بازدید 15665

تجربه یک حس قشنگ با «بابا پنجعلی»

عليرضا خمسه در برنامه بامدادي شبكه يك سيما گفت: ديالوگ‌هاي باباپنجعلي بيشتر از آن چيزي بود كه پخش شد، ولي تنابنده در طول نوشتن و اجرا به اين نتيجه مي‌رسيد كه اگر ديالوگ‌هاي او كمتر شود نتيجه بهتري دارد
کد خبر: ۱۵۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴ 09 April 2011
بازيگر نقش «پنجعلي» در سريال «پايتخت» با اشاره به اين ‌كه «دلم براي شخصيت باباپنجعلي تنگ مي‌شود» گفت: اين سريال به مسائل واقعي درون جامعه مي‌پرداخت و آينه‌اي از واقعيت‌هاي جامعه بود.

به گزارش فارس، عليرضا خمسه در برنامه بامدادي شبكه يك سيما گفت: ديالوگ‌هاي باباپنجعلي بيشتر از آن چيزي بود كه پخش شد، ولي تنابنده در طول نوشتن و اجرا به اين نتيجه مي‌رسيد كه اگر ديالوگ‌هاي او كمتر شود نتيجه بهتري دارد و همين‌طور هم شد.وي ادامه داد: تنابنده پس از نگارش داستان و ديالوگ‌ها بعدا متوجه مي‌شد كه اصلا اين جملات مناسب باباپنجعلي نيست و آنها را حذف مي‌كرد. باباپنجعلي فقط با برخي كلمات خطاب به پسرش مي‌گفت كه: من هستم، به تو متكي هستم و تو را مي‌شناسم.

خمسه با بيان اين ‌كه دلم براي شخصيت باباپنجعلي تنگ مي‌شود، اظهار كرد: آنچه ديديد كار من به تنهايي نبود، بلكه كار مقدم، نويسندگان سريال، احمد مهران‎فر كه همواره پيشنهادات خوبي داشت و خانم رامين‎فر بود. هسته مركزي تيم ما يك هسته تئاتري بود و چند بازيگر مدام با هم چالش و بده بستان داشتند كه همين باعث پيشرفت كار بود.

بازيگر نقش باباپنجعلي درباره نقاط ضعف سريال «پايتخت» نيز تصريح كرد: اي‎ كاش اين موقعيت براي گروه فراهم مي‌شد تا به جاي 2.5 ماه 5 ماه براي توليد وقت داشتيم تا ماحصل كار بهتر شود. مخصوصا روزهاي آخر ما زمان كم داشتيم. مثلا هر انساني به طور معمول بايد در طول شبانه روز 8 تا 10 ساعت استراحت كرده و بخوابد ولي اگر قرار باشد كه عوامل به جاي 10 ساعت كار كردن 20 ساعت كار كنند، به طور حتم راندمان كار پايين مي‌آيد.

وي با بيان اين‌ كه فشار كار به حدي بالا بود كه گاهي احساس مي‌كرديم مثل ربات هستيم، افزود: حتي با اين ‌كه در روزهاي آخر مردم در لوكيشن ما حضور داشتند و به ما دلداري مي‌دادند؛ ولي ما خسته بوديم و خوابمان مي‌آمد. شب آخر كه داشتيم بخش‌هاي مربوط به مشهد رفتن را تصويربرداري مي‌كرديم سر من درد مي‌كرد و سنگين بود. فقط به خدا مي‌گفتم كه به من قوت بده تا امشب را هم به پايان برسانم. زمان ما خيلي كم بود و بهتر بود تا كارمان را زودتر شروع مي‌كرديم.

خمسه همچنين درباره پايان‌بندي سريال‌هاي ايراني هم گفت: شايد سريال ما آينه روابط ما باشد. در دوستي ‌هايمان هم همين كار را مي‌كنيم. معمولا خوش‎استقبال و بدبدرقه هستيم كه خيلي خوب نيست. بايد به همان خوبي كه يك ارتباط يا كار را شروع مي‌كنيم، با همان خوبي و خوشي هم تمام كنيم.

وي با بيان اين‌ كه مردم بويژه كودكان نمي‌توانند ما را از نقشمان جدا كنند و همين امر سبب شده بود كه دوقلوهاي سريال گاهي به من بابا پنجعلي بگويند، گفت: من از مازندراني‌ها قدرداني مي‌كنم، آنها با همه حساسيت‌هايي كه بود، به ما اجازه دادند تا درباره‌شان سريال بسازيم، به زبانشان صحبت كنيم و زيبايي‌هاي زندگي‌شان را به تصوير بكشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
خمسه دوست داريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
احمد مهرانفر هم عالی بود
فقط حساس نشید
ما هم دلمان برای بابا پنجعلی و سادگی اش تنگ میشود
علیرضا خمسه واقعا محشر بازی کرد. کارگردانا یاد بگیرن که تنها با جمع کردن یه سری بازیگر مشهور و لودگی نمی تونن مردم رو بخندونن. هنر آقای تنابنده هم در بازیگردانی ، نویسندگی و بازیگری قابل تحسین است.
دستتون درد نکنه،واقعا یکی از بهترین سریالهای صدا و سیما بود.
غلام ادبتم بابا پنجعلي.
عالي بود
سریال بسیار جالبی بود
تابناك حتما طبق معمول نظرات تهراني ها رو مي ذاره البته بيشتر هم ازتون انتظار نيست
شما هم مثل صدا و سيما هستيد كه همه ازشون تعريف مي كنند؟؟!!!
كار جالبي نمي كنيد اختلاف قوميتي و تمسخر لهجه را چرا بررسي نمي كنيد ؟؟؟
عالی بود.... عاااااااااالیییییی
نقــــــــــــــــــــــــــــــــــی
ناهـــــار نخردمه
به نظر من از محدود سريال هاي ايراني بود که آخرش خوب بسته شد
فکر میکنم اگر از اول سال به فکر ساختن فیلم برای نوروز آینده باشند اینقدر فشار روی بازیگران و دست اندکاران تهیه سریال وارد نمیشود.
خيلي جالب بود.متشكريم
بسيار عالي و مردمي بود ، هنرمندان كشورمان را پاس بداريم
بابا پنجعلی
نمیگی با اون سادگی روستائیت به آقا سلام می دی دل هزارن عاشق رو دلتنگ حرم ضمن آهو می کنی؟ نمیگی مردم دلشون واسه یه همچین نقشی یه ذره شده، نقشی که صدا و سیما سالهاست اونو ....؟ بابا پنجعلی دلم واسه صفا و سادگیت خیلی تنگه دوست دارم.
با بغض و برای همیشه دلم برایت تنگ می‌شود بابا پنجعلی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل