال 88 را دستمایه فیلم خود قرار داده تا با زبانی طنز، تراژدی اخلاقی را در جامعه روایت کند که تاکنون هم اثرات مخرب آن در جامعه ایرانی دیده می شود.

بنا بر این گزارش، شب گذشته به همت انجمن معلولین و جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی، جمع بسیاری ـ نزدیک به هزار نفر ـ از معلولین جسمی حرکتی و همچنین گروهی از جانبازان، در اعتراض به قاچاق اخراجی های 3 در سینما آفریقای تهران، واقع در خیابان حضرت ولیعصر(عج) گرد هم آمده و به نشانه اعتراض به این رفتار غیر اخلاقی و همدردی با عوامل فیلم، به دیدن آخرین اثر ده نمکی نشستند.

در این جمع فرهنگی که علاوه بر کارگردان اخراجی های3، برخی از بازیگران فیلم از جمله سید جواد هاشمی، محمدرضا شریفی نیا، حسام نواب صفوی، امین حیایی، رز رضوی و... حضور داشتند، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم حضور یافت و در کنار این جمع به تماشای فیلم نشست.

نکته جالب توجه در این مراسم ـ که به صورت اکران خصوصی برگزار شده بود ـ استقبال جالب توجه حضار از مضامین و مفاهیم فیلم بود که در گفت وگوی خبرنگار ما با چند تن از مهمانان، این نکته به روشنی آشکار بود؛ افزون بر اینکه بیشتر حضار با علاقه خاصی از بازیگران و کارگردان فیلم درباره برخی نکات فیلم به بحث نشسته و نسبت به پیام اصلی فیلم ابراز رضایت می کردند.

گفتنی است، پس از رکورد شکنی دوباره اخراجی های 3 در همان روزهای اولیه دوره اکران خود، جریانی پشت پرده اقدام به تکثیر غیرمجاز این فیلم نمود که با وجود اینکه برخی عوامل این رفتار غیر اخلاقی شناسایی شده اند، ولی تاکنون هیچ کاری مبنی بر جلوگیری از فروش نسخه های قاچاق این فیلم در سطح شهر نشده و معلوم نیست چه کسانی و با چه هدفی در صدد ضربه زدن به این فیلم و کارگردان آن هستند!

تصاویر:
























سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
این اقا مسعود چون در بین مردم هست سلیقه ی مردم رو خوب میدونه کاری که گروه روشنفکر نما از درک اون عاجز هستند.

ملت ایران که مرعوب این جنگولک بازیهای 4 تا مزدور خود فروخته ی اینترنتی نمیشن که.

میرن فیلم رو میبینن اصلا کاری به این حرفها و نقل ها ندارن.

حالا زورشون گرفته که یه نفر که نه ادعایی داره نه سابقه ی انچنانی اومده زده تو دهن باند قدرت غرب گرا در سینمای ایران.

اشکالی نداره.هرچی در ایران یه نفر رو تخریب کنن اون ادم محبوب تر میشه.

والبته خدا با ماست.
"معلوم نیست چه کسانی و با چه هدفی در صدد ضربه زدن به این فیلم و کارگردان آن هستند!" يعني نمي دانيد يا خودتان را به ندانستن زده ايد؟
من دیشب این فیلم را در سینما دیدم. از نظر سینمایی بنظر من این فیلم با کاتهای پیاپی، عوض کردن بی اندازه زوایا، وقت نگذاشتن (یا نداشتن) برای پرورش مطلب و .... باعث شده بود که فیلم نامفهوم و ابتر بماند. به نظر میرسید که نویسنده مطالب زیادی را میخواسته بیان کند که به دلیل کم بودن وقت فیلم (به نسبت مطالب ارائه شده) فیلم نا مفهوم و گیج کننده از کار در آمده. اگر نویسنده پاره ای از مسائل را در راه بهتر شدن اثر فدا میکرد، میتوانست فیلم با مفهوم و منظم تری در بیاید ولی بدلیل انجام ندادن این کار عملا ً اگر شما به عنوان بیننده خارج از گود به آن نگاه کنید، مفهوم و مضمونی در این فیلم پیدا نمیکنید.
اقای رضایی ایا اخراجی ها صدور انقلاب انجام می دهد یا اثر متوسطی است که فقط می خنداند
سخني كز دل برايد لاجرم بر دل نشيند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان